Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Glaspech :-(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help! Glaspech :-(

    Ik had een barst in het glas van mijn keuken bij een stopcontact, waarschijnlijk door iets te hard te drukken/trekken aan een stekker, maar die spant ook wel.
    Daarstraks wou ik met de airfryer eten klaarmaken en de barst is groter geworden (ik had er niet aan gedacht dat de airfryer veel warme afgeeft achteraan en hij stond niet zover van de barst).

    Zou dit nog te herstellen zijn met een speciaal product ?
    Een nieuw glas kost waarschijnlijk veel (en moet dan nog dezelfde kleur zijn en het gat om het stopcontact te steken kan ik niet).

    Last edited by KevinVdd; 7 mei 2020, 12:32.

  • #2
    Re: Help! Glaspech :-(

    Indien het een afneembaar stuk is, ga er dan eens mee naar Carglass. Die maken toch reclame dat ze scheuren onzichtbaar herstellen .
    Indien het aan de muur gelijmd is, dan heb je een probleem.

    Comment


    • #3
      Help! Glaspech :-(

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Indien het een afneembaar stuk is, ga er dan eens mee naar Carglass. Die maken toch reclame dat ze scheuren onzichtbaar herstellen .
      Indien het aan de muur gelijmd is, dan heb je een probleem.
      Carglass repareert ook aan huis. [emoji23]
      Maar wel ruiten van voertuigen. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Help! Glaspech :-(

        Is niet te repareren. Wat Carglass doet is bij een sterretje op gelaagd glas.

        Comment


        • #5
          Help! Glaspech :-(

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Is niet te repareren. Wat Carglass doet is bij een sterretje op gelaagd glas.
          En beperkt tot de grootte van een muntstuk van 2€.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Help! Glaspech :-(

            Ze beweren "onzichtbaar na de reparatie". Dat klopte niet helemaal. Vervelend als het juist op ooghoogte is. Enkele maanden later weer een grote ster, en de hele voorruit werd vervangen. In december een ster en een scheur van 20cm in de voorruit van mijn dochter haar auto. ik bel naar een concurrent van Carglass en het tarief was daar 300€ voor het vervangen van de voorruit. Verzekering zegde echter dat ze naar Carglass moest, of ze moest die 300€ zelf betalen. Voorruit is bij Carglass vervangen. Ze heeft de factuur gezien die ze naar de verzekering gingen sturen. Die bedroeg 750€. Voor die meerprijs van 450€ hebben ze wel alle ramen langs binnen en buiten gepoetst, en de vloer gestofzuigd en ze moest niets zelf betalen. Enkel verzekeringspapier tonen was genoeg .
            De 2 firma's liggen 400 meter van elkaar.

            Comment


            • #7
              Re: Help! Glaspech :-(

              Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
              Is niet te repareren. Wat Carglass doet is bij een sterretje op gelaagd glas.
              Toch niet altijd. Bij een sterretje met een klein scheurtje frezen ze op het einde van het scheurtje een klein putje.
              Daarna persen ze de lijm in het sterretje, het scheurtje (3 cm in mijn geval), en het putje dat ze gefreesd hadden.
              Het sterretje en de scheur was onzichtbaar achteraf, maar waar ze het putje hadden gefreesd bleef het zich zichtbaar.

              Comment


              • #8
                Re: Help! Glaspech :-(

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Toch niet altijd. Bij een sterretje met een klein scheurtje frezen ze op het einde van het scheurtje een klein putje.
                Daarna persen ze de lijm in het sterretje, het scheurtje (3 cm in mijn geval), en het putje dat ze gefreesd hadden.
                Het sterretje en de scheur was onzichtbaar achteraf, maar waar ze het putje hadden gefreesd bleef het zich zichtbaar.
                Wetende dat een voorruit van een auto bestaat uit twee glasbladen met een pvb er tussen is het mogelijk om het eerste glasblad met een sterretje te herstellen. Maar hier was de vraag
                of dit glasblad is zijn keuken te herstellen is en dit is nu net niet te doen erger nog met nog een beetje druk tijdens het reinigen gaat de barst nog verder uitlopen.
                Gelaagd glas kan meer druk verdragen dan gewoon enkel glas.

                Comment


                • #9
                  Re: Help! Glaspech :-(

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  In december een ster en een scheur van 20cm in de voorruit van mijn dochter haar auto. ik bel naar een concurrent van Carglass en het tarief was daar 300€ voor het vervangen van de voorruit. Verzekering zegde echter dat ze naar Carglass moest, of ze moest die 300€ zelf betalen. Voorruit is bij Carglass vervangen. Ze heeft de factuur gezien die ze naar de verzekering gingen sturen. Die bedroeg 750€. Voor die meerprijs van 450€ hebben ze wel alle ramen langs binnen en buiten gepoetst, en de vloer gestofzuigd en ze moest niets zelf betalen. Enkel verzekeringspapier tonen was genoeg .
                  De 2 firma's liggen 400 meter van elkaar.
                  Als de verzekeringsmaatschappijen een deal maken met Carglass, dan betalen die zeker geen 750 euro aan Carglass voor die vervanging (we zullen nooit te weten komen hoeveel de verzekering dan aan Carglass betaalt, maar je mag er zeker van zijn dat het een heel stuk minder is, zelfs minder dan 300 euro, anders zou het financieel een heel slechte zaak zijn voor die verzekeringsmaatschappij dat ze bij Carglass meer zouden betalen dan 300 euro).
                  De truuk is om iedereen bang te maken zodat uiteindelijk iedereen zich verzekert voor glasbraak (dan maken de verzekeringsmaatschappijen meer winst, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen).
                  Daarom worden de prijzen bij Carglass (voor de klant) zo hoog gehouden, ze maken uiteindelijk ook zoveel reclame dat de meeste automobilisten toch automatisch aan Carglass denken als er een autoruit kapot is.

                  De "onafhankelijke" concurrenten (die dus niet samenwerken met verzekeringsmaatschappijen) van Carglass moeten geen enorme reclamebudgetten betalen, en daarom is de prijs zo al een stuk lager.
                  Als je er dus niet voor verzekerd bent dan kan je inderdaad heel veel geld uitsparen door wat rond te bellen.
                  Ik ben eigenlijk benieuwd als je eerst prijs hebt gevraagd bij een goedkopere "glasverkoper" of je dan met wat onderhandelen toch een korting kan bekomen bij Carglass.
                  Als dat niet lukt, dan hebben ze al klanten genoeg...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help! Glaspech :-(

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Als dat niet lukt, dan hebben ze al klanten genoeg...
                    Die hebben zeker klanten genoeg. Toen mijn dochter daar was, waren er maar 2 om de voorruit te laten vervangen. Maar er zaten er 5 in de wachtruimte om een kleine schade aan hun leasewagen à-la-minute te laten herstellen. Allemaal ferme bakken van Duitse merken. Als ze moesten bijspuiten was dat uit een gewoon spuitbusje.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help! Glaspech :-(

                      Probeer eens met zwarte verdunde verf in de barst te laten lopen, of beter dezelfde kleur van de muur.
                      Ik vrees echter dat de barst met tijd verder zal lopen.
                      Echt glas is altijd een risico, het is sterk maar broos en bij u zullen ze waarschijnlijk gewoon vensterglas gebruikt hebben.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help! Glaspech :-(

                        Voor je begint te experimenteren met allerlei producten en/of technieken, kijk eens naar jouw brandverzekering. In mijn verzekering (KBC) zou dit in elk geval vergoed worden.
                        Een gebroken raam valt duidelijk onder de noemer ‘glasbreuk’. Maar wat nog meer? We spreken ook van glasbreuk bij schade aan onder meer het glas in deuren of kastdeurtjes, een glazen tafelblad, het beeldscherm van je televisie of computer, de kookplaat, spiegels of een aquarium.
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help! Glaspech :-(

                          Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                          Ik had een barst in het glas van mijn keuken bij een stopcontact, waarschijnlijk door iets te hard te drukken/trekken aan een stekker, maar die spant ook wel.
                          Daarstraks wou ik met de airfryer eten klaarmaken en de barst is groter geworden (ik had er niet aan gedacht dat de airfryer veel warme afgeeft achteraan en hij stond niet zover van de barst).

                          Zou dit nog te herstellen zijn met een speciaal product ?
                          Een nieuw glas kost waarschijnlijk veel (en moet dan nog dezelfde kleur zijn en het gat om het stopcontact te steken kan ik niet).

                          Geen glasbraak in je brandverzekering inbegrepen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help! Glaspech :-(

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Geen glasbraak in je brandverzekering inbegrepen?
                            Zou dit onder glasbraak komen in een brandverzekering als het een bezetting is van een muur in dit geval in een keuken ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help! Glaspech :-(

                              Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                              Zou dit onder glasbraak komen in een brandverzekering als het een bezetting is van een muur in dit geval in een keuken ?
                              Dat is afhankelijk van wat er in de "kleine lettertjes" van de verzekeringspolis is vermeld.
                              Het kan geen kwaad om dat na te vragen bij de verzekeringsmaatschappij zelf.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X