Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

    Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
    Onlangs 2 vulpotloden en navullingen gaan kopen bij mijn vaste winkel (IMB in Mechelen) maar toch eerst eens wat prijzen vergeleken bij Bol.com.

    Pentel Orenz 0.5mm: €9.95 (IMB) tegen €11.60 (Bol) of Bol is 17% duurder (dat valt nog enigzins mee maar toch)
    Pentel Orenz 0.3mm: €9.95 (IMB) tegen €12.55 (Bol) of Bol is 26% duurder (dat begint er al op te trekken )

    Navulling Pentel 0.3 HB 12 stiftjes: €1.32 (IMB) tegen €6.80 (Bol) of Bol is 415% duurder
    Navulling Pentel 0.5 HB 12 stiftjes: €0.90 (IMB) tegen €4.99 (Bol) of Bol is 454% duurder

    Ik weet wel: je kan vergelijken, vragen staat vrij, niemand verplicht je etc...
    maar het lijkt wel een politiek van die online-stores te zijn, vooral bij accessoires en kleine items, om een argeloze shopper bij zijn ballen te pakken.

    Niet dat ik volledig verrast was maar toch vind ik het zeer bedenkelijk:
    - je vraagt een ongeveer vergelijkbare prijs voor een product (main-item)
    - de klant zet dat in zijn winkelwagentje
    - ze lijsten onder dat product de accessoires in de hoop dat de klant die ook gaat kopen (navullingen)
    - vermits die klant vond dat het "main-item" best ok was qua prijs gaat hij er vanuit dat de accessoires dat ook zijn ... alleen dat is niet, verre van.

    Als ik zei dat dat blijkbaar een politiek is druk ik mij eigenlijk te zacht uit; in se stinkt dit naar oplichterij.

    Neen, geef mij dan maar die vriendelijke, behulpzame mevrouw in die winkel (IMB) waar alles nog tastbaar en zichtbaar is.
    Die mij met een glimlach advies geeft en nadien een correcte prijs aanrekent.
    "Bedankt en tot ziens": zei ze. "Voor U hetzelfde": zei ik bij het verlaten van de winkel.

    ... en Bol ... die kunnen mijn ballen kussen ...
    Als je die aankoop doet dan pak je gewoon jezelf bij de ballen, niet bol. Als imb nog altijd dezelfde winkel is dan 30 jaar geleden (vlakbij de brug aan de vaart?) dan kan ik daar ook wel enkele verhaaltjes over vertellen.
    Ik heb zeer goede ervaring zowel met bol als CB naar garantie toe, ook met gebruikte materialen. Kosteloos terugsturen of zelfs laten oppikken. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat alles bij die winkels het scherpst geprijst staat, gewoon ogen openhouden.
    Er werd hier ook al de derde verkoper genoemd, bol gebruikt dit systeem veel. Hierbij is het toch opletten, de voorwaarden, garanties en communicatie verlopen dan rechtstreeks met die verkoper en kunnen verschillen met die van bol.

    Comment


    • #17
      Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

      Je moet altijd appelen met appelen vergelijken + goed uit je doppen kijken.
      Ik heb onlangs een muurhaspel voor een tuinslang gekocht, na lang zoeken en vergelijken kwam ik op Amazon uit: ongeveer 100 euro goedkoper dan elders !
      Identiek hetzelfde merk. Gratis verzending.
      Was een systeem met een Li-Ion batterij dat de slang zelf oprolt.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

        Was net op zoek naar een nieuw mesje voor een Philips tondeuse HC3400/15. Die mesjes zijn blijkbaar niet afzonderlijk te koop.
        De volledige tondeuse kost nu bij Bol.com 34.50€, maar bij het Kruidvat kost dezelfde tondeuse slechts 14.99€.

        Comment


        • #19
          Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Besparen door een goedkoper merk te kopen is helemaal niet hetzelfde dan een verschillende prijs voor hetzelfde product van hetzelfde merk.
          Het ging hier over een "portie mayonaise" van 2 euro ten opzichte van een hele pot voor 2 euro (als je die van het bekendste merk koopt, of maar 1 euro als je die van Lidl koopt).
          Op de "portie mayonaise" stond waarschijnlijk geen merk, de juiste prijsvergelijking is daardoor onmogelijk, daarom vergelijk ik gewoon de prijs van andere merken ten opzichte van de portie van 2 euro...

          (En mijn Dacia is inderdaad een heel stuk goedkoper dan een BMW, toen ik die kocht heb ik ook wat vergelijkingen gemaakt met andere merken, maar omdat ik zo weinig kilometers per jaar rij wou ik niet meer geld uitgeven aan een auto die alleen maar in waarde vermindert terwijl die in de garage staat te wachten tot ik die nog eens nodig heb. Dat was voor mij het belangrijkste punt om voor een veel goedkopere optie te kiezen.)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

            Volledig mee akkoord

            Comment


            • #21
              Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

              Ik had het niet zozeer over de prijzen op zich, ook al zie je daar soms abberante verschillen die op niets dan "gulzigheid" gebaseerd blijken te zijn.

              Het ging mij hoofdzakelijk over de "truuk" die men vaak toepast:
              - klant lokken met een aanvaardbare prijs voor een item
              - daarna accessoires suggereren/aanraden
              - gezien het meestal over "kleine" bedragen gaat is de klant niet echt gealarmeerd

              Of anders gezegd: Win de klant eerst zijn vertrouwen door een item aanvaardbaar te prijzen om dan dat vertrouwen te misbruiken door hem te verleiden om "overgeprijsde" accessoires te verkopen.
              Aangezien hij de prijs vh item best OK vond zal hij zich waarschijnlijk geen vragen stellen omtrent de prijs vd accessoires.

              Dat zal natuurlijk niet bij iedereen lukken maar dat is ook hun bedoeling niet; een bepaald percentage zal er wel in lopen.
              Net zoals phishing-mails: als er 0.01% ingaat op hun 1.000.000 mails hebben ze er toch 100 bij hun ballen.

              En dat gebeurt dagelijks veel meer dan sommigen denken.

              Comment


              • #22
                Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Het ging hier over een "portie mayonaise" van 2 euro ten opzichte van een hele pot voor 2 euro (als je die van het bekendste merk koopt, of maar 1 euro als je die van Lidl koopt).
                Op de "portie mayonaise" stond waarschijnlijk geen merk, de juiste prijsvergelijking is daardoor onmogelijk, daarom vergelijk ik gewoon de prijs van andere merken ten opzichte van de portie van 2 euro...
                Maar om die pot mayonaise van de Lidl koel te houden, moet jij zelf een frigo hebben, een huis om die in te zetten, een tafel en stoelen om aan te zitten, de afwas doen en het afval verwerken plus uw transport naar en van de winkel.
                Die frituur moet van de winst zijn belastingen betalen, zijn onderkomen, zijn apparatuur, zijn eventuele huur of personeel, ...
                En op de grote pot waarvan hij dat klein potje vult, daar staat wel degelijk een merk op.

                En uw Dacia is geen BMW of Audi, dus de prijzen vergelijken puur op producttype “een auto” is niet correct want deze zijn twee heel verschillende types.
                Om te vergelijken of een verkoper al dan niet duur is, dan moet men identieke producten vergelijken ... daar gaat dit topic over (hetzelfde product in verschillende winkels)!
                Dat een Dacia voor u voldoet is een persoonlijke keuze, bewijst niet dat de BMW-garage duurder is dan een concurrent van hetzelfde merk voor hetzelfde type wagen.

                En verder zijn auto’s ook zo’n product gelijk een ander ... redelijke basisprijs en dure opties.
                Last edited by VerSeg; 30 mei 2019, 13:45.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                  Ik heb net bij Bol twee externe harde schijven van 4TB besteld, die zijn gisteren aangekomen.
                  Die zijn ter vervanging van de 2TB schijven die ik gebruik voor back-up, en bijna vol staan met foto's.
                  Als ik de prijzen van die schijven vergelijk dan zijn er bij de meeste verkopers geen heel grote verschillen te zien (Mediamarkt is toch een beetje duurder).

                  Toen ik de eerste schijf aansloot om de back-up te starten zag ik dat die heel traag werkte, de data-overdracht was gemiddeld 13MB/s.
                  Omdat ik twee schijven had gekocht probeerde ik de andere, en die ging veel sneller (rond de 70MB/s).
                  Daarna heb ik de bijgeleverde kabeltjes eens gewisseld, en daar zat het probleem.
                  Vanmorgen heb ik dan BOL gecontacteerd, en ik heb meteen een cadeaubon gekregen waarmee ik een nieuw kabeltje kon bestellen.
                  Zelfs op een zondagochtend kreeg ik dus meteen een antwoord op dat mailtje.
                  Ik kan dus zeker niet klagen over de service bij BOL.

                  Morgen komt de andere harde schijf voor in de pc, die heeft geen kabeltjes nodig, die steek ik zo in de Medion PC (vooraan is er een dock voorzien voor een harde schijf, de kast moet zelfs niet open).
                  De data-overdracht is dan ook een stuk sneller dan met de USB 3 kabels van de externe schijven.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik heb net bij Bol twee externe harde schijven van 4TB besteld, die zijn gisteren aangekomen.
                    Als ik de prijzen van die schijven vergelijk dan zijn er bij de meeste verkopers geen heel grote verschillen te zien (Mediamarkt is toch een beetje duurder).
                    Zoals anderen al aangekaart hebben, men moet dit per product bekijken en vergelijken.
                    Sommige producten kosten overal bijna hetzelfde, andere zijn ergens (veel) goedkoper of duurder.
                    Onlangs een externe SSD van 2TB gekocht, op een paar Euro na bijna dezelfde prijs bij CB, MM, Bol, ... uitgezonderd bij de online shop van Apple, daar was identiek dezelfde tot 294€ goedkoper.
                    Philips Hue heb ik bijna allemaal bij Bol gekocht omdat die daar veel goedkoper waren, uitgezonderd de losse lampen of spots.
                    Ofwel kiest men voor gemak en bestelt men altijd op dezelfde plaats, ofwel kijkt men wat uit naar de prijzen en kan men goede zaken doen.
                    Voor 2€ verschil ga ik ook niet op zoek ... het verschil moet de moeite zijn.

                    Zelfs op een zondagochtend kreeg ik dus meteen een antwoord op dat mailtje.
                    Ik kan dus zeker niet klagen over de service bij BOL.
                    Dat is ook variabel, de ene keer super snel, de andere keer traag.
                    Onlangs iets gekocht bij Bol en de externe verkoper stuurde het verkeerde type, dus dezelfde dag meteen retour.
                    Twee dagen later via tracking gezien dat het afgeleverd was bij Bol.
                    Vier dagen later nog steeds de status “Bezorg het product aan de bezorger”, dus even gebeld met Bol.
                    Daar meteen “Wij verwerken dit steeds binnen de 5 werkdagen, gelieve volgende week eens terug te bellen als er meer dan 5 werkdagen door zijn”.
                    Goed, de week nadien teruggebeld omdat het nog niet in orde was en meteen “Wij zullen dit nakijken en u iets laten weten per e-mail binnen de 5 werkdagen”.
                    De zesde werkdag teruggebeld mits nog geen reactie, dan meteen “Ja mijnheer, het is binnen de 5 werkdagen nadat wij het antwoord kregen van de dienst retour, maar tot nu toe hebben we nog geen antwoord, vermoedelijk is het daar wat drukker”.
                    Nog een paar dagen gewacht en teruggebeld, dan had ik iemand gedienstiger en die zei meteen “Dit is niet normaal en duurt veel te lang, ik zet de status meteen zelf op ontvangen zodat u binnen de 5 werkdagen uw geld terug hebt”.
                    Het geld had ik echter de volgende avond al op de rekening.

                    Is Bol daarvoor slecht?
                    Neen want er zijn ook positieve ervaringen en men moet het gemiddelde nemen, net als met de prijzen.
                    Last edited by VerSeg; 2 juni 2019, 09:48.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ach ja, vergelijken is de boodschap.
                      Door wat rond te kijken en enkele keuzes te maken, (en in mijn situatie), brengt bv. mijn betaalverkeer me jaarlijks 450 euro op.
                      Als ik dat tegen iemand vertel zie ik de meesten beleefd knikken en tegelijk bijna denken "er mankeert iets in zijn bovenkamer"
                      Nu je het zelf zegt begin ik er toch ook aan te twijfelen.
                      Als je nu eens wat minder kocht had je beslist meer geld over.
                      En meer tijd ook .

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Als je nu eens wat minder kocht had je beslist meer geld over.
                        Wat een waarheid ! Zelf gevonden ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Wat een waarheid ! Zelf gevonden ?
                          Nee, maar wat heeft jouw tussenkomst met de prijzen bij BOL te maken ?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Nee, maar wat heeft jouw tussenkomst met de prijzen bij BOL te maken ?
                            Alles hé. [emoji6]
                            Hoe duurder alles is, hoe sneller hij aan zijn 450€ komt. [emoji16][emoji16][emoji16]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Nee, maar wat heeft jouw tussenkomst met de prijzen bij BOL te maken ?
                              Het ging hem over "vergelijken is de boodschap" in alles, niet enkel in winkels.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hoe BOL & co je bij je ballen willen pakken

                                Als je niet vergelijkt ben je altijd bij je dingskes (*) genomen. Maakt niet uit wat of waar.

                                (*) proberen genderneutraal te blijven hé

                                Comment

                                Working...
                                X