Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het "bankenschandaal"

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het "bankenschandaal"

    Misschien wist je dit al, misschien wisten sommigen het niet..

    Wist je dat...vanaf de bankcrisis begon , ze geopteerd hebben om zoveel mogelijk mensen op pensioen te laten gaan..besparen weet je wel....

    Maar wist je dan ook dat die mensen eenmaal ze op pensioengerechtigde leeftijd van 60 jaar komen ze een premie krijgen van om en bij de 200.000€..via een zogezegde groepsverzekering...

    Op die manier spelen/speelden de banken met jouw/uw/mijn centen.....

    Het resultaat....ze komen niet meer toe...de staat stelt zich garant...en wij betalen twee maal...de profiteurs...die lachen in hun vuistje....en genieten een luilekker leven...

    En als ik nu onwaarheden vertel...dan zijn het de ex-bankbedienden zelf die me leugens wijs maakten..
    Last edited by perman; 31 mei 2012, 21:02.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

  • #2
    Re: Het "bankenschadaal"

    Laatst de docu 'Inside Job' gezien, enkele interessante visies omtrent het hele crisis gedoe...

    Comment


    • #3
      Re: Het "bankenschadaal"

      Mag ik aan een mod vragen om de typfout te wijzigen in "bankenschandaal ". Bedankt op voorhand.
      Last edited by perman; 31 mei 2012, 21:35.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Het "bankenschadaal"

        Ik ben op een leeftijd gekomen dat ik zeg ...ach ja, ze doen maar.Niets of niemand zal daar iets aan veranderen.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Het "bankenschadaal"

          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
          Mag ik aan een mod vragen om de typfout te wijzigen in "bankenschandaal ". Bedankt op voohand.
          Ik zou het niet vragen, kwestie van een slotje op het topic te vermijden

          Comment


          • #6
            Re: Het "bankenschadaal"

            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Ik zou het niet vragen, kwestie van een slotje op het topic te vermijden
            Ik zou eigenlijk niet weten waarom ze dit zouden sluiten??

            Sexueel? Noppes
            Politiek? Noppes
            Godsdienstig? Noppes

            Sociaal...alles....en als het sociale niet meer mag...dan mag je hier alles sluiten..!!!!
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment


            • #7
              Re: Het "bankenschadaal"

              Omwille van de richting dat dit uitgaat. Er zal geen enkele bankmedewerker opstaan om hier commentaar op te geven. Het is niet echt te achterhalen of het waar is. Bijgevolg gaat iedereen een beetje verontwaardiging tonen, wat gaat ontaarden in een scheldtirade. Ofwel heb ik iets over het hoofd gezien.

              Comment


              • #8
                Re: Het "bankenschadaal"

                [QUOTE=ccc;3559061]Omwille van de richting dat dit uitgaat.
                voor het moment enkel de reactie van jou

                Er zal geen enkele bankmedewerker opstaan om hier commentaar op te geven.
                verstaanbaar dat ze hier niet op reageren

                Het is niet echt te achterhalen of het waar is.
                Is zeker te achterhalen, maar het wordt in de doofpot gestoken

                Bijgevolg gaat iedereen een beetje verontwaardiging tonen
                als het maar een beetje is valt dat nog heel goed mee voor hen

                wat gaat ontaarden in een scheldtirade.
                tegen wie? Tegen zij die niet reageren?

                Ofwel heb ik iets over het hoofd gezien.
                Ik denk niet dat je iets over het hoofd gezien hebt, maar dat je heel goed ziet en weet en begrijpt
                [QUOTE]
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                Comment


                • #9
                  Re: Het "bankenschadaal"

                  Bij de weg, ik ben ambtenaar, geen bankmedewerker. Niet dat de ambtenaar graag gezien is, er zijn er teveel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het "bankenschadaal"

                    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Bij de weg, ik ben ambtenaar, geen bankmedewerker. Niet dat de ambtenaar graag gezien is, er zijn er teveel.
                    Da's ongeveer hetzelfde.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het "bankenschadaal"

                      Allez, ik zal een poging doen om constructief te zijn, maar je zal het niet graag horen.

                      Om te beginnen gaan de rijken waarschijnlijk het minst last hebben van de crisis. Ze gaan er, denk ik, zelfs nog rijker van worden en dit gewoon omwille van het feit dat je kapitaal makkelijk versast. Je wil dus ook niet het risico lopen dat dit kapitaal gaat lopen. Je kan dat wat belasten, maar moet niet overdrijven.

                      Wie moet dan de rekening betalen? De personen die niet kunnen gaan lopen, zelfs de armsten gaan het nog wat moeilijker krijgen denk ik en meer mensen zullen arm worden.

                      De enige manier om dit tegen te gaan is eigenlijk jobs in de privé. Je moet het aantal ambtenaren, werklozen, illegalen en steuntrekkenden verminderen en liefst de kosten in de sociale zekerheid onder controle krijgen of verminderen met het oog op vergrijzing.

                      De reden hiervoor is dat dit alles betaald wordt door de staat en dat je die hun uitgaven wil verminderen. Een job in de privé is dus goud waard. Het brugpensioen moet weg en de pensioenleeftijd moet omhoog voor iedereen, naar 65 zonder uitzondering om te beginnen, zoals het eigenlijk altijd al was, vervolgens naar 67 en misschien nog verder.

                      Een ambtenaar die op pensioen gaat wordt uit dezelfde pot betaald. Een werkloze die geschrapt wordt, gaat OCMW steun trekken. De bedragen en de werklozen cijfers veranderen misschien, maar het blijft uit dezelfde pot komen. Het gaat dus moeten komen van jobs in de privé. De werknemersbijdragen verhogen en de werkgeversbijdragen verlagen lijkt me een goeie stimulus. Vervolgens moet het index mechanisme grondig op de schop. Bijvoorbeeld 1 op 3 index sprongen overslaan gedurende een aantal jaren.

                      Wat investeringen betreft is er niet echt veel ruimte, maar ik heb het nog al ooit gezegd. Die ring in Antwerpen moet er komen en liefst uit de buurt van de stad. Die vrachtwagens van de haven hebben daar niks te zoeken. De ring in Brussel moet rond gemaakt worden en het probleem van Brussel-Centraal voor de nmbs moet aangepakt worden.

                      Je hebt politici nodig met een lange termijn visie, technocraten eigenlijk en niet mensen die leven tot aan de volgende verkiezingen. Je hebt ook een bevolking nodig die beseft dat er maatregelen moeten komen en dat je helaas het geld niet kan gaan halen bij de mensen die verantwoordelijk zijn voor het debacle.

                      Mijn en de volgende generatie gaat mogen betalen voor de stommiteiten van anderen, vandaar dat het mooi zou zijn als de ouderen wat minder weerstand zouden bieden tegen een verhoogde pensioen leeftijd.

                      Ok, ik geeft toen, nu is het echt wel mijn fout dat het een maatschappellijke discussie geworden is

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het "bankenschadaal"

                        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Die ring in Antwerpen moet er komen en liefst uit de buurt van de stad. Die vrachtwagens van de haven hebben daar niks te zoeken.
                        Die is er al (Liefkenshoektunnel) mits deftige aansluiting op E17 en de E314.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het "bankenschadaal"

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Die is er al (Liefkenshoektunnel) mits deftige aansluiting op E17 en de E314.
                          Inderdaad en als ik me niet vergis was dat één van de alternatieven voor de lange wapper, een hoop tunnels waarbij de Liefkenshoektunnel tolvrij gemaakt wordt. Die ring mag voor mij geld kosten omdat de haven zeer belangrijk is voor ons land. By the way, ik ben ook niet van Antwerpen en wil zelfs niet met die provincie geassocieerd worden

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het "bankenschadaal"

                            Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Allez, ik zal een poging doen om constructief te zijn, maar je zal het niet graag horen.

                            Om te beginnen gaan de rijken waarschijnlijk het minst last hebben van de crisis. Ze gaan er, denk ik, zelfs nog rijker van worden en dit gewoon omwille van het feit dat je kapitaal makkelijk versast. Je wil dus ook niet het risico lopen dat dit kapitaal gaat lopen. Je kan dat wat belasten, maar moet niet overdrijven.

                            Wie moet dan de rekening betalen? De personen die niet kunnen gaan lopen, zelfs de armsten gaan het nog wat moeilijker krijgen denk ik en meer mensen zullen arm worden.

                            De enige manier om dit tegen te gaan is eigenlijk jobs in de privé. Je moet het aantal ambtenaren, werklozen, illegalen en steuntrekkenden verminderen en liefst de kosten in de sociale zekerheid onder controle krijgen of verminderen met het oog op vergrijzing.

                            De reden hiervoor is dat dit alles betaald wordt door de staat en dat je die hun uitgaven wil verminderen. Een job in de privé is dus goud waard. Het brugpensioen moet weg en de pensioenleeftijd moet omhoog voor iedereen, naar 65 zonder uitzondering om te beginnen, zoals het eigenlijk altijd al was, vervolgens naar 67 en misschien nog verder.

                            Een ambtenaar die op pensioen gaat wordt uit dezelfde pot betaald. Een werkloze die geschrapt wordt, gaat OCMW steun trekken. De bedragen en de werklozen cijfers veranderen misschien, maar het blijft uit dezelfde pot komen. Het gaat dus moeten komen van jobs in de privé. De werknemersbijdragen verhogen en de werkgeversbijdragen verlagen lijkt me een goeie stimulus. Vervolgens moet het index mechanisme grondig op de schop. Bijvoorbeeld 1 op 3 index sprongen overslaan gedurende een aantal jaren.

                            Wat investeringen betreft is er niet echt veel ruimte, maar ik heb het nog al ooit gezegd. Die ring in Antwerpen moet er komen en liefst uit de buurt van de stad. Die vrachtwagens van de haven hebben daar niks te zoeken. De ring in Brussel moet rond gemaakt worden en het probleem van Brussel-Centraal voor de nmbs moet aangepakt worden.

                            Je hebt politici nodig met een lange termijn visie, technocraten eigenlijk en niet mensen die leven tot aan de volgende verkiezingen. Je hebt ook een bevolking nodig die beseft dat er maatregelen moeten komen en dat je helaas het geld niet kan gaan halen bij de mensen die verantwoordelijk zijn voor het debacle.

                            Mijn en de volgende generatie gaat mogen betalen voor de stommiteiten van anderen, vandaar dat het mooi zou zijn als de ouderen wat minder weerstand zouden bieden tegen een verhoogde pensioen leeftijd.

                            Ok, ik geeft toen, nu is het echt wel mijn fout dat het een maatschappellijke discussie geworden is
                            Uit heel dit betoog snap ik nog niet.............hoe iemand kan verrechtvaardigen dat een bank (verschillende banken) die in faling dreigen te gaan (eerder gegaan zijn), maar rechtgehouden worden door "het gouvernement" (de belastingbetaler dus U, ik, gij), hun ex-personeelsleden (die zijzelf op pensioen /prepensioen hebben laten gaan om zogezegd te bezuinigen) zomaar en nog altijd een premie uit te betalen van om en bij de 200.000€....enne het gaat hem niet over één personeelslid hé, maar om heel veel man/vrouw...

                            Durf jij de rekening eens maken...ambtenaar versus bankbediende.....???


                            Reken uit en ween bittere tranen....
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het "bankenschadaal"

                              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                              Maar wist je dan ook dat die mensen eenmaal ze op pensioengerechtigde leeftijd van 60 jaar komen ze een premie krijgen van om en bij de 200.000€..via een zogezegde groepsverzekering...
                              Euh, dat heet pensioensparen. Dat had ik ook bij mijn vorige twee werkgevers, niet in de banksector. Aangezien die mensen bij een bank werken zou het me niet verbazen dat dit standaard in hun contract zit, enerzijds om de cijfers van de bank kunstmatig de hoogte in te laten gaan en anderzijds omdat ze waarschijnlijk veel betere voorwaarden geven dan in alle andere sectoren.

                              Groepsverzekering is dus pensioensparen.

                              Comment

                              Working...
                              X