Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Dat blijft hier ook maar duren. Je had gelijk theo. Ik wou mijn inrit nog vegen voor het slapen gaan, maar ik denk niet dat ik erop ga wachten.

    Gelukkig is de winter al begonnen zullen we maar zeggen. Ik durf alvast te gokken op een witte kerst dit jaar
    De laatste update van het weer in Limburg: sneeuwval ganse nacht....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      In het Aalsterse (O-VL) doen ze ook al gans de avond hun duit in het zakje (poedersneeuw met een ijzig windje)....en de baan ligt er uiterst "glasjig" bij.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        De laatste update van het weer in Limburg: sneeuwval ganse nacht....
        En hier in de prov. Antwerpen van 't zelfde laken een broek...
        hier in oud Turnhout al een 5 a 10 cm verse sneeuw en -1°C ...

        hadden de weermannen vorige week niet gezegd " 't zal geen witte kerst worden" ?

        jaja..... 't is winter ...
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          En hier in de prov. Antwerpen van 't zelfde laken een broek...
          hier in oud Turnhout al een 5 a 10 cm verse sneeuw en -1°C ...

          hadden de weermannen vorige week niet gezegd " 't zal geen witte kerst worden" ?

          jaja..... 't is winter ...
          Neen Peter, heeft onze weerman niet gezegd
          -2°C hier en sneeuw in tussen posen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Niet eens onder nul, deze ochtend hier in Brugge. Maar koud, alsof de wind je kleren
            gestolen heeft en vrij spel heeft. Brrr.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              actuele toestand Puurs: nog steeds volop aan het sneeuwen bij een temperatuur van -1°C

              man man dat beloofd voor de boodschappen straks, en 'k ben op de kop toe snip verkouden.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl
                actuele toestand Puurs: nog steeds volop aan het sneeuwen bij een temperatuur van -1°C

                man man dat beloofd voor de boodschappen straks, en 'k ben op de kop toe snip verkouden.
                Ah, nog een Puursenaar, ik was Breendonkenaar maar woon nu in Herentals, mijn kinepraktijk is nog wel in Breendonk, maar ik werk ook nog in het OCMW Sint Pieter en het WZC Gravenkasteel.
                In Herentals nu -2°C en lichte sneeuwval, alles ligt wel weer onder een dikke 5 cm sneeuwlaag.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  hier min 1.6 en een vijftiental cm verse sneeuw er bijen dit op een sneeuwdek van -+ 15cm.
                  echtgenoot heeft er een half uur over gedaan om de dochter naar de bus te brengen(+-900m)
                  zat constant vast in de sneeuw
                  nu maar hopen dat en lijnbussen rijden maar zoals het er nu uit ziet vrees ik er voor
                  terwijl ik hier zat, een berichtje gekregen van de dochter, stond al 45min te vergeefs te wachten op een bus
                  dus mijn ventje terug in de auto en deze reed zich zelfs vast in de opvaart met kiezel
                  na een half uurtje ploeteren soms tot met mijn knieen in de sneeuw(sneeuwduin) toch terug vrij gekomen
                  is nu op weg naar genk ben benieuwd hoe lang hij er over doet om terug tot hier te geraken
                  ik zou ook nog moeten gaan werken om half negen
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                    hier min 1.6 en een vijftiental cm verse sneeuw er bijen dit op een sneeuwdek van -+ 15cm.
                    echtgenoot heeft er een half uur over gedaan om de dochter naar de bus te brengen(+-900m)
                    zat constant vast in de sneeuw
                    @ lilybie; ieder z'n ding natuurlijk maar uw kind met de wagen naar de bus brengen over een afstand van amper van 900m?
                    Waar gaat dat naartoe met onze jeugd? Toen ik kind was moest ik met de fiets door weer en wind, desnoods te voet.
                    Toen werd daar niet moeilijk over gedaan, niet luisteren of geen goesting betekende "wa petsen rond uw oren".
                    En ja, mijn ouders hadden destijds een wagen.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Ah, nog een Puursenaar, ik was Breendonkenaar maar woon nu in Herentals, mijn kinepraktijk is nog wel in Breendonk, maar ik werk ook nog in het OCMW Sint Pieter en het WZC Gravenkasteel.
                      eigenlijk is 't Kalfortenaar, heb het niet zo begrepen op de gordijn gluurders uit Puurs.

                      Misschien ken jij Kalfort kermis wel? Hier in de streek (Klein-Brabant) toch wel de meest bekende,
                      zeker omwille van zijn beroemde Maria Ommegang.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Hey juppekes

                        Hier in Oostende is alles om zeep

                        Dooi en geen enkel vlokje sneeuw gekregen de laatste dagen.

                        Er is hier bijna nergens meer een beetje sneeuw te bespeuren

                        Enkel hier en daar een vuile half doorgezakte sneeuwman, met van alles in zijn lijf, die de kinderen onderweg opgerold hebben
                        Bootjes

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Hier is gisterenavond en vannacht ook heel wat sneeuw gevallen, maar omdat het waaide is het moeilijk te zeggen hoeveel er gevallen is. Net voor mijn garage ligt er een dikke laag omdat de sneeuw daar op een hoopje gewaaid is.

                          Het zal hier dus dit jaar wel degelijk een witte kerst worden...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Lochristi: ongeveer 1cm bijgevallen, nu gestopt, en het is grijs en winderig.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              De Westhoek .... geen vlok gezien
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                              IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Hageland ;
                                Tussen de 15 en 20 cm sneeuw gevallen. Ik ben van 5.45 tot 8.30 bezig geweest om de oprit en de garage uitgang wat sneeuwvrij te krijgen en ga nu opnieuw beginnen voor de rest.
                                Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                                http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                                Comment

                                Working...
                                X