Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 34

Discussie: Help! Glaspech :-(

Unhappy Help! Glaspech :-(

Ik had een barst in het glas van mijn keuken bij een stopcontact, waarschijnlijk door iets te hard te drukken/trekken aan een stekker, maar die spant ook wel.
    Daarstraks wou ik met de airfryer eten klaarmaken en de barst is groter geworden (ik had er niet aan gedacht dat de airfryer veel warme afgeeft achteraan en hij stond niet zover van de barst).

Zou dit nog te herstellen zijn met een speciaal product ?
    Een nieuw glas kost waarschijnlijk veel (en moet dan nog dezelfde kleur zijn en het gat om het stopcontact te steken kan ik niet).

Laatst gewijzigd door KevinVdd; 7 mei 2020 om 12:32

Standaard Re: Help! Glaspech :-(

Indien het een afneembaar stuk is, ga er dan eens mee naar Carglass. Die maken toch reclame dat ze scheuren onzichtbaar herstellen .
    Indien het aan de muur gelijmd is, dan heb je een probleem.

Standaard Help! Glaspech :-(

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Indien het een afneembaar stuk is, ga er dan eens mee naar Carglass. Die maken toch reclame dat ze scheuren onzichtbaar herstellen .
    Indien het aan de muur gelijmd is, dan heb je een probleem.
    Carglass repareert ook aan huis.
    Maar wel ruiten van voertuigen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Is niet te repareren. Wat Carglass doet is bij een sterretje op gelaagd glas.
    Achter elke foto zit er een verhaal
    Nikon D850 - D750 - Nikkor 14-24 / 24-70 VR / 24-120 / 70-200 / 80-400 / 105 macro. Fuji XT2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    En beperkt tot de grootte van een muntstuk van 2€.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ze beweren "onzichtbaar na de reparatie". Dat klopte niet helemaal. Vervelend als het juist op ooghoogte is. Enkele maanden later weer een grote ster, en de hele voorruit werd vervangen. In december een ster en een scheur van 20cm in de voorruit van mijn dochter haar auto. ik bel naar een concurrent van Carglass en het tarief was daar 300€ voor het vervangen van de voorruit. Verzekering zegde echter dat ze naar Carglass moest, of ze moest die 300€ zelf betalen. Voorruit is bij Carglass vervangen. Ze heeft de factuur gezien die ze naar de verzekering gingen sturen. Die bedroeg 750€. Voor die meerprijs van 450€ hebben ze wel alle ramen langs binnen en buiten gepoetst, en de vloer gestofzuigd en ze moest niets zelf betalen. Enkel verzekeringspapier tonen was genoeg .
    De 2 firma's liggen 400 meter van elkaar.

Toch niet altijd. Bij een sterretje met een klein scheurtje frezen ze op het einde van het scheurtje een klein putje.
    Daarna persen ze de lijm in het sterretje, het scheurtje (3 cm in mijn geval), en het putje dat ze gefreesd hadden.
    Het sterretje en de scheur was onzichtbaar achteraf, maar waar ze het putje hadden gefreesd bleef het zich zichtbaar.

Toch niet altijd. Bij een sterretje met een klein scheurtje frezen ze op het einde van het scheurtje een klein putje.
    Daarna persen ze de lijm in het sterretje, het scheurtje (3 cm in mijn geval), en het putje dat ze gefreesd hadden.
    Het sterretje en de scheur was onzichtbaar achteraf, maar waar ze het putje hadden gefreesd bleef het zich zichtbaar.
    Wetende dat een voorruit van een auto bestaat uit twee glasbladen met een pvb er tussen is het mogelijk om het eerste glasblad met een sterretje te herstellen. Maar hier was de vraag
    of dit glasblad is zijn keuken te herstellen is en dit is nu net niet te doen erger nog met nog een beetje druk tijdens het reinigen gaat de barst nog verder uitlopen.
    Gelaagd glas kan meer druk verdragen dan gewoon enkel glas.
    Nikon D850 - D750 - Nikkor 14-24 / 24-70 VR / 24-120 / 70-200 / 80-400 / 105 macro. Fuji XT2

In december een ster en een scheur van 20cm in de voorruit van mijn dochter haar auto. ik bel naar een concurrent van Carglass en het tarief was daar 300€ voor het vervangen van de voorruit. Verzekering zegde echter dat ze naar Carglass moest, of ze moest die 300€ zelf betalen. Voorruit is bij Carglass vervangen. Ze heeft de factuur gezien die ze naar de verzekering gingen sturen. Die bedroeg 750€. Voor die meerprijs van 450€ hebben ze wel alle ramen langs binnen en buiten gepoetst, en de vloer gestofzuigd en ze moest niets zelf betalen. Enkel verzekeringspapier tonen was genoeg .
    De 2 firma's liggen 400 meter van elkaar.
    Als de verzekeringsmaatschappijen een deal maken met Carglass, dan betalen die zeker geen 750 euro aan Carglass voor die vervanging (we zullen nooit te weten komen hoeveel de verzekering dan aan Carglass betaalt, maar je mag er zeker van zijn dat het een heel stuk minder is, zelfs minder dan 300 euro, anders zou het financieel een heel slechte zaak zijn voor die verzekeringsmaatschappij dat ze bij Carglass meer zouden betalen dan 300 euro).
    De truuk is om iedereen bang te maken zodat uiteindelijk iedereen zich verzekert voor glasbraak (dan maken de verzekeringsmaatschappijen meer winst, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen).
    Daarom worden de prijzen bij Carglass (voor de klant) zo hoog gehouden, ze maken uiteindelijk ook zoveel reclame dat de meeste automobilisten toch automatisch aan Carglass denken als er een autoruit kapot is.

De "onafhankelijke" concurrenten (die dus niet samenwerken met verzekeringsmaatschappijen) van Carglass moeten geen enorme reclamebudgetten betalen, en daarom is de prijs zo al een stuk lager.
    Als je er dus niet voor verzekerd bent dan kan je inderdaad heel veel geld uitsparen door wat rond te bellen.
    Ik ben eigenlijk benieuwd als je eerst prijs hebt gevraagd bij een goedkopere "glasverkoper" of je dan met wat onderhandelen toch een korting kan bekomen bij Carglass.
    Als dat niet lukt, dan hebben ze al klanten genoeg...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als dat niet lukt, dan hebben ze al klanten genoeg...
    Die hebben zeker klanten genoeg. Toen mijn dochter daar was, waren er maar 2 om de voorruit te laten vervangen. Maar er zaten er 5 in de wachtruimte om een kleine schade aan hun leasewagen à-la-minute te laten herstellen. Allemaal ferme bakken van Duitse merken. Als ze moesten bijspuiten was dat uit een gewoon spuitbusje.

Probeer eens met zwarte verdunde verf in de barst te laten lopen, of beter dezelfde kleur van de muur.
    Ik vrees echter dat de barst met tijd verder zal lopen.
    Echt glas is altijd een risico, het is sterk maar broos en bij u zullen ze waarschijnlijk gewoon vensterglas gebruikt hebben.
    Fujifilm X-T1 + grip | Fujifilm X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujifilm XF 27mm f/2.8 | Fujifilm XF 35mm f/1.4 R | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4.0 R LM OIS | Fujifilm XF 18-135mm f/3.5-5.6 R LM OIS WR | Nissin i60A TTL.

Voor je begint te experimenteren met allerlei producten en/of technieken, kijk eens naar jouw brandverzekering. In mijn verzekering (KBC) zou dit in elk geval vergoed worden.
    Een gebroken raam valt duidelijk onder de noemer ‘glasbreuk’. Maar wat nog meer? We spreken ook van glasbreuk bij schade aan onder meer het glas in deuren of kastdeurtjes, een glazen tafelblad, het beeldscherm van je televisie of computer, de kookplaat, spiegels of een aquarium.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
    Ik had een barst in het glas van mijn keuken bij een stopcontact, waarschijnlijk door iets te hard te drukken/trekken aan een stekker, maar die spant ook wel.
    Daarstraks wou ik met de airfryer eten klaarmaken en de barst is groter geworden (ik had er niet aan gedacht dat de airfryer veel warme afgeeft achteraan en hij stond niet zover van de barst).

Zou dit nog te herstellen zijn met een speciaal product ?
    Een nieuw glas kost waarschijnlijk veel (en moet dan nog dezelfde kleur zijn en het gat om het stopcontact te steken kan ik niet).

Geen glasbraak in je brandverzekering inbegrepen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Geen glasbraak in je brandverzekering inbegrepen?
    Zou dit onder glasbraak komen in een brandverzekering als het een bezetting is van een muur in dit geval in een keuken ?

Zou dit onder glasbraak komen in een brandverzekering als het een bezetting is van een muur in dit geval in een keuken ?
    Dat is afhankelijk van wat er in de "kleine lettertjes" van de verzekeringspolis is vermeld.
    Het kan geen kwaad om dat na te vragen bij de verzekeringsmaatschappij zelf.

Ceramische kookplaten vallen er bij sommige maatschappijen zelfs onder.
    Hou wel rekening met een eventuele vrijstelling en aantal schadegevallen die eventueel impact hebben op de premie.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Zoals hier iemand zegt : in bepaalde gevallen zoals heel grote en dure voorruiten (bussen bv) wordt de barst idd gestopt met een klein gaatje te boren maar enige jaren geleden begon er plots een barst in de voorruit van mijn Patrol, startende vanonder de rubber, ik zag ze met de dag langer worden. Dat werd een nieuwe voorruit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Zoals hier iemand zegt : in bepaalde gevallen zoals heel grote en dure voorruiten (bussen bv) wordt de barst idd gestopt met een klein gaatje te boren maar enige jaren geleden begon er plots een barst in de voorruit van mijn Patrol, startende vanonder de rubber, ik zag ze met de dag langer worden. Dat werd een nieuwe voorruit.
    Die keer dat ik een sterretje had in mijn voorruit werd dat ook hersteld bij Carglass. De technieker twijfelde eerst nog daar het sterretje redelijk kort bij de rand lag. Vermits die barst bij jouw wagen al vanonder de rubber begon, is er geen herstellen mogelijk en moet men vervangen. Zo heb ik het toch onthouden.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Die keer dat ik een sterretje had in mijn voorruit werd dat ook hersteld bij Carglass. De technieker twijfelde eerst nog daar het sterretje redelijk kort bij de rand lag. Vermits die barst bij jouw wagen al vanonder de rubber begon, is er geen herstellen mogelijk en moet men vervangen. Zo heb ik het toch onthouden.
    Nooit meer Carglass voor mij, vier jaar geleden een barst in mijn voorruit door steentje in de rand, bij Carglass een nieuwe laten zetten (was wel verzekering)
    Prijs om en rond de 1.600€ maar mijn regensensor werkte daarna niet meer, bleek een klein optisch staafje te ontbreken, zij waren dat
    dus kwijt, naar de merkgarage geweest, bleek die ruit geen origine te zijn, het streepje transparant waar het chassis nummer op staat
    zat niet op dezelfde plaats waardoor nummer bijna onleesbaar was enz.
    Maar hier komt het, een originele kostte bij de dealer maar 800€ + ongeveer 200€ plaatskosten, enige voordeel, bij Carglass hoef je
    niet te betalen, factuur wordt geregeld met de verzekering, en bij de garage krijg je zelf de factuur te betalen die je dan bij je verzekering moet
    binnen dragen en terug vorderen.
    En bij mijn garage hebben ze net dezelfde toestellen om een ruit te vervangen of een sterretje te herstellen als bij Carglass.
    Ik versta niet goed hoe ze dat bij de verzekeringen bekijken om je bij voorkeur naar Carglass te sturen...
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 11 mei 2020 om 05:37

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Nooit meer Carglass voor mij, vier jaar geleden een barst in mijn voorruit door steentje in de rand, bij Carglass een nieuwe laten zetten (was wel verzekering)
    Prijs om en rond de 1.600€ maar mijn regensensor werkte daarna niet meer, bleek een klein optisch staafje te ontbreken, zij waren dat
    dus kwijt, naar de merkgarage geweest, bleek die ruit geen origine te zijn, het streepje transparant waar het chassis nummer op staat
    zat niet op dezelfde plaats waardoor nummer bijna onleesbaar was enz.
    Maar hier komt het, een originele kostte bij de dealer maar 800€ + ongeveer 200€ plaatskosten, enige voordeel, bij Carglass hoef je
    niet te betalen, factuur wordt geregeld met de verzekering, en bij de garage krijg je zelf de factuur te betalen die je dan bij je verzekering moet
    binnen dragen en terug vorderen.
    En bij mijn garage hebben ze net dezelfde toestellen om een ruit te vervangen of een sterretje te herstellen als bij Carglass.
    Ik versta niet goed hoe ze dat bij de verzekeringen bekijken om je bij voorkeur naar Carglass te sturen...
    Zo heeft ieder zijn eigen ervaring. Die van mij is tot nu toe positief voor Carglass. Bij de laatste vervanging werd een originele gebruikt. En zoals je schrijft, je hoeft zelf niets te betalen.
    In mijn eigen garage herstelt men zelf geen glas. Daar komt een externe firma het werk ter plaatse uitvoeren.
    Mvg.
    Robert

Klopt. Ik ben er bij gebleven als ze nieuwe ruit staken. De oorzaak lag bij het feit bij het oorspronkelijk monteren steunde op twee plastic clips om niet naar beneden te zakken zolang de lijm niet is uitgehard, net bij één van die clips begon de barst, ze hebben direct die clips afgebroken en het anders gedaan. Dat was bij Glass Clinic, de prijzen zijn daar veel redelijker dan bij Carglass.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Klopt. Ik ben er bij gebleven als ze nieuwe ruit staken. De oorzaak lag bij het feit bij het oorspronkelijk monteren steunde op twee plastic clips om niet naar beneden te zakken zolang de lijm niet is uitgehard, net bij één van die clips begon de barst, ze hebben direct die clips afgebroken en het anders gedaan. Dat was bij Glass Clinic, de prijzen zijn daar veel redelijker dan bij Carglass.
    Als ik zelf moet betalen, zou ik ook de goedkopere kiezen. Bij een vorige wagen die bijna aan het einde van zijn latijn was ben ik ook bij een goedkope merkloze plaatser geweest. Scheelde echt veel in prijs. Ik heb mij wel laten vertellen dat het glas bij die goedkope plaatsers dunner is dan de originele, maar dat maakte mij toen toch niets uit.
    Mvg.
    Robert

Ik heb mij wel laten vertellen dat het glas bij die goedkope plaatsers dunner is dan de originele, maar dat maakte mij toen toch niets uit.
    Maar is dat zo. Dat zijn zo van die verhalen waar ik mijn twijfels bij heb. Er zijn nu eenmaal geen honderden fabrieken van die ruiten. En (in theorie althans) moeten die zaken ook gekeurd worden etc met het nodige papierwerk etc. Zo'n keuringen zijn ook niet goedkoop + logistiek ook meer werk etc. Ik vraag me dikwijls af of dat geen verhalen zijn die ontstaan bij de duurdere verkopers om hun prijzen te rechtvaardigen.

Ik heb er geen probleem mee om ongelijk te hebben, maar dan wel met "stukken op tafel".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Maar is dat zo. Dat zijn zo van die verhalen waar ik mijn twijfels bij heb. Er zijn nu eenmaal geen honderden fabrieken van die ruiten. En (in theorie althans) moeten die zaken ook gekeurd worden etc met het nodige papierwerk etc. Zo'n keuringen zijn ook niet goedkoop + logistiek ook meer werk etc. Ik vraag me dikwijls af of dat geen verhalen zijn die ontstaan bij de duurdere verkopers om hun prijzen te rechtvaardigen.

Ik heb er geen probleem mee om ongelijk te hebben, maar dan wel met "stukken op tafel".
    Of het nu zo is of niet, ik lig daar niet van wakker van. Bij auto glasschade zal ik naar Carglass gaan omdat dat het gemakkelijkst is. Moet ik het zelf betalen, dan zoek ik het wel uit. Cowboy verhalen of niet.
    Mvg.
    Robert

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Ik kan je volgen hierin. Kijk eens op YouTube naar How it's made - Windshields en dan kan je zien wat er allemaal nodig is om tot die productie te komen. Ik heb dit kunnen zien bij AGC Mol waar voor Audi en Renault werd geproduceerd en dit zet je zomaar niet in je achtertuin.

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten