Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Glaspech :-(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Help! Glaspech :-(

    Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    Zou dit onder glasbraak komen in een brandverzekering als het een bezetting is van een muur in dit geval in een keuken ?
    Ceramische kookplaten vallen er bij sommige maatschappijen zelfs onder.
    Hou wel rekening met een eventuele vrijstelling en aantal schadegevallen die eventueel impact hebben op de premie.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Help! Glaspech :-(

      Zoals hier iemand zegt : in bepaalde gevallen zoals heel grote en dure voorruiten (bussen bv) wordt de barst idd gestopt met een klein gaatje te boren maar enige jaren geleden begon er plots een barst in de voorruit van mijn Patrol, startende vanonder de rubber, ik zag ze met de dag langer worden. Dat werd een nieuwe voorruit.

      Comment


      • #18
        Re: Help! Glaspech :-(

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Zoals hier iemand zegt : in bepaalde gevallen zoals heel grote en dure voorruiten (bussen bv) wordt de barst idd gestopt met een klein gaatje te boren maar enige jaren geleden begon er plots een barst in de voorruit van mijn Patrol, startende vanonder de rubber, ik zag ze met de dag langer worden. Dat werd een nieuwe voorruit.
        Die keer dat ik een sterretje had in mijn voorruit werd dat ook hersteld bij Carglass. De technieker twijfelde eerst nog daar het sterretje redelijk kort bij de rand lag. Vermits die barst bij jouw wagen al vanonder de rubber begon, is er geen herstellen mogelijk en moet men vervangen. Zo heb ik het toch onthouden.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #19
          Re: Help! Glaspech :-(

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Die keer dat ik een sterretje had in mijn voorruit werd dat ook hersteld bij Carglass. De technieker twijfelde eerst nog daar het sterretje redelijk kort bij de rand lag. Vermits die barst bij jouw wagen al vanonder de rubber begon, is er geen herstellen mogelijk en moet men vervangen. Zo heb ik het toch onthouden.
          Nooit meer Carglass voor mij, vier jaar geleden een barst in mijn voorruit door steentje in de rand, bij Carglass een nieuwe laten zetten (was wel verzekering)
          Prijs om en rond de 1.600€ maar mijn regensensor werkte daarna niet meer, bleek een klein optisch staafje te ontbreken, zij waren dat
          dus kwijt, naar de merkgarage geweest, bleek die ruit geen origine te zijn, het streepje transparant waar het chassis nummer op staat
          zat niet op dezelfde plaats waardoor nummer bijna onleesbaar was enz.
          Maar hier komt het, een originele kostte bij de dealer maar 800€ + ongeveer 200€ plaatskosten, enige voordeel, bij Carglass hoef je
          niet te betalen, factuur wordt geregeld met de verzekering, en bij de garage krijg je zelf de factuur te betalen die je dan bij je verzekering moet
          binnen dragen en terug vorderen.
          En bij mijn garage hebben ze net dezelfde toestellen om een ruit te vervangen of een sterretje te herstellen als bij Carglass.
          Ik versta niet goed hoe ze dat bij de verzekeringen bekijken om je bij voorkeur naar Carglass te sturen...
          Last edited by Guest42; 11 mei 2020, 05:37.

          Comment


          • #20
            Re: Help! Glaspech :-(

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Nooit meer Carglass voor mij, vier jaar geleden een barst in mijn voorruit door steentje in de rand, bij Carglass een nieuwe laten zetten (was wel verzekering)
            Prijs om en rond de 1.600€ maar mijn regensensor werkte daarna niet meer, bleek een klein optisch staafje te ontbreken, zij waren dat
            dus kwijt, naar de merkgarage geweest, bleek die ruit geen origine te zijn, het streepje transparant waar het chassis nummer op staat
            zat niet op dezelfde plaats waardoor nummer bijna onleesbaar was enz.
            Maar hier komt het, een originele kostte bij de dealer maar 800€ + ongeveer 200€ plaatskosten, enige voordeel, bij Carglass hoef je
            niet te betalen, factuur wordt geregeld met de verzekering, en bij de garage krijg je zelf de factuur te betalen die je dan bij je verzekering moet
            binnen dragen en terug vorderen.
            En bij mijn garage hebben ze net dezelfde toestellen om een ruit te vervangen of een sterretje te herstellen als bij Carglass.
            Ik versta niet goed hoe ze dat bij de verzekeringen bekijken om je bij voorkeur naar Carglass te sturen...
            Zo heeft ieder zijn eigen ervaring. Die van mij is tot nu toe positief voor Carglass. Bij de laatste vervanging werd een originele gebruikt. En zoals je schrijft, je hoeft zelf niets te betalen.
            In mijn eigen garage herstelt men zelf geen glas. Daar komt een externe firma het werk ter plaatse uitvoeren.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #21
              Re: Help! Glaspech :-(

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Die keer dat ik een sterretje had in mijn voorruit werd dat ook hersteld bij Carglass. De technieker twijfelde eerst nog daar het sterretje redelijk kort bij de rand lag. Vermits die barst bij jouw wagen al vanonder de rubber begon, is er geen herstellen mogelijk en moet men vervangen. Zo heb ik het toch onthouden.
              Klopt. Ik ben er bij gebleven als ze nieuwe ruit staken. De oorzaak lag bij het feit bij het oorspronkelijk monteren steunde op twee plastic clips om niet naar beneden te zakken zolang de lijm niet is uitgehard, net bij één van die clips begon de barst, ze hebben direct die clips afgebroken en het anders gedaan. Dat was bij Glass Clinic, de prijzen zijn daar veel redelijker dan bij Carglass.

              Comment


              • #22
                Re: Help! Glaspech :-(

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Klopt. Ik ben er bij gebleven als ze nieuwe ruit staken. De oorzaak lag bij het feit bij het oorspronkelijk monteren steunde op twee plastic clips om niet naar beneden te zakken zolang de lijm niet is uitgehard, net bij één van die clips begon de barst, ze hebben direct die clips afgebroken en het anders gedaan. Dat was bij Glass Clinic, de prijzen zijn daar veel redelijker dan bij Carglass.
                Als ik zelf moet betalen, zou ik ook de goedkopere kiezen. Bij een vorige wagen die bijna aan het einde van zijn latijn was ben ik ook bij een goedkope merkloze plaatser geweest. Scheelde echt veel in prijs. Ik heb mij wel laten vertellen dat het glas bij die goedkope plaatsers dunner is dan de originele, maar dat maakte mij toen toch niets uit.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #23
                  Re: Help! Glaspech :-(

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Ik heb mij wel laten vertellen dat het glas bij die goedkope plaatsers dunner is dan de originele, maar dat maakte mij toen toch niets uit.
                  Maar is dat zo. Dat zijn zo van die verhalen waar ik mijn twijfels bij heb. Er zijn nu eenmaal geen honderden fabrieken van die ruiten. En (in theorie althans) moeten die zaken ook gekeurd worden etc met het nodige papierwerk etc. Zo'n keuringen zijn ook niet goedkoop + logistiek ook meer werk etc. Ik vraag me dikwijls af of dat geen verhalen zijn die ontstaan bij de duurdere verkopers om hun prijzen te rechtvaardigen.

                  Ik heb er geen probleem mee om ongelijk te hebben, maar dan wel met "stukken op tafel".

                  Comment


                  • #24
                    Re: Help! Glaspech :-(

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Maar is dat zo. Dat zijn zo van die verhalen waar ik mijn twijfels bij heb. Er zijn nu eenmaal geen honderden fabrieken van die ruiten. En (in theorie althans) moeten die zaken ook gekeurd worden etc met het nodige papierwerk etc. Zo'n keuringen zijn ook niet goedkoop + logistiek ook meer werk etc. Ik vraag me dikwijls af of dat geen verhalen zijn die ontstaan bij de duurdere verkopers om hun prijzen te rechtvaardigen.

                    Ik heb er geen probleem mee om ongelijk te hebben, maar dan wel met "stukken op tafel".
                    Of het nu zo is of niet, ik lig daar niet van wakker van. Bij auto glasschade zal ik naar Carglass gaan omdat dat het gemakkelijkst is. Moet ik het zelf betalen, dan zoek ik het wel uit. Cowboy verhalen of niet.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #25
                      Re: Help! Glaspech :-(

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Maar is dat zo. Dat zijn zo van die verhalen waar ik mijn twijfels bij heb. Er zijn nu eenmaal geen honderden fabrieken van die ruiten. En (in theorie althans) moeten die zaken ook gekeurd worden etc met het nodige papierwerk etc. Zo'n keuringen zijn ook niet goedkoop + logistiek ook meer werk etc. Ik vraag me dikwijls af of dat geen verhalen zijn die ontstaan bij de duurdere verkopers om hun prijzen te rechtvaardigen.

                      Ik heb er geen probleem mee om ongelijk te hebben, maar dan wel met "stukken op tafel".
                      Ik kan je volgen hierin. Kijk eens op YouTube naar How it's made - Windshields en dan kan je zien wat er allemaal nodig is om tot die productie te komen. Ik heb dit kunnen zien bij AGC Mol waar voor Audi en Renault werd geproduceerd en dit zet je zomaar niet in je achtertuin.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Help! Glaspech :-(

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Ik heb mij wel laten vertellen dat het glas bij die goedkope plaatsers dunner is dan de originele, maar dat maakte mij toen toch niets uit.
                        Ik heb ergens gelezen dat het glas van alle recente auto's dunner is om gewicht te besparen.
                        Als de goedkope plaatsers nog dunner glas gebruiken dan zullen ze er heel voorzichtig mee moeten zijn om het glas niet te breken tijdens het monteren.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Help! Glaspech :-(

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik heb ergens gelezen dat het glas van alle recente auto's dunner is om gewicht te besparen.
                          Als de goedkope plaatsers nog dunner glas gebruiken dan zullen ze er heel voorzichtig mee moeten zijn om het glas niet te breken tijdens het monteren.
                          Zou kunnen Bart, maar het voorbeeld dat ik aanhaalde is van heel wat jaren geleden. Die goedkope autoglasplaatser waarover ik het had is al jaren gestopt. En met de glasbreuk verzekering die in de meeste autoverzekeringen zit tegenwoordig, heeft het geen enkel voordeel nog op zoek te gaan naar een goedkope(re) plaatser.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #28
                            Re: Help! Glaspech :-(

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ik heb ergens gelezen dat het glas van alle recente auto's dunner is om gewicht te besparen.
                            Als de goedkope plaatsers nog dunner glas gebruiken dan zullen ze er heel voorzichtig mee moeten zijn om het glas niet te breken tijdens het monteren.
                            Een voorruit van een Peugeot 308 T9 is 3.91mm dik. In 1985 was een ruit nog 5.12mm dik en tussen 2010 en 2014 is een voorruit 10% dunner geworden. Info van Carglass.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Help! Glaspech :-(

                              Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                              Een voorruit van een Peugeot 308 T9 is 3.91mm dik. In 1985 was een ruit nog 5.12mm dik en tussen 2010 en 2014 is een voorruit 10% dunner geworden. Info van Carglass.

                              Vermelde Carglass er ook bij dat er nu totaal ander glas gebruikt word dan vroeger?
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Help! Glaspech :-(

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                En met de glasbreuk verzekering die in de meeste autoverzekeringen zit tegenwoordig, heeft het geen enkel voordeel nog op zoek te gaan naar een goedkope(re) plaatser.
                                In een standaard autoverzekering is geen glasbreuk inbegrepen, niet iedereen wil extra betalen voor brand/diefstal/glasbreuk of zelfs een volledige omniumverzekering.
                                Met wat ik in al de jaren dat ik auto rij heb uitgespaard door geen omniumverzekering te betalen kan ik gemakkelijk een nieuwe auto kopen.
                                Je moet er altijd rekening mee houden dat verzekeringsmaatschappijen geen liefdadigheidsinstellingen zijn, ze willen vooral winst maken, en dus moet het totaal aan verzekeringspremies dat ze van de klanten binnen krijgen altijd hoger zijn dan wat ze terug uitgeven aan schadegevallen. (dat geldt ook voor de "verlengde garantie" die je tegenwoordig voor de meeste apparaten kan aanschaffen, die is ook duurder dan het totaal van wat er defect gaat binnen die verlengde garantieperiode)

                                Als je een auto op afbetaling hebt gekocht, dan is het wel veiliger om die omnium te verzekeren zolang de afbetaling loopt, want de meesten die kiezen voor afbetaling komen in grote problemen als er iets fout gaat met die auto.
                                Zonder financiële reserve (spaarcentjes) is het risico heel groot als er iets fout gaat met de auto waarvoor je nog een hele tijd moet blijven betalen terwijl je misschien ondertussen een andere moet kopen omdat die auto om een of andere reden zwaar beschadigd is geraakt.

                                Ik heb ooit één auto op afbetaling gekocht (Renault Express bestelwagen), ik had toen het geld voor die auto wel op mijn spaarrekening staan, maar omdat het toen mogelijk was om die auto af te betalen zonder interesten heb ik mijn spaarcenten toen op de bank laten staan.
                                Voor die auto heb ik toen ook geen omniumverzekering afgesloten.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X