Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HEOS-app zet de muziekmappen op m'n externe USB-schijf niet alfabetisch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HEOS-app zet de muziekmappen op m'n externe USB-schijf niet alfabetisch

    Sinds kort heb ik een nieuwe versterker, en die bedien ik met de HEOS-app (ontwikkeld door DENON, en intussen ook gebruikt voor bepaalde MARANTZ versterkers)
    Nu is het probleem het volgende:
    Ik heb een hele SSD vol mappen met muziek aangesloten op de USB-poort van m'n versterker.
    Echter, al die mappen staan door mekaar, dus helemaal niet alfabetisch gerangschikt.
    Een hele klus dus om de juiste muziek te vinden zo'n 400 mappen...
    In die HEOS-app zit ook de mogelijkheid om een helpdesk aan te schrijven als je een probleem hebt.
    Dat heb ik dus gedaan, en hun antwoord is:

    "De HEOS app indexeert de mappen zoals de app deze aangeboden krijgt. Dus u zal de mappen moeten indexeren op de SSD om het ook zo in de app te krijgen. U kunt dit bijvoorbeeld doen door gebruik te maken van nummers voor de bestandsnamen"

    Dat heb ik dus ook gedaan, zonder het gewenste resultaat.
    Ik heb hun dus opnieuw gecontacteerd, in de hoop dat ik iemand anders te pakken kreeg, die er mss meer van afwist, en gezegd dat ik alles heb geprobeerd (en uitgebreid verteld wat ik zoal gedaan had), en dat niks werkt.
    Hun antwoord:

    Zoals voorheen gezegd, de HEOS app indexeert de mappen zoals de app deze aangeboden krijgt. Dus u zal de mappen moeten indexeren op de SSD om het ook zo in de app te krijgen.
    Probeer het eens door de mappen te nummeren in plaats van speciale tekens te gebruiken.
    Ik hoor graag of het daarmee wel lukt.
    Met vriendelijke groet,


    Het rare is dat ik voorheen een ONKYO versterker had, en dat ik die ook bediende met een app, zij het dan specifiek van ONKYO, en dat daarmee alles perfect alfabetisch stond...

    Heeft iemand van jullie ook al dat probleem gehad met die HEOS-app en mss intussen al kunnen oplossen?
    Of hebben de techneuten onder jullie misschien wel een andere oplossing?

  • #2
    Re: HEOS-app zet de muziekmappen op m'n externe USB-schijf niet alfabetisch

    Heb ook een Marantz Heos versterker. Ik benader mijn bestanden (geripte cd's in flac Formaat) die op de Nas staan via dlna. Werkt zonder problemen. Mappen staan gewoon alfabetisch. De files erin volgens tracknummer.
    Voor dat laatste is het wel belangrijk dat de metadata in je bestanden goed is. Welke bestanden gebruik je : mp3 en flac kunnen die tags bevatten, wav bestanden niet. Flac is hier ook het beste Formaat: de kwaliteit is hetzelfde als wav, maar de bestanden zijn een 40% kleiner en je kan die tags gebruiken, waarmee je dus ook je af te spelen bestanden makkelijker kan terugvinden. Een Nas met dlna server heeft toch wel zijn voordelen... Ook dat je de bestanden op meerdere toestellen tegelijk kan gebruiken. Met 1 Usb harddisk is dat wat moeilijker.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: HEOS-app zet de muziekmappen op m'n externe USB-schijf niet alfabetisch

      Bedankt polleke, eindelijk zie ik een lichtpuntje...
      De SSD (die op de USB-poort aangesloten is)staat bij mij gewoon vol met mapjes die meestal de titel van de plaat dragen. Daarin staat dan een verzameling track's in Flac-formaat (hoewel dit hier niet relevant is)
      Mijn enige probleem is dus dat de mapjes niet in alfabetische volgorde staan, zoals destijds in de CD-winkel...

      Comment


      • #4
        Re: HEOS-app zet de muziekmappen op m'n externe USB-schijf niet alfabetisch

        Ik heb hier net zoals polleke ook alles op een NAS gezet. Grote voordeel is dat die muziek op alle DLNA/Cast/Bluetooth apparaten in huis kan afgespeeld worden via de smartphone.

        Ik heb voorlopig nog maar 1 HEOS toestel maar zou wel graag het HEOS systeem eens willen proberen met 2 apparaten. Je kan die in de app koppelen waarbij bv in keuken en woonkamer dezelfde muziek tegelijk kan afgespeeld worden.

        Comment


        • #5
          Re: HEOS-app zet de muziekmappen op m'n externe USB-schijf niet alfabetisch

          Een NAS zit niet in de planning.
          Ik zoek eigenlijk alleen een oplossing waarmee ik de mapjes alfabetisch te zien krijg.

          Comment


          • #6
            Re: HEOS-app zet de muziekmappen op m'n externe USB-schijf niet alfabetisch

            Niemand die hetzelfde problerm heeft als ikzelf, blijkbaar...

            Comment


            • #7
              Re: HEOS-app zet de muziekmappen op m'n externe USB-schijf niet alfabetisch

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Niemand die hetzelfde problerm heeft als ikzelf, blijkbaar...
              Zou eens een lege USB-stick (onder FAT32), voorzien van 3 lege mapjes en zien of dat alfabetisch lukt.
              Normaal moet dat gewoon alfabetisch staan. Voor zover ik weet zie ik geen sorteeropties in die HEOS app.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: HEOS-app zet de muziekmappen op m'n externe USB-schijf niet alfabetisch

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Zou eens een lege USB-stick (onder FAT32), voorzien van 3 lege mapjes en zien of dat alfabetisch lukt.
                Normaal moet dat gewoon alfabetisch staan. Voor zover ik weet zie ik geen sorteeropties in die HEOS app.
                Ik heb op een USB-stick enkele mapjes gemaakt met verschillende name, en inderdaad... deze staan alfabetisch. In totaal staan er een dikke 400 mappen op de SSD. Ik zal het dus moeten zoeken in het maximum aantal tracks die op die mappen staan denk ik dan?

                Comment


                • #9
                  Re: HEOS-app zet de muziekmappen op m'n externe USB-schijf niet alfabetisch

                  Heb eens gekeken wat ik op mijn NAS van muziek heb staan :
                  Een kleine 700 GB, kleine 2700 mappen en een 30000 bestanden, een kleine 24000 zijn effectief flacs.
                  Ik weet dat er een beperking is als je een gedeelde netwerkmap gebruikt (maar via DLNA heb je daar geen last van).
                  Voor USB heb ik wel volgende beperkingen gevonden in de Heos specificaties :
                  indien FAT 32, max. 2 TB, 8 mapniveaus diep, 500 mappen en 5000 bestanden.
                  Maar voor die 5000 bestanden staat er dan een opmerking bij dat dit afhankelijk is van de grootte van het USB-geheugen en de bestandgrootte.

                  Het zou dus inderdaad kunnen dat het aantal bestanden je parten speelt.

                  PS : om muziek af te spelen heb je niet direct een SSD nodig qua snelheid. Een CD'tje zorgt voor 1414 kb/s of 0.17 MB/s (een flac dus nog een 40% minder). Een SATA SSD haalt in theorie een 500 MB/s (via USB 3 ietske minder).
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: HEOS-app zet de muziekmappen op m'n externe USB-schijf niet alfabetisch

                    Het gaat me niet om de snelheid, Pollekë.
                    Wél om het comfort van de compacte afmetingen van de SSD.

                    Comment

                    Working...
                    X