Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het yacht van Albert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het yacht van Albert

    Ik hoor hier zojuist op tv zeggen dat het bootje van Albert (je weet wel) 1000 liter zou verbruiken per 100 km.
    Wat denken jullie daar van ?
    Ik bedoel dus wel : over het verbruik.

  • #2
    Re: Het yacht van Albert

    Hij zit met een lek

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Het yacht van Albert

      Een Mærsk geraakt met 1 enkele ton brandstof slechts drie en een halve luttele kilometer ver, tegen een slakkengang van 57 km/u. Zo zijn er 111 ... die wel samen 7000 kilometer containers in 1 keer kunnen laden om dan ongeveer anderhalf miljoen liter per uuir te verstoken. Omdat de Chinezen vrijwel gratis werken.
      Reken zelf uit hoeveel steden ge een ganse winter kunt verwarmen door 1 transport uit te sparen terwijl de koning naar China vaart.
      Last edited by Poza; 24 oktober 2012, 00:52.

      Comment


      • #4
        Re: Het yacht van Albert

        Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Een Mærsk geraakt met 1 enkele ton brandstof slechts drie en een halve luttele kilometer ver, tegen een slakkengang van 57 km/u. Zo zijn er 111 ... die wel samen 7000 kilometer containers in 1 keer kunnen laden om dan ongeveer anderhalf miljoen liter per uuir te verstoken. Omdat de Chinezen vrijwel gratis werken.
        Reken zelf uit hoeveel steden ge een ganse winter kunt verwarmen door 1 transport uit te sparen terwijl de koning naar China vaart.
        Amai, en dan nog ganse dagen horen zeggen dat onze auto's de grote vervuilers zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Het yacht van Albert

          Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Een Mærsk geraakt met 1 enkele ton brandstof slechts drie en een halve luttele kilometer ver, tegen een slakkengang van 57 km/u. Zo zijn er 111 ... die wel samen 7000 kilometer containers in 1 keer kunnen laden om dan ongeveer anderhalf miljoen liter per uuir te verstoken. Omdat de Chinezen vrijwel gratis werken.
          Reken zelf uit hoeveel steden ge een ganse winter kunt verwarmen door 1 transport uit te sparen terwijl de koning naar China vaart.
          JEETJE, is da echt.
          Nooit zo over nagedacht, je begint je dan toch wel af te vragen waar die olie allemaal vandaan komt.
          Als je dan ook nog eens alle camions bij elkaar optelt die op de weg zitten en de vliegtuigen in de lucht.
          Tja.........

          Ruud
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: Het yacht van Albert

            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
            JEETJE, is da echt.
            Nooit zo over nagedacht, je begint je dan toch wel af te vragen waar die olie allemaal vandaan komt.
            Als je dan ook nog eens alle camions bij elkaar optelt die op de weg zitten en de vliegtuigen in de lucht.
            Tja.........

            Ruud
            Inderdaad, wat ik nog weet toen wij met een boeing 747 van Londen naar Kaapstad vlogen, vertrok dat ding met
            198.000 liter brandstof aan boord, daarvan had hij er bij de landing nog 18.000 liter over, dus 180.000 liter enkele vlucht.

            Comment


            • #7
              Re: Het yacht van Albert

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Ik hoor hier zojuist op tv zeggen dat het bootje van Albert (je weet wel) 1000 liter zou verbruiken per 100 km.
              Wat denken jullie daar van ?
              Ik bedoel dus wel : over het verbruik.
              In 2007 ben ik meegevaren met een brits team Jackie Hunt & Mike Sheldon (geschenkje van mijn vrouw) Paul
              Bootje P1 Powerboat (Dragon Powerboats) lengte 11,9 meter constructie Carbon/Kevlar
              motor capaciteit 2 X 8.200 cc Mercurry motoren met een vermogen van 2 X 525 pk/410 Kw
              verbruik ongeveer 120 liter benzine op 30 minuten in raceomstandigheden meen ik mij te herinneren.
              Last edited by Guest42; 25 oktober 2012, 05:07.

              Comment


              • #8
                Re: Het yacht van Albert

                Boten zijn inderdaad duur in onderhoud;. daarmee dat de meeste jachten niet continu rondvaren maar ergens in een haven liggen te dobberen..
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                Comment


                • #9
                  Re: Het yacht van Albert

                  Wat maakt het uit, het plebs betaalt wel
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het yacht van Albert

                    Kijk, een bootje van enig formaat heeft snel 1000 pk en méér en dat verbruikt.

                    Je kan dat snel uitrekenen.

                    Mijn auto heeft 170 pk, en daarmee haal ik een topsnelheid van ca 210 km/h in Duitsland. Bij die snelheid verbruik ik ca 19 l/100km.

                    Dat betekent dat mijn motor van 170pk bij vol vermogen zo'n 40 liter per uur verbruikt.
                    Als je bootje 1000 pk heeft is dat dus een dikke 230 l/h. (allemaal ongeveer cijfers gezien het rendement van de motor nog kan verschillen)

                    Als het cijfer van 1000l per 100km juist is, kunnen we een andere veronderstelling maken.
                    Als die boot van Albert dat verbruik heeft bij ca 50 km/h, dan gaat er dus 500 l/h door, wat zou betekenen dat hij daarvoor ongeveer 2000 pk nodig heeft.

                    Het verklaart vooral waarom mensen die enige afstand met een plezierboot willen afleggen vooral met zeilboten reizen, omdat anders de brandstoftanks groter moeten worden dan de boot....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het yacht van Albert

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Amai, en dan nog ganse dagen horen zeggen dat onze auto's de grote vervuilers zijn.
                      Er zijn wel héél héél héél veel auto's. Containerschepen zijn naar verhouding zeldzaam, en de meest energie-efficiente manier om goederen over lange afstand te vervoeren.
                      Absolute getallen zeggen niks. Zo'n schepen varen ook niet op dure gerafinneerde diesel hoor..wel op een soort drab dat dichter bij ruwe olie ligt (en naar verhouding enorm veel "schadelijke" stoffen bevat - voor de gezondheid meer dan voor het klimaat)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het yacht van Albert

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        In 2007 ben ik meegevaren met een brits team Jackie Hunt & Mike Sheldon (geschenkje van mijn vrouw) Paul
                        Bootje P1 Powerboat (Dragon Powerboats) lengte 11,9 meter constructie Carbon/Kevlar
                        motor capaciteit 2 X 8.200 cc Mercurry motoren met een vermogen van 2 X 525 pk/410 Kw
                        verbruik ongeveer 1.200 liter benzine op 30 minuten in raceomstandigheden meen ik mij te herinneren.
                        Dit kan niet.
                        Het zal ongeveer 120l-200l zijn op dat half uurtje.

                        Een Veyron heeft ook 1000 pk, en kan bij vol vermogen zijn tank van een dikke 120 l leeg rijden in ca 20 minuten. (maar die heeft dan wel 130 km afgelegd aan 400 km/h)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het yacht van Albert

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Dit kan niet.
                          Het zal ongeveer 120l-200l zijn op dat half uurtje.

                          Een Veyron heeft ook 1000 pk, en kan bij vol vermogen zijn tank van een dikke 120 l leeg rijden in ca 20 minuten. (maar die heeft dan wel 130 km afgelegd aan 400 km/h)
                          Je hebt gelijk Tommy, het zal iets van 120 liter op een half uur geweest zijn.
                          Ik heb nog ergens een beschrijving liggen die ik toen van die mannen heb gekregen,
                          zal ze eens moeten zoeken, ik meen dat het daar ergens moet instaan.

                          Comment

                          Working...
                          X