Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    10 tot 15° te koud, verschrikkelijk. Ik heb veel zin om alle rolluiken neer te laten, veel donkerder wordt het dan toch niet.
    En de regenduur van de laatste dagen nadert stilaan een getal met drie cijfers denk ik.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      10 tot 15° te koud, verschrikkelijk. Ik heb veel zin om alle rolluiken neer te laten, veel donkerder wordt het dan toch niet.
      En de regenduur van de laatste dagen nadert stilaan een getal met drie cijfers denk ik.
      Hier zijn de rolluiken op en het is behoorlijk klaar in huis hoor.
      Dat laatste van die drie cijfers begrijp ik niet : aantal liter, aantal uren... drie cijfers dat kan niet, minuten misschien ?

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Hier zijn de rolluiken op en het is behoorlijk klaar in huis hoor.
        Dat laatste van die drie cijfers begrijp ik niet : aantal liter, aantal uren... drie cijfers dat kan niet, minuten misschien ?
        Uren natuurlijk.

        De eerste winterprik komt dit jaar wel erg vroeg.
        Last edited by nete; 9 juli 2014, 13:01.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Uren natuurlijk.

          De eerste winterprik komt dit jaar wel erg vroeg.
          En hij zal lang duren, het zal hard vriezen en er zullen pakken sneeuw vallen........omdat de takken van onze notenboom tot tegen de grond hangen van de hoeveelheid noten.

          "Hangen er nu veel noten aan de twijgen dan gaan we een strenge winter krijgen"

          Het zou eens wat anders zijn, een winter die begint half juli en duurt tot einde februari.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            kachel is weer aan hoor.
            grt,bouk.
            Centrale verwarming heb ik ook aangezet, zonder is gewoon té koud en al die vochtigheid doet geen deugd aan mijn designmeubelen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Helemaal niet, ik begon net op dreef te komen en nu stopt U...dju toch .
            Wat had U gedacht, dat iedereen zich hier door U zomaar zou laten afslachten . Mispoes !

            Hier nu grijze lucht, lichte regen en 14.9°.
            Maar als we de voorspellingen mogen geloven, dan stomen we eind volgende week naar de 30° toe... onmiddellijk gevolgd door zware onweders.
            Maar dat is nog zo ver weg, dat we er beter nog niks van geloven.
            Afslachten ? Zeg jong, denk ge dat ik niets anders en beters te doen heb ? Ik zeg gewoon mijn bescheiden mening en die kan soms héél hard aankomen
            maar ik ben rechttoe rechtaan en heb een hekel aan mensen die rond de pot draaien en dat zijn er nogal héél wat tegenwoordig.
            Of van die achterbakse mensen, poeslief in uw gezicht maar éénmaal uw rug gedraaid planten ze er een mes in.

            Ik vertrek sebiet naar Noordoost Holland of Duitsland, daar zijn het tenminste normale temperaturen voor de tijd v/h jaar :

            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Kan je niet gewoon meteen verhuizen? Want dat ging je toch doen dacht ik, of is dat inmiddels weer van de baan?
              Ik heb daarstraks opgemerkt dat je mannen ook liever gebruikt dan ermee samen te leven, én je vindt Belgen apen. Je kan niet snel genoeg vertrekken voor mij.
              Ik raad je daarom aan om naar Italië te verhuizen. Mannen worden daar graag gebruikt, én ze hebben daar berggeiten. Je zal er jezelf erg thuis voelen.

              Ik hoop dat dit direct genoeg was naar je zin. Zo niet, laat het dan gerust even weten.


              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Centrale verwarming heb ik ook aangezet, zonder is gewoon té koud en al die vochtigheid doet geen deugd aan mijn designmeubelen.



              Afslachten ? Zeg jong, denk ge dat ik niets anders en beters te doen heb ? Ik zeg gewoon mijn bescheiden mening en die kan soms héél hard aankomen
              maar ik ben rechttoe rechtaan en heb een hekel aan mensen die rond de pot draaien en dat zijn er nogal héél wat tegenwoordig.
              Of van die achterbakse mensen, poeslief in uw gezicht maar éénmaal uw rug gedraaid planten ze er een mes in.

              Ik vertrek sebiet naar Noordoost Holland of Duitsland, daar zijn het tenminste normale temperaturen voor de tijd v/h jaar :
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Kan je niet gewoon meteen verhuizen? Want dat ging je toch doen dacht ik, of is dat inmiddels weer van de baan?
                Ik heb daarstraks opgemerkt dat je mannen ook liever gebruikt dan ermee samen te leven, én je vindt Belgen apen. Je kan niet snel genoeg vertrekken voor mij.
                Ik raad je daarom aan om naar Italië te verhuizen. Mannen worden daar graag gebruikt, én ze hebben daar berggeiten. Je zal er jezelf erg thuis voelen.

                Ik hoop dat dit direct genoeg was naar je zin. Zo niet, laat het dan gerust even weten.
                Ik pis in mijn broek van 't lachen en mijn buik doet er zeer van.. Vriendelijk bedankt voor uw bijzonder grappige bijdrage !

                Weet jij toevallig waar DE grootste berggeiten van Europa wonen ? Daar waar mannen zich graag laten gebruiken door dames. Hint, 't is in een apenland.


                Wie klaagde ook alweer over een tekort aan regen ?
                De teller staat op meerdere plaatsen in Limburg reeds boven de 40 liter sinds maandagavond, en daar kunnen de volgende uren nog enkele tientallen liters bovenop vallen.

                't is verdraaid stil aan de zijde van de regen fanatiekelingen. Er is nu wel genoeg regen gevallen om het zo gezegde tekort van de voorbije maanden veilig te stellen, nee ?
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Weet je zeker dat het van het lachen is? Er bestaan ook medische redenen voor, of domweg door het vorderen van de leeftijd. Dat zou ik toch maar eens laten controleren.
                  Voorts hebben we hier in België geen bergen die naam waardig, en als gevolg daarvan dus ook geen berggeiten. Je repliek mist trouwens het effect dat je beoogde, het was helaas niet grappig.

                  Verder heeft het nog niet genoeg geregend. Mijn regenputten zijn nog niet vol, dus tot vrijdag zoals de voorspellingen luiden, is perfect. Daarna weer lekker 25 graden.


                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Ik pis in mijn broek van 't lachen en mijn buik doet er zeer van.. Vriendelijk bedankt voor uw bijzonder grappige bijdrage !

                  Weet jij toevallig waar DE grootste berggeiten van Europa wonen ? Daar waar mannen zich graag laten gebruiken door dames. Hint, 't is in een apenland.


                  Wie klaagde ook alweer over een tekort aan regen ?
                  De teller staat op meerdere plaatsen in Limburg reeds boven de 40 liter sinds maandagavond, en daar kunnen de volgende uren nog enkele tientallen liters bovenop vallen.

                  't is verdraaid stil aan de zijde van de regen fanatiekelingen. Er is nu wel genoeg regen gevallen om het zo gezegde tekort van de voorbije maanden veilig te stellen, nee ?
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

                    't is verdraaid stil aan de zijde van de regen fanatiekelingen. Er is nu wel genoeg regen gevallen om het zo gezegde tekort van de voorbije maanden veilig te stellen, nee ?
                    Het is nog maar één dagje en het is geen echte regen maar het miezert lekker. Nog geen reden om blij te zijn, tenzij we dit weer houden tot december. Uiteraard met de heerlijke temperatuur van vandaag.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Nee, miezeren vind ik ook maar niks. Mijn automatische ruitenwissers raken ervan in de war.


                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Het is nog maar één dagje en het is geen echte regen maar het miezert lekker. Nog geen reden om blij te zijn, tenzij we dit weer houden tot december. Uiteraard met de heerlijke temperatuur van vandaag.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Als de verwachtingen op weerplaza tot 23 juli zie dan is juli 2014 verloren als zomermaand.
                        Heb het vroeger nog gezegd: wie hier in de zomer het woord "regen" uitspreekt zou men moeten trakteren op een ferme GAS-boete : je weet wanneer het begint, maar je weet niet wanneer het eens eindigt. (En ja, we hebben een redelijk droge periode gekend in het voorjaar).

                        Da's ook de reden dat ik nooit een verblijfsvakantie aan onze kust zal boeken. Een dagje zee met alle plezier, maar kans hebben om weg te waaien en te spoelen als je een slecht jaar treft, nee laat maar.

                        Wel zéér merkwaardig in Nederland: in Oost-Groningen vrijwel de dubbele temperatuur (26°) dan in het winterse Zuid-Limburg.
                        Last edited by nete; 9 juli 2014, 15:44.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Twee dagen regen.
                          14°C.

                          Het weekend zou warmer worden.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Vandaag Rovaniemi (poolcirkel): 24°

                            Noord-IJsland: 19°
                            Last edited by nete; 9 juli 2014, 17:38.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              morgen 25/28 graden.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Vandaag Rovaniemi (poolcirkel): 24°
                                Lol, en mijne kameraad die ginder werkt zit nu voor anderhalve maand terug in België, verlof in 't pajottenland Maar hij beklaagt 't hem niet.
                                Hij heeft daar wel al vaker mooi weer gehad toen het hier slecht was. Nuja, een half jaar ijskoude temperaturen en 'darkness' moet je er wel bijnemen

                                Comment

                                Working...
                                X