Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Och dat onder de gordel gebeurt zo veel, er werden ooit zelfs stukken oor afgebeten, dus dat onder de gordel slaan in maar klein bier.
    Toch een kleine bemerking, en dan stopt het ook weer...
    Na enige tijd op het forum, leer je velen hier kennen...
    Hun goeie kanten, Hun slechte kanten, Hun kwaaltjes...

    Als elke discussie gaat eindigen in het héén en weer gooien van kwaaltjes gaat worden,
    dan gaan we de verkeerde kant uit...
    Als het er op aan komt om zoveel mogelijk de persoonlijke kanten te gebruiken.....
    Luister eens naar same love van Macklemore...

    Mensen worden gewoon ongevoelig voor wat ze allemaal beginnen te zeggen...
    en je zou de "bigger man" kunnen zijn, maar je gaat gewoon even laag gaan trappen...
    om het dan te verantwoorden, en je te vergelijken met een bokser, een indiaan...

    In the clearing stands a boxer
    And a fighter by his trade
    And he carries the reminders
    Of ev'ry glove that layed him down
    Or cut him till he cried out
    In his anger and his shame
    "I am leaving, I am leaving"
    But the fighter still remains
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Toch een kleine bemerking, en dan stopt het ook weer...
      Na enige tijd op het forum, leer je velen hier kennen...
      Hun goeie kanten, Hun slechte kanten, Hun kwaaltjes...

      Als elke discussie gaat eindigen in het héén en weer gooien van kwaaltjes gaat worden,
      dan gaan we de verkeerde kant uit...
      Als het er op aan komt om zoveel mogelijk de persoonlijke kanten te gebruiken.....
      Luister eens naar same love van Macklemore...

      Mensen worden gewoon ongevoelig voor wat ze allemaal beginnen te zeggen...
      en je zou de "bigger man" kunnen zijn, maar je gaat gewoon even laag gaan trappen...
      om het dan te verantwoorden, en je te vergelijken met een bokser, een indiaan...

      In the clearing stands a boxer
      And a fighter by his trade
      And he carries the reminders
      Of ev'ry glove that layed him down
      Or cut him till he cried out
      In his anger and his shame
      "I am leaving, I am leaving"
      But the fighter still remains
      Volledig eens met je nederlandse repliek,maar ik haat Engels.
      Nog maar eens herhalen : ik ben niet begonnen met verwijten !!!!!!!

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Volledig eens met je nederlandse repliek,maar ik haat Engels.
        Nog maar eens herhalen : ik ben niet begonnen met verwijten !!!!!!!
        Je haat engels, maar je corrigeert er mensen wel in ?

        Meester, ik ben niet begonnen, ik heb gewoon er een schep bovenop gedaan, dus ik ben flink
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          lekker zonnig en geen wolkje meer te zien.
          Actuele buienradar en actueel weer voor Nederland en Europa, actuele satellietbeelden, actuele temperaturen, neerslag, en veel meer!

          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Hier ook lekker zonnig, is beter dan die bakken water zelfs de boeren zijn aan het klagen.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Je haat engels, maar je corrigeert er mensen wel in ?

              Meester, ik ben niet begonnen, ik heb gewoon er een schep bovenop gedaan, dus ik ben flink
              Tsja, als je dergelijke grote fouten niet zou corrigeren.....
              En het is niet omdat ik de Engelse taal goed machtig ben, dat ik die niet kan/mag haten.

              En je laatste zin : toch eentje die het goed ziet, waarvoor dank .

              Groetjes

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Hier ook lekker zonnig, is beter dan die bakken water zelfs de boeren zijn aan het klagen.
                Tsja, die klagen zelfs wanneer ze enkele maanden moeten wachten op hun spiksplinternieuwe veel te grote tractor die ze kochten.

                Het weer : het wordt lente, nu nog steeds 9,7°, misschien hebben we de winter al achter de rug .

                Groetjes

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Wat talen betreft?
                  Ik houd van goed Engels ; niet van Amerikaans of Australisch.
                  Ook van Duits en Nederlands.
                  Frans kan ik niet meer uitstaan en dat heeft NIETS met politiek te maken.

                  Maar.... het weer kent geen talen
                  Frisser op mijn terras > 9°C.
                  Elders ong. 11°C.
                  Was een mooie herfstdag vandaag.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

                    slagen.
                    Slaan (slagen = lukken in iets)
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Zet jij ook maar eens een ander plaatje op hoor want ze blijft ferm hangen... Er is en was helemaal geen neerslagtekort, ondertussen staan hier in de directe omgeving vele weilanden blank door de overvloedige regenval.



                      Omdat ik van zon en warmte hou (tijdens de zomermaanden) of van vriesweer en sneeuwval (tijdens de wintermaanden) ?
                      Er is nog steeds een neerslagtekort. Dat er vele weiden volgens jou blank staan (hier is dat niet het geval, maar hier is er meer bos dan weide), wil niet zeggen dat er geen neerslagtekort meer is. In de zomer is er amper 20 % van het normale aantal neerslag gevallen waar we recht op hebben en de lente was ook te droog.

                      In het nieuws was er vandaag trouwens het bericht dat we alweer een jaar meemaken dat tot de 10 warmste jaren ooit behoort. Die zon en warmte tijdens de zomermaanden heb je ook gehad, dus ik snap echt niet waarom jij klaagt.

                      Vandaag was het hier trouwens 13°C en de hele dag zonnig, zacht weer dus alweer voor de tijd van het jaar.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        Hier ook lekker zonnig, is beter dan die bakken water zelfs de boeren zijn aan het klagen.
                        De boeren klagen altijd.

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Skoda Bekijk bericht
                          Er is nog steeds een neerslagtekort. Dat er vele weiden volgens jou blank staan (hier is dat niet het geval, maar hier is er meer bos dan weide), wil niet zeggen dat er geen neerslagtekort meer is. In de zomer is er amper 20 % van het normale aantal neerslag gevallen waar we recht op hebben en de lente was ook te droog.
                          Graag toch eens een link naar een grafiek van de neerslag van het lopende jaar, ik vind er geen (wel KMI met besprekingen per decade....)
                          Augustus was vrij droog, mei was zeiknat en daarrond was volgens mij de neerslag vrij normaal, misschien hier en daar een paar liter minder dan het langjarig gemiddelde.

                          Zoals u en Djivan tekeer gaan zouden we op de rand van woestijnklimaat staan
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Graag toch eens een link naar een grafiek van de neerslag van het lopende jaar, ik vind er geen (wel KMI met besprekingen per decade....)
                            Augustus was vrij droog, mei was zeiknat en daarrond was volgens mij de neerslag vrij normaal, misschien hier en daar een paar liter minder dan het langjarig gemiddelde.

                            Zoals u en Djivan tekeer gaan zouden we op de rand van woestijnklimaat staan
                            Tja, je kan het neerslagtotaal van elke maand dit jaar bekijken hier: http://www.kmi.be/meteo/view/nl/1124...e+maanden.html

                            Dan zie je dat januari, februari, maart, april, juni, juli, augustus en september allemaal te droog waren, de meeste maanden véél te droog.

                            Januari was véél te droog (22,5 liter te weinig in Ukkel), juni was véél te droog (16,5 liter te weinig in Ukkel), augustus was véél te droog (31 liter te weinig in Ukkel) en in april viel er 50 % te weinig neerslag! Ook februari, maart, april, juli en september waren te droog. Oktober was qua neerslag in Ukkel normaal, maar Ukkel heeft dan ook verschillende onweders gehad die hier niet zijn geweest. Ukkel telde 10 dagen in oktober waarop het daar heeft geonweerd, terwijl het hier maar 2x heeft geonweerd in oktober.
                            Last edited by Skoda; 13 november 2013, 21:46.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Ben eens gaan kijken per maand en wat is de slotconclusie: opgeteld (zonder de cijfers achter de komma) is er 632 liter gevallen tegenover normaal 692 liter. Dat tekort is dus zo'n "kolossale" 9 %.
                              Als november niet snel "een beetje" droger wordt dan zitten we tegen het einde van deze maand met méér neerslag dan normaal op jaarbasis (op dit ogenblik is de normale hoeveelheid voor deze maand er al uitgevallen).

                              As je verder teruggaat: 2010 te nat, 2011 en 2012 iets droger dan normaal. Dus zo'n vaart loopt het allemaal niet denk ik.
                              Last edited by nete; 14 november 2013, 08:16.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                droog maar wel bewolkt.
                                7 grden.
                                windrichting: NWTW.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X