Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het klimaat.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Het klimaat.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Een zeer goede vriend van mij rijdt met een zeer recente Mercedes C 63AMG (6.2 liter 8 cilinder) van de beperkte Black serie Bart.
    Ik kan je zeggen dat bij de sport stand er niets veranderd aan het geluid, de sport stand houdt enkel in dat de schakelpunten worden verlegd, het geluid is typisch voor deze auto’s maar verre van een geluid waar je gehoorschade kan door krijgen.
    Enkel kippenvel krijg je daar van zalig om dat ding te horen draaien.

    Als het een zeer recente is, dan is het geen 6.2 maar 4.0 bi-turbo en geen black. Deze is uit aanbod genomen in 2015 dacht ik :-)
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

    Comment


    • #77
      Re: Het klimaat.

      Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
      Als het een zeer recente is, dan is het geen 6.2 maar 4.0 bi-turbo en geen black. Deze is uit aanbod genomen in 2015 dacht ik :-)
      Het is een 6.2 zonder turbo Bottie, met zeer recent heb ik mij misschien verkeerd uitgedrukt, hij kocht deze
      auto recent (moest ik geschreven hebben) met 0Km in 2018 bij Debusseré hier in Hooglede.
      Dat om deze tussen zijn verzameling exlusieve auto’s te kunnen zetten, volgens hem een auto die in waarde
      zal stijgen, dat in tegenstelling tot deze voorzien van turbo’s, dat is zijn uitleg, of dat klopt weet ik niet.
      Ken er niet genoeg van om daar over te kunnen oordelen.
      Last edited by Guest42; 8 februari 2019, 08:01.

      Comment


      • #78
        Re: Het klimaat.

        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        Klopt toch ook niet 100%
        Wettelijk toegelaten kan nog veel te luid zijn ;-)

        Duitsland denkt er aan om de variabele uitlaten te verbieden omdat deze toch veel meer lawaai kunnen maken dan de fabrieks uitlaat.






        --
        mlap.
        T.T.
        ORL en audiologie zijn studeerrichtingen met de grootste toekomst, samen met geriatrie. Ik ben drie keer naar een voordracht geweest van prof Bart Vinck en iedere keer kwam ik met koude rillingen thuis. Ik geef het grif toe, ik behoor ook tot de generatie die nooit aan gehoorbescherming (en stofprotectie) deed, slijpschijven, hakselaars, popfestivals, Kawa 900 met een lege uitlaat.... Ik betaal daar nu het gelag voor.

        Comment


        • #79
          Re: Het klimaat.

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          Klopt toch ook niet 100%
          Wettelijk toegelaten kan nog veel te luid zijn ;-)

          Duitsland denkt er aan om de variabele uitlaten te verbieden omdat deze toch veel meer lawaai kunnen maken dan de fabrieks uitlaat.






          --
          mlap.
          T.T.
          De uitlaat op onze wagen is de originele basis uitlaat dat er van de fabriek uit op staat en die is ook instelbaar.
          Ofwel staat die op de normale stand, ofwel zet je die op comfort om nog minder lawaai te maken.
          Standaard is dat geluid helemaal niet luid of storend.

          De sportuitlaat (fabriek-optie) op mijn moto geeft ook een sportievere klank, maar het aantal geproduceerde dB’s is lager dan de standaard uitlaat en bij deze ook minder storend.

          Waar Duitsland het vooral op gemunt heeft, dat zijn uitlaten die veel meer lawaai maken dan standaard.

          Als ze dat bruutweg gaan oplossen door de instelling te verbieden, dan komt elke wagen vanaf dan met standaard instelling vast op sport ... gedaan met mogelijkheid om geluid te minderen. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #80
            Re: Het klimaat.

            Misschien maakt de uitlaat van die auto dan altijd zoveel lawaai als er veel gas wordt gegeven, maar dan wil dat nog niet zeggen dat je dan extra moeite moet doen om er zoveel mogelijk CO2 door te blazen aan de uitgang van een school, en dat terwijl er op dezelfde dag op verschillende plaatsen een heleboel mensen bijeengekomen zijn om te protesteren tegen het feit dat er in België te weinig maatregelen worden genomen om de uitstoot van broeikasgassen te beperken.

            In ieder geval was het knallen van uitlaat waar ik een fluittoon in mijn oren aan over hield wel een effect van de sportstand (want dat doet zo'n auto alleen in die stand), en zo heb ik er ook al meer horen voorbijkomen die de hele tijd gas geven om zoveel mogelijk knallen te laten horen (al een paar keer aan dezelfde school in Oostmalle, blijkbaar willen die automobilisten indruk maken op de kinderen die daar op de bus staan te wachten, of die naar huis fietsen).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #81
              Het klimaat.

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Misschien maakt de uitlaat van die auto dan altijd zoveel lawaai als er veel gas wordt gegeven, maar dan wil dat nog niet zeggen dat je dan extra moeite moet doen om er zoveel mogelijk CO2 door te blazen aan de uitgang van een school, en dat terwijl er op dezelfde dag op verschillende plaatsen een heleboel mensen bijeengekomen zijn om te protesteren tegen het feit dat er in België te weinig maatregelen worden genomen om de uitstoot van broeikasgassen te beperken.
              Ik denk niet dat het zijn bedoeling is om zoveel mogelijk uitstoot op te wekken, maar eerder om wat meer op te vallen aan een school ... zeker als het nog een jonge snotneus is.
              Verder zijn er ook wel anderen die altijd graag opvallen, er zijn allerlei soorten mensen op deze aardbol. [emoji57]

              In ieder geval was het knallen van uitlaat waar ik een fluittoon in mijn oren aan over hield wel een effect van de sportstand (want dat doet zo'n auto alleen in die stand),
              En net daar heb je het verkeerd, de sport-stand geeft inderdaad een ander zwaarder geluid “indien het ook het geluid van de uitlaat regelt”, maar is niet in die mate om een fluittoon in uw oor te krijgen.
              Bij veel wagens met sport-stand verandert er zelfs niets aan het geluid, enkel het schakelmoment en/of motorsturing.

              Als dat echt zo luid was, dan is er iets heel anders gaande ... geen deftige demper, geen gekeurde demper, gefoefeld met de demper, ...
              Of gevoelige oren? [emoji16]

              Welk type wagen was het dan eigenlijk?
              Een M of zo (niet alleen het logo)?
              Die maakt anders natuurlijk een ander geluid, daar steekt ook geen 900cc in.

              Je bent precies iets te gefixeerd op de sport-stand van een bepaald Duits merk. [emoji57]
              Last edited by VerSeg; 8 februari 2019, 18:57.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #82
                Re: Het klimaat.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                En net daar heb je het verkeerd, de sport-stand geeft inderdaad een ander zwaarder geluid “indien het ook het geluid van de uitlaat regelt”, maar is niet in die mate om een fluittoon in uw oor te krijgen.
                Het was niet het uitlaatgeluid op zich dat extreem luid ws, het waren de knallen die uit de uitlaat kwamen, op een of andere manier kan je de uitlaat bij zo'n auto's heel hard laten knallen, ik heb dat al meer gehoord.
                Of het dan de sportstand is, of dat er aan de software van de inspuiting geknoeid is op een andere manier, dat weet ik niet, maar het was in ieder geval niet de eerste keer dat ik een recente snelle Duitse wagen op die manier hoorde knallen.
                Waarschijnlijk ken je de Media Markt in Turnhout niet, het is een overdekte galerij waarlangs je van de ondergrondse parking naar de ingang van de winkel wandelt. Net daar langs rij je met de auto naar de parking. Het feit dat het een gang is die dus open is aan de kant waar de auto's rijden versterkt het geluid heel sterk, en dat zorgde er dus voor dat ik die fluittoon in mijn oren kreeg toen die idioot besliste om daar iedereen te laten schrikken.

                Ik heb niets tegen dat soort auto's, maar de bestuurders van zo'n auto moet er wel volwassen mee omgaan (dat geldt voor alle auto's, maar met zo'n auto is het blijkbaar erg moeilijk om je in te houden).
                En het is ook niet persoonlijk op jou bedoeld, het lijkt er op dat jij je altijd persoonlijk aangevallen voelt als het over dit soort onderwerp gaat...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #83
                  Het klimaat.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb niets tegen dat soort auto's, maar de bestuurders van zo'n auto moet er wel volwassen mee omgaan (dat geldt voor alle auto's, maar met zo'n auto is het blijkbaar erg moeilijk om je in te houden).
                  En het is ook niet persoonlijk op jou bedoeld, het lijkt er op dat jij je altijd persoonlijk aangevallen voelt als het over dit soort onderwerp gaat...
                  Niets persoonlijk genomen, ik ken ook dat soort wagens ook en weet dat die wel wat meer lawaai maken omdat er ook een veel zwaardere motor in steekt en het inderdaad een sportievere uitlaat is die wat meer knettert ... maar nooit geweten dat men daar een fluittoon van kreeg omdat die in sport-stand zou staan, dat is het enige dat ik wou aankaarten.

                  U geeft nu zelf de vermoedelijke reden aan waardoor het geluid versterkt werd, ondergrondse parking, gang, echo van het geluid.
                  Geef met eender welke auto eens wat gas in een ondergrondse parking en het geluid is ook veel harder.
                  Dat het dan storend kan zijn, dat kan ik best begrijpen.

                  Of het met zo’n wagen moeilijker is om zich wat te gedragen hangt af van de bestuurder ... er zijn er die met alles gek doen, er zijn er die zich met alles gedragen.
                  Wie hem zelf betaalde en ervoor moest werken, die zal er ook al wat meer op letten om hem heel te houden.

                  Maar in het algemeen zijn reacties van mensen vaak merkgebonden, een vooroordeel van velen (vooral de media en de reacties er op).

                  Bekijk het nieuws maar eens ...
                  Twee andere merken botsen, in de krant staat “Ongeval op steenweg”.
                  Daarentegen als één van de wagens een BMW is, ook al is die duidelijk in zijn recht, dan begint de titel bijna altijd met “BMW knalt op ...”.
                  Wanneer iemand een richtingaanwijzer nier gebruikt, dan is het “Weer een BMW”, al zijn er evenveel andere merken waar de bestuurder nooit die hendel links van het stuur weet te vinden.

                  Als ik dan ergens iets lees of hoor over “een specifiek Duits merk”, dan krijg ik meteen weer de indruk dat het merk de doorslag geeft door een vooroordeel.
                  Misschien heb jij dat vooroordeel niet, maar meestal zijn dergelijke reacties wel zo.

                  Wat lawaai betreft, al die Harleys of andere moto’s met open uitlaat ... dat is pas kabaal en die hoort men tot op km’s.
                  En de Clio dat ik vaak gebruik als voorbeeld, dat komt omdat er hier ene in de buurt rond bolt ... de grootste gek van de buurt denk ik, geen richting aangeven, inhalen waar niet mag, snel en gevaarlijk rijden, veel kabaal met zijn gegarandeerd niet originele opvallende uitlaat (bijna 20 cm diameter), ...
                  Het is dus niet altijd met een Duits merk dat men gek doet. [emoji57]
                  Last edited by VerSeg; 9 februari 2019, 10:36.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Het klimaat.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    U geeft nu zelf de vermoedelijke reden aan waardoor het geluid versterkt werd, ondergrondse parking, gang, echo van het geluid.
                    Geef met eender welke auto eens wat gas in een ondergrondse parking en het geluid is ook veel harder.
                    Dat het dan storend kan zijn, dat kan ik best begrijpen.
                    De parking is ondergronds, vanuit de parking ga je via een roltrap naar boven, dan wandel je door de galerij naar de ingang van de winkel langs waar de lawaaimaker ondertussen naar de ondergrondse parking reed.
                    Het was niet in de parkeergarage, het was bovengronds waar we werden "getrakteerd" op dat lawaai.

                    Motoren met een open uitlaat, die zorgen inderdaad ook dikwijls voor geluidsoverlast.
                    Een Harley zal vanuit de fabriek ook niet teveel lawaai maken, maar ik denk dat meer dan 90% van de Harleys op Belgische wegen niet met een standaard (of goedgekeurde) uitlaat rondrijdt.

                    En wat het nieuws betreft, daar heb ik ook al een paar keer "Dacia" gelezen in verband met een ongeval, het is niet alleen BMW dat ze vermelden.
                    Persoonlijk heb ik ooit wel een serieus geval van verkeersagressie meegemaakt, en dat was dan wel een BMW (op de snelweg tussen Gent en Antwerpen geregeld voor mij op de rem gaan staan, terwijl ik geen enkel mogelijkheid had om daar vanaf te geraken, toen had ik eigenlijk een dashcam moeten hebben zodat ik dat kon doorsturen naar de politie, maar zonder bewijsmateriaal had het toch geen zin om daarvoor klacht in te dienen).
                    Maar daarom zijn nog niet alle automobilisten die met een BMW rijden idioten (gelukkig maar).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #85
                      Re: Het klimaat.

                      Eerlijk gezegd en zonder te willen veralgemenen : ik heb ooit een weekje een BMW (een simpele 316) mogen rijden en het klopt wat de slogan zegt : "freude am fahren". Ik moest toegeven dat dit rijgevoel (ik ben voor de rest een heel bezadigde chauffeur) echt wel een invloed had op mijn onderbewuste. Het voelde gewoon leuk aan om door te gassen. Iets wat ik helemaal niet heb met mijn dikke Nissan Patrol met -denk ik- méér pK. Een zelfde gevoel had ik met zware motoren (ik heb er hier nog drie staan in de garage) waar dat "gevoel" nog veel explicieter is. Ik sluit me aan bij de visie van Bart (zoals meestal trouwens).

                      Wat dat allemaal te maken heeft met het gehypte klimaat is me intussen een raadsel, ik weet alleen dat er veel nijpender problemen zijn die op lokaal niveau veel simpeler kunnen worden opgevangen. De bedreigde bijenpopulatie bv, daar hoort er niemand van, terwijl enige wettelijke pennentrekken wonderen zouden kunnen verrichten.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Het klimaat.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Op internet veel gemekker over het klimaat, maar ze verspillen energie om het te kunnen posten.
                        Tijdens de ijstijd is het 50°C kouder geworden, nadien weer 50°C warmer ... geen probleem voor de bevolking, maar nu zou 2°C extra op 100 jaar de wereld doen vergaan.
                        Het is een cyclus, het wordt warmer, dan weer kouder en dat gebeurt om de zoveel honderden jaren opnieuw.
                        Ik denk dat je je best wat beter informeert wat de cijfers betreft.
                        Pakweg 20.000 jaar geleden was het hoogtepunt van de laatste ijstijd. Een groot deel van Amerika en Europa was toen bedekt onder een dikke laag ijs (tot 4km dik) en het zeeniveau was 120 meter (!) lager dan nu. Hierdoor was oa. Engeland verbonden met Frankrijk, België en Nederland.
                        Dus vrij extreem.
                        Het globale temperatuurverschil met nu?
                        6°C (jawel zes) graden, geen 50 graden.

                        Een globale opwarming van 2°C is extreem. Een opwarming van 6°C is fataal voor bijna al het leven op aarde.
                        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                        Comment


                        • #87
                          Re: Het klimaat.

                          Het is hier al aangehaald, iedere verandering ten goede van het klimaat gaat ge betalen, hoe dan ook. VB de isolatie van alle woningen door de btw te verlagen naar 6% wie gaat dat betalen, er zijn genoeg wijken in de steden waar ze nog met enkel glas zitten, of waar gestookt en eten klaargemaakt wordt met gasflessen. Ik zie die mensen geen 5000€ ophoesten van hun leefloon voor de isolatie. En zonnepanelen.Huurwoningen waar door de huisbaas de nodige verandering aangebracht worden, zal doorgerekend worden. Ook bij de sociale woningen. Door de verhoging gaan nog meer mensen uit de private verhuring vallen, zie maar hoe de armoede stijgt.Voorstellen zoals de energie reuzen de huizen laten aanpassen,zien als investering op lange, lange, termijn. Waarschijnlijk niet,omdat de winsten hiervan te lang op zich laat wachten, en er NU uitbetaald
                          moet worden. Voorstel houd ook in dat er dan door die investering er enorm veel mensen nodig zijn, ook veel laaggeschoolden, wat dan weer goed is voor de staat. Pff vliegtaks , wat is de winst in alle hiervan, juist de kleine vakantieganger gaat meer moeten betalen of niet vliegen.
                          Last edited by guido.g; 9 februari 2019, 15:16.
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • #88
                            Re: Het klimaat.

                            Fysica voor spijbelaars:
                            Onze atmosfeer bestaat voor
                            - 78% uit stikstof
                            - 21% uit zuurstof
                            - 1% uit edelgassen
                            0,038% is CO2.

                            Van deze 0,038% produceert de natuur 96% zélf.
                            De mens staat voor de andere 4%.
                            De invloed van de mens in zijn geheel op CO2 staat dus welgeteld voor 0,00152% !
                            Op de wereldkaart ziet U (als U goed kijkt) een rood stipje.
                            Dat stipje is België.
                            En van daaruit gaan ze elke donderdag het Armageddon verijdelen......

                            Comment


                            • #89
                              Re: Het klimaat.

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Fysica voor spijbelaars:
                              Onze atmosfeer bestaat voor
                              - 78% uit stikstof
                              - 21% uit zuurstof
                              - 1% uit edelgassen
                              0,038% is CO2.

                              Van deze 0,038% produceert de natuur 96% zélf.
                              De mens staat voor de andere 4%.
                              De invloed van de mens in zijn geheel op CO2 staat dus welgeteld voor 0,00152% !
                              Op de wereldkaart ziet U (als U goed kijkt) een rood stipje.
                              Dat stipje is België.
                              En van daaruit gaan ze elke donderdag het Armageddon verijdelen......
                              Klopt helemaal en zoals ik reeds schreef :
                              Planten (de natuur) past zich aan. Ik zie reeds jaren dat vooral bomen sneller
                              aan het groeien zijn (dikkere jaarringen) omdat er meer voedingstoffen in de lucht zitten.

                              Voor de geďnteresseerden nog wat leesvoer :

                              en
                              Terwijl de scholieren zich terecht zorgen maken over klimaatverandering en het gebrek aan doortastende maatregelen, is er bijzondere drukte in onze havens. In Antwerpen ontscheepte het Amerikaanse leger er 3.500 militaire voertuigen, tanks, pantserwagens en jeeps. In Zeebrugge ontscheepte de US army


                              Groetjes,

                              Dirk

                              Comment


                              • #90
                                Re: Het klimaat.

                                Geert zit er verdomme erg zelden naast. Hij is iemand die kan rekenen (en ik ook).

                                Comment

                                Working...
                                X