Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hemelvaartsdag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hemelvaartsdag

    Nu weet ik eindelijk de betekenis van Hemelvaartsdag: er vallen die dag in België en Duitsland door alcohol gebruik de meeste verkeersdoden. Peterus maakt dan overuren.

  • #2
    Re: Hemelvaartsdag

    Vanaf morgen gaan ze toch al meer alcoholcontroles houden omdat er in België nog altijd veel teveel mensen rondrijden die teveel gedronken hebben: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...oholcontroles/
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Hemelvaartsdag

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Nu weet ik eindelijk de betekenis van Hemelvaartsdag: er vallen die dag in België en Duitsland door alcohol gebruik de meeste verkeersdoden. Peterus maakt dan overuren.
      https://www.ed.nl/auto/waarom-hemelv...lgie~a352539f/
      Daarenboven is er nog de staking van de bagage afhandelaars. Er zal daardoor een lange wachtrij staan voordat die Petrus je binnen laat in de hemel of je eventueel terugstuurt.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Hemelvaartsdag

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Vanaf morgen gaan ze toch al meer alcoholcontroles houden omdat er in België nog altijd veel teveel mensen rondrijden die teveel gedronken hebben: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...oholcontroles/
        In Nederland zijn het de gasballonnetjes: nog gevaarlijker dan drank en ze lachen zich te pletter tegen een boom of mede weggebruiker. Het absurde is dat in tegenstelling tot alcohol het lachgasgebruik op zich nog niet strafbaar is, wel de gevolgen daarvan. Gelukkig wordt de wet aangepast dat het bezit van lachgas patronen in de auto strafbaar wordt, maar hoeveel (onschuldige) slachtoffers zullen er voordien nog vallen.
        Die patronen geheel verbieden is een probleem daar die patronen eigenlijk bedoeld zijn voor slagroomspuiten en bubbeltjes water zoals Sodastream, ik heb die ook in huis.
        Last edited by Binnenuit; 9 juni 2022, 12:18.

        Comment


        • #5
          Re: Hemelvaartsdag

          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          In Nederland zijn het de gasballonnetjes: nog gevaarlijker dan drank en ze lachen zich te pletter tegen een boom of mede weggebruiker. Het absurde is dat in tegenstelling tot alcohol het lachgasgebruik op zich nog niet strafbaar is, wel de gevolgen daarvan. Gelukkig wordt de wet aangepast dat het bezit van lachgas patronen in de auto strafbaar wordt, maar hoeveel (onschuldige) slachtoffers zullen er voordien nog vallen.
          Die patronen geheel verbieden is een probleem daar die patronen eigenlijk bedoeld zijn voor slagroomspuiten en bubbeltjes water zoals Sodastream, ik heb die ook in huis.
          "Bezit van lachgaspatronen in de wagen starfbaar" is een lastige denk ik. Hoe krijg ik die dan van de winkel naar huis? Ok, ik ga er niet dezelfde hoeveelheden van kopen misschien maar toch, het is een rare zone. Soms is zo'n slechte verwoording wel nadelig. Zowel voor de gewone gebruikers als de misbruikers.

          Dat lachgas voor slagroomtoestellen gebruikt wordt wist ik. Maar in spuitwater? Dat is bij mijn weten steeds CO2 omdat dat oplost in water. Op het patroon van Sodastream hier staat nochtans duidelijk "CO2", net zoals op die op het werk voor het fonteintje dat ook spuitwater geeft.

          Maar is er eigenlijk een probleem om voor slagroom ook CO2 te gebruiken? Of stikstof? Voor zover ik me herinner was het vroeger (vorige eeuw) toch ook CO2 voor slagroom.

          Comment


          • #6
            Re: Hemelvaartsdag

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            "Bezit van lachgaspatronen in de wagen starfbaar" is een lastige denk ik. Hoe krijg ik die dan van de winkel naar huis? Ok, ik ga er niet dezelfde hoeveelheden van kopen misschien maar toch, het is een rare zone. Soms is zo'n slechte verwoording wel nadelig. Zowel voor de gewone gebruikers als de misbruikers.

            Dat lachgas voor slagroomtoestellen gebruikt wordt wist ik. Maar in spuitwater? Dat is bij mijn weten steeds CO2 omdat dat oplost in water. Op het patroon van Sodastream hier staat nochtans duidelijk "CO2", net zoals op die op het werk voor het fonteintje dat ook spuitwater geeft.

            Maar is er eigenlijk een probleem om voor slagroom ook CO2 te gebruiken? Of stikstof? Voor zover ik me herinner was het vroeger (vorige eeuw) toch ook CO2 voor slagroom.
            Enige jaren geleden werden de winkels van Blokker leeg gekocht door de jeugd, die massaal de patronen voor slagroom gingen gebruiken om in hogere sferen te komen. De schoolpleinen lagen bezaait met lege patronen, maar het kan zijn dat er tegenwoordig een ander gas in zit.

            Comment


            • #7
              Re: Hemelvaartsdag

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              "Bezit van lachgaspatronen in de wagen starfbaar" is een lastige denk ik. Hoe krijg ik die dan van de winkel naar huis? Ok, ik ga er niet dezelfde hoeveelheden van kopen misschien maar toch, het is een rare zone. Soms is zo'n slechte verwoording wel nadelig. Zowel voor de gewone gebruikers als de misbruikers.

              Dat lachgas voor slagroomtoestellen gebruikt wordt wist ik. Maar in spuitwater? Dat is bij mijn weten steeds CO2 omdat dat oplost in water. Op het patroon van Sodastream hier staat nochtans duidelijk "CO2", net zoals op die op het werk voor het fonteintje dat ook spuitwater geeft.

              Maar is er eigenlijk een probleem om voor slagroom ook CO2 te gebruiken? Of stikstof? Voor zover ik me herinner was het vroeger (vorige eeuw) toch ook CO2 voor slagroom.
              N2O smaakt neutraal, CO2 smaakt zurig. Maar N2 ware volgens mij ook een oplossing. Het wordt trouwens ook in bepaalde bieren en ijsjes gebruikt

              Comment


              • #8
                Re: Hemelvaartsdag

                Het is trouwens het N2 in de ‘widget’ van de blikjes Guinness dat zorgt voor een mooie schuimkraag die (bijna?) zo lang overeind blijft als er nog bier in je glas is.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X