Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Voor het ogenblik één en al grijze wolken, de eerste druppels zijn reeds gevallen, windstil, nog 26.8°.
    Zoals de wolken er nu uitzien verwacht ik elk moment een plensbui met klank en licht.
    Tenten over de barbecue's want het vuur gaat uitregenen vanavond.
    Bijna 10 graden koeler dan gisteren, maar wel heel aangenaam nu.
    We gaan direct eens buiten komen zie . Met de wagen wel te verstaan, en de airco aan, a ja, want we moeten 6 km ver.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      35°C en verstikkend heet in het tuintje van de noordkant. Maar de wind trekt aan en de zon hebben we ook al even niet meer gezien, temeer dat wij alle rolluiken aan de zij- en westkant naar beneden hebben, om de hitte zoveel mogelijk buiten te houden. Dit loopt alleszins af met een natte plensbui, maar wanneer?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Buienradar: de regenwolken lossen op boven midden België.
        Bewolking kan toenemen in het komende uur, daarna weer een opklaring.
        Voor midden België en het oosten nog geen regen in het vooruitzicht
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Buienradar: de regenwolken lossen op boven midden België.
          Bewolking kan toenemen in het komende uur, daarna weer een opklaring.
          Voor midden België en het oosten nog geen regen in het vooruitzicht
          Onweershaarden ontwikkelen zich razendsnel boven Frankrijk maar raken (voorlopig althans) niet tot België.

          Wou dat ik in Münster (DE) was; ginds 34 graden, hier slechts 30°C


          Verstuurd vanaf mijn mobiele telefoon gebruik makend van Proximus netwerk, mijn vingers en toetsenbord.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            dreigende wolken 34,7°.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              eerste druppels vallen al.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Zou ik mijn wagen moeten afdekken tegen (grote) hagelbollen ? 9 juni was er immers veel schade in mijn streek (auto's en huizen)...
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Zou ik mijn wagen moeten afdekken tegen (grote) hagelbollen ? 9 juni was er immers veel schade in mijn streek (auto's en huizen)...
                  Op buienradar is te zien wat ons nog te wachten staat, hoop dan het niet over ons komt.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Zou ik mijn wagen moeten afdekken tegen (grote) hagelbollen ? 9 juni was er immers veel schade in mijn streek (auto's en huizen)...
                    Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Brabant: mogelijk onweer en wat regen volgens de buienradar.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Antwerpen, onweer heeft ons gemist en tot een uur of tien verwachten we geen echte regen meer. Leuk
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Onweershaarden ontwikkelen zich razendsnel boven Frankrijk maar raken (voorlopig althans) niet tot België.

                        Wou dat ik in Münster (DE) was; ginds 34 graden, hier slechts 30°C


                        Verstuurd vanaf mijn mobiele telefoon gebruik makend van Proximus netwerk, mijn vingers en toetsenbord.
                        Was het slechts 34 graden in Münster ????
                        Hier was het gisteren tenminste 35.1° .
                        Dus daarvoor moet je niet naar de bratwurstfretters te rijden hé.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Zou ik mijn wagen moeten afdekken tegen (grote) hagelbollen ? 9 juni was er immers veel schade in mijn streek (auto's en huizen)...
                          Bwa nee, de verzekering betaalt toch .
                          Als er genoeg schadegevallen zijn tenminste.
                          Hou jullie maar vast, volgens de buitenradar is het tussen 21 u en 24 u prijs vanavond.
                          Ik heb het reeds geschreven in een voorgaande reactie dat de liefhebbers van die 'zomerse' temperaturen niet moeten beginnen neuten als de weersomslag gepaard gaat met donder, bliksem, hagel, veel neerslag enz. Dit is nu eenmaal eigen aan de periode na overmatige hitte in ons landje.
                          Wie van de hitte houdt moet de gevolgen van de omslag ook dragen, waarmee ik niet beweer dat toerist een hitteliefhebber is, maar er zijn er wel.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                            KirstenDL zei een paar bladzijden terug dat het de hele maand juli wisselvallig zou zijn met regelmatig buien. Alwéér zit ze er compleet naast.
                            Iedereen kan de bal al weleens misslaan, niet ? Er zijn extremere gevallen op deze aard***** hoor...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Ik ben namelijk een natuurliefhebber zonder lid te zijn van één of andere vereniging. Ik zorg zelf voor fauna en flora .
                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            We gaan direct eens buiten komen zie . Met de wagen wel te verstaan, en de airco aan, a ja, want we moeten 6 km ver.
                            Jaat jom, da's de logica zelve uiteraard...

                            ahja, 't zal waarschijnlijk een retedure ultramoderne niet vervuilende wagen zijn *KUCH* *HOEST* *PROEST*


                            Het was een zalige fietstocht, onverwachts toch nog 70km gebold en het voelde zelfs niet echt warm aan.
                            De vettige worsten, hamburgers, koteletten, satés met pont neuf en veel mayonaise én een ijskoude coke erbij hebben gesmaakt,
                            het deed deugd enkele calorieën naar binnen te kunnen werken.

                            Avondrondje natuurgebied was ook helemaal top, helaas geen lichtspektakel gezien maar wel prachtig vuurwerk vanop TML 2014.

                            Nu eventjes bijtanken en alles in gereedheid brengen om dadelijk terug te vertrekken en hopen dat we mooi lichtspektakel te zien krijgen.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                              ahja, 't zal waarschijnlijk een retedure ultramoderne niet vervuilende wagen zijn *KUCH* *HOEST* *PROEST*
                              Reteduur.....dat weet ik niet, voor de één is 10.000 euro reteduur voor de ander is 100.000 zelfs nog niet reteduur
                              Ultramodern.... dat wel
                              Niet vervuilend...minder vervuilend alleszins dan een rokende oldtimer, want wanneer men daar achter rijdt, dan is het inderdaad van KUCH HOEST en PROEST, daar heeft U 100 % gelijk in.
                              Moest ik zo'n bak hebben, ik zou er ook niet te veel mee buitenkomen .

                              Het weer : zoals ik gisteren schreef was het prijs tussen 21 en 23 u. Donder, bliksem en wat regen (geen grote hoeveelheden) en in de loop van de nacht kregen nog van dat, wel dat alles met weinig regen. Er is slechts 5 liter/m² uitgevallen.

                              Nu heerlijk fris, grijze lucht, windstil en 1.9°. Buienalarm ging net af, dus nog regen/onweer op komst. Alle ramen en deuren staan open zodat de airco de komende dagen niet meer aan moet.
                              Last edited by Guest17; 20 juli 2014, 07:29.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Hier ziet het er goed uit: zon komt er door, 21°, dus redelijk wat afgekoeld, maar tenminste geen winterse toestanden.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X