Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel auto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel auto's?

    Hey juppekes.

    Ik was hier net eens aan het kijken op Google-maps, en ik was eens aan het inzoomen op de haven Zeebrugge.
    Opeens zag ik daar hoeveel auto's daar op de kaaimuren in de haven staan.
    Ik wist wel dat er heel wat auto's in Zeebruggen verscheept werden, maar niet dat het er zo veel waren.
    Eens je op de link geklikt hebt moet je zelf maar eens op onderzoek gaan en hier en daar eens inzoomen.

    Last edited by Laurens; 9 februari 2021, 20:37.
    Bootjes

  • #2
    Re: Hoevel auto's?

    Als ze daar per ongeluk een auto op de verkeerde plaats zetten, dan vinden ze die voor het eerst niet meer terug.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Hoevel auto's?

      Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
      Hey juppekes.

      Ik was hier net eens aan het kijken op Google-maps, en ik was eens aan het inzoomen op de haven Zeebrugge.
      Opeens zag ik daar hoeveel auto's daar op de kaaimuren in de haven staan.
      Ik wist wel dat er heel wat auto's in Zeebruggen verscheept werden, maar niet dat het er zo veel waren.
      Eens je op de link geklikt hebt moet je zelf maar eens op onderzoek gaan en hier en daar eens inzoomen.

      Vorig jaar passeerden in de Zeebrugge maar liefst 2.776.113 nieuwe wagens. De kusthaven is daarmee de grootste autohaven ter wereld. De Zeebrugse kaaien zijn eigenlijk de grootste parking van het land met plaats voor meer dan 140.000 auto's.

      Comment


      • #4
        Re: Hoevel auto's?

        Als daar een auto-carrier zijn 3000 tot 5000 auto's in één keer lost, vul je al een behoorlijke parking. Meestal wordt niet alles gelost en vaart men nog naar Hamburg om daar de rest te lossen. Alle auto's worden ook niet meteen naar de dealers gebracht.
        Hybride BMW's moeten er zowiezo 2 weken blijven staan. Die moeten een aantal keren volledig geladen en ontladen worden om te zien of ze niet in brand vliegen. Pas wanneer de test OK is, mogen ze naar de dealer . Nu zul je denken BMW's per schip naar Zeebrugge ? Die worden ook over de plas gemaakt.

        Comment


        • #5
          Re: Hoevel auto's?

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Die moeten een aantal keren volledig geladen en ontladen worden om te zien of ze niet in brand vliegen. Pas wanneer de test OK is, mogen ze naar de dealer .
          Zouden ze dat niet beter in de fabriek doen? Als er zo ene de fik in gaat in zo'n boot....moet er niet aan denken.

          Comment


          • #6
            Re: Hoevel auto's?

            Ik vind het altijd indrukwekkend om zoiets te aanschouwen. De industrie op volle toeren.
            Zo is het ook erg leuk om te zien wat een gigantische hoeveelheden voedsel in bulk aankomen per schip.
            Miljoenen liters fruitsap bv. Zeebrugge is daar ook een zeer belangrijke haven in.
            Of de miljarden bananen dat ze overslaan.
            Of grondstoffen zoals ijzerertsen. Super om te zien hoe nietig wij als mens zijn tegen deze volumes.

            Als fotograaf zijn dit erg dankbare onderwerpen om te mogen fotograferen. Moet je wel via via je weg naar binnen weten te krijgen. Ook voldoen aan veiligheidsvoorschriften zoals een helm en beschermde kleding is dan nodig. Maar super leuk om te doen.

            Comment


            • #7
              Re: Hoevel auto's?

              Zal niet zo eenvoudig zijn.
              Kijk maar eens onder algemeenolitiereglement.

              Havengebied is verboden voor onbevoegden.
              Zelf een aantal jaren geleden ondervonden in Zeebrugge.
              Was duikende sterns aan het fotograferen aan een ongebruikt dok,langs de kant van de baai van Heist.(Ondertussen volledig verzand).Op de achtergrond in de verte de gasterminal.Kreeg bezoek van de bewakingsfirma,die mij erop vriendelijk op wezen,dat ik daar niet moest zijn,niet mocht fotograferen,en mijn apparatuur kon in beslag genomen worden.Kon mijn foto's toen niet laten zien,was nog analoog.Waren speciaal daarvoor afgekomen,en had ze trouwens ook zien komen.Zij hadden mij dus ook gezien,al was het 400m of verder.
              Ik was inderdaad een bord havengebied gepasseerd (en genegeerd,gezien mijn onschuldige bedoelingen),en zelfs onderweg de gemotoriseerde politie van Knokke-Heist tegengekomen die niets gezegd hebben.
              Sindsien blijf ik daar weg.

              Comment


              • #8
                Re: Hoevel auto's?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Zouden ze dat niet beter in de fabriek doen? Als er zo ene de fik in gaat in zo'n boot....moet er niet aan denken.
                Abandon ship en sink it.
                Ik denk dat de batterijen plat zijn als ze op de boot gaan.
                Life is beautiful, take pictures to remember

                Comment


                • #9
                  Re: Hoevel auto's?

                  Zonder toestemming komen onbevoegden er idd niet in. Of het is te zeggen, ze mogen er niet zijn.
                  Maar via via kan je wel een toestemming krijgen zodat je wel bevoegd bent.
                  Kwestie van de juiste mensen en uw weg te kennen

                  Comment

                  Working...
                  X