Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1

    Angry Hoe dit nu oplossen?

    'k Ben in juli 2007 van werk veranderd en had toen een hospitalisatieverzekering bij DKV die ik zelf betaalde voor mij en m'n vrouw. 2 maanden later krijg ik via m'n nieuw werk een hospitalisatieverzekering via een andere maatschappij aangeboden door m'n werkgever.
    Het contract bij DKV liep tot september 2007. Ik betaalde de premie niet meer (om en bij de 600€) en liet weten waarom niet. Ik hoor niets meer tot ik een aanmaning krijg om te betalen. Ik herhaal de reden waarom ik niet betaal en dan wordt me gezegd dat ik 3 maand voor de einddatum van het contract moest laten weten dat ik het wou opzeggen.

    Dat zal waarschijnlijk wel in dat contract gestaan hebben, maar ik kan toch moeilijk 2 hospitalisatieverzekeringen tegelijk laten lopen. Er is er toch maar een die mag uitbetalen. Tevens moet DKV me geen enkele service leveren want ik deed nog nooit beroep op hun verzekering (gelukkig maar). Hoe kan een maatschappij voor de stopzetting van een contract de volle jaarpremie aanrekenen? Ik zie echt niet waar ik hen benadeeld heb.
    Ondertussen kreeg ik reeds een brief van een advocaat ...

    Als dit geen aftroggelarij is dan weet ik het niet meer!

    Iemand ervaring mee?

    Groeten,

    Riho.

  2. #2

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Tja, het antwoord heb je zelf al gegeven:

    .. en dan wordt me gezegd dat ik 3 maand voor de einddatum van het contract moest laten weten dat ik het wou opzeggen. Dat zal waarschijnlijk wel in dat contract gestaan hebben ...
    Zoals bij veel contracten is het niet voldoende om op te zeggen op het moment dat je een nieuwe jaarlijkse factuur krijgt.

    Het zou kunnen dat sommige maatschappijen zo'n contract wél zonder opzegtermijn willen stopzetten als je een attest van je werkgever bezorgt dat je via je werk een (gratis) hospitalisatieverzekering geniet. Als het al bestaat, denk ik niet dat de verzekeringsmaatschappijen dat verplicht zijn.

    Als dat niet het geval is, zit er niets anders op dan de gewone opzegtermijn te respecteren.
    Op basis van wat je hier neerschrijft, is er dan, volgens mij, maar één oplossing:
    - jaarpremie betalen (en het bedrag daarna zo snel mogelijk vergeten)
    - contract opzeggen volgens hun voorwaarden (desnoods aangetekend, tenzij ze al een ontvangstmelding van jouw opzeg hebben verstuurd)

    Het zou kunnen dat dit contract je in de loop van het jaar toch nog van pas komt: als je gehospitaliseerd moet worden (laat ons hopen van niet ), en de voorwaarden van terugbetaling zijn gunstiger dan de verzekering via je werk, kan je alsnog op deze maatschappij een beroep doen.
    Het blijft natuurlijk een vervelend voorval voor jou.

    Groetjes
    K@rel
    Laatst gewijzigd door k@rel; 23 januari 2008 om 22:27
    Is this the real life? Is this just fantasy?
    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

  3. #3

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Neem eens contact op met DKV (zelf of via je makelaar).
    Geef de moed niet te snel op, momenteel is het niet evident om binnen te geraken.
    DKV heeft een soort contract (of noem het een formule) tegen een heel lage premie waarbij zij zich verbinden om de kosten die je hospitalisatieverzekering bij je nieuwe werkgever niet zou ten laste nemen, toch nog terug te betalen.
    En als je dan na verloop van tijd je nieuwe werkgever vaarwel zegt (of moet zeggen), kan je zonder veel poespas bij DKV de formule wijzigen in een volledige formule.
    Indien je je bestaand contract bij DKV omschakelt naar de aanvullende formule (je moet daarvoor wel een bewijs bezorgen dat je werkgever in een volledige hospitalisatiedekking voorziet), zal DKV de advocaat ook terugfluiten.

    Heb je ook geen interesse in de aanvullende formule (die ik hierboven nader toegelicht heb dus), dan heb ik slecht nieuws.
    Bestaande polissen kan je slechts stopzetten door een aangetekend schrijven te sturen minstens 3 maanden voor de vervaldag.

    Het heeft inderdaad geen zin om 2 keer een volledige hospitalisatiedekking te hebben, doch je kan moeilijk van DKV verlangen dat zij hun polis stopzetten omdat jij ergens anders een contract hebt afgesloten of gekregen.
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

  4. #4

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Dit is geen aftrochelarij maar gewoon een contract.
    Er staat duidelijk in dat je het contract op tijd moet opzeggen en anders loopt het door tot volgende vervaldag.
    Uw verzekeringsagent kan eventueel wel iets regelen maar dan is dit mits onderling akkoord. Dat DKV erop wil ingaan is iets anders, ik heb hetzelfde probleem en had 3 dagen te laat opgezegd (mijn fout door het te vergeten).
    Ik betaal nu ook een jaar dubbel.
    Maar puur zakelijk doen ze niets verkeerd, het is een contract dat je bij aanvang getekend hebt.
    Je kon het ook laten schorsen, niet opzeggen. In dit geval betaal je een minder maandelijks bedrag en je contract blijft bestaan tot je ooit terugkomt omdat je weer van werkgever verandert. De tussenkomsten heb je dan wel niet hé, maar da's een mogelijkheid.
    Nu, dat DKV gangsters zijn is wel zo, wij zijn drie keer naar het ziekenhuis geweest, drie keer was de kost lager dan de vrijstelling en heeft DKV dus geen cent betaald maar drie keer volgde een brief met verhoging van de tarieven, ze zetten er dan nog in dat de betaalde premies de gemaakte onkosten niet kunnen dekken en dat ze aan mij verlies doen ... verplicht de prijzen aan te passen of buiten. Awel, ze mogen het volgende keer doen.
    In september verloopt mijn contract en ze mogen er zeker van zijn dat ik het op tijd opzeg.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  5. #5
    Geregistreerd: 29 mei 2004

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Met het opzeggen van contracten...

    Meestal staat er in een contract dat men minimum 3 maanden voor het einde van het contract (vervaldatum) moet opzeggen met een aangetekend schrijven.

    Maar er is GEEN maximum bepaald. Dus als je vergeten hebt op te zeggen, doe het dan onmiddellijk en bij de eerstvolgende vervaldag (ook al is dat elf maanden later) wordt het contract stopgezet. Zo vermijd je dat je het nog eens zou vergeten (en een dag te laat is té laat hé)

  6. #6

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
    Maar er is GEEN maximum bepaald. Dus als je vergeten hebt op te zeggen, doe het dan onmiddellijk en bij de eerstvolgende vervaldag (ook al is dat elf maanden later) wordt het contract stopgezet. Zo vermijd je dat je het nog eens zou vergeten (en een dag te laat is té laat hé)
    Klopt volledig maar ...
    Als je ondertussen toch een schadegeval zou hebben, dan doen ze lastig en laten ze het lang aanslepen omdat ge uw contract al opgezegd hebt.
    Te laat is niet goed maar te vroeg soms ook niet.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  7. #7
    Geregistreerd: 12 juli 2001

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Nu, dat DKV gangsters zijn is wel zo, wij zijn drie keer naar het ziekenhuis geweest, drie keer was de kost lager dan de vrijstelling en heeft DKV dus geen cent betaald maar drie keer volgde een brief met verhoging van de tarieven, ze zetten er dan nog in dat de betaalde premies de gemaakte onkosten niet kunnen dekken en dat ze aan mij verlies doen ... verplicht de prijzen aan te passen of buiten. Awel, ze mogen het volgende keer doen.
    In september verloopt mijn contract en ze mogen er zeker van zijn dat ik het op tijd opzeg.
    tiens , ik heb tot nu alleen positieve ervaringen met dkv....ik bedoel met medicatie en specialisten, kini etc....
    ik stuur alle prestaties door naar DKV...altijd correct betaald.
    hospitalisatie e.d. heb ik godzijdank nog niet voorgehad.
    dat de premie's regelmatig worden verhoogd is wel waar, maar tis gelijk ze zeggen:" 'n goei gezondheid is niet te betalen(zeker op 'n bepaalde leeftijd)", dus mag me da wel wat kosten...

  8. #8

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    dat de premie's regelmatig worden verhoogd is wel waar, maar tis gelijk ze zeggen:" 'n goei gezondheid is niet te betalen(zeker op 'n bepaalde leeftijd)", dus mag me da wel wat kosten...
    Verhogingen zijn er overal maar drie keer opeen omdat ik zogezegd niets opbreng (staat er letterlijk in) niettegenstaande ze geen cent uitbetaald hebben tot nu toe.
    Op de paar jaar dat we die verzekering hebben is de premie al verdubbeld.
    Andere verzekeringen verhogen ook al eens hun tarieven met 5 of 10% maar twee of drie jaar geleden was dit in één keer 50%.
    Enige tijd geleden eens opgenomen geweest op spoed voor een nachtje. Te betalen bedrag was minder dan de vrijstelling en dus volledig zelf betaald. DKV heeft toen per vergissing 200€ van de rekening gehaald via domiciliëring.
    Ik heb mails gestuurd, nooit een antwoord. Ik heb brieven gestuurd zowel rechtstreeks als via de makelaar, nooit een antwoord. Ik heb 5 keer gebeld en telkens bijna een uur in wacht gehangen voor iemand in gebrekkig Nederlands mij te woord kon staan. Ze hebben de fout erkend en ik heb uiteindelijk na meer dan 3 maand mijn geld terug gekregen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  9. #9

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    tiens , ik heb tot nu alleen positieve ervaringen met dkv....ik bedoel met medicatie en specialisten, kini etc....
    ik stuur alle prestaties door naar DKV...altijd correct betaald.
    hospitalisatie e.d. heb ik godzijdank nog niet voorgehad.
    dat de premie's regelmatig worden verhoogd is wel waar, maar tis gelijk ze zeggen:" 'n goei gezondheid is niet te betalen(zeker op 'n bepaalde leeftijd)", dus mag me da wel wat kosten...


    Indeed, ik heb er ook alleen maar postitieve ervaringen mee. En spijtig genoeg hebben we ze de laaste tijd veel te veel nodig
    To make your dreams come true, wake up

  10. #10
    Geregistreerd: 5 november 2006

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Heb dezelfde ervaring gehad: via mijn werk een zo goed als gratis polis voor het ganse gezin, ik was bij DKV verzekerd. En ja, te laat voor de contractuele opzeg...
    Ik heb toen een brief gestuurd dat ik de overeenkomst wou verbreken, dat ik er mij toe verbond vanaf dan geen aangiftes meer te doen, en aangekondigd dat ik de betalingen zou stopzetten (was maandelijks, meen ik) (en ook gedaan).
    Standaardbriefje terug gekregen dat ze daar niet konden op in gaan, enz...
    Rustig laten liggen. Nooit meer iets van vernomen.

  11. #11

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Was ik ook van plan Rudi_S60. Maar na de brief van het advocatenkantoor kon ik me nog moeilijk stil houden. Ik schreef een mail naar het advocatenkantoor met de raad om de jacht op m'n zuur verdiende centen te staken ...

    Ik sta verstelt van wat mensen allemaal "nemen". Het verbaast me dat sommigen dit soort handelspraktijken normaal vinden. Ik zou het kunnen verstaan dat men kan vragen om nog verder te betalen indien je voor de extra betaalde periode nog een service kan krijgen, wat in mijn geval niet zo is. Ik moet zo maar eventjes 24.000 oude BEFs neertellen en krijg er totaal niets voor in de plaats. Je kan toch niet zeggen dat m'n annulering een maatschappij veel centen kost. Ik geloof wel dat ze me niet als klant willen verliezen, want ik heb tot nog toe enkel betaald en nog niets teruggekregen. De manier van werken stuit tegen de borst.

    Een tijdje terug hoorde ik iets over een wet(svoorstel?) waarbij het in een contract zetten van onzinnige opzegtermijnen verboden zou worden. Weet iemand of daar al iets van gekomen is?

    Alvast bedankt voor jullie feedback. Ik hou jullie zeker op de hoogte van het vervolg ... kan nuttig zijn als ik zie hoeveel mensen reeds in mijn geval waren.

    Groeten,

    Riho

  12. #12
    Geregistreerd: 12 januari 2005

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Goede raad: hou de privé hospitalisatie verzekering.

    Echt gebeurd: vriend heeft nieuw werk gevonden, verloning bevat hospitalisatieverzekering. Hij zegt zijn verzekering op. 15 jaar later: fabriek falliet. Geen werk meer, geen hospitalisatieverzekering meer. Hij probeert terug aan een privé verzekering te geraken. De premie is nu zeer hoog geworden wegens zijn "gevorderde leeftijd" + (te) veel vragen over de "ziektes" en "verscheidene" ongevallen die hij in de loop van die 15 jaar heeft opgelopen....

    Ik zit hier ook met 2 verzekeringen maar na dit verhaal durf ik die niet meer op te zeggen.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

  13. #13

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    De 'aanvullende formule' van DKV (zie mijn eerdere reactie) noemt Plan Horizon.

    Ik lees een aantal reacties van mensen die DKV te duur vinden.
    Geen probleem, dat maakt iedereen voor zichzelf uit.
    Weet echter dat DKV de Rolls Royce onder de hospitalisatieverzekeraars in ons land is.
    En kosten die de franchise niet overstijgen, tja dan valt het allemaal nogal mee zou ik zo denken. Uiteindelijk heb je er toch zelf voor gekozen om een franchise in te lassen in je polis, hé.

    Voor alle duidelijkheid, ik werk niet voor of bij DKV.
    Ik ben wel verzekerd bij DKV (polis zonder franchise ), heb de tussenkomst van DKV al een aantal keer nodig gehad. Na 14 jaar premie te hebben betaald aan DKV is de balans (betaalde premies/ontvangen vergoedingen) nog altijd positief in het voordeel van DKV.
    Maar geloof mij, ik ga niet het risico nemen om deze polis te laten schieten, hoe duur hij intussen ook geworden is.
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

  14. #14

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
    Uiteindelijk heb je er toch zelf voor gekozen om een franchise in te lassen in je polis, hé.
    Wa's dat nu? De franchise is 200€ en daar hebben we zelf geen keuze voor gemaakt, het was zo en niet anders. Dit staat zo in de algemene voorwaarden.
    Zonder franchise was gewoon niet mogelijk bij afsluiten van het contract. Misschien is dit ondertussen veranderd maar zelfs nu kunnen we dit niet aanpassen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  15. #15
    Geregistreerd: 12 juli 2001

    Standaard Re: Hoe dit nu oplossen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Wa's dat nu? De franchise is 200€ en daar hebben we zelf geen keuze voor gemaakt, het was zo en niet anders. Dit staat zo in de algemene voorwaarden.
    Zonder franchise was gewoon niet mogelijk bij afsluiten van het contract. Misschien is dit ondertussen veranderd maar zelfs nu kunnen we dit niet aanpassen.
    lijkt wel 'n heel ander contract te zijn als het onze..
    ik moet straks 'ns vragen aan mijn vrouw, maar wij hebben ook geen franchise(*)...vanaf 1 overnachting, opname of daghospetalisatie krijgen we alles vergoed...

    (*) mijn vrouw stond erop naar aanleiding van 'n hospetalisatie verzekering bij de CM...(blijf daar zeker weg)
    ze is opgenomen voor vasectomie of hoe je't noemt...en ze dacht geen probleem, ik ben verzekerd...
    bij het inchecken bijna 10.000 bf als voorschot moeten betalen en daarna nog 'n rekening van 30.000bf...astemblief
    CM heeft geen rotte frank terugbetaald, alleen omdat mijn vrouw 'n paar jaar ervoor al 'n couretage had laten doen....
    de gynaecoloog heeft zelf brieven geschreven naar CM en was woedend....wat heeft nu 'n bloeding met kanker te maken...?
    er is en was niets kwaadaardig vasgsteld...CM weigerde gewoon (.)
    soit, we waren dus al weer 'n ervaring rijker en dat hebben we bij DKV voorgelegd...we willen betalen, maar wel full option en dat op papier.

    op de polis staat:

    ambulante medische kosten
    medische kosten plan IS

    polis begon op 1/11/2004 en koste voor ons beide 149 euro/mnd (onze leeftijd lag toen juist nog voor we 'n hogere categorie moesten betalen.)
    nu (~3jaar later) zitten we ~ aan 160 euro, maar we trekken beide al 'n gedeelte terug via de medicatie en prestaties specialisten.
    als ik nu naar ziekenhuis moet geef ik mijn SIS en plastiek DKV-badge ipv m'n bancontact en DKV betaald onmiddelijk het voorschot...

    jij spreekt ergens over 'n makelaar/bemiddelaar...misschien is daar iets niet goed uitgelegd.
    wij zijn wel tevreden met de onze, want het klopt dat je bij DKV soms uren moet wachten via tel....
    wij bellen onze bemiddelaar en alles wordt opgelost...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •