Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hospitalisatie verzekering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hospitalisatie verzekering

    Iemand verstand van ?

    Ik merk dat ze op het werk veranderd zijn van hospitalisatie verzekering, 'k heb 2 kaarten in de bus gekregen 1 voor mij en 1 voor mijn dochter. Maar mijn vriendin (samenwonend, niet getrouwd) is op haar werk ook al bij die zelfde hospitalisatie verzekering verzekerd, en daar heb ik via haar dus ook al een kaart van, en mijn dochter ook.

    Dus nu zijn ik en mijn dochter 2* bij dezelfde maatschappij verzekerd, gaan die mannen dan 2 * uitbetalen bij hospitalisatie , of zit er hier iets goed verkeerd
    To make your dreams come true, wake up

  • #2
    Re: hospitalisatie verzekering

    Verzekeringen en 2x betalen??? No way, je mag al blij zijn je geld te krijgen
    Ik vrees inderdaad dat er iets goed fout is maar het is nu eenmaal zo in België dat men soms over verzekerd is en er overlappingen bestaan zoals hier nu nog eens aangetoond wordt.

    Comment


    • #3
      Re: hospitalisatie verzekering

      2 Kaartjes betekent 2 x premie betalen en maar de helft uitgekeerd krijgen om dat weer te compenseren

      Comment


      • #4
        Re: hospitalisatie verzekering

        Werkgevers geven dikwijls gratis hospitalisatieverzekering voor personeelsleden.
        Personeelsleden hebben steeds de mogelijkheid om familieleden ook te verzekeren bij dezelfde maatschappij, vaak aan een voordelig tarief.
        Wat jij en je vriendin gratis krijgen van de werkgever, daar zou ik alvast niet van wakker liggen of het nu dubbel is of niet.
        Als jij bijbetaalt voor je dochter of als je vriendin bijbetaalt voor jou en je dochter, dan zou ik asap contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij zelf, en de vraag stellen op welke manier je gezin het best en goedkoopst verzekerd is.
        Bij een kostenverzekering zijn dubbele dekkingen bij eenzelfde verzekeraar uiteraard zinloos.
        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
        BD0993BE
        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

        Comment


        • #5
          Re: hospitalisatie verzekering

          Dit is de regel wat er gebeurt als je een dubbele polis hebt bij de dezelfde maatschappij of als je gelijktijdig zou zijn aangesloten bij twee verschillende maatschappijen.

          Bij een hospitalisatie moet je in het ziekenhuis aangeven of je een hospitalisatieverzekering hebt en zo ja, moet je opgeven bij welke maatschappij en onder welk contract. En vermits je in het ziekenhuis maar één verzekering (polisnummer) kan opgeven wordt het dossier maar bij één maatschappij gemeld.

          Nadien moet je al de ORIGINELE facturen inleveren bij de verzekeringsmaatschappij. En vermits je van een factuur maar één originele factuur hebt kun je ze maar naar één maatschappij sturen. Kopies worden om die reden niet aanvaard...

          Besluit: ook al zou je bij meerdere maatschappijen een hospitalisatieverzekering hebben, je kan maar van één "genieten".

          Comment


          • #6
            Re: hospitalisatie verzekering

            Dan van 2 keer uitbetalen was maar om te lachen, slecht uitgedrukt dus.

            'k had het beter anders uitgedrukt, kan ik op mijn werk weigeren van over te schakelen naar die bepaalde maatschappij (en eventueel het bedrag claimen, dat ze voor mij en mijn dochter moeten betalen ? Maar dit zal er al een beetje over zijn zeker , ik kom de laaste tijd niet echt goed met mijn werkgever overeen, dit zou eerder zijn, om de dwaze ***** uit te hangen, als ik het zo mag uitdrukken) ? Of maakt het voor die verzekering helemaal niks uit, dat ik daar 2* ingeschreven sta, dat ik niet niet in de problemen kom, als ik ooit gehospitaliseerd wordt, en dat ze afkomen, van meneer u zit 2* in ons systeem, dat klopt niet, dat ruikt hier naar fraude, wij betalen niks

            Als ik de uitleg van mdf volg, zou het niets mogen uitmaken, dat ik 2* verzekerd ben, maar toch liever even op voorhand vragen.
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: hospitalisatie verzekering

              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Dan van 2 keer uitbetalen was maar om te lachen, slecht uitgedrukt dus.

              'k had het beter anders uitgedrukt, kan ik op mijn werk weigeren van over te schakelen naar die bepaalde maatschappij (en eventueel het bedrag claimen, dat ze voor mij en mijn dochter moeten betalen ? Maar dit zal er al een beetje over zijn zeker , ik kom de laaste tijd niet echt goed met mijn werkgever overeen, dit zou eerder zijn, om de dwaze ***** uit te hangen, als ik het zo mag uitdrukken) ? Of maakt het voor die verzekering helemaal niks uit, dat ik daar 2* ingeschreven sta, dat ik niet niet in de problemen kom, als ik ooit gehospitaliseerd wordt, en dat ze afkomen, van meneer u zit 2* in ons systeem, dat klopt niet, dat ruikt hier naar fraude, wij betalen niks

              Als ik de uitleg van mdf volg, zou het niets mogen uitmaken, dat ik 2* verzekerd ben, maar toch liever even op voorhand vragen.
              Zo kon ik misschien mijn auto ook 2 keren laten verzekeren maar dat "pakt"
              dus niet: je krijgt maar één keer centen mocht het zo uitkomen.

              Het is OT maar hospitalisatieverzekeringen kosten de gemeenschap een bom geld.
              De patiënt betaalt 27% van de kosten in geval van opname en van zodra
              het ziekenhuis jouw lidmaatschap ziet gaan de rekeningen met een factor
              2 tot 3 omhoog....
              (bron: het nieuws van vandaag)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: hospitalisatie verzekering

                de enige verzekering die je meer dan eens mag uitbetalen als je meer dan een polis hebt afgesloten is een levensverzekering, andere polissen vechten onder elkaar uit wie welk deel moet betalen, en dat deel wordt betaald volgens de voorwaarden van die verzekering

                Comment


                • #9
                  Re: hospitalisatie verzekering

                  Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                  de enige verzekering die je meer dan eens mag uitbetalen als je meer dan een polis hebt afgesloten is een levensverzekering, andere polissen vechten onder elkaar uit wie welk deel moet betalen, en dat deel wordt betaald volgens de voorwaarden van die verzekering
                  Kleine correctie.
                  De vergoeding van een schadeverzekering (auto, brand, hospitalisatie, ...) zal je nooit meer dan 1 keer kunnen opstrijken.
                  De vergoeding van een sommenverzekering (levensverzekering, gewaarborgd inkomen, ongevallenverzekering met dagvergoeding, ...) kan je zoveel keer opstrijken als je ze betaald hebt.
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                  Comment

                  Working...
                  X