Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Nog een extra reden om dit apenland te haten:




    kijk die temperaturen ten oosten van Absurdistan
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Het wordt warmer: 21°C.
      Ben gaan winkelen en op de parking (beton) viel ik bijna van mijne sus, zo warm en benauwd.
      Relatieve luchtvochtigheid: 74%, net iets te veel voor deze ouwe rakker
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Nu hier, 15.3°, grijs, windstil.......maar toch zitten wij op ons terraske onder de zonneluifel, maar wel met 2 IR stralers in onze nek (zo sponsor ik nog Eneco )
        Daarbij een glas zelfgemaakte porto van onze eigen walnoten...... De poes die om de haverklap komt spinnen en bedelen om een snoepje.....zaaaaaaaaalig.
        Meer moet dat niet zijn voor ons
        Een mens zou er zelfs rustig van worden, ik moet oppassen dat ik toch geen softie word.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          We hebben al kei goed weer gehad sinds maart dit jaar
          Laten we het bij gewoon "goed" houden...

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          en oh wee als het eens regent.
          We hebben inderdaad deze week één enkel buitje gehad, het heeft wel zo'n 50 uur geduurd.

          En het begint hier NOG maar eens te miezeren.
          Last edited by nete; 11 juli 2014, 17:50.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Het wordt warmer: 21°C.
            Ben gaan winkelen en op de parking (beton) viel ik bijna van mijne sus, zo warm en benauwd.
            Relatieve luchtvochtigheid: 74%, net iets te veel voor deze ouwe rakker
            Ik denk dat we dringend onze zoon eens moeten opzoeken in Grote-Brogel, zijn we misschien efkes van de herfst verlost.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              zitten nog steeds buiten in de zon.
              tis nu 24 graden en windstil.
              we gaan buiten op het terras eten.
              heerlijk toch.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                zitten nog steeds buiten in de zon.
                tis nu 24 graden en windstil.
                we gaan buiten op het terras eten.
                heerlijk toch.
                grt,bouk.
                Hier veel minder warm, maar toch even heerlijk hoor bouk.
                Wij gaan ook buiten eten, zij het met wat bijverwarming, maar daarvoor betalen wij graag.
                Onze tuinder is zonet het grasveld komen kortwieken en na zijn werkzaamheden dronk hij graag een door ons gemaakte notenporto mee op ons terras
                Onze 'zomer ' kan al niet meer stuk voor ons, en wanneer wij in september op vakantie gaan is het weer toch altijd picobello... dat ondervinden wij reeds jaaaaaaaren.
                En mocht het nu eens tegenvallen in september.....dan gaan wij in oktober of november nog eens hé .
                Dat is het voordeel om op pensioen te zijn niet !?!? Tijd zat ... .

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Nog een extra reden om dit apenland te haten:




                  kijk die temperaturen ten oosten van Absurdistan
                  Ik haat dit apenland ook, maar niet omwille van de regenval...

                  En ook nog : man, man, man, wat geniet ik van deze zomer

                  Wij gaan volgende week naar de UK voor een week en ze voorspellen daar warempel beter weer dan hier... Nou ja, m'n haat voor warm weer smelt weg naast m'n liefde voor Engeland...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Ik haat dit apenland ook, maar niet omwille van de regenval...

                    En ook nog : man, man, man, wat geniet ik van deze zomer

                    Wij gaan volgende week naar de UK voor een week en ze voorspellen daar warempel beter weer dan hier... Nou ja, m'n haat voor warm weer smelt weg naast m'n liefde voor Engeland...
                    En ik die echt geloofde dat je echt last had van warm weer. Maar nu ga je een beetje in de mist (niet moeilijk dezer dagen).
                    Je schrijft dat het in de UK BETER weer zal zijn dan hier. "Beter" zou dan voor jou zo'n kleine 10° en 250 liter regen moeten zijn.
                    Vervolgens schrijf je dat je "hatelijk warm weer" wel wil trotseren uit liefde voor Engeland.
                    Beetje tegenstrijdig hé ?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Als ge de zon mist, boekt u ne last minute. Er zijn er nog genoeg, althans volgens da enorm ambetant mens van Sunwebs op de radio...
                      "Sunwebs, boek de zon goedkoper"... Yeah right, betalen voor de zon. Hoe komen ze erbij...
                      Ik zou juist geld geven om de zon NIET te zien !
                      Helemaal gelijk, ik erger me ook aan die reclame. En hard schreeuwen dat die vrouw doet, niet te doen.

                      Die wielerploeg van Sunweb is ook heel triestig te noemen.

                      Momenteel is het hier nog 19,7°C en heel benauwd.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik denk dat we in juni en juli stilaan een wereldrekord krijgen aan potdicht grijze dagen, zeker met de vooruitzichten die weinig beterschap beloven.
                        Juni was in de Benelux te zonnig.

                        Al vergeten dat het gisteren, donderdag, enorm warm was en zonnig?

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Gisterenavond een fietstochtje gedaan; geen kat te zien op straat, terrassen allemaal opgedoekt, donkergrijze wolkenmassa + miezerige regen en alles behalve aangename temperaturen
                          kortom; het lijkt meer herfst (oktober - november) dan hartje zomer.

                          Tijdens het huiswaarts rijden even voorbij een deelgemeente gepasseerd waar een optreden voor "Zomer in Puurs" aan de gang was;
                          er was 2 man en een paardenkop aanwezig, droegen allemaal dikke truien en fleece jassen.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                            Juni was in de Benelux te zonnig.

                            Al vergeten dat het gisteren, donderdag, enorm warm was en zonnig?
                            Alvast had juni ook een dikke week grijs in 1 tint (zie pag. 344 en volgende in dit topic). Maar toen regende het geen druppel.

                            Eergisteren donderdag was het hier zo'n 16° en nat + grijs. Gisteren vrijdag eventjes een povere 18° en nog altijd even grijs.
                            Laat dat warme zonnige er dus maar af, nog altijd puur herfstweer.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              gisteravond nog lang in de tuin gezeten na het eten buiten op het terras.
                              om 22.00 uur was het nog 22 graden.
                              wat leven we toch in een heerlijk land.
                              vandaag eerst wat mistig maar de zon komt er nu net doorheen.
                              belooft weer een fijne en warme dag te worden.
                              nu al 18.8 graden.
                              windstil.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Regen, regen, regen...
                                Touch the Earth...Gently
                                www.passionsenfrance.com

                                Comment

                                Working...
                                X