Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

    Onlangs 2 vulpotloden en navullingen gaan kopen bij mijn vaste winkel (IMB in Mechelen) maar toch eerst eens wat prijzen vergeleken bij Bol.com.

    Pentel Orenz 0.5mm: €9.95 (IMB) tegen €11.60 (Bol) of Bol is 17% duurder (dat valt nog enigzins mee maar toch)
    Pentel Orenz 0.3mm: €9.95 (IMB) tegen €12.55 (Bol) of Bol is 26% duurder (dat begint er al op te trekken )

    Navulling Pentel 0.3 HB 12 stiftjes: €1.32 (IMB) tegen €6.80 (Bol) of Bol is 415% duurder
    Navulling Pentel 0.5 HB 12 stiftjes: €0.90 (IMB) tegen €4.99 (Bol) of Bol is 454% duurder

    Ik weet wel: je kan vergelijken, vragen staat vrij, niemand verplicht je etc...
    maar het lijkt wel een politiek van die online-stores te zijn, vooral bij accessoires en kleine items, om een argeloze shopper bij zijn ballen te pakken.

    Niet dat ik volledig verrast was maar toch vind ik het zeer bedenkelijk:
    - je vraagt een ongeveer vergelijkbare prijs voor een product (main-item)
    - de klant zet dat in zijn winkelwagentje
    - ze lijsten onder dat product de accessoires in de hoop dat de klant die ook gaat kopen (navullingen)
    - vermits die klant vond dat het "main-item" best ok was qua prijs gaat hij er vanuit dat de accessoires dat ook zijn ... alleen dat is niet, verre van.

    Als ik zei dat dat blijkbaar een politiek is druk ik mij eigenlijk te zacht uit; in se stinkt dit naar oplichterij.

    Neen, geef mij dan maar die vriendelijke, behulpzame mevrouw in die winkel (IMB) waar alles nog tastbaar en zichtbaar is.
    Die mij met een glimlach advies geeft en nadien een correcte prijs aanrekent.
    "Bedankt en tot ziens": zei ze. "Voor U hetzelfde": zei ik bij het verlaten van de winkel.

    ... en Bol ... die kunnen mijn ballen kussen ...

  • #2
    Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

    Ik hoop dat het zichtbaar en tastbaar niet over die vriendelijke mevrouw gaat.(grapje)
    Maar je hebt gelijk.
    En vergeet dan nog niet de melding boven de x euro,gratis verzending.
    Zet enerzijds aan om meer te bestellen,en anderzijds moet het toch van ergens komen.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

      Moderator Note: Verplaatst van Algemeen naar ChitChat. Niet foto-gerelateerd.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

        Ach ja, vergelijken is de boodschap.
        Door wat rond te kijken en enkele keuzes te maken, (en in mijn situatie), brengt bv. mijn betaalverkeer me jaarlijks 450 euro op.
        Als ik dat tegen iemand vertel zie ik de meesten beleefd knikken en tegelijk bijna denken "er mankeert iets in zijn bovenkamer"
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Door wat rond te kijken en enkele keuzes te maken, (en in mijn situatie), brengt bv.

          Neeeeeeee, niet nog eens in een nieuw onderwerp...


          In elk geval is het niet nodig om alles in dezelfde winkel te kopen. Je vergelijkt en koopt waar het het interessantst is. Zo is er tussen de twee grote (CB en bol) soms een zeer groot verschil naargelang het soort artikel.
          Hetzelfde gaat trouwens op voor gewone winkels.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

            Een iMac Pro kost bij de ene winkel ook tot 800€ meer dan bij de andere ... of de ene geeft betere prijzen dan de andere.
            Een bepaalde decoratieve staanlamp heb ik bij Bol 35€ betaald, identiek dezelfde kostte in een winkel meer dan 120€.
            De meeste van mijn Hue lampen heb ik bij Bol gekocht, extreme verschillen tegenover andere winkels.
            Men moet inderdaad vergelijken, maar geen enkele winkel kan met alles het goedkoopst zijn, ze moeten ergens winst op maken.
            Ik zie echter nooit iemand klagen wanneer ze een goede zaak gedaan hebben. [emoji6]
            En gewone winkels doen ook van alles om u meer te doen kopen, al was het door artikelen op een bepaalde plaats in de kijker te zetten.
            Uiteindelijk als men te veel koopt of te veel betaalt, dan heeft men dit enkel aan zichzelf te danken want de enige die beslist te kopen is de klant zelf. [emoji1]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

              Mijn zoon heeft geregeld van die vulpotloodjes nodig voor school, die bestel ik hier: https://nl.aliexpress.com/wholesale?...d+0.5mm+refill

              Ik zie dat er ook van Pentel bij staan: https://nl.aliexpress.com/item/32882...AbTest=ae803_4
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                Menen jullie dat nu echt dat jullie potloden in China bestellen? [emoji16]
                Soit, ieder zijn ding natuurlijk.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                  Ik heb mijn HP laserprinter bij de Carrefour gekocht. Die stond bij bol.com 2,5 keer duurder geprijsd.
                  Mailtje hierover naar bol.com gestuurd.
                  Ik kreeg als antwoord dat zij geen controle hebben over de prijzen van derde verkopers, en zij daar niets kunnen aan doen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Menen jullie dat nu echt dat jullie potloden in China bestellen? [emoji16]
                    Soit, ieder zijn ding natuurlijk.
                    Ik heb zelfs ventieldopjes met merklogo besteld bij Geek in China. De ventieldopjes waren gratis. Ik moest enkel 1,5€ transportkosten betalen.
                    Ze zijn deze week aangekomen, 1 maand na bestellingsdatum. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze weer gestolen worden.
                    Volgende keer komen er dopjes van de Action op (1€ voor de 4 stuks).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Ik heb zelfs ventieldopjes met merklogo besteld bij Geek in China. De ventieldopjes waren gratis. Ik moest enkel 1,5€ transportkosten betalen.
                      Ze zijn deze week aangekomen, 1 maand na bestellingsdatum. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze weer gestolen worden.
                      Volgende keer komen er dopjes van de Action op (1€ voor de 4 stuks).
                      Ge weet toch dat er ook bestaan met beveiliging. [emoji6]
                      Maar voor die prijs kunt ge niet sukkelen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                        Dat noemen ze commerce e. Is overal zo hoor.
                        Laatst bij de frietuur bestel ik een menu met cola inbegrepen. 6 euro of zo. Was scherpe prijs. We zijn met meer en nemen nog wat extras. Tot ik de rekening begin na te kijken. Koste een klein wegwerppotje mayonaise meer dan 2 EURO, 80 BFR extra!!! Afzetters. Ik ga gaan vragen waarom de mayonaise niet in de prijs van de menu zit en ik krijg als antwoord "ja meneer, is al altijd zo geweest".

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Neeeeeeee, niet nog eens in een nieuw onderwerp...

                          Wees gerust, eenmalige vergelijking hier, wie details wil stuurt maar een PM
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                            Dat noemen ze commerce e. Is overal zo hoor.
                            Laatst bij de frietuur bestel ik een menu met cola inbegrepen. 6 euro of zo. Was scherpe prijs. We zijn met meer en nemen nog wat extras. Tot ik de rekening begin na te kijken. Koste een klein wegwerppotje mayonaise meer dan 2 EURO, 80 BFR extra!!! Afzetters. Ik ga gaan vragen waarom de mayonaise niet in de prijs van de menu zit en ik krijg als antwoord "ja meneer, is al altijd zo geweest".
                            Ik koop altijd mayonaise bij de Lidl en dan betaal ik 99 cent voor een hele pot (510 gram).
                            Er staat ook nog andere mayonaise naast van het merk waarvoor ze heel veel reclame maken, en die kost ongeveer dubbel zoveel (de smaak van de goedkoopste is voor mij prima, daarom kan ik wat geld besparen door die te kopen in plaats van die van het bekende merk).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Ik koop altijd mayonaise bij de Lidl en dan betaal ik 99 cent voor een hele pot (510 gram).
                              Er staat ook nog andere mayonaise naast van het merk waarvoor ze heel veel reclame maken, en die kost ongeveer dubbel zoveel (de smaak van de goedkoopste is voor mij prima, daarom kan ik wat geld besparen door die te kopen in plaats van die van het bekende merk).
                              Besparen door een goedkoper merk te kopen is helemaal niet hetzelfde dan een verschillende prijs voor hetzelfde product van hetzelfde merk.

                              Anders klopt het wel, de Dacia is 60.000€ goedkoper dan de Audi of BMW. [emoji1785]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X