Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honden- en paardendrollen....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Honden- en paardendrollen....

    Dagelijks ga ik enkele keren op stap met mijn honden.
    Zelf ben ik gedisciplineerd genoeg om telkens de hondendrollen op te ruimen
    De mensen in mijn omgeving weten dit maar al te goed.
    Over paardendrollen hoor ik amper opmerkingen, over de honden des te meer...
    Op mijn route liggen nu steevast paardendrollen - in massa een gigantisch veelvoud aan deze van mijn hond(jes)-drollen - en die paardenhopen blijven gewoon midden op de wegen liggen.

    Bij politieregelement 'moeten' deze van honden opgeruimd worden door de eigenaar van de honden; hier heb ik dan totaal geen problemen mee.
    Daarom heb ik tijdens de wandeling telkens str*ntzakjes bij...

    Nu vraag ik me af waar het verschil zit

    Bedankt voor eventuele reakties

    Roland

  • #2
    Re: Honden- en paardendrollen....

    Awel Roland dat vraag ik mij ook af ?? Ze moesten die ook verplichten de uitwerpselen van hun paarden te laten opkuisen!

    Comment


    • #3
      Re: Honden- en paardendrollen....

      Hoi Roland.

      Same story here.

      Ik ben vrijwilliger in t asiel van Wommelgem en ga dus regelmatig (1x per week) met de honden wandelen, ook langs straten enz.

      Ik kuis altijd de kakjes van de honden op, maar sommigen durven dat wel eens 'vergeten'.

      Dan volgen er snel klachten van de buren van het asiel (wat ik wel kan begrijpen), maar als er joekels van paardenmest op t straat liggen, dat moet blijkbaar kunnen ?
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Honden- en paardendrollen....

        Die ruiters hebben overal schijt aan, vinden alles normaal. Tja.

        Comment


        • #5
          Re: Honden- en paardendrollen....

          Zo een zak aan hun gat zoals in Brugge, maar dat zijn ingespannen paarden, ik weet niet of dat bestaat voor een vrijstaand paard.

          Comment


          • #6
            Re: Honden- en paardendrollen....

            Hier in onze gemeente is dat wel verboden, paarden drollen moeten ook opgekuist worden of kunnen beboet worden. ( Is een gemeente "verordening") Dus als het hier kan, dan moet elke gemeente dat ook kunnen, en ligt het aan de laksheid van jullie gemeente.

            Comment


            • #7
              Re: Honden- en paardendrollen....

              Zijn ruiters dat wel verplicht van het op te ruimen? Ik lees bv. dit:


              Ik heb een rolletje met zakjes aan de hond zijn leiband hangen en ruim het altijd op.

              Had laatst nog een discussie met een kattenliefhebber die het "schijt" (pun intended) had aan de hondenpoep die overal op straat ligt.
              Toen ik vroeg of hij het wel normaal vindt dat zijn katten in mijn tuin hun ding doen, wist hij niet waar kruipen...
              Mvg Tim

              Comment


              • #8
                Re: Honden- en paardendrollen....

                Een hondendrol ligt op het voetpad, en een paardenhoop ligt op de weg. Daar zit al een wezenlijk verschil.
                Dan is er nog de praktische kant. Een poepzak, poep-opvangzeil is enkel te gebruiken wanneer een paard ingespannen loopt, compleet niet toepasbaar op een paard dat onder het zadel wordt gereden. Het is ook niet haalbaar om met borstel, schop en grote zak op pad te gaan.

                Deze opmerking is niet de eerste daaromtrent.
                En de opmerking van Doudeke, dat ruiters overal schijt aan hebben, klopt maar voor een gedeelte. Een klein percentage ruiters hebben overal schijt aan, net zoals maar een klein percentage andere weggebruikers echt rekening houden met, en hun snelheid en rijstijl en zo aanpassen aan, ruiters die zich op de openbare weg bevinden.
                Een gevolg daarvan is dat ruiters langer dan nodig midden op het rijvak of de weg gaan rijden, om de auto-, motor-, bus-, tractor- en vrachtwagenbestuurders alsnog hun snelheid te doen matigen. Misschien niet echt hoffelijk, maar wel een pak veiliger dan hoffelijk opzij gaan en dan gepasseerd worden door een niet zo hoffelijke chauffeur die, zonder rekening te houden met paard noch ruiter, razendsnel voorbij steekt of kruist.

                mvg,
                Bart

                PS: het is inderdaad makkelijker klagen over iets zichtbaar. Maar wat met alle vuiligheid van fossiele brandstofverslindende gemotoriseerde voertuigen? Je ziet de vuiligheid niet, maar integenstelling tot die paarden****** is die vuiligheid wèl uitermate schadelijk voor de gezondheid.

                Die smerige auto's dat stinkt ongezond
                En je krult junder neuze voor ne peirde******

                *uit Blanche en zijn peird (Willem Vermandere)
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: Honden- en paardendrollen....

                  bij ons moet het opgekuist worden lees op blz. 2 : links : in het kort

                  Comment


                  • #10
                    Re: Honden- en paardendrollen....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Een hondendrol ligt op het voetpad, en een paardenhoop ligt op de weg. Daar zit al een wezenlijk verschil.
                    En op veldwegen waar er volop wordt gewandeld...
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Honden- en paardendrollen....

                      paardenfaeces

                      PS: opmerkelijk dat Latijnse str°nt niet gecensureerd wordt, maar een Vlaamse str°nt wel...
                      Last edited by Voltigeur; 2 juli 2011, 08:43. Reden: PS toegevoegd
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: Honden- en paardendrollen....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Een hondendrol ligt op het voetpad, en een paardenhoop ligt op de weg. Daar zit al een wezenlijk verschil.
                        En dat moet je als motorrijder maar eens tegenkomen in een bocht Dat is dan inderdaad een wezenlijk verschil...
                        Ik vind een paard sowieso geen dier om op de openbare weg te berijden de dag van vandaag. En praktisch moeilijker of niet: de vervuiler moet maar zien dat hij zijn overlast opkuist

                        Grtz,
                        Kurt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Honden- en paardendrollen....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          En op veldwegen waar er volop wordt gewandeld...
                          Wanneer je als wandelaar langs veldwegen, en dus ook landbouwwegen, gaat wandelen, dan weet je dat er dergelijke zaken kunnen liggen. Alsook uitwerpselen van koeien, kippen, fazanten, vossen, katten en andere in het wild levende dieren.
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                          Comment


                          • #14
                            Re: Honden- en paardendrollen....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                            En dat moet je als motorrijder maar eens tegenkomen in een bocht Dat is dan inderdaad een wezenlijk verschil...
                            Ik vind een paard sowieso geen dier om op de openbare weg te berijden de dag van vandaag. En praktisch moeilijker of niet: de vervuiler moet maar zien dat hij zijn overlast opkuist

                            Grtz,
                            Kurt
                            Wel, zorg er dan als motorrijder ook voor dat ik de viezigheid uit jouw uitlaat niet moet inademen.
                            Wanneer alle snelheidsbeperkingen worden gerespecteerd en er anticiperend wordt gereden kan dit niet echt een probleem zijn dacht ik. De kans om onderuit te gaan door een paarden str°nt is vele malen kleiner dan onderuit gaan door wegmarkeringen, overgangen van ondergrond, tijdelijke wegherstellingen en dergelijke meer.
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Honden- en paardendrollen....

                              Een vorige werkgever was ook een fervent paardenliefhebber en vond hondenstr*nt hinderlijk en vuil maar paardenstr*nt was volgens hem geen probleem want dat was niet vuil... tja....

                              Het blijft str*nt natuurlijk. Opruimen dus, alleen de grootte van het zakje is verschillend
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X