Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honger in afrika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Honger in afrika

    000-0000012-12



    Duidelijk genoeg, denk ik.

    14 redenen om niet te geven: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=EI3DM5V4



    edit: geen eigen werk, dus in principe tegen de regels. Maar een uitzondering mag hier wel, denk ik?

    Edit Mod Franciskine : sorry, geen uitzonderingen regels zijn regels
    Last edited by Franciskine; 6 augustus 2011, 13:30.

  • #2
    Re: Honger in afrika

    Vreselijk allemaal, maar het is wel een bodemloze put, zolang ik leef sturen we al geld en eten, maar ze kunnen er wel wapens kopen en oorlogen voeren en de regeringen daar zijn vetgevreten lui die in dure auto's rondrijden!


    Last edited by Franciskine; 6 augustus 2011, 13:31.
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

    Comment


    • #3
      Re: Honger in afrika

      Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
      Vreselijk allemaal, maar het is wel een bodemloze put, zolang ik leef sturen we al geld en eten, maar ze kunnen er wel wapens kopen en oorlogen voeren en de regeringen daar zijn vetgevreten lui die in dure auto's rondrijden!


      http://graphics8.nytimes.com/images/...00_somalia.jpg
      Ik weet niet houd oud je bent, maar honger is de laatste 20 jaar toch al serieus een minder probleem geworden. Dit soort hongerrampen zijn gelukkig heel wat minder talrijk geworden.

      Moet de bevolking mee gestraft worden omdat de regering incompetent is? Het overgrote deel wil uiteraard vrede, maar da's nu helaas geen realiteit en het ziet er niet uit dat dat in die regio snel gaat gebeuren. Ondertussen kunnen we maar de hulp geven die mogelijk is.
      Last edited by Franciskine; 6 augustus 2011, 13:32.

      Comment


      • #4
        Re: Honger in afrika

        Wij emmeren over sigma vs canon 2.8 lenzen terwijl daar de optie is vuil water of zout water drinken.
        Ik weet wat ik moet doen.

        Marc
        Last edited by Franciskine; 6 augustus 2011, 13:44.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Honger in afrika

          Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          Ik weet niet houd oud je bent, maar honger is de laatste 20 jaar toch al serieus een minder probleem geworden. Dit soort hongerrampen zijn gelukkig heel wat minder talrijk geworden.

          Moet de bevolking mee gestraft worden omdat de regering incompetent is? Het overgrote deel wil uiteraard vrede, maar da's nu helaas geen realiteit en het ziet er niet uit dat dat in die regio snel gaat gebeuren. Ondertussen kunnen we maar de hulp geven die mogelijk is.
          Ik zou de zaken iets meer gaan bestuderen als ik jou was
          In Kongo zitten er nog zo'n paar.
          Incompetent?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Honger in afrika

            Topic opgekuist en posts en replies die niet meer van toepassing waren ook verwijderd.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Honger in afrika

              Er is nog niets veranderd sinds het zilverpapier en de knikkende negertjes !
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Honger in afrika

                Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                Er is nog niets veranderd sinds het zilverpapier en de knikkende negertjes !
                Voilà.
                De chocolade "vraten" we zelf op
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Honger in afrika

                  Wat nog erger is,de speculatie op voedsel,liefst zoveel mogelijk slechte oogsten,dan kunnen we de prijs lekker opdrijven,en als het moet dan creëren we dat wel,we steken een bos in brand om een graantekort te verkrijgen,en daar gaan we.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Honger in afrika

                    Tante nonneke en nonkel pater zijn indertijd naar ginder gestuurd om ze te beschaven ( lees ... onder de knoet houden) ondertussen roofden de koningshuizen alles leeg onder het goedkeurend oog van de Heren van fatsoen.Nu word ons, gewone mensen, gevraagd om alle ellende ginder op te lossen maar wij worden hier bestolen en uitgeknepen, een toestand die niet kan blijven duren... voor NIEMAND !
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Honger in afrika

                      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                      Tante nonneke en nonkel pater zijn indertijd naar ginder gestuurd om ze te beschaven ( lees ... onder de knoet houden) ondertussen roofden de koningshuizen alles leeg onder het goedkeurend oog van de Heren van fatsoen.Nu word ons, gewone mensen, gevraagd om alle ellende ginder op te lossen maar wij worden hier bestolen en uitgeknepen, een toestand die niet kan blijven duren... voor NIEMAND !
                      Just.
                      In Kongo bijvoorbeeld is het nu slechter dan in 1960...
                      (de toestanden van voor 1960 ken ik uit mijn hoofd en ze zijn ook waar)
                      Zie ook al die docu's van Rudy Vranckx.
                      Afgezien van één rijke Belg regelt Kabila samen met China zo goed als alles.
                      NA Leopold II hadden we dat land nooit mogen lossen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Honger in afrika

                        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                        Wat nog erger is,de speculatie op voedsel,liefst zoveel mogelijk slechte oogsten,dan kunnen we de prijs lekker opdrijven,en als het moet dan creëren we dat wel,we steken een bos in brand om een graantekort te verkrijgen,en daar gaan we.
                        Wereldwijd is Monsanto nog veel erger, Guido.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Honger in afrika

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Wereldwijd is Monsanto nog veel erger, Guido.
                          Indeed ,
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Honger in afrika

                            Een stok in het hoenderhok nu.
                            Ten tijde van de kolonisatie hadden ze het er véél beter in Afrika. De bevolking had onderwijs, water en elektriciteit, er werd een wegen en treinnet aangelegd (specialiteit van de Britten) ennog veel meer.
                            Ja, er was uitbuiting en wat bv. Leopold II gedaan is heeft is onvergeeflijk maar na het verdwijnen van deze tiran was het dan plots een stuk beter voor de gemiddelde Congolees.

                            Hoe denkt men echt van het gedoneerde geld ter plaatse te krijgen? In een land waar anarchie als het ware uitgevonden is wil ik dat nog wel eens zien gebeuren.

                            Er is jaren geleden veel geschonken voor de tsunamislachtoffers en zie, landen als een Thailand, Indonesië (ook veel corruptie nochtans) etc zijn er terug bovenop en blijkt het geen bodemloze put te zijn, Afrika blijkt dat echter steeds te zijn.
                            Het probleem is structureel, zie landen als een Malawi en landen gerund door een despoot als Mugabe die zijn mensen laat verhongeren ... Hoe meer ik naar Afrika ga hoe moedelozer is word (en Zuid-Afrika is binnen dit en 10 jaar ook echt Afrika, let op mijn woorden).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Honger in afrika

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ik zou de zaken iets meer gaan bestuderen als ik jou was
                              In Kongo zitten er nog zo'n paar.
                              Incompetent?
                              in - com - pe` tent («Frans«Latijn) bijvoeglijk naamwoord onbevoegd; onbekwaam; ongeschikt

                              Vind jij de regering van Somalië dan wel bekwaam?


                              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                              Tante nonneke en nonkel pater zijn indertijd naar ginder gestuurd om ze te beschaven ( lees ... onder de knoet houden) ondertussen roofden de koningshuizen alles leeg onder het goedkeurend oog van de Heren van fatsoen.Nu word ons, gewone mensen, gevraagd om alle ellende ginder op te lossen maar wij worden hier bestolen en uitgeknepen, een toestand die niet kan blijven duren... voor NIEMAND !
                              De realiteit is minder zwart/wit dan dat. Het is geen geheim dat de inkomsten die uit de Congo gehaald werden uiteindelijk onze economie en staatskas ten goede zijn gekomen. Dat heeft voor iedereen (en niet alleen de elite) in België goed gedaan.

                              Overigens is de huidige hongercrisis in Congo niet zo'n probleem. De regio die getroffen is, licht meer oostelijk.


                              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Een stok in het hoenderhok nu.
                              Ten tijde van de kolonisatie hadden ze het er véél beter in Afrika. De bevolking had onderwijs, water en elektriciteit, er werd een wegen en treinnet aangelegd (specialiteit van de Britten) ennog veel meer.
                              Ja, er was uitbuiting en wat bv. Leopold II gedaan is heeft is onvergeeflijk maar na het verdwijnen van deze tiran was het dan plots een stuk beter voor de gemiddelde Congolees.

                              Hoe denkt men echt van het gedoneerde geld ter plaatse te krijgen? In een land waar anarchie als het ware uitgevonden is wil ik dat nog wel eens zien gebeuren.

                              Er is jaren geleden veel geschonken voor de tsunamislachtoffers en zie, landen als een Thailand, Indonesië (ook veel corruptie nochtans) etc zijn er terug bovenop en blijkt het geen bodemloze put te zijn, Afrika blijkt dat echter steeds te zijn.
                              Het probleem is structureel, zie landen als een Malawi en landen gerund door een despoot als Mugabe die zijn mensen laat verhongeren ... Hoe meer ik naar Afrika ga hoe moedelozer is word (en Zuid-Afrika is binnen dit en 10 jaar ook echt Afrika, let op mijn woorden).
                              Waarom is dat een stok in het hoenderhok? Is dat geen relatief algemene kennis? Ik zie toch ook positieve dingen gebeuren. Oorlog in Afrika kende haar hoogtepunt in de jaren '80 en '90, hopelijk wordt die trend verdergezet. Landbouw en arbeid worden steeds beter verloond, ondermeer door (import en export)regelgeving van de EU. Dat we er nog lang niet zijn, betwist ik niet, maar een echt bodemloze put is het continent toch ook niet. De meeste Afrikaanse landen zijn min of meer democratisch te noemen en dat aantal is in stijgende lijn.
                              Last edited by Teun_2; 6 augustus 2011, 16:32.

                              Comment

                              Working...
                              X