Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het klimaat.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het klimaat.

    Vandaag is weer een massastaking begonnen.
    Heel het land wordt platgelegd wat miljoenen euro's aan economische (en wellicht ook materiele) schade gaat aanrichten.
    De reden? De koopkracht gaat dit jaar met 'slechts' 0,8% stijgen.
    Dat is het grootste probleem met de huidige generatie, de koopkracht moet constant stijgen zodat ze meer rommel kunnen kopen, vaker en verder op reis kunnen gaan en hun stadswagentje kunnen vervangen door een SUV (wat voor nut die lelijke ondingen in ons land hebben is mij een raadsel).
    Taksen op bv. vluchten en zo zal niet veel uithalen. De kostprijs van buitenlandse reizen wordt mee gebruikt om de spilindex te berekenen, net zoals bv. motorbrandstof.

    Dus:
    1. buitenlandse reizen en motorbrandstof worden duurder
    2. spilindex wordt overschreden, iedereen (behalve de zelfstandigen) krijgt 2% opslag
    3. iedereen krijgt extra 0,8% opslag bovenop die 2% (behalve de zelfstandigen)
    4. alles wordt duurder omdat de bedrijven verplicht worden om hun werknemers meer te betalen
    5. vakbonden leggen het land plat omdat alles duurder wordt
    6. ga naar stap 2.

    Ik ben er ook vrij zeker van dat het merendeel van die jongeren die nu betogen voor het klimaat later als ze werk hebben mee gaan staken als hun koopkracht niet genoeg stijgt.
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

    Comment


    • Re: Het klimaat.

      Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
      Dat is het grootste probleem met de huidige generatie, de koopkracht moet constant stijgen zodat ze meer rommel kunnen kopen,
      De "echte" koopkracht stijgt dan ook niet. De index is a lang geen weergave meer van de levenskost gezien de energieprijzen (en zeker de kosten/taksen er op) er niet meer in zitten. Kijk gewoon naar de armoedecijfers, het stijgende aantal mensen dat naar voedselbanken gaat en energiefacturen niet meer kan betalen.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • Re: Het klimaat.

        Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
        Vandaag is weer een massastaking begonnen.
        Heel het land wordt platgelegd wat miljoenen euro's aan economische (en wellicht ook materiele) schade gaat aanrichten.
        De reden? De koopkracht gaat dit jaar met 'slechts' 0,8% stijgen.
        Dat is het grootste probleem met de huidige generatie, de koopkracht moet constant stijgen zodat ze meer rommel kunnen kopen, vaker en verder op reis kunnen gaan en hun stadswagentje kunnen vervangen door een SUV (wat voor nut die lelijke ondingen in ons land hebben is mij een raadsel).
        Taksen op bv. vluchten en zo zal niet veel uithalen. De kostprijs van buitenlandse reizen wordt mee gebruikt om de spilindex te berekenen, net zoals bv. motorbrandstof.

        Dus:
        1. buitenlandse reizen en motorbrandstof worden duurder
        2. spilindex wordt overschreden, iedereen (behalve de zelfstandigen) krijgt 2% opslag
        3. iedereen krijgt extra 0,8% opslag bovenop die 2% (behalve de zelfstandigen)
        4. alles wordt duurder omdat de bedrijven verplicht worden om hun werknemers meer te betalen
        5. vakbonden leggen het land plat omdat alles duurder wordt
        6. ga naar stap 2.

        Ik ben er ook vrij zeker van dat het merendeel van die jongeren die nu betogen voor het klimaat later als ze werk hebben mee gaan staken als hun koopkracht niet genoeg stijgt.

        U dient zich beter te informeren denk ik
        De bedrijven moeten de werknemers meer betalen omdat Belgische werknemers enorm veel belastingen en taxen betalen op hun loon.
        Netto houdt een Belg minder over dan bvb een Nederlander, en dat scheelt heel veel.

        Wat de stakingen betreft, goed dat men zijn mening nog mag uiten, als het aan de regering ligt zou ook dat niet meer mogen.
        De enige manier voor de werkende mens om dat te doen is staken.
        Dankzij die stakingen van onze ouders en grootouders sta je nu waar je bent, indien deze dat niet hadden gedaan zou je niet hebben wat je nu hebt.

        Alles in Belgiëlandje wordt enorm veel duurder, elektriciteit, benzine, diesel, belastingen, boodschappen, enz ...
        De regering steekt dit op de stijging van de kostprijs van de grondstoffen .... tjah
        Dan moeten ze mij toch eens uitleggen waarom dit enkel in België zoveel gestegen is.

        Ikzelf woon net aan de grens met Nederland, als ik daar een volle tank diesel neem dan kost mij dat 18 euro minder dan in België.
        Ik rij dan verder naar de winkel en doe de boodschappen, een volle kar met dezelfde producten kost mij in Nederland 40 euro minder dan in België.
        Dus op dat dagje boodschappen doen heb ik mij zomaar even 58 euro profijt gedaan door de grens over te steken
        Dan spreekt met van één Europa, laat me niet lachen zeg !

        Vrienden van ons zijn verhuisd van België naar Nederland, hun elektriciteitsrekening was in België 280 euro per maand.
        Nu ze in Nederland wonen betalen ze 86 euro per maand met net dezelfde verwarming en ook zonnepanelen op hun dak.
        Dus nogmaals één Europa, laat me niet lachen zeg !

        En trouwens, voor het klimaat was dit een hele goede dag !

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 13 februari 2019, 12:40.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: Het klimaat.

          Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
          3. iedereen krijgt extra 0,8% opslag bovenop die 2% (behalve de zelfstandigen)
          4. alles wordt duurder omdat de bedrijven verplicht worden om hun werknemers meer te betalen.
          Waar haal je punt 3 vandaan?
          Dat is de maximum dat lonen omhoog mogen gaan de volgende twee jaar, niet iets dat iedereen krijgt.

          En punt 4 ... als er een index van 2% komt, dan ook indexering van allerlei zaken, alleen kijken ze bij o.a. verzekeringen al eens verkeerd en maken ze daar 20% van. [emoji42]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het klimaat.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

            En trouwens, voor het klimaat was dit een hele goede dag !
            Euhm, dat zou ik niet zeggen,
            al die stakingsposten met houtvuurtjes (in't beste geval nog wat proper hout en geen geverfd hout)
            2uur hout stoken = 10 uur autorijden.
            Bij ons op't werk stonden alvast 3 korven naast elkaar te branden...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • Re: Het klimaat.

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Euhm, dat zou ik niet zeggen,
              al die stakingsposten met houtvuurtjes (in't beste geval nog wat proper hout en geen geverfd hout)
              2uur hout stoken = 10 uur autorijden.
              Bij ons op't werk stonden alvast 3 korven naast elkaar te branden...
              https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...den-~bc4b5727/
              Nog altijd gezonder en beter voor het milieu dan tienduizenden liters kerosine die boven je hoofd verbrand en veel minder verkeer op de baan !
              Hout wordt al verbrand van in het begin, andere brandstoffen daarentegen ...

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: Het klimaat.

                [Off Topic]
                Vandaag een paar keer heel duidelijk naar voor gekomen en terecht.
                De aandeelhouders krijgen het grootste pak en eisen ook het grootste pak. Wat dan nog over blijft, alsof er nog iets over blijft is dan voor die 0,8% die in hun situatie overkill is en zelfs bijna niet haalbaar is. Lees, ze hebben teveel voor hunzelf gehouden
                [On Topic]
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • Re: Het klimaat.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  U dient zich beter te informeren denk ik
                  De bedrijven moeten de werknemers meer betalen omdat Belgische werknemers enorm veel belastingen en taxen betalen op hun loon.
                  Netto houdt een Belg minder over dan bvb een Nederlander, en dat scheelt heel veel.


                  Alles in Belgiëlandje wordt enorm veel duurder, elektriciteit, benzine, diesel, belastingen, boodschappen, enz ...
                  De regering steekt dit op de stijging van de kostprijs van de grondstoffen .... tjah
                  Dan moeten ze mij toch eens uitleggen waarom dit enkel in België zoveel gestegen is.
                  Belgie is (naast Luxemburg) het enige land waar er een automatische indexverhoging is.
                  In Nederland is (bijna) alles goedkoper, is er minder armoede en lagere werkloosheid. Daar is geen automatische indexverhoging van de inkomens.
                  Een indexverhoging van 2% kost aan de bedrijven minimum 2,5% aangezien op het brutoloon sociale lasten moeten worden betaald.
                  Van de 2% extra die de werknemer krijgt gaat ongeveer de helft af want er moeten belastingen en sociale zekerheid op betaald worden.
                  Dus die 1% extra netto koopkracht kost de bedrijven 2,5%. En waar gaan die bedrijven dat geld halen? Juist ja, ze gaan hun producten duurder maken.
                  En dan wordt de spilindex weer snel overschreden, enz.

                  Vorige maand hebben al 450.000 bedienden een opslag gekregen van 2,17%. Als daar 0,8% bij komt dan is dat een opslag van bijna 3%. Index of niet maakt niets uit voor de bedrijven. Zij moeten dat betalen.
                  Dus uiteraard gaan bedrijven die extra opslag boven de index zoveel mogelijk beperken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  En trouwens, voor het klimaat was dit een hele goede dag !
                  Daar heb ik mijn twijfels over. Mensen die een dag verlof hebben moeten nemen omdat de vakbonden hun recht op werken hebben geschonden met wegblokkeringen en piketten moeten dat werk op een andere dag inhalen.
                  Openbaar vervoer lag op veel plaatsen stil.
                  Duizenden mensen zijn met vervuilende bussen naar luchthavens in het buitenland gebracht waar ze wel een vliegtuig konden nemen.
                  enz.

                  Maar mijn punt was dus dat de koopkracht steeds maar moet toenemen wat slecht is voor het milieu.
                  Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                  Comment


                  • Re: Het klimaat.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Nog altijd gezonder en beter voor het milieu dan tienduizenden liters kerosine die boven je hoofd verbrand en veel minder verkeer op de baan !
                    Hout wordt al verbrand van in het begin, andere brandstoffen daarentegen ...

                    grts
                    Sieg
                    En wat is nu echt het beste denk je?
                    Ofwel verdeeld zoals altijd ofwel morgen en de volgende dagen alles inhalen en nog meer geconcentreerd op korte periode?
                    In zoverre ze niet uitweken naar een buurland en het daar verbrand hebben?
                    Al wat vandaag niet kon plaatsvinden, dat zal de volgende dagen ingehaald worden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het klimaat.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                      Een indexverhoging van 2% kost aan de bedrijven minimum 2,5% aangezien op het brutoloon sociale lasten moeten worden betaald.
                      Een werkgever heeft enkel een werknemer als die meer opbrengt dan kost en hetgeen het opbrengt indexeert/verhoogt hij ook ... meer dan de lonen.
                      Resultaat is dat het gros van de werkgevers er aan verdient.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Het klimaat.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                        Belgie is (naast Luxemburg) het enige land waar er een automatische indexverhoging is.
                        In Nederland is (bijna) alles goedkoper, is er minder armoede en lagere werkloosheid. Daar is geen automatische indexverhoging van de inkomens.
                        Een indexverhoging van 2% kost aan de bedrijven minimum 2,5% aangezien op het brutoloon sociale lasten moeten worden betaald.
                        Van de 2% extra die de werknemer krijgt gaat ongeveer de helft af want er moeten belastingen en sociale zekerheid op betaald worden.
                        Dus die 1% extra netto koopkracht kost de bedrijven 2,5%. En waar gaan die bedrijven dat geld halen? Juist ja, ze gaan hun producten duurder maken.
                        En dan wordt de spilindex weer snel overschreden, enz.

                        Vorige maand hebben al 450.000 bedienden een opslag gekregen van 2,17%. Als daar 0,8% bij komt dan is dat een opslag van bijna 3%. Index of niet maakt niets uit voor de bedrijven. Zij moeten dat betalen.
                        Dus uiteraard gaan bedrijven die extra opslag boven de index zoveel mogelijk beperken.


                        Daar heb ik mijn twijfels over. Mensen die een dag verlof hebben moeten nemen omdat de vakbonden hun recht op werken hebben geschonden met wegblokkeringen en piketten moeten dat werk op een andere dag inhalen.
                        Openbaar vervoer lag op veel plaatsen stil.
                        Duizenden mensen zijn met vervuilende bussen naar luchthavens in het buitenland gebracht waar ze wel een vliegtuig konden nemen.
                        enz.

                        Maar mijn punt was dus dat de koopkracht steeds maar moet toenemen wat slecht is voor het milieu.
                        Spelen met cijfertjes kan iedereen, het zijn gewoon de feiten die tellen en die heb ik al opgenoemd
                        Jij bent dus duidelijk iemand die tegen stakingen en het recht van de werkende mens bent, hopelijk kunnen ze jouw uitsluiten van eventuele loonsverhogingen

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Re: Het klimaat.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          En wat is nu echt het beste denk je?
                          Ofwel verdeeld zoals altijd ofwel morgen en de volgende dagen alles inhalen en nog meer geconcentreerd op korte periode?
                          In zoverre ze niet uitweken naar een buurland en het daar verbrand hebben?
                          Al wat vandaag niet kon plaatsvinden, dat zal de volgende dagen ingehaald worden.
                          Er wordt niks ingehaald geloof dat maar, er gaan morgen niet meer auto's op de baan zitten dan een gewone werkdag
                          Degene die niet inzaten met hun koopkracht en pensioen hebben vandaag van thuis uit gewerkt maar zullen wel mee profiteren indien er toch een loonsverhoging komt.
                          Meer vliegtuigen vliegen er ook niet, ze zullen gewoon voller zitten, onze vlieghaven kan niet meer aan dan ze nu al alle dagen doen

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Re: Het klimaat.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Er wordt niks ingehaald geloof dat maar, er gaan morgen niet meer auto's op de baan zitten dan een gewone werkdag
                            Degene die niet inzaten met hun koopkracht en pensioen hebben vandaag van thuis uit gewerkt maar zullen wel mee profiteren indien er toch een loonsverhoging komt.
                            Meer vliegtuigen vliegen er ook niet, ze zullen gewoon voller zitten, onze vlieghaven kan niet meer aan dan ze nu al alle dagen doen

                            grts
                            Sieg
                            Het ging in mijn reactie vooral over kerosine ... dus over vliegtuigen.
                            En die dat wel gevlogen hebben, die zijn via een omweg naar een buurland gevlogen vanwaar de mensen met ander vervoer nog eens naar hier moesten komen, dus extra uitstoot.
                            En wees maar zeker dat de duizenden die wel vast zaten op een of andere manier later vertrekken.
                            En vliegtuigen nog voller steken dan vol?
                            Op spitsmomenten op Zaventem zijn er niet de ganse dag door, trouwens kunnen ze tijdens de vakanties ook veel meer passagiers aan.

                            En op de baan ... alle goederen die vandaag niet getransporteerd konden worden, die moeten er de volgende dagen extra bijgenomen worden.
                            Achterstand wordt altijd op een of andere manier gecompenseerd.

                            En wie thuis werkte, die heeft heden voor koopkracht van het gezin gezorgd want niet werken is niet betaald worden, tenzij men er verlof voor opofferde.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het klimaat.

                              Het moge duidelijk zijn dat merendeels die hier reageren liever gaan werken voor onze zes regeringen dan betogen/staken voor hun eigen gezin wat meer voordelen te geven.
                              Dus nutteloos om mij hierin te mengen want ik ben iemand die aan de gewone mens denkt, niet aan degenen die al teveel verdienen

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Het klimaat.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Het moge duidelijk zijn dat merendeels die hier reageren liever gaan werken voor onze zes regeringen dan betogen/staken voor hun eigen gezin wat meer voordelen te geven.
                                Dus nutteloos om mij hierin te mengen want ik ben iemand die aan de gewone mens denkt, niet aan degenen die al teveel verdienen

                                grts
                                Sieg
                                Met staken is nog zelden iets te bekomen, dat is de realiteit.
                                Staken geeft geen zekerheid voor een oplossing, wel zekerheid die dag inkomsten te verliezen.
                                Bedrijven waar veel gestaakt wordt, die gaan ook het snelst failliet omdat er weinig vertrouwen in blijft.
                                En bedrijven die te veel werknemers hebben, die willen vaak eerst af van zij die het meest staken of afwezig zijn.
                                Vakbondsafgevaardigden zijn redelijk goed beschermd (uitgezonderd bij sluitingen) maar de gewone werknemer is vaak de dupe.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X