Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Ja, dat riskeert natuurlijk wel.

    Gisteren ben ik ook nog gaan fietsen 's avonds, mooi op het fietspad zoals het hoort, om Koning Auto niet te ergeren...
    En wat krijg je dan: automobilisten die roekeloos overal op het fietspad parkeren, ongegeneerd, waardoor je genoodzaakt bent om op de baan te rijden.
    Dan zeg je ook wel foert hé
    Stoppen en de politie bellen, zeggen dat het levensgevaarlijke situatie betreft voor de fietsende kinderen... ik kan je garanderen dat ze voor dergelijke gevallen héél graag en rap afkomen.
    En ken je iemand bij de politie, neem er dan een foto van, noteer datum en uur, en zij zullen wel een PVtje opmaken alsof ze het zelf gezien hebben .

    Hier nu 24.1° en het is maximum 24.7° geweest.
    Tamelijk wat verkoeling brengende wind.
    Zaaaaaalig op het terras hier nu met de laptop .

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      27°C in open veld.
      Zon en weinig bewolking.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Kunt ge niet wat koelte naar Mol toesturen?
        Op dit eigenste moment 31,5° C in de schaduw.
        We gaan toch eens moeten uitkijken voor een airco.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Kunt ge niet wat koelte naar Mol toesturen?
          Op dit eigenste moment 31,5° C in de schaduw.
          We gaan toch eens moeten uitkijken voor een airco.
          Van hier en/of van mij krijg je ze niet .
          Dat er zo'n verschil is wat dichter bij de kust, alhoewel wij toch ook al op 50 km van de kust zitten.
          Nu voor het ogenblik een koel aanvoelende 22°.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Ja, dat riskeert natuurlijk wel.

            Gisteren ben ik ook nog gaan fietsen 's avonds, mooi op het fietspad zoals het hoort, om Koning Auto niet te ergeren...
            En wat krijg je dan: automobilisten die roekeloos overal op het fietspad parkeren, ongegeneerd, waardoor je genoodzaakt bent om op de baan te rijden.
            Dan zeg je ook wel foert hé
            't is verschrikkelijk bij momenten...

            Maar als fietser, zijnde zwakke weggebruiker, mag je daarop niet zeuren want dan ben je weer één van de zovele wielerterroristen.
            Ik heb er zelfs al weten roepen: "rij dan op de baan hé zeg als mijnen otto in de weg staat" !

            Nee; geef mij dan maar Duitsland, Nederland, Frankrijk, Oostenrijk om te fietsen. Ze hebben ginds veel meer begrip en respect voor de zwakke weggebruiker.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

              Nee; geef mij dan maar Duitsland, Nederland, Frankrijk, Oostenrijk om te fietsen. Ze hebben ginds veel meer begrip en respect voor de zwakke weggebruiker.
              Op de fietsbarometer staat België toch op een mooie zesde plaats, vóór Frankrijk (11de) en Oostenrijk (7de), dus we doen het nog zo slecht niet.
              Vooral in Frankrijk, waar wij heel veel komen, zou ik het nooit in mijn hoofd halen om te fietsen. Met uitzondering van enkele rivier/kanaalfietspaden moet het fietspad daar nog uitgevonden worden.
              Op fietsvakantie gaan/gingen wij steevast naar Nederland, het kleinste kind weet dat Nederland hèt fietsland bij uitstek is.
              In Duitsland is het ook hier en daar fijn fietsen, daar worden alle oude spoorlijnen langzaam maar zeker omgevormd tot lange fietspaden.
              Last edited by Guest17; 23 juli 2014, 04:49.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                't is verschrikkelijk bij momenten...

                Maar als fietser, zijnde zwakke weggebruiker, mag je daarop niet zeuren want dan ben je weer één van de zovele wielerterroristen.
                Ik heb er zelfs al weten roepen: "rij dan op de baan hé zeg als mijnen otto in de weg staat" !

                Nee; geef mij dan maar Duitsland, Nederland, Frankrijk, Oostenrijk om te fietsen. Ze hebben ginds veel meer begrip en respect voor de zwakke weggebruiker.
                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Op de fietsbarometer staat België toch op een mooie zesde plaats, vóór Frankrijk (11de) en Oostenrijk (7de), dus we doen het nog zo slecht niet.
                Vooral in Frankrijk, waar wij heel veel komen, zou ik het nooit in mijn hoofd halen om te fietsen. Met uitzondering van enkele rivier/kanaalfietspaden moet het fietspad daar nog uitgevonden worden.
                Op fietsvakantie gaan/gingen wij steevast naar Nederland, het kleinste kind weet dat Nederland hèt fietsland bij uitstek is.
                In Duitsland is het ook hier en daar fijn fietsen, daar worden alle oude spoorlijnen langzaam maar zeker omgevormd tot lange fietspaden.
                ook hier is het heerlijk zomerweer.
                beetje wind en zo,n 20 graden nu al.
                wordt weer een mooie dag.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  ook hier is het heerlijk zomerweer.
                  beetje wind en zo,n 20 graden nu al.
                  wordt weer een mooie dag.
                  grt,bouk.
                  Bedankt voor de info, maar ook fietsen heeft met het weer te maken .
                  Binnenkort kunnen we hier gaan discussiëren over het gebruik van winterbanden want dat heeft ook met het weer te maken .

                  Wat betreft het weer : hier is het weer vandaag ook weer weer.
                  Last edited by Guest17; 23 juli 2014, 06:36.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    .......

                    Wat betreft het weer : hier is het weer vandaag ook weer weer.
                    bedankt.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Op de fietsbarometer staat België toch op een mooie zesde plaats, vóór Frankrijk (11de) en Oostenrijk (7de), dus we doen het nog zo slecht niet.
                      Vooral in Frankrijk, waar wij heel veel komen, zou ik het nooit in mijn hoofd halen om te fietsen. Met uitzondering van enkele rivier/kanaalfietspaden moet het fietspad daar nog uitgevonden worden.
                      Op fietsvakantie gaan/gingen wij steevast naar Nederland, het kleinste kind weet dat Nederland hèt fietsland bij uitstek is.
                      In Duitsland is het ook hier en daar fijn fietsen, daar worden alle oude spoorlijnen langzaam maar zeker omgevormd tot lange fietspaden.
                      Gij weet dus echt van geen ophouden hé maat... Djezus zeg, woont met zo ene samen...

                      En hoeveel duizenden kilometers heeft Mijnheer zelf reeds afgefietst in bovenvermelde landen ?
                      Wacht, laat me raden; ik heb er zo'n 1000tal per land gedaan dus moet jij het viervoudige ervan gedaan hebben, minstens !
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Bijna 30°C, licht bewolkt en beetje wind.
                        De zon is er ook.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Gij weet dus echt van geen ophouden hé maat... Djezus zeg, woont met zo ene samen...

                          En hoeveel duizenden kilometers heeft Mijnheer zelf reeds afgefietst in bovenvermelde landen ?
                          Wacht, laat me raden; ik heb er zo'n 1000tal per land gedaan dus moet jij het viervoudige ervan gedaan hebben, minstens !
                          Op het eerste : reeds bijna 40 jaar, met dezelfde en zonder problemen......en U

                          Op het tweede : mispoes, enkel Canal du Midi en de Loire (ge kent dat hé, waar ze uw bagage van hotel naar hotel voeren, kwestie van niet te veel gewicht te moeten meesleuren )
                          En verder nog een zestal korte vakanties in Zeeland, Schouwen-Duiveland, Goeree Overflakkee... of in die buurt en vier lange fietsvakantie op Texel .
                          Maar dat is allemaal verleden tijd, want nu.......niks meer, of toch geen grote afstanden meer wegens handicap .

                          O ja, en er is ook nog weer nu voor het ogenblik .
                          Last edited by Guest17; 23 juli 2014, 15:28.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            't is verschrikkelijk bij momenten...

                            Maar als fietser, zijnde zwakke weggebruiker, mag je daarop niet zeuren want dan ben je weer één van de zovele wielerterroristen.
                            Ik heb er zelfs al weten roepen: "rij dan op de baan hé zeg als mijnen otto in de weg staat" !

                            Nee; geef mij dan maar Duitsland, Nederland, Frankrijk, Oostenrijk om te fietsen.Ze hebben ginds veel meer begrip en respect voor de zwakke weggebruiker.
                            In_Staphorst_al_iets_minder

                            Het weer in omgeving A'dam; al dagen helse hitte. Het huis is binnen zo warm dat dit geen schuilplaats meer is.
                            De hitte lijkt nog een week aan te houden

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Vandaag haalden we de 30.2°, wel nog een stuk verwijderd van de 35.1° van vorige week, en maar goed ook.
                              Nu nog 29.2°, heel draaglijk, want regelmatig is de zon weg.
                              Het is wel elke morgen een uurtje vroeger opstaan om 'alles' overvloedig te sproeien... maar dat doe ik met plezier, het is o zo aangenaam, 's morgens buiten, voor de zon op staat .

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                                Ja ja, apen vindt je overal, dus ook buiten België leven er enkele...

                                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                                Het weer in omgeving A'dam; al dagen helse hitte. Het huis is binnen zo warm dat dit geen schuilplaats meer is.
                                De hitte lijkt nog een week aan te houden
                                Geweldig toch ?

                                Er zijn mensen, waaronder mezelf, die heel veel centjes neertellen voor een vakantiebestemming met mooi en warm weer.
                                Nu hebben we dit in onze eigen regio, schitterend toch ?!!
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X