Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote browser topic.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Het grote browser topic.

    100% Chrome.

    In 1993 bij Digital (DEC) begonnen met de voorloper van Netscape: Mosiac .

    In die tijd maakte DEC alles op software/hardware gebied zelf. Kent iemand Altavista nog?

    Comment


    • #17
      Re: Het grote browser topic.

      Hier altijd gebruik gemaakt van Chrome. Maar sinds de nieuwste Firefox uit is overgeschakeld, deze laatste versie is echt beduidend sneller.

      Comment


      • #18
        Re: Het grote browser topic.

        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
        Kent iemand Altavista nog?
        Uiteraard. En met Copernic kon je verschillende zoekmachines gelijk het net laten afzoeken i.p.v alleen via Altavista.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #19
          Re: Het grote browser topic.

          Ik verkies Safari op m'n iMac, maar heb daarnaast nog FireFox en Chrome als browsers #2 en #3.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Het grote browser topic.

            Ik snap eigenlijk niet dat er hier nog altijd mensen zijn die een browser gebruiken die geen kleurprofielen ondersteund
            Als het gaat om wat te surfen op het net speelt dat geen rol natuurlijk, maar om naar foto's te kijken lijkt me dit toch wel een belangrijk aspect

            Heb hier bijna elke browser op de computer staan, kwestie om foto's te kunnen vergelijken in de verschillende browsers.
            Ik ben zelf heel tevreden over Firefox en Safari

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Het grote browser topic.

              Op het werk: Chrome en heel uitzonderlijk IE
              Thuis: alles met Safari, en om de belastingen in te vullen: Chrome of Firefox

              Comment


              • #22
                Re: Het grote browser topic.

                Op 't werk: Google Chrome (en uitzonderlijk Internet Explorer voor dingen die niet werken met Chrome).
                Thuis: Chrome voor mevrouw, en Opera voor mezelf (al vond ik dit vroeger leuker omdat e-mail erin geïntegreerd zat; nu is er een aparte toepassing Opera-Mail)

                mvg
                Filip

                Comment


                • #23
                  Re: Het grote browser topic.

                  Mijn uitleg zal hier allicht niet technisch perfect zijn, maar ik probeer het maar te verduidelijken met een voorbeeld. Als ik Belgiumdigital open met Google op mijn iPhone krijg ik een website te zien die enkel geschikt voor het groot scherm en dus niet aangepast aan het iPhone formaat. Doe ik dat met Safari, dan zitten alle verhoudingen juist en kan ik tenminste alles lezen zonder te moeten vergroten. Ik moet mij dan ook niet wenden tot Tapatalk.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Het grote browser topic.

                    Als ik een eerste evaluatie maak van het gebruik van de verschillende browsers, dan lijkt Microsoft EDGE een flop te zijn in het genre van hun OS Windows ME in de tijd.
                    De meest gebruikte browsers zijn Firefox en Chrome, een paar eenzame zielen gebruiken nog IE.
                    Niet gedacht dat er Opera gebruikers zouden bijzijn.
                    Safari zit er voor Mac gebruikers natuurlijk bij. En als ex Mac gebruiker vind ik dat ook de mooiste en ja hoor, de beste, maar op Pc nooit gebruikt.
                    Nu ben ik opgezadeld met vier browsers op mijn Pc waar ik dingen op uitprobeer, en dat zijn: IE, het EDGE gedrocht, Chroom en Firefox.
                    Na een week gebruik is zowel IE als EDGE afgevoerd (EDGE kan NIET van het OS Win10 losgemaakt worden).
                    Dan ging het even tussen Chrome en Firefox en deze laatste heeft bij mij het meeste succes.
                    Draadje graag open houden en vlam er nu maar op los. Hoe meer commentaar hoe meer we te weten komen van mensen met ervaring en dat zal relevanter zijn dan de enquêtes uit de computer tijdschriften.
                    Iedereen bedankt tot nu toe.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Het grote browser topic.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      De meest gebruikte browsers zijn Firefox en Chrome, een paar eenzame zielen gebruiken nog IE.
                      Volgens de statistieken op een website gebruikt 3,8% Firefox, dat is alvast niet zoveel als Chrome met 7,96%.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Het grote browser topic.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Volgens de statistieken op een website gebruikt 3,8% Firefox, dat is alvast niet zoveel als Chrome met 7,96%.
                        Op mijn site (laatste 18 maanden)

                        MSIE Core 50.44%
                        Mozilla/Gecko Core 36.31%
                        Other Browsers 9.60%
                        Mobile Browsers 1.74%
                        Opera 1.68%
                        Netscape 0.22%

                        Andere site (laatste jaar)

                        Firefox
                        Microsoft Edge
                        Chrome
                        Internet Explorer
                        Mobile Safari
                        Chrome Mobile
                        Samsung Browser
                        Safari
                        Chromium
                        Opera
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #27
                          Re: Het grote browser topic.

                          In Maart zou er weer een nieuwe versie komen van Windows 10 en hopelijk kunnen ze fotografen nu een dienst bewijzen om met "echte" kleuren te werken en dat die EDGE niet meer om de vijf voeten vast loopt.
                          Edge mag ook veel sneller zijn en zijn nukken zoude moeten hebben afgeleerd.
                          Van mij mogen ze er browser ala Safari van maken maar dan voor Windo$e.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Het grote browser topic.

                            Bij mij is de standaard browser Firefox, met een plugin om Firefox als andere browser te laten doorgaan, daar gaan de statistieken ;-)

                            De plugin ( ben de naam even kwijt) is vooral handig omdat je de browser als mobile browser kunt instellen en dat is in sommige gevallen wel handig ;-).
                            Verder Chrome, en héél soms Edge.

                            Voor Android is dolphin browser mijn eerste browser, deze kan vlot omgeschakeld worden naar desktop-browser. Dit geeft de mogelijkheid om facebook mesenger te gebruiken zonder de app ;-)


                            --
                            map.
                            T.T.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Het grote browser topic.

                              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                              Dit geeft de mogelijkheid om facebook mesenger te gebruiken zonder de app ;-)
                              Welk voordeel zie je daar in?
                              Die app werkt toch goed?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Het grote browser topic.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Welk voordeel zie je daar in?
                                Die app werkt toch goed?
                                Ik herinner me iets van dat Facebook app toegang eigent tot heel de data op je telefoon. Uhm, dit wil je toch eigenlijk niet?

                                Guiding Tech publishes in-depth consumer tech content that includes explainers, buying guides, analysis, cool lists and information.

                                Tekst en foto: Frank De Kleine (foto via Flickr, some rights reserved) Waarom maakt Facebook foto’s en video’s met onze telefoons, zonder dat onze bevestiging nodig is? En waarom doen d…
                                Waar een wil is, is een weg
                                ---------------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X