Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 609 van 612 EersteEerste ... 109 509 559 599 605 606 607 608 609 610 611 612 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 15.201 t/m 15.225 van 15290

Discussie: Het weer weer.

Standaard Re: Het weer weer.

Hier in de Turnhoutse Kempen is de temperatuur gedaald tot 19°C, de lucht is grijs, en er valt een matige regen. Wat een opluchting na de hitte van de voorbije dagen. Alles staat hier open en we kunnen weer ademen. Heerlijk!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 16) + iPad5 WiFi (iPadOS 15.7)

Het valt er hier met bakken uit: de stoep is nat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Het valt er hier met bakken uit: de stoep is nat.
    Hier is het er deze voormiddag toch echt met bakken uitgevallen, het heeft echt gegoten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hier is het er deze voormiddag toch echt met bakken uitgevallen, het heeft echt gegoten.
    Helaas zat de hitte overal, maar is de hoeveelheid neerslag niet overal dezelfde. Wij hebben wat gehad, maar echt geen bakken.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 16) + iPad5 WiFi (iPadOS 15.7)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Helaas zat de hitte overal, maar is de hoeveelheid neerslag niet overal dezelfde. Wij hebben wat gehad, maar echt geen bakken.
    Wij kregen toch een flinke 17.8mm iets noordoostelijker. Ik woon ca 500m van Weerstation Kempen dus dat is makkelijk om volgen. Met een dakoppervlak van 135m² komt dit neer op een theoretische 2400L in onze waterput. Doet me met zo'n hoeveelheid er aan denken dat ik het filter proper moet maken.

Als het dan toch voortdurend potdicht grijs is dan zou het beter eens 24 uur aan een stuk regenen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Als het dan toch voortdurend potdicht grijs is dan zou het beter eens 24 uur aan een stuk regenen...
    Het was vandaag anders wel warm genoeg, regelmatig veel bewolking maar de temperatuur bleef goed.
    Nog 20,9°C om 23:50 is helemaal niet zo slecht en overdag was het 25,7°C.
    Eerlijk gezegd was ik blij dat het niet de hele dag helder was, anders zaten we weer aan 35°C.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Vandaag stond er weer water in mijn schoenen toen ik thuis kwam van het werk, en waren al mijn kleren ook helemaal nat, mijn regenjas was niet opgewassen tegen die stortbui.
    Die werkschoenen zijn wel waterdicht aan de onderkant, maar als het regenwater langs de bovenkant in de schoenen loopt (tijdens het fietsen), dan kan dat water er ook niet meer uit (thuis kon ik het water er uitgieten...).
    Onderweg stond er op verschillende plaatsen zoveel water dat ik van de passerende auto's ook nog een extra "douche" kreeg.
    Het water liep vanaf de daken rechtstreeks naar beneden, de dakgoten kregen het water niet meer afgevoerd.

Deze namiddag samen met de buurman ook gaan "zwemmen met de fiets" ; ook allebei kleddernat . en toch zijn er nog altijd automobilisten en boeren die geen oog hebben voor de zwakke weggebruiker. Gelukkig zijn we goed gemarineerd & veilig thuisgeraakt !!

Hier schreeuwen ze om regen, midden kust en binnenland. Juist wat gezever tot hier toe. Dreigen genoeg, maar doen ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    Hier schreeuwen ze om regen, midden kust en binnenland. Juist wat gezever tot hier toe. Dreigen genoeg, maar doen ?
    Praktisch iedereen hier in het bos moet het hebben van boorputwater. We weten al van iemand bij wie de put droog staat. Het is echt érg hier. In de 35 jaar dat ik hier woon heb ik de beek voor mijn deur nooit weten droog staan, nu was het van dat. De regenbui van een paar dagen geleden was méér dan welkom.
    Ook de bomen zien af, de eerste blaadjes beginnen al te vallen....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
    en toch zijn er nog altijd automobilisten en boeren die geen oog hebben voor de zwakke weggebruiker. Gelukkig zijn we goed gemarineerd & veilig thuisgeraakt !!
    [off topic]
    Zoals er nog steeds fietsers zijn die menen enkel rechten te hebben en geen plichten.
    [On Topic]
    Laatst gewijzigd door Wim.Vanmaele; 21 augustus 2022 om 15:09
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Veel bomen hier hebben al serieuze bladval en bij vele kan je al vrij vlot dwars doorheen de kruin kijken ...
    Alle appelen zijn van de bomen (ik heb er 3) gevallen en zijn niet groter dan een ei ...
    De bloemenhof ligt er triestig bij ... Weinig tot geen bloemen en als die er al zijn, dwerggroei ...
    En de bodem is precies graniet ...
    En 't schijnt dat dat er een grasperk ligt. Ik weet niet juist meer waar.
    Alhoewel, de cactusserre heeft er zelden zo bloemrijk bij gestaan. Planten die massa's licht nodig hebben (Grussonia, Copiapoa, Ariocarpus, ...) staan er vlotjes bij te bloemen. Groeien is wel een ander werkwoord.

I regenput (7000l) is al een dikke maand leeg, een tweede staat op 2/10 van het haalbare volume, nog een 1400l ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Hij was dringend nodig (regen) , maar ik krijg al stilaan heimwee naar de zomer.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Hij was dringend nodig (regen) , maar ik krijg al stilaan heimwee naar de zomer.
    Tja, hier ook somber weer, maar we hebben zo lang op regen geroepen in feite ….dus zullen we maar niet klagen zeker ?
    De herfst komt er stilletjes aan, maar dat is ook een mooi seizoen. Een jas en af een toe een plu, en het probleem is opgelost.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Persoonlijk vind ik niet dat die vóór volgend jaar moet terugkomen. 't Is goed geweest met de opwarming!

Inderdaad hier van't zelfde
    En wat het meeste opvalt is hoe koud het al is hier bij ons. Vorig jaar zijn we maar moeten beginnen verwarmen vanaf half oktober, zal nu geen waar zijn heb ik zo het vermoeden

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Tja, hier ook somber weer, maar we hebben zo lang op regen geroepen in feite ….dus zullen we maar niet klagen zeker ?
    De herfst komt er stilletjes aan, maar dat is ook een mooi seizoen. Een jas en af een toe een plu, en het probleem is opgelost.
    Zolang men buiten niets moet doen, maar anders toch wat minder plezant.
    Regen was uiteraard wel nodig, maar laat herfstweer nog maar even wachten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Inderdaad hier van't zelfde
    En wat het meeste opvalt is hoe koud het al is hier bij ons. Vorig jaar zijn we maar moeten beginnen verwarmen vanaf half oktober, zal nu geen waar zijn heb ik zo het vermoeden

grts
    Sieg
    Idem, ik vrees ervoor dat we heel lang zullen moeten verwarmen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Vandaag wezen fietsen met de dochters en een ijsje gaan eten achterna. Zalig weertje

Inderdaad, vandaag was het al bij al een zalig weertje … niet te warm, niet te koud.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Idem, ik vrees ervoor dat we heel lang zullen moeten verwarmen.
    Ja inderdaad, morgen nog een betere dag en vanaf dan steeds maar slechter en kouder
    Voor volgend weekend zeggen ze dat het amper nog een 15 à 16° zal worden als max. temperatuur overdag in België
    Lang geleden dat het in September nog zo nat en koud geweest is, normaal is september, volgens de boeren, de droogste maand van het jaar ...

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Zo, morgen en zaterdag een eerste winterprik.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Zo, morgen en zaterdag een eerste winterprik.
    Sneeuw???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Sneeuw???
    Dan moeten we snel de winterbanden monteren.

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten