Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het (lekkere) fruit topic .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het (lekkere) fruit topic .

    Hier worden van alle topics opgestart, over kostuums, tosti's, zelfs over winterbanden zeg
    Laat ik dus een opstarten over fruit, welk is je lievelingsfruit ?
    Mij kan je altijd een plezier doen met een wat zurig smakende appel, type Renet of Boskoop, Granny Smith gaat ook, maar iets te hard.
    Oogstappels genieten mijn voorkeur. Cox gaat ook , maar niet overal verkrijgbaar, net als Boskoop
    Minder met van die commerciële soorten zoals Jonagold en al die andere flauw smakende rassen.
    Trouwens de oorspronkelijke Jonathan vond ik heel lekker, maar sinds men die gekruist heeft met de naar niks smakende Golden om die Jonagold te bekomen, is die haast niet meer te vinden.

    Peren, voor mij de dubbele Flip .
    Bij andere fruitsoorten heb ik een minder uitgesproken mening, maar ik lust die evengoed, behalve Lychees.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Het (lekkere) fruit topic .

    Momenteel een appel aan het eten, een Golden m.n., ook Pink Kady. Dus hier elke dag twee a drie stukken fruit in de vooravond. Nu nog een peer en een clementineke vitaminekuur zit er weer op voor vandaag. Wekelijks ga ik die voorraad halen bij een marktkramer thuis, die steeds eerste keuze fruit en groenten presenteert.
    In het voorjaar en de zomer uiteraard meer rood fruit. Wij mogen veel fruitsoorten. "An apple a day..."
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Het (lekkere) fruit topic .

      Hier ook wekelijkse markt, speciaal voor mijn Boskoop, ik heb alle andere appels al geproefd, maar ik vind die oude rassen nog steeds te de beste .
      In Haspengouw kan je daar nog aan geraken, maar da's te ver.
      Ik zal maar zwijgen over zomerfruit, ik zit daar echt op te wachten hé . Stekelbezen*
      *(kruisbessen)
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Het (lekkere) fruit topic .

        Eet nooit fruit. Zelfs niet op taart.

        Comment


        • #5
          Re: Het (lekkere) fruit topic .

          Fruit is iets wat je moet lusten, maar je moet er ook aan denken. Mijn vrouw zet elke avond twee borden klaar met elk onze portie fruit. En dat geeft al de aanzet. Ht blijkt ook dat er mensen zijn die nooit fruit eten.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Het (lekkere) fruit topic .

            Vollà zie, juist ietsje te laat.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Het (lekkere) fruit topic .

              Even aansluitend op het biertopic, kriek bieren of bieren met een kersensmaak zijn niet aan mij besteed, die radlers gaan nog.
              Zo, de connectie Fruit en bier is gemaakt
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Het (lekkere) fruit topic .

                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Even aansluitend op het biertopic, kriek bieren of bieren met een kersensmaak zijn niet aan mij besteed, die radlers gaan nog.
                Zo, de connectie Fruit en bier is gemaakt
                Meestal plakkerig gedoe die met kriek.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Het (lekkere) fruit topic .

                  Echte kriek kopen en proeven hé. Geen limonade...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het (lekkere) fruit topic .

                    Ik ben zeer selectief in fruit.
                    Bij mij moet het bij voorkeur niet rijp en nog hard zijn want ik hou niet van rijp fruit.

                    Wat ik nog het liefste eet zijn Kaki.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het (lekkere) fruit topic .

                      Geef mij maar een Golden, mooi geel uitgerijpt, en recht van de boom op een kille novembermorgen..
                      Mooier kan het leven niet zijn..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het (lekkere) fruit topic .

                        Ik eet ook geen vers fruit. Na veertig jaar niet gezien of gehoord te hebben, vind ik mijn vader terug (deze anekdote dateert alweer van rond de eeuwwisseling). Wat blijkt? Hij at ook geen vers fruit! Ik meen gehoord te hebben dat een van mijn kleindochters ook geen fruit eet. Genetisch wellicht.
                        Ik ben wel dol op allerlei gedroogde fruitsoorten als krenten, rozijnen, vijgen... (naast alle notensoorten), maar vers fruit, hmm uitzonderlijk misschien wat ananas, maar iets anders nooit.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het (lekkere) fruit topic .

                          Ik eet dagelijks 2 a 3 fruit. Liefst fruit dat op zijn best is op dat moment van het jaar.
                          Momenteel zijn dat dus bergappelsienen, appels zoals Boskoop en nu "royal gala" en wat onbehandelde noten sla ik nooit af.
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het (lekkere) fruit topic .

                            Tussendoor naargelang het seizoen een beetje vanalles. Bij appelen nu Jonagold en Boskoop ... doet me eraan denken eens eentje met bruine suiker en klontje boter in de oven klaar te maken! mmmm...
                            De Doyenné peer kan er ook altijd in.

                            Dagelijks ofwel in de zelfgemaakte havermuesli stukjes zespri, peer en/of banaan, en indien geen muesli als ontbijt, platte kaas met schijfjes banaan op de boterham. (vroeger nog een klein streepje kandijsiroop daarop, maar nu verbannen).

                            Jammer genoeg hebben we reeds geruime tijd veel uitval bij de bananen: bruin-zwarte verkleuring van de kern. Soms moeten we tot 3/4 vd banaan weggooien. Toch lijkt dat niet de schimmel van de Cavendish banaan te zijn (zie de link).
                            We kopen ze eerder onrijp, dan eventueel heel even laten bijrijpen op kamertemperatuur en daarna in de koelkast bewaren tot consumptie. Zijn hier nog dergelijke ervaringen met bananen?

                            (http://www.blikopnieuws.nl/wetenscha...elziektes.html)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het (lekkere) fruit topic .

                              Geen bananen (teveel suiker) wel appelsienen of mandarijnen/clementijnen,
                              eind juli de James Grieve, daar wacht ik echt op, is voor mij dé beste appel van smaak, spijtig dat die periode zo kort is (3-4 weken)


                              Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                              Tussendoor naargelang het seizoen een beetje vanalles. Bij appelen nu Jonagold en Boskoop ... doet me eraan denken eens eentje met bruine suiker en klontje boter in de oven klaar te maken! mmmm...
                              De Doyenné peer kan er ook altijd in.

                              Dagelijks ofwel in de zelfgemaakte havermuesli stukjes zespri, peer en/of banaan, en indien geen muesli als ontbijt, platte kaas met schijfjes banaan op de boterham. (vroeger nog een klein streepje kandijsiroop daarop, maar nu verbannen).

                              Jammer genoeg hebben we reeds geruime tijd veel uitval bij de bananen: bruin-zwarte verkleuring van de kern. Soms moeten we tot 3/4 vd banaan weggooien. Toch lijkt dat niet de schimmel van de Cavendish banaan te zijn (zie de link).
                              We kopen ze eerder onrijp, dan eventueel heel even laten bijrijpen op kamertemperatuur en daarna in de koelkast bewaren tot consumptie. Zijn hier nog dergelijke ervaringen met bananen?

                              (http://www.blikopnieuws.nl/wetenscha...elziektes.html)
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X