Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
    Momenteel is het hier nog 20,6°C en helder.
    Maar wat bedoel je met "hier"?
    Het was vandaag met de redelijke bewolking en wind redelijk langs de frisse kant en rond 22u00 was het "hier" maar 15°C.
    Mijne "hier" is Winksele, de uwe ook?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Hasselt 17°C.
      't Is hier gewoonlijk iets warmer dan elders.
      In huis > 24°C
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
        Hoezo weer? Het heeft sinds 10 juni op de meeste plaatsen in België niet meer geregend, zelfs geen druppel.

        Momenteel is het hier nog 20,6°C en helder.
        Ik hoop maar dat de regen die ze voorspellen ook écht regen is en niet een beetje gemiezer, of een kleine bui hier en daar.
        De natuur heeft een grote behoefte aan water, en wie het daar niet mee eens is, is geen natuurliefhebber, maar een natuurhater.
        Maar ja ik ken er hier in het gebuurte ook een paar, elk jaar een lidkaart voor 24 € van de plaatselijke natuurvereniging, elke jaar eens een paar wilgen gaan knotten en ze noemen zich natuurliefhebber.
        Rond hun woning echter niks anders als verharding en keien met hier een daar een siergrasje........aja, want daar is weinig werk aan.......de luiaards.
        Straks worden de natuurgebieden weer gesloten wegens brandgevaar, of gaan er her en der enkele honderden hectaren in vlammen op.
        Op hoop van.....nee, niet zege, maar REGEN !

        Groetjes

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Dat het eens goed mag regenen, volledig akkoord. Maar in ons land zitten roepen op regen, brrrrr.... Als de tendens eens omkeert, zijn we meestal vertrokken voor een paar maand "verzuipen". En de natuur staat hier toch nog prachtig groen hoor.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik hoop maar dat de regen die ze voorspellen ook écht regen is en niet een beetje gemiezer, of een kleine bui hier en daar.
            De natuur heeft een grote behoefte aan water, en wie het daar niet mee eens is, is geen natuurliefhebber, maar een natuurhater.
            Maar ja ik ken er hier in het gebuurte ook een paar, elk jaar een lidkaart voor 24 € van de plaatselijke natuurvereniging, elke jaar eens een paar wilgen gaan knotten en ze noemen zich natuurliefhebber.
            Rond hun woning echter niks anders als verharding en keien met hier een daar een siergrasje........aja, want daar is weinig werk aan.......de luiaards.
            Straks worden de natuurgebieden weer gesloten wegens brandgevaar, of gaan er her en der enkele honderden hectaren in vlammen op.


            Op hoop van.....nee, niet zege, maar REGEN !





            Groetjes
            Veel van de door jou aangehaalde natuurliefhebbers doen dit enkel om hun houtvoorraad aan te vullen.Ik ken er zo.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Dat het eens goed mag regenen, volledig akkoord. Maar in ons land zitten roepen op regen, brrrrr.... Als de tendens eens omkeert, zijn we meestal vertrokken voor een paar maand "verzuipen". En de natuur staat hier toch nog prachtig groen hoor.
              Ik heb het nog nooit, maar dan ook nog nooit, een paar maand, zelfs geen maand, zelfs geen week aan een stuk weten regenen.
              Hoogstens een paar dagen of uren, meer kregen we niet de voorbije decennia.
              Dus laat maar komen die regen. Maar hou het maar in de gaten, als er al iets valt, dan zal het weer niet meer zijn dan een druppel op een hete plaat.
              Groetjes
              Last edited by Guest17; 26 juni 2014, 08:47.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                19°C, aangenaam.
                10° meer op het terras
                De zon is verdwenen maar er is volop licht.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                  Hoezo weer? Het heeft sinds 10 juni op de meeste plaatsen in België niet meer geregend, zelfs geen druppel.

                  Momenteel is het hier nog 20,6°C en helder.
                  Ik denk toch dat ik in een verkeerde regio woon want wij krijgen met regelmaat van de klok serieuze regen over ons heen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik heb het nog nooit, maar dan ook nog nooit, een paar maand, zelfs geen maand, zelfs geen week aan een stuk weten regenen.
                  Hoogstens een paar dagen of uren, meer kregen we niet de voorbije decennia.
                  Dus laat maar komen die regen. Maar hou het maar in de gaten, als er al iets valt, dan zal het weer niet meer zijn dan een druppel op een hete plaat.
                  Groetjes
                  Dan was jij enkele jaren geleden ofwel op vakantie of geveld door een black-out; door de aanhoudende regenval stond het water in de Molenbeek
                  ver boven haar oevers waardoor zelfs mijn kelder onderwater stond. Iets wat volgens mijn huisbaas uiterst abnormaal te noemen valt.

                  PS ik ben fanatiek natuurliefhebster; ben lid van Natuurpunt, Vogelbescherming en Sea Shepherd en toch hoeft het voorlopig niet te regenen.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    tis hier nu bewolkt en maar 16 graden.
                    ook wat lichte regen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Ik denk toch dat ik in een verkeerde regio woon want wij krijgen met regelmaat van de klok serieuze regen over ons heen...
                      U woont inderdaad in de verkeerde regio : http://users.telenet.be/on7hn/archief/R2014c.htm

                      Die regelmatig klok was hier toch in maart, april en vooral in juni afwezig.
                      Alleen in mei was de neerslag normaal te noemen.

                      PS Zowat 99% van de overstromingen die we laatste decennia krijgen hebben niks te maken met aanhoudende regen, maar wel met een fikse stortbui, waarbij er op korte tijd zoveel neerslag valt dat het riolen, beken, en het niet kunnen slikken :http://www.merksem.net/dossiers/arch...rlast/13.shtml

                      Groetjes
                      Last edited by Guest17; 27 juni 2014, 12:00.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Zwaar weer in aantocht.

                        24°C
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Maar wat bedoel je met "hier"?
                          Het was vandaag met de redelijke bewolking en wind redelijk langs de frisse kant en rond 22u00 was het "hier" maar 15°C.
                          Mijne "hier" is Winksele, de uwe ook?
                          Met 'hier' bedoel ik in mijn geval Neerpelt, Noord-Limburg.

                          Op dit moment zie ik motregen en 19,8°C.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Hier zonet met bakken uitgevallen en tromgeroffel , nu is het over . Alle plantjes hebben dus nu water gekregen.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              Hier zonet met bakken uitgevallen en tromgeroffel , nu is het over . Alle plantjes hebben dus nu water gekregen.
                              Dan was dat wel plaatselijk in Dendermonde en wellicht ook nog op andere plaatsen, maar hier bij ons is er 4 à 5 liter/m² gevallen volgens onze regenmeter. Volgens die van het weerstation in Waregem, zou het 5.1 liter zijn. Wat gerommel gehoord helemaal in de verte.
                              Je moet eens één m² droge grond begieten met 5 liter water en dan eens kijken hoe diep het is doorgedrongen.......
                              Bij ons hier zullen er nog ettelijke liters moeten bijvallen vooraleer we kunnen spreken van voldoende voor de natuur.
                              Nu 5 liter is nog altijd beter dan niks, alle beetjes helpen.

                              Nu bewolkt, maar tamelijk helder, 16.8° en windstil.

                              Groetjes

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                zonnig met mooie wolkjes.
                                19 graden.
                                windkracht 4.
                                heerlijk hier.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X