Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF 2012 bloedarmoede

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HOF 2012 bloedarmoede

    Na enkele jaren zelf mee de HoF mee te helpen samenstellen val ik toch wat achterover

    10 (weliswaar heel mooie) foto's maar: 40 % landschappen en 40 % vogels. ( zelfs 50% dieren) !

    waar is de diversiteit: er is niets bij macro, abstract, modellen, sport, evenementen of ZW die eruit springt of volgt er niemand deze fora meer op
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: HOF 2012 bloedarmoede

    Yep, als de modellenverdieping achterblijft is het crisis.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: HOF 2012 bloedarmoede

      en als ik goed zie werden 50% van de fotos in het buitenland getrokken of er in belgie niets te fotograferen valt.... en voor alle duidelijkheid het zijn geen vacantiefotos
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: HOF 2012 bloedarmoede

        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        en als ik goed zie werden 50% van de fotos in het buitenland getrokken of er in belgie niets te fotograferen valt.... en voor alle duidelijkheid het zijn geen vacantiefotos
        Dat komt omdat de HOF wordt samengesteld uit een verkeerde opvatting: aantrekkelijk onderwerp = goede foto. Zolang men daaraan vasthoudt, zal er aan de HOF weinig veranderen. Tel daarbij ook nog eens het probleem van de usual suspects (er dient zich weinig talent aan: zij posten geen foto's of verlaten het forum).

        Comment


        • #5
          Re: HOF 2012 bloedarmoede

          Oh, ik ben al blij dat ik de enige niet ben die er zo over denkt. Ik kan me inbeelden dat het niet altijd even simpel is om een HOF te kiezen, maar zou toch leuk zijn moest er uit quasi elke rubriek iets komen..
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: HOF 2012 bloedarmoede

            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            en als ik goed zie werden 50% van de fotos in het buitenland getrokken
            Jezus, man, moet dat ook al een criterium zijn?

            Comment


            • #7
              Re: HOF 2012 bloedarmoede

              daar lig ik niet echt wakker... buitenlanders kunnen ook hier een inzending doen.

              Het gaat er gewoon om dat de samensteller(s??) met een heel beperkte bril selecteren voor de hof. Jarenlang was diversiteit ( mede door hombre) één van de krachtlijnen.
              Uitzonderlijk zatten er eens 3 (verschillende) modelfoto's in of landschappen maar steeds ook aandacht voor de minder bezochte fora.
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: HOF 2012 bloedarmoede

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                Het gaat er gewoon om dat de samensteller(s??) met een heel beperkte bril selecteren voor de hof. Jarenlang was diversiteit ( mede door hombre) één van de krachtlijnen.
                Maar die diversiteit was in het verleden ook geen reden om niet te klagen, wel?

                Comment


                • #9
                  Re: HOF 2012 bloedarmoede

                  Ik heb daarstraks ook moeten denken dat het deze week wel een hele monotone HoF is. Het zal wel aan de vakantieperiode liggen dacht ik

                  (met monotone HoF bedoel ik niet dat de foto's niet mooi zijn, want het zijn stuk voor stuk pareltjes !)

                  Comment


                  • #10
                    Re: HOF 2012 bloedarmoede

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Maar die diversiteit was in het verleden ook geen reden om niet te klagen, wel?
                    Zolang er mensen niet in de HoF staan zal er wel geklaagd worden

                    Niettemin, ik vind het niveau van de foto's in de showcase-onderdelen die ik volg echt dramatisch, de laatste weken/maanden. Niet onlogisch dat zoiets zich weerspiegelt in de wekelijkse selectie. Het lijkt ook wel een vrij consistent gegeven dat veel goeie/getalenteerde/creatieve fotografen na een tijdje stoppen met foto's plaatsen. Bovendien vind ik het erg opvallend dat men toch weer terugvalt in het geven van complimenten om er terug te krijgen, quasi ongeacht de fotografische waarde.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: HOF 2012 bloedarmoede

                      En zolang het regent zal er nog wat extra geklaagd worden.

                      En zoals altijd al ... het geklaag neemt ook toe naargelang wie er in de hof staat.
                      Diversiteit ... wie belet jullie om beter te doen?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: HOF 2012 bloedarmoede

                        Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                        Dat komt omdat de HOF wordt samengesteld uit een verkeerde opvatting: aantrekkelijk onderwerp = goede foto. Zolang men daaraan vasthoudt, zal er aan de HOF weinig veranderen.
                        Sinds wanneer zou de aantrekkelijkheid van het onderwerp een voorwaarde zijn om de HoF te geraken? Het moet op zijn minst een goede foto zijn, dat wel ja.
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: HOF 2012 bloedarmoede

                          Architectuur komt aan bod, mij hoor je niet klagen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: HOF 2012 bloedarmoede

                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            Na enkele jaren zelf mee de HoF mee te helpen samenstellen val ik toch wat achterover

                            10 (weliswaar heel mooie) foto's maar: 40 % landschappen en 40 % vogels. ( zelfs 50% dieren) !

                            waar is de diversiteit: er is niets bij macro, abstract, modellen, sport, evenementen of ZW die eruit springt of volgt er niemand deze fora meer op
                            wat was procentueel het aanbod deze week.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: HOF 2012 bloedarmoede

                              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              Niettemin, ik vind het niveau van de foto's in de showcase-onderdelen die ik volg echt dramatisch, de laatste weken/maanden. Niet onlogisch dat zoiets zich weerspiegelt in de wekelijkse selectie. Het lijkt ook wel een vrij consistent gegeven dat veel goeie/getalenteerde/creatieve fotografen na een tijdje stoppen met foto's plaatsen. Bovendien vind ik het erg opvallend dat men toch weer terugvalt in het geven van complimenten om er terug te krijgen, quasi ongeacht de fotografische waarde.
                              Het gebrek aan diversiteit is wel degelijk te merken, helaas !
                              Maar het probleem dat Thierry aanhaalt vind ik nog veel erger.

                              In Fotobeoordeling wordt weinig gereageerd.
                              Dan blijft de keuze Showcase of Beginnershoek.
                              In Beginnershoek worden er geen tips maar gegeven en vindt men blijkbaar alles mooi.
                              In Showcase zijn de kritieken soms harder en eerlijker ... tenzij TS een vaste BD-waarde blijkt.


                              greetz
                              Cheeta
                              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X