Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Intussen de eerste mosseltjes buiten op het terras genuttigd onder een schitterende zon, samen met een lekkere Grimbergen.
    Ze zijn inderdaad klein, maar fijn.
    27°, méér hoeft niet, minder hoeft zeker niet.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Het is kamertemperatuur. Wat is nu het probleem?
      Een airco is écht niet nodig.
      Bovendien, als je huis (degelijk) geïsoleerd is wordt het binnen toch nooit te warm.
      Trouwens, hoe vaker je airco gebruikt, hoe warmer het buiten zal worden in de toekomst.
      Nagels met koppen !

      Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
      Voor de rest van de dag : verwachting 32 graden en bijna windstil.
      That's the spirit !

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      maar dat is bij het verlaten van de auto ook zo, en iedereen heeft nu airco in de wagen, dus dat is voor iedereen idem. Raar dat mensen op vakantie in 'warme landen' ook graag airco hebben in hun hotel hé, dus zo slecht zal het wel niet zijn ,
      Nee dank je, heb geen airco in mijn wagen en hoef ik ook niet. Mijn oude vervuilende auto is al voldoende milieuonvriendelijk op zichzelf.
      Ik ben namelijk opgegroeid zonder al teveel technische snufjes, in een tijdperk dat mensen niet klaagden wanneer het een keer 30°C was.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Intussen de eerste mosseltjes buiten op het terras genuttigd onder een schitterende zon, samen met een lekkere Grimbergen.
      Ze zijn inderdaad klein, maar fijn.
      27°, méér hoeft niet, minder hoeft zeker niet.
      Schitterend !! Ik ben zo content dat het mooie weer ook eens vanuit een positieve kant wordt bekeken.

      Momenteel 24°C volgens mijn weerstation, dadelijk de fiets op en een serieus eindje fietsen. Heb nog schade (km') in te halen van vorige week.
      De zwaarste onweders zouden, volgens de voorlopige voorspellingen, niet over België passeren komend weekend maar veel kan nog veranderen natuurlijk.

      En voor wie toch (liever) binnenshuis doorbrengt, ik zag gisteren een heel interessante docu i.v.m. klimaatverandering, vandaag 16 juli om 18u39 (herhaling) op Canvas !
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        En voor wie toch (liever) binnenshuis doorbrengt, ik zag gisteren een heel interessante docu i.v.m. klimaatverandering, vandaag 16 juli om 18u39 (herhaling) op Canvas !
        De komende maand geen tv/internet bij ons in huis...
        we kunnen niet allemaal verwend zijn met technische snufjes he?

        hier opt werk vrij warm, maar de usb ventilator zorgt voor verfrissing
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Ons huis is in 2006 gebouwd, nog nieuw dus, en wij hebben géén isolatie in de spouw, wel dikke snelbouwsteen, en wel een heel groot glasoppervlak aan de kanten waar de zon komt, en al die ramen schuiven open. In de winter is het huis direct warm als er ook maar een beetje zon is, en in de zomer zetten we het kot helemaal open. We stoken op gas, en hebben er niet veel van nodig.
          Dat van ons is veel ouder en heeft, zoals hierboven reeds gemeld, ook GEEN spouwisolatie, maar alle binnenmuren zijn opgetrokken in isolerende argexstenen van 20 cm dik.
          Ook heel weinig stookkosten.
          Ik weet niet wie of wat ik moet verdenken, maar volgens mij heeft één of andere instantie zich destijds flink laten leiden door het druk gelobby van de isolatiefabrikanten om dat verplicht isoleren er door te krijgen.
          Met als gevolg dat er nu bovendien bijkomend heel goed moet verlucht worden met allerhande dure en minder dure systemen om toch maar geen schimmel en/of ongezonde klimaat te krijgen binnenshuis.
          Ik heb niks tegen goed isoleren en verluchten, mijn kinderen hebben ook een nieuwbouw én met isolatie allerhande én met verluchtingssystemen, maar hebben zij minder stookkosten dan wij...... neen.

          Om het ook nog even over het weer te hebben
          : hier nu blauwe lucht met veel witte wolken, praktisch geen wind en een aangename 24.9°. Doe zo verder zou ik zeggen .

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Ik ben namelijk opgegroeid zonder al teveel technische snufjes, in een tijdperk dat mensen niet klaagden wanneer het een keer 30°C was.
            Ik ben nog stukken ouder dan U, en heb dus nog een tijd gekend waar er nog minder technische snufjes waren dan in de tijd waarin U opgroeide, maar dat wil niet zeggen dat ik ouderwets ben en alle technische en technologische hoogstandjes aan mij laat voorbij gaan. Integendeel zou ik zeggen. Ik was er als de kippen bij voor aanschaf kleuren TV, videorecorder, GPS, GSM, PC, laptop. Bij aankoop van elke nieuwe wagen, altijd alle verkrijgbare snufjes erbij besteld, je kan er maar deugd van hebben .
            Ik profiteer, indien mogelijk, van elke vooruitgang op technologisch vlak. En daarom leve de vooruitgang !

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik ben nog stukken ouder dan U, en heb dus nog een tijd gekend waar er nog minder technische snufjes waren dan in de tijd waarin U opgroeide, maar dat wil niet zeggen dat ik ouderwets ben en alle technische en technologische hoogstandjes aan mij laat voorbij gaan. Integendeel zou ik zeggen. Ik was er als de kippen bij voor aanschaf kleuren TV, videorecorder, GPS, GSM, PC, laptop. Bij aankoop van elke nieuwe wagen, altijd alle verkrijgbare snufjes erbij besteld, je kan er maar deugd van hebben .
              Ik profiteer, indien mogelijk, van elke vooruitgang op technologisch vlak. En daarom leve de vooruitgang !
              Mijn leven draait niet om of rond telkens de allerlaatste technische snufjes te hebben, ik geniet volop van het leven en van de soms zeer eenvoudige dingen des levens.
              Daarvoor heb ik al die technische snufjes echt niet nodig.
              Profiteren staat bij mij hoog op het lijstje en dat doe ik iedere dag, steeds meer en meer...
              Maar steeds zo eenvoudig en simpel mogelijk.

              Maar ja, milieubewust leven is niet voor iedereen weggelegd zo blijkt...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                Maar ja, milieubewust leven is niet voor iedereen weggelegd zo blijkt...
                Die apen van tegenwoordig he...
                Je kan ze gewoonweg niet aanleren om met een verouderde bmw rond te tuffen
                Gelukkig Kirsten, ben jij zo perfect...
                Het voorbeeld voor de mensheid, zo laat je toch uitschijnen...

                ondertussen geniet ik van de frisse wind van de ventilator, en een prettig blauwe lucht..
                Met snufjes en met een eigen huis, en met een mooi aap-innetje naast mij...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Dubbel
                  Last edited by Guest17; 16 juli 2014, 15:20.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Mijn leven draait niet om of rond telkens de allerlaatste technische snufjes te hebben,
                    ............................
                    Maar ja, milieubewust leven is niet voor iedereen weggelegd zo blijkt
                    ...

                    Het mijne ook niet, maar als ze het leven makkelijker/interessanter maken, en je kan ze betalen......waarom niet dan .

                    Enne, blijkbaar ook heel erg kort van onthouden, want wie schreef hier ook al weer "Mijn oude vervuilende auto is al voldoende milieuonvriendelijk op zichzelf " ?

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Blauwe lucht en licht bewolkt.

                      26° C
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Het mijne ook niet, maar als ze het leven makkelijker/interessanter maken, en je kan ze betalen......waarom niet dan .

                        Enne, blijkbaar ook heel erg kort van onthouden, want wie schreef hier ook al weer "Mijn oude vervuilende auto is al voldoende milieuonvriendelijk op zichzelf " ?
                        IK heb dat geschreven Mijnheer maar je moet ALLES LEZEN wat er geschreven staat en niet enkel, toch een bijzonder kwalijke ziekte v/d Belgen, lezen wat je graag wil lezen dat er zogezegd geschreven staat.

                        Mijn auto staat meer in zijn slaapplaats dan dat ie rijdt, vorig jaar heb ik amper 500km bijeen gereden.
                        Er zijn verdomme mensen die dagelijks voor een verplaatsing van amper 500m. hun wagen gebruiken.
                        Ze verschijten meer tijd met in en uit de garage te rijden te voet of per fiets waren ze er al lang geweest.
                        En wat nog erger is; onderweg ook nog effe het lef hebben om vlug alle rommel buiten te kieperen.

                        Waarom niet ? Omdat het volgens mij op die manier onze kostbare planeet voor onze nakomelingen grondig naar de haaien helpt, daarom niet.
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hierbij wil ik Kaneda veel sterkte, moed en volharding wensen voor de komende dagen.
                          Ik leef/lijd met je mee.
                          Was het maar weer 15 graden C. met veel regen.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            IK heb dat geschreven Mijnheer maar je moet ALLES LEZEN wat er geschreven staat en niet enkel, toch een bijzonder kwalijke ziekte v/d Belgen, lezen wat je graag wil lezen dat er zogezegd geschreven staat.
                            Doe jij ook hoor... maar t' is gemakkelijker om de vinger naar iemand anders te wijzen he
                            Blij dat je ons nu al Belgen kan noemen
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                              Waarom niet ? Omdat het volgens mij op die manier onze kostbare planeet voor onze nakomelingen grondig naar de haaien helpt, daarom niet.
                              Wat is het resultaat van al dat milieuvriendelijke gedrag op langere termijn eigenlijk?
                              Hoeveel langer is onze kostbare planeet dan leefbaar voor jouw nakomelingen?

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                                Wat is het resultaat van al dat milieuvriendelijke gedrag op langere termijn eigenlijk?
                                Hoeveel langer is onze kostbare planeet dan leefbaar voor jouw nakomelingen?
                                Ik zou zeggen, sta eens op en maak eens wandeling door de straten en/of natuur en kijk uiteraard héél goed rond, kijk je ogen desnoods uit en je zal snel merken wat ik ermee bedoel.

                                Gelukkig voor mezelf heb ik geen nakomelingen, ik wens en wil geen kinderen op een zot gedraaide planeet zetten.
                                Mensen die heden ten dage aan kinderen beginnen zijn de grootste egoïsten die onder de zon lopen.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X