Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

    Goeiemorgen allemaal.

    Ik heb hier eens een vraag die niks met fotografie te maken heeft, maar ik heb al mogen merken dat er hier wel een paar actief zijn met een meer dan gedegen kennis over andere onderwerpen ook, vandaar dat ik het hier even in de groep wil gooien.

    Ik heb thuis een alles behalve recent, maar nog steeds zeer degelijk en fantastisch spelend Sony dolby surround 6.1 systeem. Nu heb ik al mijn kabels van boxen netjes ingebouwd, boxkes hangen perfect en zo meer, dus tot daar toe: .

    Nu zou ik graag mijn muziek vanop tablet of gsm (bvb spotify) streamen naar die installatie om door mijn boxen te laten klinken. Ook geen zo'n probleem, toestelletje via blauwe tandjes voor iets van een 50€ in de fnac en opgelost (tenzij iemand hier een betere oplossing kent). Mijn echte probleem echter is het omgekeerde. Ik zou graag de muziek die door mijn geluidsinstallatie gaat, meenemen naar waar ik wil in huis (in casu badkamer en tuin eigenlijk ). Ik heb nog een stereocircuit over op mijn installatie, bestaat er iets dat ik daarop kan aansluiten en die dan die muziek via bluetooth of wifi naar draadloze boxen stuurt? Ik dacht even dat sonos mijn oplossing was, maar dat is omgekeerd, muziek via wifi op je bedrade installatie afspelen (en dan vind ik die bluetoothoplossing toch goedkoper...).

    Alvast bedankt voor de antwoorden...

    Wim

  • #2
    Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

    iets in volgende richting?

    met ingebouwde versterker

    Comment


    • #3
      Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)




      Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

        Bedankt voor de antwoorden. Maar beide niet helemaal wat ik zoek. De producten van Marmitek had ik al gevonden, maar je blijft wel met een extra toestel zitten waarop je boxen moeten worden aangeschakeld hé. En de WMA1000 lijkt me weer om het geluid van je mobiel apparaat op je bestaande geluidsinstallatie af te spelen. Weliswaar een beter alternatief dan het gewone blauwe tandjes gedoe .

        Eigenlijk is het vrij simpel en het verbaast me dat het blijkbaar nog niet bestaat (mocht ik voldoende kennis van elektronica hebben, ik flanste het zelf in elkaar ). Ik zoek dus eigenlijk een apparaatje dat ik met een kabeltje aan de ene zijde kan verbinden met de stereo-output van mijn versterker (left en right speaker) en dat zelf een draadloos signaal uitstuurt (bluetooth of wifi) naar eender welke standalone box die zo'n signaal kan ontvangen...

        Comment


        • #5
          Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

          Ik zit met exact dezelfde uitdaging, maar heb tot nu toe geen bevredigende en betaalbare oplossing gevonden. Ik heb vorig jaar eens een setje draadloze luidsprekers van Marmitek (http://www.marmitek.com/nl/product-d...ywhere-200.php) horen spelen en de conclusie was dat ik dan nog liever zelf zou zingen. Ik weet niet of de grotere/duurdere modellen beter zijn qua kwaliteit. Bijkomend probleem voor mij is ook dat het ontvangend geheel niet te groot mag zijn.
          Vroeger had Devolo nog een dlan-audio-extender, maar die zou niet meer verkrijgbaar zijn (en geen idee of dat ding goed werkte).

          Sonos lijkt het wel te kunnen met de Play:5, Connect & Connect:Amp. Daarop kan je blijkbaar via de analoge 'line in' aansluitingen een audiosignaal van de andere bron injecteren dat je dan via de Sonos luidsprekers draadloos kan beluisteren. Maar dan zitten we met een serieus prijskaartje (te duur voor wat het mij waard is).

          <QUOTE>
          De PLAY:5, CONNECT en CONNECT:AMP hebben elk een analoge lijningang. Telkens wanneer u een externe bron, zoals een televisie of cd-speler, hebt aangesloten op een speler in ons systeem, kan de externe bron over het hele systeem worden afgespeeld. Deze verschijnt dan als een optie onder de categorie Ingang van het menu muziek en kan worden geselecteerd voor het afspelen in een willekeurige kamer met een Sonos-speler.
          </QUOTE>

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment


          • #6
            Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

            Blijven verder zoeken dus

            Comment


            • #7
              Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

              wat je zou kunnen proberen (maar dat kan een kostelijke affaire zijn) is een NUC pc (http://www.intel.com/content/www/us/.../overview.html) of een andere pc aan je geluidsinstallatie hangen om muziek te spelen. Als je daar dan een mediaserver zoals twonky op installeert kan je muziek afspelen op elk DNLA enabled device. Ik denk dan aan tablets, andere pc's, smartphones, dvd spelers, smarttv's.

              Als je dan op die pc je muziek en je filmen zet kan je afspelen via je geluidsinstallatie als je in die kamer bent of via een ander apparaat als je ergens anders bent.
              Dat loopt wel over netwerk, maar voor muziek gaat wifi ruimschoots voldoen hoor.
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

              Comment


              • #8
                Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

                Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                Goeiemorgen allemaal.

                Ik heb hier eens een vraag die niks met fotografie te maken heeft, maar ik heb al mogen merken dat er hier wel een paar actief zijn met een meer dan gedegen kennis over andere onderwerpen ook, vandaar dat ik het hier even in de groep wil gooien.

                Ik heb thuis een alles behalve recent, maar nog steeds zeer degelijk en fantastisch spelend Sony dolby surround 6.1 systeem. Nu heb ik al mijn kabels van boxen netjes ingebouwd, boxkes hangen perfect en zo meer, dus tot daar toe: .

                Nu zou ik graag mijn muziek vanop tablet of gsm (bvb spotify) streamen naar die installatie om door mijn boxen te laten klinken. Ook geen zo'n probleem, toestelletje via blauwe tandjes voor iets van een 50€ in de fnac en opgelost (tenzij iemand hier een betere oplossing kent). Mijn echte probleem echter is het omgekeerde. Ik zou graag de muziek die door mijn geluidsinstallatie gaat, meenemen naar waar ik wil in huis (in casu badkamer en tuin eigenlijk ). Ik heb nog een stereocircuit over op mijn installatie, bestaat er iets dat ik daarop kan aansluiten en die dan die muziek via bluetooth of wifi naar draadloze boxen stuurt? Ik dacht even dat sonos mijn oplossing was, maar dat is omgekeerd, muziek via wifi op je bedrade installatie afspelen (en dan vind ik die bluetoothoplossing toch goedkoper...).

                Alvast bedankt voor de antwoorden...

                Wim
                Waarom moet die muziek per se door je geluidsinstallatie, alvorens die in je badkamer of tuin terecht komt ?
                Uiteindelijk zal de luidspreker in de tuin of in je badkamer de kwaliteit bepalen,

                Ik denk dat je muziek op een NAS zetten de eenvoudigste oplossing is.
                En vandaar uit een oplossing zoeken via DNLA of AirPlay.

                Imho is Bluetooth de minst kwaliteitsvolle oplossing. Maar soms gaat het natuurlijk niet anders.
                Binnenshuis kan ik overal met AirPlay terecht, maar op de plaatsen waar het gaat gebruik ik DNLA.

                Voor in onze tuin heb ik wel een box gekocht die via BT werkt, maar ik kan er ook SD kaartjes met muziek in pluggen.
                Of ik haal mijn muziek via de iPhone van onze NAS en stuur hem dan via BT naar die box.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Waarom moet die muziek per se door je geluidsinstallatie, alvorens die in je badkamer of tuin terecht komt ?
                  Ik speel met mijn receiver muziek vanop de NAS, Internet Radio en DAB maar ook het geluid van de TV (en in mindere mate van een interne CD of externe DVD speler). Deze bronnen kunnen in de toekomst nog uitgebreid worden met online streamingdiensten, Airplay-toestanden,... Vandaar dus dat ik in mijn geval gewoon elders exact hetzelfde wil horen als in de living, dus wat er op dat moment uit de muzieksinstallatie komt.
                  Op dit moment gebruik ik in één plaats een oude video-zender/ontvanger-combinatie (enkel het audio deel) met actieve luidsprekers, maar dat geeft 2 stekkers en te veel kabels om dat in een relatief kleine keuken op te zetten, vandaar dus mijn zoektocht naar iets compacts met aanvaardbare kwaliteit/prijskaartje.

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #10
                    Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

                    Ik heb datzelfde probleem opgelost met Sonos. Je kunt via een sonosapparaatje je oude boxen aansturen, maar ook van spotify streamen. Ook kun je in de living een cd opzetten, die je via Sonos (de kleinste speaker is spatwaterdicht) draadloos in de badkamer hoort. Je kunt in elke kamer dezelfde muziek spelen of overal iets anders.
                    Heb dit sinds kort en het doet wat beloofd wordt, zonder problemen bij aansluiten of bedienen.
                    Die bediening loopt via WiFi en doe je met smartfoon, tablet of computer, desnoods meerdere gelijktijdig


                    John

                    Comment


                    • #11
                      Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

                      @ John, is dat dan met de connect van sonos? Of de connect amp?

                      En ondertussen een aha-ervaring gehad: http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?...1#.U8jjfU-KAdU
                      Zou moeten werken voor wat ik wil (en stukken goedkoper). Nu nog vinden waar ik dat kan kopen

                      Comment


                      • #12
                        Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

                        Dan zit je natuurlijk overal met straling in de weg.
                        Is het niet handiger om gewoon overal kabels te leggen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Dan zit je natuurlijk overal met straling in de weg.
                          Is het niet handiger om gewoon overal kabels te leggen?
                          Dit is toch ironisch, nee?

                          Comment


                          • #14
                            Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

                            En liefst zo duur mogelijke kabels:
                            Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                            Comment


                            • #15
                              Re: HIFI naar WIFI (of toch draadloos)

                              @ Wimbollein

                              Verschil tussen die twee is dat in de amp een eigen versterker(tje) zit die zelf boxen kan aansturen


                              John

                              Comment

                              Working...
                              X