Oorspronkelijk geplaatst door
VerSeg
Niet alles is logisch, dat kinderen moeten bijleggen is allemaal goed en wel als de kinderen ook door hun ouders goed verzorgd werden … maar er zijn ook kinderen die van hun ouders nooit de nodige aandacht kregen, nooit liefde kregen waar ze recht op hadden, steeds elders moeten gaan bedelen zijn omdat de ouders of één ervan al het geld erdoor jaagde aan gokken, verslaving of wat ook … dan is het als kind niet zo normaal dat je nog eens voor je ouders verplicht mag opdraaien.
En er zijn er meer dan dat je denkt hoor.
En wat ziekteverzekering betreft, de premies zijn inderdaad lager bij jongere leeftijd, maar de premies houden al rekening met ouder worden en niet elke verzekering is even correct met de klanten.
Of men snel winst of verlies maakt is inderdaad een gok dat men nooit vooraf kan weten … mijn vader is gestorven als de hypotheeklening nog één keer moest betaald worden, dus schuldsaldoverzekering voor niets betaald.
Ons huis is afbetaald en ik leef nog … dus ook voor niets betaald.
Maar pech heeft ervoor gezorgd dat ik vier operaties aan de ogen moest hebben, volgens onze Belgische mutualiteiten wordt problemen aan de ogen aanzien als een comfortprobleem en niet als een medische noodzaak want van slecht zien ga je niet dood.

De tussenkomst van de mutualiteit beperkt zich dan ook tot een minimum en mijn persoonlijke supplement voor de vier operaties en nazorg was +- 25.000€ bovenop het remgeld.
Ik lees hierboven reacties van maximumfactuur en dergelijke … goed en wel, maar tot je dit eventueel deels terugtrekt moet je dat wel voorschieten indien je geen verzekering hebt.
Hetgeen je dan terugtrekt is op hetgeen men meer dan een bepaald bedrag aan remgeld betaald heeft en dat is niet hetzelfde als uw totale persoonlijke opleg.
Die 25.000€ dat ik aankaart is buiten het gedeelte mutualiteit en remgeld … dat is extra en daar betaalt de belastingen geen cent van terug.
Het gedeelte remgeld was niet eens hoog genoeg om één cent terug te trekken via de maximumfactuur.
Er zijn inderdaad hospitalisaties waarbij het remgeld niet opweegt tegen de premies van een verzekering, maar welke aandoening men ooit krijgt kan niet voorspeld worden.
Het blijft nog steeds interessant om verzekerd te zijn, al is het ook daar goed uitkijken welke verzekering men afsluit.
Via eigen mutualiteit voor je 60 afsluiten is inderdaad vaak de goedkoopste formule.
En Bart, die premie is niet het probleem om te betalen, die 25.000€ had het anders wel geweest.
Ook mensen die de premie wel kunnen betalen zouden anders in de problemen kunnen komen door de hoge facturen.