Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Hier nu effen grijze hemel, 13.4° en windstil.
    Net terug van de bloemenwinkel. De chrysanten die ze verkochten waren enkel te verkrijgen als snijbloemen.
    Ik heb ze liever met potten er aan, die komen wat harder aan .
    Ik heb dan maar zonnebloemen gekocht .

    Nu bijna anderhalf uur later hebben ze een paar cijfertjes gewisseld, het is nu 14.3°, misschien halen we wel de 15° vandaag.
    Last edited by Guest17; 11 juli 2014, 11:09. Reden: Anderhalf uur later

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

      maar wat verschil maakt het eeuwige klagen?
      Normaal hé in een topic als dit: als het ooit nog eens een dag zomert dan komen er hier een paar anderen steen en been klagen.
      We moeten toch wat weerwerk bieden hé , en wees gerust, ik ga nog geen koord kopen hoor.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Een mens zou voor minder klagen hé; het zouden nu de mooiste dagen v/h jaar moeten zijn, omdat het behoorlijk lang licht blijft.
        Nog enkele weken en de dagen beginnen serieus korter te worden.

        Voorbije nacht wat bliksems gezien en in de verte enkele donderslagen gehoord. Ik vermoed boven het Brusselse, iemand die kan bevestigen ?

        Wederom een grijze soep vandaag, alles zit potdicht en al drie dagen geen streepje zon gezien.

        IN: 19.8°C
        OUT: 17°C

        Het ging beteren zei Franky boy gisteren tijdens zijn avond weerpraatje; 'k denk dat hij de kaarten voor zuid Frankrijk bekeken heeft...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          nou hier in Noord Holland is het heerlijk weer.
          tis nu in de schaduw 25.3 graden.
          wel een gesluierd zonnetje.
          maar lekker buiten.
          af en toe naar binnen, om op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen op BD.
          en om een koele versnapering in te schenken.
          we treffen het maar met onze vakantie.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Het is hier nu 29° in de schaduw op het terras.
            Zoals eerder gezegd, gisteren de test met de witte en de zwarte auto (van hetzelfde model) gedaan.
            Beide auto's in de volle zon gezet en in dezelfde richting van 13h tot 19h.
            Om 19h was de binnentemperatuur 38° in de witte en 40° in de zwarte auto. Buitentemperatuur was nog 30° met de losse thermometer.
            Ik had wel een groter verschil verwacht met de binnentemperaturen van de 2 auto's.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              .........
              Beide auto's in de volle zon gezet en in dezelfde richting van 13h tot 19h....
              Ik had wel een groter verschil verwacht met de binnentemperaturen van de 2 auto's.
              niet over zo,n lange tijd.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Het is hier nu 29° in de schaduw op het terras.
                Zoals eerder gezegd, gisteren de test met de witte en de zwarte auto (van hetzelfde model) gedaan.
                Beide auto's in de volle zon gezet en in dezelfde richting van 13h tot 19h.
                Om 19h was de binnentemperatuur 38° in de witte en 40° in de zwarte auto. Buitentemperatuur was nog 30° met de losse thermometer.
                Ik had wel een groter verschil verwacht met de binnentemperaturen van de 2 auto's.
                Misschien dat het met een grijze auto 39° geweest zou zijn... wie zal het zeggen?

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                  Het ging beteren zei Franky boy gisteren tijdens zijn avond weerpraatje; 'k denk dat hij de kaarten voor zuid Frankrijk bekeken heeft...
                  Tja da's typisch gedrag van weermannen of -vrouwen als het zo hopeloos is: ze willen tegen beter weten in altijd maar hoop geven.
                  Helaas schuift het altijd maar verder in de toekomst.
                  Hier voor de zoveelste dag alles kompleet potdicht GRIJS

                  @Kirsten: het herlezen van de start van dit topic kan misschien troost brengen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Tja da's typisch gedrag van weermannen of -vrouwen als het zo hopeloos is: ze willen tegen beter weten in altijd maar hoop geven.
                    Helaas schuift het altijd maar verder in de toekomst.
                    Hier voor de zoveelste dag alles kompleet potdicht GRIJS

                    @Kirsten: het herlezen van de start van dit topic kan misschien troost brengen.

                    Bedankt voor de tip nete ! ik voel er mij spontaan beter door, wat een hartverwarmende berichtjes zeg !

                    Inderdaad, het schuift heel langzaam aan steeds verder op; voor we het goed en wel beseffen zijn we eind juli en zitten de mooie zomerdagen erop.

                    Maar soit, hoop doet leven en na regen komt (hopelijk nog héél véél) zonneschijn.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Grrrrrrrrrrrr....

                      Rovaniemi central beach gisteren, +26°C

                      Last edited by Red Falcon; 11 juli 2014, 21:53.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Troost je Kirsten, het is in Zuid-Frankrijk ook niet zo best hoor.
                        Strakke bergwind en 22°C. Ik hoop dat het vlug beter zal worden want er zijn gasten op komst...
                        Touch the Earth...Gently
                        www.passionsenfrance.com

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Grrrrrrrrrrrr....
                          Je zit te vitten omdat mensen hier te vaak klagen, maar zelf klaag je aldoor omdat het eens 2 dagen regent.

                          Way to go !

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            20°C op Belgische bodem.
                            Droog en grijsachtige lucht.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Je zit te vitten omdat mensen hier te vaak klagen, maar zelf klaag je aldoor omdat het eens 2 dagen regent.

                              Way to go !
                              Yep ! Niet uw probleem, toch ?!

                              Niet zomaar 2 dagen regenen hoor; lees eens iets meer naar boven, de links die ik bij mijn voorgaande postings heb toegevoegd.

                              Enne 2 dagen ? Reeds de vierde dag op rij dat alles potdicht zit, heb al vier dagen geen streepje zon gezien.
                              Zoals in post #8889 reeds vermeld
                              schuiven de dagen langzaam op en hierdoor vergroot de kans op minder zomer alsmaar.


                              PS ik ben hier geboren en getogen, blijkbaar zet het kuddeschaap syndroom zich genetisch voort.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Enne 2 dagen ? Reeds de vierde dag op rij dat alles potdicht zit, heb al vier dagen geen streepje zon gezien.
                                Zoals in post #8889 reeds vermeld
                                schuiven de dagen langzaam op en hierdoor vergroot de kans op minder zomer alsmaar.
                                Waw, eens 4 dagen iets minder goed weer.
                                We hebben al kei goed weer gehad sinds maart dit jaar... en oh wee als het eens regent.

                                Comment

                                Working...
                                X