Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Het wordt natuurlijk wat overdreven warm morgen en overmorgen, maar persoonlijk toch liever dit in juli dan de winterse 14° van verleden week.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Limoux, 21u33 : 27°C. We herademen want we komen van 37°C deze namiddag...
      Terwijl mijn man geniet van een gekoelde Blanquette met vrienden op ons terras, zit ik te werken in een snikhete cinemazaal. (bon, ik zit te internetten )
      Gelukkig heb ik mijn projectiecabine waar de airco werkt en op 17 graden staat. Heerlijk af en toe daar eens binnenlopen.
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Zo, net terug van een rondje lokaal natuurgebied en wat hebben we heerlijk genoten zeg !
        Als 't van mij afhangt mag het zo tot eind september duren hoor.

        Momenteel 23°C, helder, windstil. Zaaaaaaaaaliiiig !
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          .......
          we gaan vandaag een rondje IJsselmeer doen.
          heerlijk ergens paling eten.
          en gelukt hoor.
          een pondje paling gekocht in Hindeloopen....heerlijk.
          ---
          tis hier nu al 20 graden en windstil.
          onbewolkte lucht.
          dat wordt warm vandaag.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Ah, ik ben een paar jaar geleden in Hindeloopen op vakantie geweest voor een weekje, in de herfst. Wat is het daar mooi!


            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            en gelukt hoor.
            een pondje paling gekocht in Hindeloopen....heerlijk.
            ---
            tis hier nu al 20 graden en windstil.
            onbewolkte lucht.
            dat wordt warm vandaag.
            grt,bouk.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Jazeker, bij dezen en ook iedereen waarvoor het populaire zomerweer niet zo prettig is.
              Vandaag was nog maar het aanloopje, morgen nog warmer om in het weekend naar allesverlammende temperaturen te stijgen.
              Dan zijn we er nog niet vanaf want volgende week gaat het nog een tijdje door.
              De warmte begint nu al in huis te komen waardoor dat over 1 a 2 dagen ook geen goede schuilplaats meer is.
              Dank u. Het weer ziet er alweer bijzonder slecht uit inderdaad. Ik snap echt die mensen niet die in zo'n hitte en heel ongezonde lucht naar buiten gaan in de volle zon. Weeronline waarschuwt nu al voor smog en uiteraard voor de hitte.

              Momenteel is het hier al 25,8°C en er worden temperaturen tot 35°C verwacht. Dat wordt dus een namiddag Tour de France kijken.

              KirstenDL zei een paar bladzijden terug dat het de hele maand juli wisselvallig zou zijn met regelmatig buien. Alwéér zit ze er compleet naast.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                Dank u. Het weer ziet er alweer bijzonder slecht uit inderdaad. Ik snap echt die mensen niet die in zo'n hitte en heel ongezonde lucht naar buiten gaan in de volle zon. Weeronline waarschuwt nu al voor smog en uiteraard voor de hitte.

                Momenteel is het hier al 25,8°C en er worden temperaturen tot 35°C verwacht. Dat wordt dus een namiddag Tour de France kijken.

                KirstenDL zei een paar bladzijden terug dat het de hele maand juli wisselvallig zou zijn met regelmatig buien. Alwéér zit ze er compleet naast.

                Nounou... mijn zwembad staat al wéken klaar voor de kinderen, maar ze hebben er nog maar nauwelijks in gekund, omdat het net zo fris en wisselvallig was. Het is niet omdat we nu eens een paar dagen het weer hebben dat het zou moeten zijn, dat ze er daarom complete naast zit hé.
                Zie je Kirsten: juist is juist. Ik vind het maar niks dat je iedereen als apen bestempelt, maar ik ben er ook van overtuigd dat elke mens fundamenteel goedheid in zich heeft, dus neem ik het ook voor je op als de waarheid moet zegevieren.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Geen idee hoe warm het is,
                  maar een open lucht... maar geen blauwe lucht...

                  momenteel op kantoor vind ik het wat "moeilijke" lucht...
                  nog niet echt broeierig warm, maar kan precies niet deftig op adem komen...
                  Miljaar, ik klink als mijn 87-jarige grootmoeder

                  alleszins, vrouwtje gaat straks ons "plonsbadje" buitenzetten, om wat te genieten van verfrissing
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    het zoogdier in mij zegt dat het eindelijk menselijke temperaturen zijn. Ik geniet er heel erg van. Het luie zweet kan snel weggespoeld onder de buiten douche
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                      Dank u. Het weer ziet er alweer bijzonder slecht uit inderdaad. Ik snap echt die mensen niet die in zo'n hitte en heel ongezonde lucht naar buiten gaan in de volle zon. Weeronline waarschuwt nu al voor smog en uiteraard voor de hitte.

                      Momenteel is het hier al 25,8°C en er worden temperaturen tot 35°C verwacht. Dat wordt dus een namiddag Tour de France kijken.

                      KirstenDL zei een paar bladzijden terug dat het de hele maand juli wisselvallig zou zijn met regelmatig buien. Alwéér zit ze er compleet naast.
                      Ik wel, zij die levensmoe zijn en/of liefhebber zijn van huidkanker .
                      Je mag niemand tegenhouden, want we zijn nu al met teveel op onze aardkl..t.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Vandaag:


                        Bron: http://www.yr.no/paikka/Belgia/Bruss...detaljert.html

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Net nog wat warmer geworden
                          maar ik geniet eigenlijk toch een beetje...

                          en voor al diegene die het nu heel zwaar hebben
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Net nog wat warmer geworden
                            maar ik geniet eigenlijk toch een beetje...

                            en voor al diegene die het nu heel zwaar hebben
                            Tuurlijk wordt het nog warmer. De temperaturen gaan nog stijgen tot 17 u, dan wordt het hier zo'n 32°, en elders waarschijnlijk nog warmer.
                            Laat maar komen. Het 'frisknopke' in de living staat op ON en ik ga lekker naar de zwetende renners in de Tour de France kijken deze namiddag, met een frisse pint, zo eentje waar de druppeltjes van het glas af parelen, alhoewel met de airco aan er niet veel druppeltjes zullen te zien zijn, maar smaken zal het toch . Ik geniet dus ook hé Koeno .

                            Vooruit met de geit, op naar de 35°...... maar dan niet janken als de weersomslag gepaard gaat met hevige onweders met hagelbollen zo groot als pingpong- of zelfs tennisballen.
                            Zet de wagens al maar in de garage, en voor zij die er geen hebben......pech hé.

                            Hier nu nog maar 30.3°. Zopas terug van een kantoor van de overheid hier in buurt waar geen airco is......ik denk dat die mannen/vrouwen allemaal gaan doodvallen deze namiddag, tenzij ze verlof nemen natuurlijk. Het was er daarstraks rond 10 u. reeds een sauna, en er werd maar over één zaak gesproken.....juist.
                            Last edited by Guest17; 18 juli 2014, 10:45.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              Nounou... mijn zwembad staat al wéken klaar voor de kinderen, maar ze hebben er nog maar nauwelijks in gekund, omdat het net zo fris en wisselvallig was. Het is niet omdat we nu eens een paar dagen het weer hebben dat het zou moeten zijn, dat ze er daarom complete naast zit hé.
                              Zie je Kirsten: juist is juist. Ik vind het maar niks dat je iedereen als apen bestempelt, maar ik ben er ook van overtuigd dat elke mens fundamenteel goedheid in zich heeft, dus neem ik het ook voor je op als de waarheid moet zegevieren.
                              Er zijn toch al héél wat dagen geweest dat het +20°C was dit jaar. Alleen vorige week was het enkele dagen fris en wisselvallig, daarvoor was het weken aan een stuk droog. Van 10 tot en met 24 juni viel er zelfs geen druppel op de meeste plaatsen in België en was het niet fris. De weken daarvoor was het ook vaak te warm voor de tijd van het jaar en de komende dagen en weken al helemaal. Ik snap de klagers echt niet dat het te fris is of te weinig zon. Het is het zonnigste en warmste jaar sinds het begin van de metingen en neerslag is er - op vorige week na - ook niet veel gevallen.

                              Het weer dat het zou moeten zijn, zegt u. Dat is 13°C 's nachts en 23 overdag. Daar gaan we vandaag, gisteren, eergisteren en de komende weken héél ver over.

                              Het is amper 12 uur en het is hier al 30,6°C.
                              Last edited by Skoda; 18 juli 2014, 11:04.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                29° C op het terrein.

                                (38.4 op het terras)

                                Airco draait.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X