Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe een bokeh tijdens filmen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe een bokeh tijdens filmen

    Hallo,

    Zal dit maar in dit forumonderdeel posten daar ook digitale cameras kunnen filmen.
    Is het mogelijk een bokeh te bekomen met een hd digitale camera vb Panasonic HDC SD7 van toch zo'n 699 eur. Of is dit enkel mogelijk bij nog duurdere professionele videocameras.

    Kan dit ook automatisch op het onderwerp dat je focust zoals bij een dlsr of moet je dit ergens manueel instellen.

    In films zie je dit altijd met de duurdere professionele cams, maar een goedkope hd cam kun je al rond de 200-300 eur vinden, vergelijk ik een beetje met een compactcam, en mijn Panasonic is een beetje de prijsklasse van een goedkopere dslr.

    Zijn er mensen die filmen met bokeh, al gemerkt dat je heel traag moet filmen, statiefje is zeker aan te raden.

    Thanks,
    CanonYouCan

  • #2
    Re: Hoe een bokeh tijdens filmen

    Verplaatst naar geschikter forum
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Hoe een bokeh tijdens filmen

      als je dat wil voor weinig centen dan moet je een 500D of een 5DII kopen

      Comment


      • #4
        Re: Hoe een bokeh tijdens filmen

        om een bokeh te krijgen heb je een grotere CCD nodig, en een goede lens. Videocamera's voor consumentengebruik hebben allemaal kleine CCD's, en lenzen die minder zijn dan wat je in footgrafie gebruikt voor een mooi bokeh

        dus ofwel koop je een DSLR met full HD filmfunctie, ofwel koop je een professionele filmcamera als je bij filmen wilt gebruik maken van een mooi bokeh.

        eventueel kan je proberen om van redelijk dicht bij je onderwerp waar je achtergrond heel ver af is, met zo fel mogelijk ingezoomd te werken, maar ik vrees ervoor.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe een bokeh tijdens filmen

          Spreek je dan van camera's van €1000 of +€2000 ofzo?
          Misschien bestaan er een filters of opzetstukken op Ebay, want daar zijn soms veel technische wondermiddeltjes. Misschien eens proberen manueel te focussen met m'n videocam.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe een bokeh tijdens filmen

            ik sprak van +4000

            een voorzetfilter gaat je meer breedhoek of meer tele of meer macro geven, maar niet meer bokeh

            Comment

            Working...
            X