Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

    Hi BD-ers,

    Hebben jullie soms ook 't gevoel dat sommige firma's erop uit zijn om uw zuurverdiende centjes uit uw portefeuille te stelen ?

    Vorig jaar in september lieten we nieuwe sectionele garagepoorten plaatsen, poorten met ceder planchetten. Een hele verandering na de 2 oude kantelpoorten, veel stillere werking, betere sluiting en isolatie. Helaas was de uitvoering niet zoals gevraagd, de afwerking was heel slordig, heel wat gebreken, de boogvorm tussen poort en gevel niet rond, opstand van arduinen dorpel geschonden, onderdelen slecht bevestigd, teveel om op te noemen. Ik heb geen idee wie er zich in hun atelier met mijn poorten heeft beziggehouden maar ik kan niet geloven dat het een schrijnwerker was. Eerlijk (ok, dom ook waarschijnlijk) als we zijn heb ik op een bepaald moment de faktuur betaald. Voor alle openstaande problemen was er vanaf toen gezever want de uitvoering was "zoals gevraagd", volgens de werkplannen (die ik nooit heb mogen zien) en vooral "volgens de regels van de kunst". Na de melding van een laatste probleem kreeg ik antwoord van de baas himself dat hij was komen kijken en dat hij zelfs met een loupe geen probleem kon vaststellen, dat ik moest stoppen met commentaar geven op de chef-atelier en dat het ook moest uit zijn zoeken naar problemen.
    En als klap op de vuurpijl, klachten worden niet aanvaard wanneer fouten niet zichtbaar zijn op een afstand van 1,5m.
    Toen dacht ik, als dit de kwaliteitsnorm is die de grote baas (met ernstige oogproblemen volgens mij) nastreeft dan hoef ik mij niet langer ziek te maken in de aanslepende problemen. Dus ik heb hem en de verkoper die ondertussen een neus als Pinokkio moet hebben laten weten dat ze niet meer moeten komen zelfs niet voor zaken die ze wel beloofd hadden. Ik laat de resterende problemen door een stielman aanpakken. En toen dacht ik, oef daar ben ik vanaf ...

    En toen kwam die Errata Email van Neckermann toch wel binnenvallen zeker ...

    Als kwaliteitsvolle organisatie hechten wij er het grootste belang aan u zo correct mogelijk te informeren over uw geboekte reis.

    De directie van de residentie ....... informeert ons dat de eindschoonmaak ter plaatse verplicht te betalen is, dit in tegenstelling tot wat in de brochure vermeld staat.

    De prijs van de eindschoonmaak bedraagt 80,00 EUR. voor een type 100, en 95.00 EUR. voor de overige types.



    Dit is de zesde keer dat we naar een soortgelijk verblijf gaan en we kozen voordien steeds voor de formule "eindschoonmaak zelf doen". Die keuze ook deze keer vermeld in de brochure, helaas klein foutje van Neckermann ... en nu we zijn alweer 95 euro armer ....

    Maar allez, zolang we maar gezond zijn en kunnen fotograferen. En toch hé, met wat ik teveel heb betaald aan die amateurs van die poortenfirma en het grapje van Neckermann had ik nog een heel mooi lenzeke kunnen kopen ...

    Dany.

  • #2
    Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

    heb er ook zo eentje op komst.
    komen binnen een kleine maand nieuwe ramen placeren.
    was ook van als we binnen kunnen is't ok!
    ikke vlug 2 dagen conge gepakt.

    is al verre van de goeiekoopsten dus verwacht ik ook de kwaliteit.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

      Sterkte David,

      Ik had ook 2 dagen verlof genomen. Den donderdagvoormiddag geen kat gezien. Toen ik om 9 uur belde waar ze bleven, geen probleem, straks zijn ze daar, ze zijn de isolatie nog aan het aanbrengen. Drie uur later kwamen ze den oprit opgedraaid, net op tijd voor de boterhammekes en de rustpauze tot 13:00h.

      Naast schrijnwerkerij leek ook planning leek niet hun sterkste punt ....

      Comment


      • #4
        Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

        Amaai, bij mij zou dat helemaal niet gepakt hebben!
        Noch met die poortenmaker, noch met Neckerman.
        Me dunkt dat je waarlijk schrik hebt om voor uw rechten op te komen.
        Dreig eens met naar de Vrederechter te stappen als ze dat niet sofort in orde maken.
        En neem voldoende foto's van hun geknoei.

        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

          U bedriegen (of proberen toch) doen ze spijtig genoeg op veel plaatsen.
          Voorbeeld ... verplicht jaarlijks onderhoud van een alarm.
          Contract begon ooit in oktober en is jaarlijks betaalbaar na het onderhoud.
          De firma dat het plaatste is ondertussen al lang overgenomen door een veel grotere.
          Nu MOET je vooraf betalen, dus nog voor ze iets doen, hebben ze plots besloten dat het bedrag van 1 januari tot 31 december loopt waardoor je in een bepaald jaar dus in oktober voor een jaar betaald en in januari terug voor het jaar erop, ze zijn dus plots met 10 maand gaan lopen.
          Het onderhoud bestaat normaal verplicht uit het testen van het systeem, het uitmeten van de batterijen en het reinigen en nazien van de dedectoren.
          De laatste 5 keer dat ze geweest zijn is er maar één keer deftig het onderhoud gedaan, de andere keren geeft die de technische code in, meet de batterij van de centrale eens uit, niet die van de sirene, kuist geen dedectoren of ziet ze niet na want mijnheer wil niet op een klein ladderke staan (slecht voor zijn rug) en aan de sirene durft hij niet komen want zo hoog (nog geen 3 meter) durft hij niet gaan wegens risico moest hij vallen. Ik vraag mij af waarom ze hem dan sturen.
          Maar ja, factureren doen ze wel.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

            Ik zou ook zeggen: durf eens terug te vechten ! ALs is het maar dat ze eens weten dat niet iedereen zo met zich laat sollen, want dan BLIJVEN ze het nog doen ook !

            Vorig jaar heb ik 3 van die afzetters tegelijk gehad:
            - weggegaan uit huurhuis. Huurbaas was wreed content van ons en na de laatste ronde had hij niks kunnen vinden-> dus we gingen onze waarborg terug krijgen. Geen papier getekend.. en natuurlijk na 3 weken een mail van het immo buro dat hij 200 euro wou voor kapotte kraan etc.. Immo zelf vroeg ook nog eens 200 euro erbovenop voor hun "werk" aan de beschrijving (die we niet hadden). Ik ben toen op afspraak gegaan met de huurdersbond en ze zeiden dat ze niks van ons konden vragen zonder wederzijds getekende beschrijving; Heb een mooie aangetekende brief gestuurd, de immo heeft meteen zijn 200 euro laten vallen en heb de huisbaas uiteindelijk maar 75 euro betaald (ik durfde niet tot 0 te gaan, ben al blij dati k durfde bluffen tot 75 euro ).
            -nieuwe keuken door Eggo laten zetten. ZEker 3x een nieuwe offerte/contract getekend waar alles tot de details in stond berekend. Na de plaatsing bellen ze me dat ze nog 180 euro moeten hebben voor de verhuisfirma die de kasten op het 1e verdiep kwam zetten (zij waren hun lift vergeten en ze hadden een aparte firma gebeld). Ik heb gezegd dat ze maar een factuur durven sturen voor iets waar ik niet voor getekend heb.. en wat krijg ik? Een bestelbon voor een lift *lol* ..alsof ik dat ga tekenen. Verder niets meer van gehoord buiten een dreigtelefoontje en daarna een vriendelijke man die zei dat we feitelijk gelijk hadden.

            Gewoon vragen wat uw rechten zijn (op een ander liefst) en het been stijf houden. Ze zetten u tegenwoordig af waar ge bij staat
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment


            • #7
              Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

              Zoals gezegd, poot stijfhouden, alles goed documenteren, en alles op papier zetten.

              Het kan overigens ook anders: ik heb de afgelopen drie jaar verschillende aannemers over de vloer gehad, alles naar wens uitgevoerd en gefactureerd.

              Voor het enige wat duurder uitkwam dan de offerte (aanleg nieuw dak, er moest meer hout in het gebinte vervangen worden dan gepland) hebben ze me gebeld voor ze aan de werken begonnen, alles uitgelegd en getoond, en apart factuurtje voor gestuurd.

              Comment


              • #8
                Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Amaai, bij mij zou dat helemaal niet gepakt hebben!
                Noch met die poortenmaker, noch met Neckerman.
                Me dunkt dat je waarlijk schrik hebt om voor uw rechten op te komen.
                Dreig eens met naar de Vrederechter te stappen als ze dat niet sofort in orde maken.
                En neem voldoende foto's van hun geknoei.

                Grtz, RF
                Hi Red Falcon,

                Achteraf gezien was het inderdaad beter geweest om die bandieten op die manier aan te pakken. Maar op 't moment zelf leek het erop dat ze de wil hadden om een en ander op te lossen. Er zijn ook een paar zaken opgelost maar een aantal bleven open staan en een deel heb ik zelf opgelost. En helaas, ik had betaald.

                Wat Neckermann betreft, daar ben ik nog mee in discussie. Er zijn al een paar mails oever en weer gegeaan maar dat gaat via iemand van de helpdesk. De communicatie verloopt niet alleen traag maar is ook heel onpersoonlijk. Maar indien ik vandaag geen serieus antwoord krijg dan stap ik zaterdag naar het kantoor waar we hebben besteld.
                Eens goed mijn gedacht zeggen zal wellicht niet helpen maar het lucht misschien op.

                Comment


                • #9
                  Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

                  @Verseg

                  Als 't meevalt moet ik het ook zeggen natuurlijk. Vorig jaar heb ik een alarm laten plaatsen door een firma over dewelke een werkcollega heel positief was.

                  Die mensen hebben een bestek opgemaakt en dat is ook de prijs die ik heb betaald.

                  Twee jonge kerels hebben het alarm geplaatst, 's morgens begonnen en rond drie uur in de namiddag was de klus geklaard. Een goeie uitleg en de eerste keer dat ik iemand terugzag was bij een jaarlijkse kontrole. Na de check bonneke afgetekend en ik heb het bedrag van de kontrole overgeschreven.

                  Zo'n firma kunt ge aan iedereen aanbevelen.


                  Bij die poorten lag het wel anders, verschillende keren een halve dag verlof of een uur recup genomen omdat ze moesten langskomen en na een uur waren ze weg want ze hadden geen tijd of ze wisten niet hoe 't in mekaar zat of ze hadden geen gerief bij.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    De laatste 5 keer dat ze geweest zijn is er maar één keer deftig het onderhoud gedaan, de andere keren geeft die de technische code in, meet de batterij van de centrale eens uit, niet die van de sirene, kuist geen dedectoren of ziet ze niet na want mijnheer wil niet op een klein ladderke staan (slecht voor zijn rug) en aan de sirene durft hij niet komen want zo hoog (nog geen 3 meter) durft hij niet gaan wegens risico moest hij vallen. Ik vraag mij af waarom ze hem dan sturen.
                    Maar ja, factureren doen ze wel.
                    Die is goed, bij mij hangen er twee sensoren binnen al op meer dan 3 meter hoogte, en de buitensirene hangt zelfs op 5m40 ... en die worden allemaal elk jaar nagekeken en gekuisd, ik betaal niet voor niets hé. Als hij ze niet wil nakijken teken ik niet, en bel ik terwijl hij er is nog naar zijn manager ... niet laten doen, zo'n alarm met meldcentrale is al duur genoeg.
                    Als je sirene te laag hangt kunnen ze hem al snel volspuiten met schuim, dan heb je er ook niets aan, bij mij hebben ze hem mooi tegen de dakgoot mogen hangen ... nog liever had ik hem in de nok gehad (meer dan 8 meter hoog), maar dat vonden ze geen goed idee bij de installatie ...

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

                      @monstertruckess & perelaar

                      Binnenkort begin ik met verbouwingen en kan ik beroep doen op de aannemer die indertijd ons huis heeft gebouwd. Misschien niet de goedkoopste maar wel eerlijk en proper werk. De 1,5m regel is nog nooit bovengehaald om klachten te verwerpen.
                      Voor het schrijnwerk, idem. Schrijnwerkers die na hun werkzaamheden nog eens rondlopen en hun werk nog eens checken en voelen aan ramen en deuren of alles goed zit. Dus geen verrassingen zoals bij Maldex waar ge alles zelf moet checken en nog op de vingers wordt getikt door de baas wanneer je een volgende stommiteit ontdekt.

                      Nog eens de poorten ...

                      Op een bepaald moment was ik toch weer zover dat ik de verkoper tot bij mij kreeg om nog eens mijn dossier te overlopen. Zonder in detail te treden vroeg ik of hij kon checken of er geen vorm van compensatie mogelijk was. Dat zou mij hebben toegelaten om zonder extra kosten een deel van het werk dat ze in mijn ogen hadden verknoeid opnieuw te doen. Hij noteerde al mijn grieven en na 2 weken kreeg volgend mailtje :

                      Dag Dany,



                      Vrijdag laatstleden uw dossier ten berde gebracht op de vergadering.

                      Na het doorlopen ervan, na het bekijken van onze werkgegevens dien

                      ik u te melden dat we niet direct kunnen overgaan tot een compensatie.

                      Wel hebben we genoteerd dat bij volgende dergelijke realisaties van poorten

                      onze coördinatie tussen klant – verkoper en atelier nog beter dient te

                      verlopen …iets waar we dan ook de nodige aandacht aan zullen geven.





                      Bedankt voor uw begrip,




                      U begrijpt dat ik heel opgetogen was met dit stukje proza.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        heb er ook zo eentje op komst.
                        komen binnen een kleine maand nieuwe ramen placeren.
                        was ook van als we binnen kunnen is't ok!
                        ikke vlug 2 dagen conge gepakt.

                        is al verre van de goeiekoopsten dus verwacht ik ook de kwaliteit.
                        Heb hier net alles beneden laten veranderen
                        Mooie deuren, poort, alles mooi afgewerkt, maar idd nogal prijzig
                        (alles in aluminium)

                        Kwas wel thuis en heb ze bezig gezien, twaren wel stielmannen.
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

                          Jààà`ren geleden alweer hadden we steeds last van te lage waterdruk in de cv ketel.Ik cv-installatiebedrijf gebeld. Om 9:00u kwamen ze met 2 personen aan. 1 volwassen monteur en een stagiar. Dit vanwege veiligheid omdat ze onder de vloer moesten werken. van 10:00u tot 10:30u gingen ze uitgebreid pauzeren. en om 11:30 uur waren ze klaar. Het bedrijf lag op 15 minuten rijden van mijn huis. Krijg ik een faktuur thuis gestuurd voor arbeidsloon:
                          5 uur x 2 volledig arbeidsloon van toen Fl. 50,00 per uur. dat is omgerekend iets minder dan € 25,00. Ik dus bellen hoe ze aan die uren kwamen. Wat bleek, ze moesten eerst de bus laden voor de hele dag en waren daar om 7:30 mee begonnen. Dus daar 1,5 uur voor gerekend. De pauze was er niet van af getrokken en na terugkomst op het bedrijf moesten ze de pakken nog schoonspuiten waar ze dus 3/4 uur voor nodig hadden ...
                          Ik een aangetekende brief gestuurd dat ik niet van plan was te betalen voor het laden van de bus voor anderen. Ik geen pauze hoef te betalen en dat ik zelf die pakken wel binnen 10 minuten in mijn achtertuin schoon had gekregen. Het ging enkel om een beetje modder. Verder vertelde ik dat ik niet van plan was om een vol salaris voor een stagiar te betalen die verder niets gedaan had dan aanwezig zijn. Dit resulteerde in een fikse verlanging van het arbeidsloon conform mijn berekening .

                          Gr. X.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

                            Effe kleine update ....

                            Enkele mails naar Neckermann waarin ik mijn ongenoegen liet blijken zijn op niets uitgedraaid. Ik geraak gewoon niet verder dan een soort helpdesk meisjes die mij drie keer in dezelfde bewoordingen lieten weten dat er niks aan te doen is ...
                            Een identieke mail naar het kantoor in Gent waar we geboekt hadden heeft wel het beoogde resultaat opgeleverd.

                            Ondertussen heb ik gemerkt dat men steeds alert moet zijn en dat er veel snoodaards rondlopen die zonder veel moeite snel rijk proberen te worden.
                            Boodschap aan de sluwe verkoper en arrogante zaakvoerder van Maldex : jullie zullen krijgen géén tweede kans !

                            Dany.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help ! Iedereen wil mij bedriegen ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                              Heb hier net alles beneden laten veranderen
                              Mooie deuren, poort, alles mooi afgewerkt, maar idd nogal prijzig
                              (alles in aluminium)

                              Kwas wel thuis en heb ze bezig gezien, twaren wel stielmannen.
                              iig alu, hoop nie aan de zon en/of regenkant?
                              heefd de neiging om te verkleuren na enkele jaren.
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X