Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nut van een topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het nut van een topic

    Ik verwijs als voorbeeld ook graag naar een topic dat ikzelf ooit gestart heb … "Winterbanden".
    Daar is soms tot vervelens toe met de grootste onzin het onnut van winterbanden aangekaart niettegenstaande het topic specifiek over winterbanden gaat.
    Moet ik mij persoonlijk geviseerd voelen omdat iemand een andere mening heeft?
    Vele reacties vind ik ook niet correct verantwoord, maar dat is de visie dat eenieder heeft en wat men met tegenargumenten kan proberen te verdedigen.
    Het zou niet correct zijn om anderen hun visie, mening of wat ook te beletten door het topic te laten afsluiten.

    Een topic is na de start niet van één persoon, maar van een gemeenschap waar eenieder zijn mening kan uiten of kan wegblijven als hij geen interesse meer heeft.
    Het is niet naar de zin van één persoon en al de rest mag ook niet meer meedoen, waar is de logica?

    Ik kan en wil het elders niet uiten omdat het spijtig genoeg gesloten is en het is zeker niet als kritiek op iemand of op het beleid of wat ook, maar topics sluiten op vraag van is in een openbaar forum er toch een beetje over (tenzij ruzie, beledigingen of extreme vorm).

    Het grote probleem met een forum, sociale media, e-mail, … is dat men in getypte tekst geen emoties kan tonen, geen expressies, geen lachende gezichten en dat alles veel strenger overkomt dan men vaak bedoelt.
    Mocht men dezelfde gesprekken voeren van persoon tot persoon met een glaasje op een aangenaam terras, dan zou niemand zich daarin ergeren en het gewoon aanzien als een goede babbel onder vrienden, collega's, kennissen, …
    Of zou men dan ook de anderen het zwijgen opleggen als die een andere mening heeft? Ik denk het niet.

    Nog een fijne avond en geniet van het zonnetje.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Het nut van een topic

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Het grote probleem met een forum, sociale media, e-mail, … is dat men in getypte tekst geen emoties kan tonen, geen expressies, geen lachende gezichten en dat alles veel strenger overkomt dan men vaak bedoelt.
    Mocht men dezelfde gesprekken voeren van persoon tot persoon met een glaasje op een aangenaam terras, dan zou niemand zich daarin ergeren en het gewoon aanzien als een goede babbel onder vrienden, collega's, kennissen, …
    Of zou men dan ook de anderen het zwijgen opleggen als die een andere mening heeft? Ik denk het niet.

    Nog een fijne avond en geniet van het zonnetje.
    Afgelopen zaterdag heb ik samen met Bachus1909 & Francis1950 bij het Trapisten klooster gezeten in Tilburg. Dit was een beetje zoals je zelf aanhaalde als een goede babbel onder vrienden.

    Je topic begrijp ik, ik vind het ook dat de teksten hier zonder emoties lijken te zijn. Ook op sd' s vond ik de omgang heel anders dan op topics. Misschien is het daarom wel extra belangrijk dat er jaarlijks de algemene ledenvergaderingen zijn. Dat je weer de persoonlijke emotionele band kunt versterken.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Het nut van een topic

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      ......................................knip........ ........................

      Een topic is na de start niet van één persoon, maar van een gemeenschap waar eenieder zijn mening kan uiten of kan wegblijven als hij geen interesse meer heeft.

      .................................................. ..knip......................................

      Nog een fijne avond en geniet van het zonnetje.
      Met hetgene dat ik hierboven weggeknipt heb ben ik grotendeels wel mee akkoord.
      Het allerbelangrijkste (imho) heb ik expliciet laten staan.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Het nut van een topic

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

        Ik kan en wil het elders niet uiten omdat het spijtig genoeg gesloten is en het is zeker niet als kritiek op iemand of op het beleid of wat ook, maar topics sluiten op vraag van is in een openbaar forum er toch een beetje over (tenzij ruzie, beledigingen of extreme vorm).
        Als je het Proximus topic bedoelt: ik heb daar je eigen voorstel om het te sluiten gevolgd, zeker toen je daar al met "Foert" begon...
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Het nut van een topic

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Als je het Proximus topic bedoelt: ik heb daar je eigen voorstel om het te sluiten gevolgd, zeker toen je daar al met "Foert" begon...
          Heeft niets met dat topic te maken.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Het nut van een topic

            En daar gaan we weer .........

            Comment


            • #7
              Re: Het nut van een topic

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              En daar gaan we weer .........
              Ga je op reis? [emoji41]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Het nut van een topic

                Ergens op dit forum moeten we toch eens kunnen zeveren.

                Comment

                Working...
                X