Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    wat de rest wil boeit mij niet, echt niet.
    Same here...

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    HHalloween vieren doe ik niet, daaraan doe ik niet aan mee zoals aan eender welk commercieel circus.
    Ik hou van de sfeer van Halloween en Kerstmis, ook bij ons in huis. Daarom moet je niet meedoen aan het commerciële circus...

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Soit, ik ga niet teveel tijd verprutsen voor mijn pc schermpje,
    Oh, maar ik wel hoor, vooral in de zomer !

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    er zijn nu veel teveel andere leuke dingen om te doen met dit prachtige weer.
    Ja, zorgen dat het koel blijft in huis, en zoveel mogelijk de schaduw opzoeken als ik dan tóch naar buiten moet...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      ONWAARSCHIJNLIJK PRACHTIG weer ! Licht verkoelend briesje en de natuur in volle pracht.
      Schitterend blauwe lucht met wat witte watjes, wat kan een mens nog meer willen. Juist ja, een buitje 's nachts mag er bij.

      Nogal wat anders dan de eentonig grijze novemberlucht van vorige week.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        ONWAARSCHIJNLIJK PRACHTIG weer ! Licht verkoelend briesje en de natuur in volle pracht.
        Schitterend blauwe lucht met wat witte watjes, wat kan een mens nog meer willen. Juist ja, een buitje 's nachts mag er bij.

        Nogal wat anders dan de eentonig grijze novemberlucht van vorige week.


        Verstuurd vanaf mijn mobiele laptop met gebruik van mijn vingers en toetsenbord.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          ONWAARSCHIJNLIJK PRACHTIG weer ! Licht verkoelend briesje en de natuur in volle pracht.
          Schitterend blauwe lucht met wat witte watjes, wat kan een mens nog meer willen. Juist ja, een buitje 's nachts mag er bij.

          Nogal wat anders dan de eentonig grijze novemberlucht van vorige week.
          Volledig mee eens, nu 23.8°, meer moet/mag dat niet zijn.
          Groetjes

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            23.7°C > terras
            21 elders en binnen 27.
            Licht bewolkt.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Hier nu blauwe lucht met hier en daar wat sluierbewolking
              Buiten reeds 21.4°
              Binnen ongeveer hetzelfde 21.5° (alle ramen/deuren staan dan ook open tot rond de middag).
              Van het ogenblik dat het buiten iets warmer wordt dan binnen, gaat alles dicht, zo houden wij het, zonder dat de airco aan moet, goed fris.
              Lukt dat niet meer, dan is het slechts duwen op het ON knopje .
              Juist nog eens goed gesproeid, nu twee keer per dag, 's avonds na zonsondergang en 's morgens. Ik begin het goed te zien aan het peil van de regenputten.

              Groetjes

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Niks koud vandaag
                24° C
                Bewolkt.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Ja, zorgen dat het koel blijft in huis, en zoveel mogelijk de schaduw opzoeken als ik dan tóch naar buiten moet...
                  Hier is het aangenaam warm binnen, van zodra het warmer wordt zet ik alle ramen en deuren open dat de warmte goed naar binnen kan tegen het frissere weer aankomt.
                  Volgens mij moet gij zo bleek zien als pietje de dood, iemand die zich nooit in de zon begeeft kan geen gezonde huidskleur hebben volgens mij.
                  Zonlicht hebben we echt nodig hoor, niet enkel door onze ogen maar ook via onze huid om voldoende vitamine D aan te maken.
                  Ik wil jou niet persoonlijk aanvallen hoor maar als jij echt zo weinig zonlicht ziet verwondert het mij dus totaal niet dat jij je slecht voelt op warmere dagen.
                  Wellicht is het ene het directe gevolg van het anderen, nee ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Binnen ongeveer hetzelfde 21.5° (alle ramen/deuren staan dan ook open tot rond de middag).
                  Van het ogenblik dat het buiten iets warmer wordt dan binnen, gaat alles dicht, zo houden wij het, zonder dat de airco aan moet, goed fris.
                  Zoals hierboven reeds vermeld, ik zet zoveel mogelijk ramen en deuren open zodat de warmte goed binnenshuis kan.
                  Dan is mijn huisje lekker opgewarmd wanneer de koudere dagen zich aanmelden.

                  Gisteren was het warmer dan voorspeld, we hebben makkelijk 25°C gehaald. Tegen de late avond kwam de bewolking opzetten en trok de wind aan.
                  Omstreeks 21u00 naar het lokale natuurgebied gefietst en 't was verdraaid frisjes, omstreeks 21u45 huiswaarts gekeerd omdat ik het zelfs iets te fris kreeg.
                  Bij thuiskomst was de wind gaan liggen en trok de bewolking weer helemaal open. Grrrrrrr....
                  Komende dagen gaan we eindelijk van die vervelende Noordelijke luchtstroming verlost zijn en gaan de temperaturen de hoogte in, lokaal kan zelfs 25°C gehaald worden.
                  Maar van het weekend neemt de buiigheid helaas weer toe.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Kirsten, de voorbije maand mei was de warmste sinds 1880

                    Een gezonde huid of een gezonde huidskleur krijg je niet door de zon.
                    Dat is een fabel zo groot als de zon zelf.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Kirsten, de voorbije maand mei was de warmste sinds 1880
                      Heu ? Volgens KMI http://www.meteo.be/meteo/view/nl/14...-mei+2014.html was mei 2014 perfect normaal...
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Heu ? Volgens KMI http://www.meteo.be/meteo/view/nl/14...-mei+2014.html was mei 2014 perfect normaal...
                        Theokus heeft gelijk : over de hele wereld gezien was mei de warmste maand ooit

                        Mei 2014 was planetair gezien de warmste maand sinds de start van de waarnemingen. Dat heeft de Amerikaanse weerdienst NOAA gemeld.


                        Nete heeft gelijk
                        : in ons landje was het een omzeggens normale maand mei met uitzondering van de wind

                        Hier nu volop zon met hier en daar een mooie witte wolk, reeds 18.8° (10u40) en een weinig wind.

                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 25 juni 2014, 09:42. Reden: temp/wind/zon bijgevoegd

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Zon is alweer de grote afwezige , deze morgen wel eventjes gezien.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            19°C.
                            Blauwe lucht met "bouk-wolkjes"
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              eventjes de zon gezien , zal door CD-H komen misschien.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Maar van het weekend neemt de buiigheid helaas weer toe.
                                Hoezo weer? Het heeft sinds 10 juni op de meeste plaatsen in België niet meer geregend, zelfs geen druppel.

                                Momenteel is het hier nog 20,6°C en helder.

                                Comment

                                Working...
                                X