Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hometrainer kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hometrainer kopen

    Ik zoek een hometrainer te kopen en heb wat informatie opgezocht, o.a. op websites van
    www.wielrenner.eu/beste-hometrainer/ ...en.... Kieskeurig.be

    Smartphone of tablet toestanden zijn niet nodig. Ik kom voorlopig uit bij bvb de FitBike Ride 5 of de Vitrufit HTR 2
    Het clubje verkopers lijkt me klein en en exclusief Hollands.
    Eigenlijk wil ik zo’n ding wel eerst eens van nabij bekijken (van zodra corona het toelaat) maar voor de Fitbike bvb (winkel Betersport.be ttz Betersport.nl) moet ik al 180 km rijden.

    Er zijn hier ongetwijfeld ervaringen met aankoop van hometrainer? (waar kopen)
    (en met defect en herstelling? )

  • #2
    Re: Hometrainer kopen

    De hometrainer hier is er gekomen omdat mijn zus iets zou om na haar hartproblemen wat binnen te kunnen oefenen als het te slecht was om te gaan wandelen. Geen idee wat het merk is (en te lui om te gaan kijken tenzij je dat zou willen) maar na eerst naar winkels zoals Decathlon te gaan zien zijn we na een zoektocht op internet bij een verkoper van fitness toestellen in het Antwerpse terecht gekomen. Die hadden een héél breed gamma, van simpele dingen tot (naar mijn idee) heel dure speeltjes. Maar wel serieuse uitleg gekregen en met een basis toestel vertrokken. Is een toestel zonder internet, heeft wel wat programma's en een hartslagmeter.

    Ik zou zeggen zoek eens op fitnesstoestellen in je buurt. Die gaan spijtig genoeg nu niet open zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Hometrainer kopen

      wat je ook koopt, zie dat hij gemakkelijk in te stellen is en vooral dat het zadel comfortabel is voor jou. Ik ben bijvoorbeeld gewend te rijden op mtb en op koersfiets, beiden met smal hard zadel. Heb nog geen enkele hometrainer gevonden waar ik comfortabel op zit, enkel spinning fietsen komen in de buurt. Meeste zadels zijn veel te breed en te zacht voor mij.

      Comment


      • #4
        Re: Hometrainer kopen

        Ik heb eerst een hometrainer gehuurd (na een operatie) bij thuiszorgwinkel.be. (nu www.goed.be of https://www.thuiszorgwinkel.be/nl/sh...nesstoestellen) (beide zijn gelieerd met de CM Christelijke Mutualiteiten)
        Nadien heb ik de hometrainer Tunturi gekocht bij hen. (zeer kwalitatief materiaal)

        Succes

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: Hometrainer kopen

          Hey juppekes.

          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
          Ik heb eerst een hometrainer gehuurd (na een operatie) bij thuiszorgwinkel.be. (nu www.goed.be of https://www.thuiszorgwinkel.be/nl/sh...nesstoestellen) (beide zijn gelieerd met de CM Christelijke Mutualiteiten)
          Nadien heb ik de hometrainer Tunturi gekocht bij hen. (zeer kwalitatief materiaal)

          Succes

          Peter
          Wij hebben een loopband aangekocht bij de thuiszorgwinkel, ook van het merk Tunturi.
          Idd, degelijk sterk materiaal.
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Hometrainer kopen

            Wij hebben ook Tunturi, maar niettegenstaande deftig kan het net als elk ander merk ook stuk gaan. [emoji848]
            Let wel dat enkel de duurdere modellen nog hoor hunzelf gemaakt worden, de goedkope zijn ook elders gemaakt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Hometrainer kopen

              @ Spanik,
              Hoe ik daar niet op gekomen ben! Zoekopdracht "fitnesstoestellen kopen" leverde 3 deftig uitziende resultaten voor Belgische winkels: Fitnessking Dendermonde, Fitshop Antwerpen en Fitsness experts Waasmunster. Daar moet ik eens in detail naar kijken en proberen langsgaan van zodra mogelijk. Fitshop in de Montignystraat in Antwerpen, is dat waar jij kocht?

              @ perelaar,
              het zadel is idd een belangrijk aandachtspunt. Ik had al iets daarover gelezen in een eerder topic hier van enkele jaren geleden
              (dixit Enero: "Een stabiele Tunturi of Kettler hometrainer ergometer met instelbare programma's met hartslagmeter. Belangrijk dat je goed zit en een comfortabel zadel. Fietsen is nog steeds de beste sport die het minst de gewrichten belast")

              @heembeek,
              Ik dacht ook aan uitproberen via enkele bezoeken aan fitnesscentrum maar ik verwacht niet dat dit lukt (corona en die willen alleen maar full packages of abo's). Mijn ziekenfonds heeft helaas geen hometrainers maar ik ga toch eens bij CM proberen, je weet maar nooit.

              Tunturi lijkt me wel betrouwbaar.
              Dank voor de tips.

              Comment


              • #8
                Re: Hometrainer kopen

                Ik heb na een knieoperatie ook een tijdlang een hometrainer nodig gehad. Bij ons gewoon via de apotheker gehuurd. Toestel wordt geleverd en nadien weer opgehaald en het bedrag per dag of maand was echt miniem.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Hometrainer kopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                  @ Spanik,
                  Hoe ik daar niet op gekomen ben! Zoekopdracht "fitnesstoestellen kopen" leverde 3 deftig uitziende resultaten voor Belgische winkels: Fitnessking Dendermonde, Fitshop Antwerpen en Fitsness experts Waasmunster. Daar moet ik eens in detail naar kijken en proberen langsgaan van zodra mogelijk. Fitshop in de Montignystraat in Antwerpen, is dat waar jij kocht?
                  Ben eens gaan zoeken en het was de Fitnessmegashop in Deurne op de Bischoppenhoflaan.

                  Comment


                  • #10
                    Hometrainer kopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                    het zadel is idd een belangrijk aandachtspunt. Ik had al iets daarover gelezen in een eerder topic hier van enkele jaren geleden
                    Een stabiele Tunturi of Kettler hometrainer ergometer met instelbare programma's met hartslagmeter. Belangrijk dat je goed zit en een comfortabel zadel. Fietsen is nog steeds de beste sport die het minst de gewrichten belast[/I]")
                    Kettler kan men beter vergeten na hun zoveelste faillissement.
                    En op de meeste deftige hometrainers kan men het zadel desnoods vervangen.
                    Dat van Tunturi is in elk geval goed, al is dat op de goedkopere modellen vermoedelijk ook niet hetzelfde.
                    En zelfs CB verkoopt Tunturi. [emoji6]
                    Ondersteuning komt toch altijd van de fabrikant, technische dienst zit in Nederland.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hometrainer kopen

                      Het is 5 of 6 jaar geleden dat ik bij Decathlon de goedkoopste Domyos hometrainer gekocht heb.
                      Daar wordt heel regelmatig op getraind, bijna dagelijks. Soms 10 minuten, soms 45 minuten.
                      Voor weinig geld werk ik me ermee in het zweet. :-)
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment

                      Working...
                      X