Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het "bankenschandaal"

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Het "bankenschadaal"

    http://www.stepstone.be/Carriere-Tip...erzekering.cfm

    Hier wat meer uitleg, het hoeft dus blijkbaar niet enkel pensioensparen te zijn. Vermits het banken zijn en ze die produkten dus zelf verkopen zou het me niet verbazen als al hun personeelsleden verplicht in het systeem zit en iedereen dit dus krijgt bij het bereiken van de pensioenleeftijd.

    Niks abnormaal dus, aangemoedigd door de regering begin jaren '90 met het oog op de vergrijzing.

    Comment


    • #17
      Re: Het "bankenschadaal"

      Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
      Misschien wist je dit al, misschien wisten sommigen het niet..

      Wist je dat...vanaf de bankcrisis begon , ze geopteerd hebben om zoveel mogelijk mensen op pensioen te laten gaan..besparen weet je wel....

      Maar wist je dan ook dat die mensen eenmaal ze op pensioengerechtigde leeftijd van 60 jaar komen ze een premie krijgen van om en bij de 200.000€..via een zogezegde groepsverzekering...

      Op die manier spelen/speelden de banken met jouw/uw/mijn centen.....

      Het resultaat....ze komen niet meer toe...de staat stelt zich garant...en wij betalen twee maal...de profiteurs...die lachen in hun vuistje....en genieten een luilekker leven...

      En als ik nu onwaarheden vertel...dan zijn het de ex-bankbedienden zelf die me leugens wijs maakten..

      Je hebt een klok horen luiden maar je weet de klepel niet hangen..
      Een groepsverzekering is ondertussen bij veel privebedrijven deel van de verloning.
      Geen enkele bank heeft die kapitalen in eigen beheer - ze betaalt enkel jaarlijks de bijdragen aan de verzekeringsmaatschappij. Het is geen premie en heeft met jouw centen niks te maken.
      Elke vennootschap - ook van vrije beroepers - kan voor zijn personeel en management een groepsverzekering afsluiten. Zelfs zelfstandigen kunnen dat.
      Alleen de overheid doet dat nooit maar ambtenaren hebben dan ook een véél hoger pensioen dan prive-werknemers hé.
      De verzekerde bedragen gaan omhoog in evenredigheid met het salaris. Voor hogere kaderleden liggen de bedragen nog een stuk hoger dan die 200.000€. Ikzelf kan daar alleen maar van dromen - maar als jij me dat kan bezorgen dan hou ik me aanbevolen.
      En vergeet de fiscaliteit niet die deze bedragen serieus afroomt, en jaarlijks in de PB ook nog geld blijft kosten.

      Comment


      • #18
        Re: Het "bankenschadaal"

        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
        Ik zou eigenlijk niet weten waarom ze dit zouden sluiten??

        Sexueel? Noppes
        Politiek? Noppes
        Godsdienstig? Noppes
        maatschappelijk,,,JA.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Het "bankenschadaal"

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          maatschappelijk,,,JA.
          grt,bouk.
          Bedankt voor alweer een prima bijdrage.

          Comment


          • #20
            Re: Het "bankenschadaal"

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Bedankt voor alweer een prima bijdrage.
            geen dank...graag gedaan hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Het "bankenschadaal"

              ik heb ook al gans mijn loopbaan een groepsverzekering. (niet bij een bank)

              Dit omvat oa. pensioensparen, een verzekering tegen invaliditeit, tegen ongevallen enz...
              Ik betaal daarvoor maandelijks een bijdrage en mijn werkgever ook.
              DIe verzekering is tegenwoordig veel minder waard dan een paar jaar geleden omdat de premie bepaald wordt door de waarde van effecten, aandelen, enz... die erin zitten.

              Het is een van de dingen die we gedwongen worden te gebruiken om mensen in de prive een degelijk netto loon te bezorgen, want de lasten op arbeid zijn gewoon veel te hoog. Voor deze bedienden is het ook nodig om voor een normaal pensioen te zorgen, de pensioenen in de prive sector zijn niet zo fameus he! België kent de laagste pensioenen van Europa.

              Moeten die mensen die gans hun leven hebben bijgedragen aan een verzekingssysteem, plots hun premie ontnomen worden? Het is heel kortzichtig om bankbedienden die in dat systeem zitten te laten betalen voor een crisis die door de overheid, de banken en speculanten zelf is veroorzaakt.

              Zullen we dat eens doen met het extra pensioenstuk van ambtenaren? Het is geweten dat ambtenaren een beter pensioen hebben dan mensen in de prive. Hiervoor wordt een extra stuk bijgedragen wat het lagere loon compenseert tov de prive-sector. De overheid heeft inkomsten nodig, zullen we jouw pensioen gelijk trekken met de prive?

              Zullen we het systeem stoppen waarbij vast benoemde ambtenaren hun loon volledig doorbetaald krijgen bij ziekte of invaliditeit?

              Comment


              • #22
                Re: Het "bankenschadaal"

                Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                Zullen we dat eens doen met het extra pensioenstuk van ambtenaren? Het is geweten dat ambtenaren een beter pensioen hebben dan mensen in de prive. Hiervoor wordt een extra stuk bijgedragen wat het lagere loon compenseert tov de prive-sector. De overheid heeft inkomsten nodig, zullen we jouw pensioen gelijk trekken met de prive?
                Lagere loon?
                als ik mijn loon vergelijk met een ambtenaar die even lang werkt,
                dan kan ik bij sommigen echt jaloers worden...
                maarja, doe een examen frans erbij en je hebt een bonus,
                nog een extra examen hier of daar en nog wat geld erbij...
                maar ze hebben wel allemaal een lager loon?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #23
                  Re: Het "bankenschadaal"

                  Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                  ik heb ook al gans mijn loopbaan een groepsverzekering. (niet bij een bank)

                  Dit omvat oa. pensioensparen, een verzekering tegen invaliditeit, tegen ongevallen enz...
                  Ik betaal daarvoor maandelijks een bijdrage en mijn werkgever ook.
                  DIe verzekering is tegenwoordig veel minder waard dan een paar jaar geleden omdat de premie bepaald wordt door de waarde van effecten, aandelen, enz... die erin zitten.

                  Het is een van de dingen die we gedwongen worden te gebruiken om mensen in de prive een degelijk netto loon te bezorgen, want de lasten op arbeid zijn gewoon veel te hoog. Voor deze bedienden is het ook nodig om voor een normaal pensioen te zorgen, de pensioenen in de prive sector zijn niet zo fameus he! België kent de laagste pensioenen van Europa.

                  Moeten die mensen die gans hun leven hebben bijgedragen aan een verzekingssysteem, plots hun premie ontnomen worden? Het is heel kortzichtig om bankbedienden die in dat systeem zitten te laten betalen voor een crisis die door de overheid, de banken en speculanten zelf is veroorzaakt.

                  Zullen we dat eens doen met het extra pensioenstuk van ambtenaren? Het is geweten dat ambtenaren een beter pensioen hebben dan mensen in de prive. Hiervoor wordt een extra stuk bijgedragen wat het lagere loon compenseert tov de prive-sector. De overheid heeft inkomsten nodig, zullen we jouw pensioen gelijk trekken met de prive?

                  Zullen we het systeem stoppen waarbij vast benoemde ambtenaren hun loon volledig doorbetaald krijgen bij ziekte of invaliditeit?
                  Ik protesteer niet tegen die groepsverzekering!

                  Zoals ik al zei, het aantal ambtenaren moet omlaag. Dat systeem van vaste benoeming zou eigenlijk ook wel weg mogen. Dat volledig loon bij ziekte en dergelijke wordt niet eeuwig doorbetaald, toch?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Het "bankenschadaal"

                    Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                    Misschien wist je dit al, misschien wisten sommigen het niet..

                    Wist je dat...vanaf de bankcrisis begon , ze geopteerd hebben om zoveel mogelijk mensen op pensioen te laten gaan..besparen weet je wel....

                    Maar wist je dan ook dat die mensen eenmaal ze op pensioengerechtigde leeftijd van 60 jaar komen ze een premie krijgen van om en bij de 200.000€..via een zogezegde groepsverzekering...

                    Op die manier spelen/speelden de banken met jouw/uw/mijn centen.....

                    Het resultaat....ze komen niet meer toe...de staat stelt zich garant...en wij betalen twee maal...de profiteurs...die lachen in hun vuistje....en genieten een luilekker leven...

                    En als ik nu onwaarheden vertel...dan zijn het de ex-bankbedienden zelf die me leugens wijs maakten..
                    Inderdaad , dat noemt men een groepsverzekering, ook gebruikelijk bij de meeste grote bedrijven, hadden wij ook bij Philips, maar dat is er maar gekomen vanaf het jaar 2.000 denk ik, dus bijlange geen 200.000€, en ter vervanging van een of andere loonsverhoging, en daarnaast houd niemand je tegen daarbovenop ook nog eens aan pensioensparen te doen.

                    De banken zijn hier de voortrekkers in geweest, wat maar de normaalste zaak van de wereld is natuurlijk, geloof maar niet dat een bankbediende op 60 jarige leeftijd en maar 10 jaar actieve dienst ook dat bedrag zal krijgen.

                    Wat is je probleem daarmee.
                    Last edited by Guest42; 1 juni 2012, 08:20.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Het "bankenschadaal"

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Lagere loon?
                      als ik mijn loon vergelijk met een ambtenaar die even lang werkt,
                      dan kan ik bij sommigen echt jaloers worden...
                      maarja, doe een examen frans erbij en je hebt een bonus,
                      nog een extra examen hier of daar en nog wat geld erbij...
                      maar ze hebben wel allemaal een lager loon?
                      Allez, we zijn weer vertrokken. En nu de zelfstandigen nog.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Het "bankenschadaal"

                        Dat volledig loon bij ziekte en dergelijke wordt niet eeuwig doorbetaald, toch?
                        Bij vast benoemde ambtenaren wel ja. En die zijn bijna ook niet aan de deur te zetten als ze slecht presteren...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Het "bankenschandaal"

                          [Mod-LesC]Alleszins een maatschappelijke discussie en dus gesloten vóór een en ander helemaal uit de hand loopt[/Mod]
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment

                          Working...
                          X