Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Als dit de "slecht weer" voorspellingen zijn voor de rest van de zomer, OK voor mij.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Als dit de "slecht weer" voorspellingen zijn voor de rest van de zomer, OK voor mij.
      Ik vraag me van langs om meer af waarom er nog weersverwachtingen/weersvoorspellingen gegeven worden via allelei media ...
      We wonen in een minilandje en toch blijkt het keer op keer heel moeilijk tot niet te voorspellen.
      Regen waar blijf je, straks zijn mijn putten weer leeg .
      Straks na het sproeien (na zonsondergang) nog een paar uurtjes op ons terras gaan toeven, maar eerst moet het nog wat afkoelen, nu nog altijd 25.1°.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Dit is het 6de weekend op rij dat de weersverwachtingen/weersvoorspellingen aangeven dat er regelmatig regen tot veel regen zou vallen in een weekend. Wel, in al die weekenden is het echt wel heel droog geweest in vergelijking met hun verwachtingen. Ik verwacht morgen dus dat het alweer een benauwde, warme en zonnige dag zal zijn. Mijn rug voelt alweer heel slecht aan, wat wil zeggen dat het morgen opnieuw een warme en zonnige dag zal zijn. En dat terwijl ze morgen véél regen voorspellen...

        Waarschijnlijk heeft Tom Boonen ook het weerbericht gehoord en durfde hij vanaf vandaag niet te koersen in de Ronde van Wallonië.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Straks nog maar eens TML vuurwerk bekijken zeker met leuke dreuntjes op de achtergrond, ahja als je er zo dichtbij woont moet je ervan profiteren hé.
          Heb het vuurwerk gemist, op zaterdag gaat het tussen 22u00 & 23u00 door en ben pas na den elven gearriveerd...

          Maar allez, sociaal als ik ben een babbeltje gedaan met enkele TML buurtbewoners; sympathieke mensen op leeftijd maar nog enorm enthousiast over het mega evenement recht tegenover hun deur
          (voor wie bekent is met de omgeving: daar waar het grote rad staat).
          Of ze last hebben van TML ? Ja, slechts een heel klein beetje. Zij beweren dat TML organisatie er alles aan doet en alle mogelijke middelen inzet om de overlast tot een minimum te beperken.
          Zo zie je maar dat niet iedere Vlaming een verzuurde eikel is die anderen geen ontspanning en plezier gunt.

          Vanavond een allerlaatste kans om het vuurwerk te bekijken...
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Als dit de "slecht weer" voorspellingen zijn voor de rest van de zomer, OK voor mij.
            Om middernacht was het nog 20°C en kurkdroog ... weeral veel werk om alles te gieten dus.
            Maar we gaan niet klagen, beter zo dan niet buiten kunnen komen door de regen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Zo zie je maar dat niet iedere Vlaming een verzuurde eikel is die anderen geen ontspanning en plezier gunt.

              Jeetje, het lijken wel apen, die gunnen elkaar ook vaak wat ontspanning en plezier.
              Dat je daar wil wonen...
              Zou je niet liever ergens wonen waar je GAS-boetes krijgt voor het niet verbergen van tevredenheid of blijdschap in openbare ruimten?


              Hier nog steeds hondeweer, veel te warm (22°C) en geen regen van betekenis.
              Ik hoop dat voor 2014 de zomerse en tropische dagen op zijn en de herfst eind volgende week intrede doet.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                ...

                Hier nog steeds hondeweer...
                Het zijn dan ook de hondsdagen. Ik zal blij zijn als het nog eens "raining cats and dogs" is.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Het zijn dan ook de hondsdagen. Ik zal blij zijn als het nog eens "raining cats and dogs" is.
                  Die hondsdagen zijn alleen leuk voor zeehonden die de hele dag in het water kunnen blijven.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Jeetje, het lijken wel apen, die gunnen elkaar ook vaak wat ontspanning en plezier.
                    Dat je daar wil wonen...
                    Zou je niet liever ergens wonen waar je GAS-boetes krijgt voor het niet verbergen van tevredenheid of blijdschap in openbare ruimten?


                    Hier nog steeds hondeweer, veel te warm (22°C) en geen regen van betekenis.
                    Ik hoop dat voor 2014 de zomerse en tropische dagen op zijn en de herfst eind volgende week intrede doet.
                    Nog een halve dag geduld. Naar het schijnt, nogmaals, naar het schijnt zouden er deze namiddag reeds her en der buien vallen, zal het goed regenen deze avond/nacht, en draaien de maximumtemperaturen de komende 10 dagen rond de 20/22°.
                    Maar nogmaals, voor de derde keer, naar het schijnt, want de voorspellingen trekken echt op niks de laatste weken.
                    Net andijvie geplant op een stukje grond dat ik dagen aan een stuk nat gesproeid heb, nu nog wat regen er op en ik content en andijvieplanten content .
                    De familie en de buren zullen weer kunnen smullen deze winter....

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Nog een halve dag geduld. Naar het schijnt, nogmaals, naar het schijnt zouden er deze namiddag reeds her en der buien vallen, zal het goed regenen deze avond/nacht, en draaien de maximumtemperaturen de komende 10 dagen rond de 20/22°.
                      In het wonderschone Vlaanderen misschien maar ik (omgeving Amsterdam) moet nog even langer lijden.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        zonnig en droog.
                        22 graden.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Helder en lichte bewolking bij 24°C.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Het is hier om te stikken, windstil, drukkend warm, bij een temperatuur van 27.5°.
                            Vanaf 16/17 u zouden we volgens de buienradar wat regen over ons heen krijgen.
                            Ik hoop dat het zo is, en dat dit nu echt de laatste stuiptrekkingen zijn van die drukkende temperaturen.
                            Deze voormiddag eens op bezoek geweest bij iemand in een rust- en verzorgingstehuis en meer als de helft van de bejaarde bewoners is daar futloos/ziek.....volgens het personeel gewoon door de warmte.
                            Dat die hitte dus maar rap op houdt, als was het maar voor die mensen alleen.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Nog steeds mooi en aangenaam warm hier, laat het nog maar enkele maanden duren en hopelijk komende week nog eens enkele tropische dertigers erbij !

                              't is zomer en daarbij hoort nu éénmaal heel veel zonneschijn en lekker hete temperaturen.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Wij zijn daarnet getrakteerd op een gratis verfrissing! Ik heb ongeveer twee "cats & dogs" zien passeren, maar vóór we thuis waren, was de bui alweer over. De temperaturen zijn wel van ±28°C naar ±18°C gedoken, veel meer mijn "cup of tea".
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X