Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Home cinema PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Home cinema PC

    Ik zou graag een pc rechtstreeks willen aansluiten op mijn TV, nu gebruik ik een ps3 maar die speelt toch niet alles. Dus de bedoeling is een pc/mac mini te gaan nemen en via VLC mijn bestanden rechtstreeks af te spelen. Wat ik zeker wil:
    -blue ray
    -USB voor aansluiting extra HD's
    -5.1 ondersteuning via fiber
    -HDMI
    -Een zo klein mogelijke case.

    Alles tips zijn welkom
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

  • #2
    Re: Home cinema PC

    al een popcorn c200 overwogen of moet het echt een PC zijn?

    Comment


    • #3
      Re: Home cinema PC

      Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
      al een popcorn c200 overwogen of moet het echt een PC zijn?
      liefst een echte pc ja, had de popcorn al eens bekeken. Maar de pc is handiger, die kan dan ineens als NAS dienen en kan ik ook gebruiken om snel iets op te zoeken of facebook eens te checken zonder de laptop dan te moeten opstarten
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: Home cinema PC

        ok dan kan ik je niet helpen, ik heb de HT pc weg gegooid ten voordele van een popcorn.

        Comment


        • #5
          Re: Home cinema PC

          Een Boxee Box al overwogen? http://www.boxee.tv/

          Heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor er her en der positieve geluiden over.

          Comment


          • #6
            Re: Home cinema PC

            Oorspronkelijk geplaatst door Floris Bekijk bericht
            Een Boxee Box al overwogen? http://www.boxee.tv/

            Heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor er her en der positieve geluiden over.
            Nee maar ga ik ook niet doen, ik wil een pc die ook kan dienen als pc. Die dus mijn NAS kan zijn waar ik kan op downloaden.....
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: Home cinema PC

              Ik heb ook ooit gekeken voor zo'n media-hd box, je kan die wel upgraden met firmware (zolang het merk de updates ondersteunt), maar de chips hebben na een tijd hun beperkingen en kunnen de nieuwste codecs met de tijd niet meer afspelen.
              Die box breek je niet open om nieuwe chips in te steken, dus zit je vast.

              Ik heb een Antec Fusion HTPC


              De metaalkleurige versie, ziet eruit als een luxe-versterker in je woonkamer, maar is in feite een platliggende pc, altijd uitbreidbaar qua ram, codecs, indien hd crasht, ...
              Je zoekt een zo klein mogelijke case, maar er moet natuurlijk ook iets inkunnen (die kleine barebones zijn soms zo luid als een stofzuiger, niet ideaal).

              Is iets groter dan mijn blueray-recorder, maar ziet er dus uit als een audio-component.

              Geluidskaart is een 5.1 HD en grafische kaart is zo'n quiet die minder lawaai maakt, koelers met schakelaren, laag/hoog, staat altijd op auto en hoor praktisch niets.

              Heb die met een draadloos toetsenbord met ingebouwde muis, zeer handig.
              Bluray ook ingebouwd, makkelijk dvd-speler eruit gegooid, dus perfect upgradebaar.

              Gebruik die eigenlijk als mediaplayer voor films, games op groot scherm,... of als netwerk in combinatie met laptop. Een vriend stak hem in elkaar, maar was niet moeilijk, enkel wat koelpasta op de processor

              Als je in een winkel naar een HTPC vraagt gaan ze raar opkijken, hier zijn ze een beetje achter, in Duitsland,UK is dit al meer ingeburgerd, op Ebay kun je voorgemaakte bestellen die je dan evt kan uitbreiden als je niets van pc's kent.

              GOEDE DOORDACHTE KEUS OM VOOR EEN HTPC TE OPTEREN, velen denken niet verder dan hun neus lang is
              Last edited by PurePhotography; 22 maart 2011, 19:18.

              Comment


              • #8
                Re: Home cinema PC

                Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                Ik heb een Antec Fusion HTPC
                [
                Is iets groter dan mijn blueray-recorder, maar ziet er dus uit als een audio-component.
                Geluidskaart is een 5.1 HD en grafische kaart is zo'n quiet die minder lawaai maakt, koelers met schakelaren, laag/hoog, staat altijd op auto en hoor praktisch niets.

                GOEDE DOORDACHTE KEUS OM VOOR EEN HTPC TE OPTEREN, velen denken niet verder dan hun neus lang is
                Zo eenvoudig is het nu ook weer niet. Ik ben al lang aan het uitkijken naar iets en lawaai vind ik 1 van de grootste problemen. Ik zie dat je een xbox 360 hebt staan, ik hoop dat je die niet als referentie gebruikt om te bepalen dat de htpc stil is

                De case is op zich wel mooi, een beetje teveel led geweld wel.

                Comment


                • #9
                  Re: Home cinema PC

                  Ik heb net een NMT gekocht (momenteel een HDX1000) om van de pc in de woonkamer vanaf te zijn omwille van geluid, verbruik, grootte, gemak, design en die pcs blijven traag. Ik koop met plezier elke paar jaar een nieuwe nmt aan 100 euro als er nieuwe codecs zijn. Mijn hdx is ondertussen 3 jaar oud en kan nog altijd perfect mee (1080p matrosjkas)

                  Als je wil downloaden kan dat ook via een nmt en als nas gebruiken kan ook, maar inderdaad dan zijn de mogelijkheden beperkter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Home cinema PC

                    Daarmee heb ik een "silent" grafische HD kaart, dacht de 8600 GTS 512MB ofzo, warmt niet snel op, de coolers in de Fusion case hoor je bijna niet.
                    Pas op, dit hierboven is mijn setup foto niet, is maar een voorbeeld, heb geen x-box ofzo, voor de keren dat ik pc games zoals Mafia II, Fear II of andere shooters speel

                    Ik heb deze silver case, zwart ledpaneeltje met groene lettertjes hieronder.
                    Daar komt dus de mp3 naam op die je afspeelt, of het nieuws, weerbericht, zoals je zelf instelt. Het scherm of de lettertjes mochten wel iets groter, maar het is nu zo.

                    Dacht ook eerst aan een barebone mini-pc, maar een vriend had zo één en was net een stofzuiger, hoe kleiner de case, hoe meer alles op elkaar gepakt zit, sneller opwarmt en meer lawaai maakt met de koelers die in gang schieten. Deze Antec heeft ademruimte binnenin voor evt een 2e harde schijf,... Wel slechts 1 schijfstation, maar heb de dvd-writer door een bluray writer vervangen.



                    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Zo eenvoudig is het nu ook weer niet. Ik ben al lang aan het uitkijken naar iets en lawaai vind ik 1 van de grootste problemen. Ik zie dat je een xbox 360 hebt staan, ik hoop dat je die niet als referentie gebruikt om te bepalen dat de htpc stil is

                    De case is op zich wel mooi, een beetje teveel led geweld wel.
                    Last edited by PurePhotography; 23 maart 2011, 16:55.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Home cinema PC

                      Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                      Ik heb ook ooit gekeken voor zo'n media-hd box, je kan die wel upgraden met firmware (zolang het merk de updates ondersteunt), maar de chips hebben na een tijd hun beperkingen en kunnen de nieuwste codecs met de tijd niet meer afspelen.
                      Die box breek je niet open om nieuwe chips in te steken, dus zit je vast.

                      Ik heb een Antec Fusion HTPC


                      De metaalkleurige versie, ziet eruit als een luxe-versterker in je woonkamer, maar is in feite een platliggende pc, altijd uitbreidbaar qua ram, codecs, indien hd crasht, ...
                      Je zoekt een zo klein mogelijke case, maar er moet natuurlijk ook iets inkunnen (die kleine barebones zijn soms zo luid als een stofzuiger, niet ideaal).

                      Is iets groter dan mijn blueray-recorder, maar ziet er dus uit als een audio-component.

                      Geluidskaart is een 5.1 HD en grafische kaart is zo'n quiet die minder lawaai maakt, koelers met schakelaren, laag/hoog, staat altijd op auto en hoor praktisch niets.

                      Heb die met een draadloos toetsenbord met ingebouwde muis, zeer handig.
                      Bluray ook ingebouwd, makkelijk dvd-speler eruit gegooid, dus perfect upgradebaar.

                      Gebruik die eigenlijk als mediaplayer voor films, games op groot scherm,... of als netwerk in combinatie met laptop. Een vriend stak hem in elkaar, maar was niet moeilijk, enkel wat koelpasta op de processor

                      Als je in een winkel naar een HTPC vraagt gaan ze raar opkijken, hier zijn ze een beetje achter, in Duitsland,UK is dit al meer ingeburgerd, op Ebay kun je voorgemaakte bestellen die je dan evt kan uitbreiden als je niets van pc's kent.

                      GOEDE DOORDACHTE KEUS OM VOOR EEN HTPC TE OPTEREN, velen denken niet verder dan hun neus lang is
                      Tnx dit is 100% wat ik zocht
                      Was het ooit eens tegengekomen op het net maar vond het niet meer terug.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment

                      Working...
                      X