Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Ik dacht vorig jaar gelezen te hebben dat er nieuwe medicatie was die heel goed werktte .
    Tsja, dat hoor ik al ongeveer ongeveer 20 jaar. Ik was reeds in de veertig toen het bij mij begon en elk jaar komt er wel een (zogezegd)wondermiddel of een wonderneusspray op de markt.
    De pharmabedrijven storten zich daar gretig op want het aantal mensen met één of andere pollenallergie neemt nog steeds toe, dus hun afzetmarkt wordt groter en groter.
    Ik neem dagelijks een Zyrtec of de variant Cetirizine en gebruik neusspray Avamys, maar toch waag ik me amper buiten wanneer het zonnig is en/of het droog is een waait.
    Eens de periode van berkenpollen voorbij, dan heb ik bijna geen last meer.
    Ik voel me dan nog het best aan zee, vandaar volgende week riebedebie naar de Franse kust..... en meteen wat fotokes maken hé .
    Groetjes

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Tsja, dat hoor ik al ongeveer ongeveer 20 jaar. Ik was reeds in de veertig toen het bij mij begon en elk jaar komt er wel een (zogezegd)wondermiddel of een wonderneusspray op de markt.
      De pharmabedrijven storten zich daar gretig op want het aantal mensen met één of andere pollenallergie neemt nog steeds toe, dus hun afzetmarkt wordt groter en groter.
      Ik neem dagelijks een Zyrtec of de variant Cetirizine en gebruik neusspray Avamys, maar toch waag ik me amper buiten wanneer het zonnig is en/of het droog is een waait.
      Eens de periode van berkenpollen voorbij, dan heb ik bijna geen last meer.
      Ik voel me dan nog het best aan zee, vandaar volgende week riebedebie naar de Franse kust..... en meteen wat fotokes maken hé .
      Groetjes
      Het nuttige aan het aangename paren, hopelijk valt het weer mee.
      succes

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Het nuttige aan het aangename paren, hopelijk valt het weer mee.
        succes
        Als het regent zal het ideaal zijn voor mijn hooikoorts ,maar wel nefast voor lmijn fotografie.
        Maar de fruits de mer met het glaasje wijn zullen toch blijven smaken hoor .
        Groetjes

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          De winter is in het land

          0 tot -1°C.
          Ijs op de daken in de buurt.
          De zon komt op.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            rijm op daken en zonnepanelen.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              min 4 vannacht maar het zonnetje schijnt nu.
              auto,s wit opgevroren had ik niet meer verwacht.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Vanmorgen een witte waas op de zonnepanelen.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Koudste nacht in Elsenborm sinds april vorig jaar.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    min 4 vannacht maar het zonnetje schijnt nu.
                    auto,s wit opgevroren had ik niet meer verwacht.
                    grt,bouk.
                    Hier 1 meter boven de grond niet kouder geweest dan 0°.
                    En je had geen vorst meer verwacht......vraag het maar aan Marmertus, Pancratius, Servatius van Maastricht, Bonifatius van Tarsus en Sophia van Rome, die zullen het wel uitleggen tot wanneer we in onze streek vorst kunnen verwachten.
                    Maar het is slechts een indicatie, een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid......want uitzonderingen zijn er om de 'regel' te bevestigen.
                    Groetjes

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Hier 1 meter boven de grond niet kouder geweest dan 0°.
                      En je had geen vorst meer verwacht......vraag het maar aan Marmertus, Pancratius, Servatius van Maastricht, Bonifatius van Tarsus en Sophia van Rome, die zullen het wel uitleggen tot wanneer we in onze streek vorst kunnen verwachten.
                      Maar het is slechts een indicatie, een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid......want uitzonderingen zijn er om de 'regel' te bevestigen.
                      Groetjes
                      En droog jom, enorm droog... ik durf erop te wedden dat maart als té droge maand zal eindigen.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Koude ochtend gehad.
                        Nu 29.1° C op het terras hier.
                        In de open lucht iets van een 8°C gevoelstemperatuur.
                        Zon en wolken.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Koude ochtend gehad.
                          Nu 29.1° C op het terras hier.
                          Waar zit jij ergens ? een typ foutje, Theo ?

                          Straks maar eens naar het lokale natuurgebied fietsen langsheen het jaagpad, ja tegen 35km/u :P, om nog wat te lopen klooien met mijn 70-300mm lensje...
                          Last edited by kirsten_dl; 28 maart 2014, 12:04.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Thermometer hangt in volle zon, denk ik, maar ik denk ook dat die opmerking al meer gemaakt is.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Thermometer hangt in volle zon, denk ik, maar ik denk ook dat die opmerking al meer gemaakt is.
                              Yes, indeed
                              Nu 19.5°C.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                buiten in de schaduw 15.2 graden
                                tis gewoon heerlijk weer.
                                net een uurtje lekker in het zonnetje in de tuin gezeten.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X