Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfstwandelingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herfstwandelingen

    Hallo
    Het is weer zo ver. Stilletjes aan krijgt de natuur meer kleur en schieten de paddenstoelen uit de grond.
    Nu was ik eens benieuwd naar wat jullie de mooiste herfstwandelingen of herfstbossen vinden die je mij kan aanraden.
    Alle tips of info welkom.
    Alvast bedankt !
    Groetjes,
    Niels
    - Photography made me look at things differently -


  • #2
    Re: Herfstwandelingen

    Hier in Neerpelt is een mooi bos in het gehucht 'Het Herent'. Je kan beginnen te wandelen vanaf de Olmenstraat. Mooi, redelijk groot bos met mooie paadjes en kalm om te wandelen.

    Net buiten het centrum in Neerpelt is er een groter bos bij het Provinciaal Domein Dommelhof, waar jaarlijks een internationale veldrit wordt georganiseerd en dit jaar het Limburgs kampioenschap veldlopen was. Daar is het uiteraard wel wat drukker, maar ook een aanrader om te wandelen vind ik persoonlijk.

    Comment


    • #3
      Re: Herfstwandelingen

      Vlak bij mijn deur, omgeving Hertsberge-Beernem is het grootste bosrijke gebied in de wijde omgeving : Lippensgoed/Bulskampveld. Best een kaart meedoen want het is een doolhof als je de grote paden verlaat.

      Deze dus :

      Last edited by Guest2; 16 oktober 2013, 09:12.

      Comment


      • #4
        Re: Herfstwandelingen

        Het hallerbos!

        Zou er ook eens moeten passeren, maar ik vind er de tijd niet meer voor, met mn studies
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

        Comment


        • #5
          Re: Herfstwandelingen

          Bedankt voor de voorstellen tot nog toe, zal ze zeker in gedachten houden.
          Weet iemand of het Zoniënwoud de moeite is tijdens de herfst? Veronderstel van wel
          - Photography made me look at things differently -

          Comment


          • #6
            Re: Herfstwandelingen

            Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
            .......
            Weet iemand of het Zoniënwoud de moeite is tijdens de herfst? ...
            ja.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Herfstwandelingen

              De beukenbossen van St. Martens-Latem.
              Heerlijke kleuren (tenminste als ze de laatste 8 jaar nog niet gekapt zijn...)
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: Herfstwandelingen

                Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                De beukenbossen van St. Martens-Latem.
                Zonienwoud ook hoofdzakelijk beuken.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Herfstwandelingen

                  Elk bos is toch mooi, ook al telt het bos maar vier bomen...
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herfstwandelingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Elk bos is toch mooi, ook al telt het bos maar vier bomen...
                    Volgens de Nederlandse Boswet heb je minstens 21 bomen nodig, per 1000m².
                    In België is er het bosdecreet : dit decreet definieert bossen als "grondoppervlakten waarvan de bomen en de houtachtige struikvegetaties het belangrijkste bestanddeel uitmaken, waartoe een eigen fauna en flora behoren en die één of meer functies vervullen".
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herfstwandelingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Elk bos is toch mooi, ook al telt het bos maar vier bomen...
                      Naaldbomen vind ik in deze tijd van het jaar toch niet zo veel hebben... En hier in de omgeving zijn het ook vooral naaldbossen
                      Bedankt voor de inbreng alvast
                      - Photography made me look at things differently -

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herfstwandelingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
                        Naaldbomen vind ik in deze tijd van het jaar toch niet zo veel hebben... En hier in de omgeving zijn het ook vooral naaldbossen
                        Ik bekijk wat ze "een bos noemen" door de bril van de Zweden.
                        Je weet ook wat je moet doen als je verdwaalt in een IJslands bos ? Recht staan ! A propos, in 2011 heb ik de proef op de som genomen en geprobeerd om verloren te lopen in een IJslands bos, het is me echt niet gelukt.
                        En nu lees ik hier in #10 dat 4 bomen al een mooi bos zijn, pffff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Herfstwandelingen

                          laat ik mij nu vangen wanneer ik een reactie plaats wat betreft mijn voorgaande post en de reacties daaropvolgend ?
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Herfstwandelingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Elk bos is toch mooi, ook al telt het bos maar vier bomen...
                            Heb hier ooit, bij mij thuis, een Japanner te gast gehad. 's Avonds laat zijn we gearriveerd en echt geen tijd meer gehad (ook geen goesting meer) om nog buiten te gaan.
                            s' Morgens staat mijnheer Junli op en gaat even buiten, komt vliegensvlug terug binnen en vraagt: "is that all yours, is that your backyards, all overthere just too the wood?"

                            Ik heb een huisje met een tuintje, alles bijeen van +/- 8 are en achteraan stonden toen 5 zilverberken.

                            Moet dus wel kloppen van die vier bomen en 't is een bos...
                            PS in de Engelse vertaling zullen wel fouten staan, maar dat doet niks ter zake..ik verstond hem toen, door al mijn koppijn door.
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Herfstwandelingen

                              Tsja, zoals oa in de fotografie verleg je heel snel je normen als je het betere werk hebt gezien.
                              Ieder jaar, als ik terug kom van reis erger ik me te pletter hier. Iedereen komt hier wandelen in onze "bossen" maar voor mij is dat dan een parkje.
                              Na een dag of drie gaat dat over

                              Comment

                              Working...
                              X