Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Terras hier heeft bijna 19°C
    (16°C op het terrein)
    Bewolkt.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Het weerbericht is om depressief van te worden. De eerste 10 dagen blijft alles al muurvast in het Noorden zitten (straks krijgen we nog nachtvorst aan de grond in de Ardennen).
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Het weerbericht is om depressief van te worden. De eerste 10 dagen blijft alles al muurvast in het Noorden zitten (straks krijgen we nog nachtvorst aan de grond in de Ardennen).
        Dat zit er inderdaad aan te komen.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Het weerbericht is om depressief van te worden. De eerste 10 dagen blijft alles al muurvast in het Noorden zitten (straks krijgen we nog nachtvorst aan de grond in de Ardennen).
          Voor zover we inmiddels nog niet half depressief zijn natuurlijk... nog eventjes en 't is weer van dat bij mij hoor.

          Komende nacht amper 9°C in het binnenland, dat zijn echt geen temperaturen voor deze tijd v/h jaar hoor.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Voor zover we inmiddels nog niet half depressief zijn natuurlijk... nog eventjes en 't is weer van dat bij mij hoor.

            Komende nacht amper 9°C in het binnenland, dat zijn echt geen temperaturen voor deze tijd v/h jaar hoor.
            Veel mensen zullen goed slapen bij die temperatuur.
            Mensen die morgen moeten werken hebben dat nodig.

            Ben het er wel mee eens dat de temperaturen niet echt kloppen in het huidig seizoen

            Het kon ook echt benauwd zijn in de slaapkamers. En geen oog kunnen dicht doen.
            Na een week ben je pompaf en dan moet de mens nog gaan werken.

            14.9° C op het terras en 13°C elders.

            De laagste temperatuur hadden we in juni 1975 > 2°C.
            De hoogste in juni 2005 > 35°C
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Veel mensen zullen goed slapen bij die temperatuur.
              Mensen die morgen moeten werken hebben dat nodig.

              Ben het er wel mee eens dat de temperaturen niet echt kloppen in het huidig seizoen

              Het kon ook echt benauwd zijn in de slaapkamers. En geen oog kunnen dicht doen.
              Na een week ben je pompaf en dan moet de mens nog gaan werken.

              14.9° C op het terras en 13°C elders.

              De laagste temperatuur hadden we in juni 1975 > 2°C.
              De hoogste in juni 2005 > 35°C
              Tsja... ik heb daar nog nooit problemen door ondervonden, ik slaap altijd goed, zelfs bij 30°C in een tweepersoonstent.
              En ik ben ook geen twintiger meer hoor...

              Volgens mij gaan we dus echt te maken krijgen met een strenge tot zeer strenge winter welke zich reeds vrij vlug zal inzetten, ik schat reeds medio november.
              De zonneactiviteit neemt stelselmatig af waardoor we komende jaren in een mini ijstijd zullen belanden.
              Of het 100% klopt kan ik ook niet beamen, heb geen glazen bol maar de signalen lijken mij toch steeds sterker...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Zitten al op 19° deze morgen was er zon , nu ( hopelijk ) eventjes gesluierd.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Het weerbericht is om depressief van te worden. De eerste 10 dagen blijft alles al muurvast in het Noorden zitten (straks krijgen we nog nachtvorst aan de grond in de Ardennen).
                  Voor de komende dagen worden volgende maxima voorspeld :

                  vandaag 21°
                  zondag 23°
                  maandag 23°
                  dinsdag 22°
                  woensdag 20°
                  donderdag 22°
                  vrijdag 23°
                  zaterdag27°
                  zondag 22°

                  En het blijft droog !!

                  Wie daar depressief van wordt lijdt waarschijnlijk aan een chronische vorm van depressie en moet dringend naar de apotheek om een verse emmer Temesta of dergelijke .

                  Hier nu reeds 19°, volledig open blauwe hemel, windstil.......

                  Groetjes

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    hier volop zon met een heldere hemel.
                    21 graden en weinig tot geen wind.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      hebben ook 20° met zon.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Voor de komende dagen worden volgende maxima voorspeld :

                        vandaag 21°

                        Hier nu reeds 19°, volledig open blauwe hemel, windstil.......

                        Groetjes
                        We zitten er al ruim boven (23,5 °)
                        Mij hoor je vandaag niet klagen, beter dan voorspeld.
                        Maar hopelijk blijft die grijze matras van de laatste week nu toch een maand of twee in de kast.

                        Intussen is het al terug een matras met wat gaten in, meer geen zon dan wel.
                        Maar goed, na de ene tint grijs van de laatste week nemen we er dat met plezier bij.
                        Last edited by nete; 21 juni 2014, 12:47.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Prachtig weer hier.
                          zon overgoten en 23 graden.
                          net heerlijk een lunch genoten op een terrasje in Hoorn.
                          we waren trouwens net de enigen die op dat idee waren gekomen.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Hier voor het ogenblik 22.9°. We zitten op ons terras en onder de zonnetent.
                            Zonder deze laatste zat ik reeds lang weer binnen......veel te warm in de zon.
                            Terras ligt dan ook pal in het zuiden en dan nog in een hoek, warmer gelegen kan niet.

                            Morgen 'moeten' we veel te lang, veel te veel zwartgeblakerd vlees gaan eten, met veel te veel sauzen en veel te veel drank......je kent dat wel hé, barbecue noemen ze dat ook wel......bah.
                            Groetjes

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Hoop doet leven hé...
                              Ik duim er alvast voor en ga seffes een kaarsje aansteken.

                              Want 't is wéér gene vette vandaag; niks te warm en zo grijs als grijs kan zijn. Ik durf niet naar het natuurgebied vertrekken want het kan precies ieder moment
                              beginnen regenen.
                              Wat was het enkele weken terug toch veel aangenamer ontwaken met het zonnetje dat al van 's ochtends scheen.
                              In Ieper was het gisteren de hele dag zonnig en 24°C. Vandaag ben ik terug aan de andere kant van het land en hier is het helder en op dit moment nog steeds 20,8°C.

                              Het moet trouwens echt wel snel regenen. Al 10 dagen heeft het geen druppel geregend hier.

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                In juni 2013 hadden we ook maar 5 dagen met maxima boven de 25°, dus zoveel verschil met vorig jaar is er niet.
                                Groetjes
                                De temperaturen vorig jaar in juni waren toch wel wat kouder, het was minder zonnig en het regende in juni vorig jaar meer. Toch wel degelijk een verschil.

                                Comment

                                Working...
                                X