Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe riemsporen Peak Dsign Slide Lite verwijderen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe riemsporen Peak Dsign Slide Lite verwijderen ?

    In het weekend voor de eerste maalnaar buiten om te wandelen en dan krijg je dit wanneer je thuis komt.
    Ik gebruik Peak Design Slide Lite om de camera te dragen. Blijkbaar heeft een 2 jaar onbenuttig ervoor gezorgd dat de twee langen anti-slip strepen op de draagriem zacht zijn geworden.
    Op de kraag van mijn vest en op de kraag van mijn hemd zitten twee 10cm lange zwarte afdrukken van die anti-slip. Op de draagriem zijn ze verworden naar kleverige, plakkerige brij (gummy ?).
    Iemand een idee hoe ik die van de kledij kan verwijderen ?
    Bij eerste testen op de riem zelf helpt NIETS. Raadpleging bij Peak Design spreken ze van herhaaldelijk wassen met een detergent maar op het eerste zicht brengt dat niets op.
    Ik dacht aan bijtende soda ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Hoe riemsporen Peak Dsign Slide Lite verwijderen ?

    Ik zou het met wasbenzine proberen. Lost lijm redelijk goed op en is weinig aggressief
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Hoe riemsporen Peak Dsign Slide Lite verwijderen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
      Ik zou het met wasbenzine proberen. Lost lijm redelijk goed op en is weinig aggressief
      Op Wim zijn kleding wel, maar niet ok voor die draagraketten vrees ik.
      En ook niet zonder gevaar wasbenzine of hexaan.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe riemsporen Peak Dsign Slide Lite verwijderen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Op Wim zijn kleding wel, maar niet ok voor die draagraketten vrees ik.
        En ook niet zonder gevaar wasbenzine of hexaan.
        Off topic, die Peak-Disign toestanden vertrouw ik voor geen haar,
        5.000€ aan twee touwtjes die verslijten (want je krijgt er reserve bij)
        Niekske garantie als er eentje breekt….

        Comment


        • #5
          Re: Hoe riemsporen Peak Dsign Slide Lite verwijderen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Op Wim zijn kleding wel, maar niet ok voor die draagraketten vrees ik.
          En ook niet zonder gevaar wasbenzine of hexaan.
          Vanzelfsprekend. Ik zou de draagriemen zelf terugsturen naar de fabrikant. Foutje met de weekmakers wellicht?
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Hoe riemsporen Peak Dsign Slide Lite verwijderen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Off topic, die Peak-Disign toestanden vertrouw ik voor geen haar,
            5.000€ aan twee touwtjes die verslijten (want je krijgt er reserve bij)
            Niekske garantie als er eentje breekt….
            Geert, diedingen zijn steviger da wat men denkt.
            Heb ooit op een beurs een 10-tal van die eindlusjes gekregen en om te testen... Eens een soort schommel mee gemaakt en met twee op de schommelplank en slechts 2 eindlusjes ... Geen enkel probleem.
            Wanneer je ze lang en veel torst (veelvuldig plooien van bv een metaaldraad) krijg je wel een ssort metaalmoelheid, maar dan is de kleur al een pos veranderd en dat is een teken dat ze moeten vervangen worden.
            Nu, on topic. Ik heb al vanalles geprobeerd. Wasbenzine, thinner, verdunner synthetische materialen, ... Met voornoemde producten wordt het oppervlak enorm glibberig, maar waneer je dan met een vod er zacht over beweegt, blijft de vod zo proper als iets, maar neemt wel de vloeistof op. Ook indien je alles een paar minuten laat in weken.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Hoe riemsporen Peak Dsign Slide Lite verwijderen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Geert, diedingen zijn steviger da wat men denkt.
              Heb ooit op een beurs een 10-tal van die eindlusjes gekregen en om te testen... Eens een soort schommel mee gemaakt en met twee op de schommelplank en slechts 2 eindlusjes ... Geen enkel probleem.
              Wanneer je ze lang en veel torst (veelvuldig plooien van bv een metaaldraad) krijg je wel een ssort metaalmoelheid, maar dan is de kleur al een pos veranderd en dat is een teken dat ze moeten vervangen worden.
              Hier reeds twee volledige sets gehad, maar niet echt tevreden van, nu heb ik die elastische OP/TECH USA super pro nekriemen
              met zachte nekband, veel zachter in je nek en totaal niet belastend Wim.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe riemsporen Peak Dsign Slide Lite verwijderen ?

                [QUOTE=demeyereg. die elastische OP/TECH USA super pro nekriemen
                met zachte nekband, veel zachter in je nek en totaal niet belastend Wim.[/QUOTE]

                Als het die zelfde is van deze die we indertijd via BD konden kopen, is die idd van zeer goede kwaliteit. Ik gebruik die nog steeds.
                Nog nooit last aan mijn nek gehad.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe riemsporen Peak Dsign Slide Lite verwijderen ?

                  Isopropanol of stickeroplosser van HG.

                  Comment

                  Working...
                  X