Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoge veluwe, tips?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoge veluwe, tips?

    Goeiedag, ik was van plan om eens een tripje naar de hoge veluwe te maken. Zijn er dingen die ik moet weten of in welk 'gebied' ik best kan blijven?
    Ik dacht dit te voet te doen dus het is niet de bedoeling om het hele gebied af te leggen.

    Nog andere dinge?


    Alvast bedankt!
    https://500px.com/driesv1993

  • #2
    Re: Hoge veluwe, tips?

    Naar wat voor beelden ben je op zoek.... als je dat weet kan je gericht zoeken of je in het noorden / westen / zuiden / oosten / centrum moet zijn

    Hoge Veluwe

    Comment


    • #3
      Re: Hoge veluwe, tips?

      Vooral op de vossen 😊

      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
      https://500px.com/driesv1993

      Comment


      • #4
        Re: Hoge veluwe, tips?

        Als je geluk hebt trek je het - tijdens openingstijden - rondom de wildbaan, maar ik ben eerder geneigd om voor de vos naar de west kant te gaan, Otterlo, Mossel, Oud- Nieuw Reemst.

        Comment


        • #5
          Re: Hoge veluwe, tips?

          Oorspronkelijk geplaatst door DriesVerre Bekijk bericht
          Vooral op de vossen ��

          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
          Ergens staat een topic bij SD over de hoge veluwe... Kan het niet direct vinden. Voor vossen moet je in de AWD zijn, die worden daar in een afgesloten natuurgebied gevoerd.. Zelfs zo tam dat ze op de parking al komen bedelen ..

          Comment


          • #6
            Re: Hoge veluwe, tips?

            Oorspronkelijk geplaatst door William Bookwill Bekijk bericht
            Ergens staat een topic bij SD over de hoge veluwe... Kan het niet direct vinden. Voor vossen moet je in de AWD zijn, die worden daar in een afgesloten natuurgebied gevoerd.. Zelfs zo tam dat ze op de parking al komen bedelen ..
            Dus u zou voor vossen eerder naar de awd gaan?
            https://500px.com/driesv1993

            Comment


            • #7
              Re: Hoge veluwe, tips?

              Oorspronkelijk geplaatst door DriesVerre Bekijk bericht
              Dus u zou voor vossen eerder naar de awd gaan?
              Zeker weten, een vos in de natuur op de veluwe?? Met veel geluk lukt het in zijn jachturen, maar op de veluwe is het overdag te druk.. Het park hoge veluwe valt onder Natuurmonumenten, neem eens een kijkje op de site. De andere hoge veluwe op de Utrechtse heuvelrug is een andere vzw..

              Comment


              • #8
                Re: Hoge veluwe, tips?

                Tja, als je specifiek dat vos pakt, dan hebben ze in NL ook nog de OostVaardersPlassen (OVP)....

                Het AWD is wel het meest gekende gebied in NL om de vos vast te leggen, jammerlijke vind ik dan wel het onnatuurlijke gedrag - door o.a. genoemde redenen - en daardoor de "beleving" niet daar is.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoge veluwe, tips?

                  De meeste foto's van vossen die je ziet hier of elders zijn voor een merendeel gemaakt in de AWD. Je moet al goed gecamoufleerd of in een schuilhut zitten wil je een vos vastleggen op camera..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoge veluwe, tips?

                    Oorspronkelijk geplaatst door William Bookwill Bekijk bericht
                    De meeste foto's van vossen die je ziet hier of elders zijn voor een merendeel gemaakt in de AWD. Je moet al goed gecamoufleerd of in een schuilhut zitten wil je een vos vastleggen op camera..
                    Dus in de awd is er niet egt een gebied waar ik het beste kan zoeken?
                    https://500px.com/driesv1993

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoge veluwe, tips?

                      Oorspronkelijk geplaatst door DriesVerre Bekijk bericht
                      Dus in de awd is er niet egt een gebied waar ik het beste kan zoeken?
                      Als je de AWD binnenkomt dan heb je al kans dat er eentje na 500 meter je staat op te wachten.. Ze hebben wel wat kritiek gekregen vorig jaar ivm met voederen... Publiek mag absoluut niet meer voederen en je krijgt een boete van 95 euro als ze het zien ..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoge veluwe, tips?

                        Oorspronkelijk geplaatst door William Bookwill Bekijk bericht
                        Als je de AWD binnenkomt dan heb je al kans dat er eentje na 500 meter je staat op te wachten.. Ze hebben wel wat kritiek gekregen vorig jaar ivm met voederen... Publiek mag absoluut niet meer voederen en je krijgt een boete van 95 euro als ze het zien ..
                        Was ik ook van op de hoogte, alvast bedankt voor jullie feedback! Ik ga nog bekijken wa ik ga doen.
                        https://500px.com/driesv1993

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoge veluwe, tips?

                          De wildbaan bij De Hoge Veluwe is the place to be voor de edelherten. Die heb ik onlangs nog kunnen fotograferen daar. Wel enorm veel fotografen, zelfs op een doordeweekse maandag, amai.

                          Filmpje die ik daar tussen de foto's door hebben kunnen nemen.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoge veluwe, tips?

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            De wildbaan bij De Hoge Veluwe is the place to be voor de edelherten. Die heb ik onlangs nog kunnen fotograferen daar. Wel enorm veel fotografen, zelfs op een doordeweekse maandag, amai.

                            Filmpje die ik daar tussen de foto's door hebben kunnen nemen.
                            Haha grappig zicht [emoji1]
                            https://500px.com/driesv1993

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoge veluwe, tips?

                              Je hoeft zo ver niet te gaan, heel Vlaanderen loopt vol vossen. Maar: je zal ze zelden overdag zien, ik zie ze meestal in de ochtendschemering.

                              Comment

                              Working...
                              X