Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

    Oke , zal misschien iets kleins zijn , maar zit met het volgende probleem :

    Van het ene moment op het andere ziet mijn PC mijn CF kaart niet meer. Normaal gesproken stop je de CF kaar in je PC en opent hij de kaart, en kun je je foto's copieeren.

    Opeens doet hij dat niet meer. Heb al het een en ander geprobeerd , echter zonder resultaat.

    1. PC naar een eerder herstelpunt teruggezet , geen resultaat
    2. De CF kaart geformateerd , geen resultaat.
    3. Ander kaartje in de PC gestopt , geen resultaat.

    Iemand nog meer suggesties ?

    Heb wel een USB cardreader , maar die is nogal traag

    Ik werk onder Vista , en tot nu toe naar alle tevredenheid
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/


  • #2
    Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

    Onder XP helpt het soms om via Apparaatbeheer de USB devices te verwijderen en daarna te laten zoeken naar gewijzigde apparaten. Normaal worden deze dan opnieuw geinstalleerd en werken terug. Vista is nog niet aan mij besteed...
    Succes.
    Tim - Canon Eos 30D / 40D
    Lenskes van 17 tot 500, flitsset Falcon Eyes

    Comment


    • #3
      Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

      Probeer het toch maar eens met die externe kaartlezer.

      Heb dit onlangs ook eens voorgehad met een interne kaartlezer. Achteraf bleken alleen de usb poorten te werken maar niet de verschillende kaartlezertjes.

      Heb dat ding eruit gehaald en terug met een externe Sandisk lezer begonnen.


      Mvg en succes

      Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

      Comment


      • #4
        Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

        Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
        Probeer het toch maar eens met die externe kaartlezer.

        Heb dit onlangs ook eens voorgehad met een interne kaartlezer. Achteraf bleken alleen de usb poorten te werken maar niet de verschillende kaartlezertjes.

        Heb dat ding eruit gehaald en terug met een externe Sandisk lezer begonnen.


        Mvg en succes

        Steven
        Ja dat kan natuurlijk , maar het heeft altijf feilloos gewerkt. Dus kan me niet voorstellen dat het opeens niet meer zou kunnen werken
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

          Heeft dit misschien te maken met de opwarming van de aarde, of nog meer kans, met de drijgende regeringscrisis.(of is die al een jaar bezig ?)

          Sorry voor dit grapje maar ik kan je niet daadwerkelijk helpen.

          Comment


          • #6
            Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

            In mijn geval doet m'n pc dit niet meer omdat er 1 van de pinnetjes van de CF reader is omgebogen en vervolgens afgebroken... niet altijd makkelijk zichtbaar!
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

              De snelste manier, bij mij dan toch, is gewoon de cam aansluiten aan de PC met de USB kabel waarbij de Cam als kaartlezer fungeert.
              Deze methode werkt sneller dan een aparte kaartlezer.
              Nog een voordeel, je moet niet constant het kaartje uit de cam nemen zodat slijtage veel minder is.

              Hans
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

                probeeer eens in command line diskpart en dan rescan
                Met usbsticks werkt het en ik neem aan dat ie een kaartje ook als een disk ziet

                zie

                http://technet2.microsoft.com/window....mspx?mfr=true

                Comment


                • #9
                  Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

                  Helaas , de tips hebben niet mogen helpen. Heb dan maar een compleet systeem recovery gedaan. Waarbij de PC weer net zo wordt als het moment dat hij uit de fabriek kwam. Dit heeft ook niet geholpen. Toch bedankt voor jullie reacties. Ga maar via mijn camera de foto's op de pc zetten.
                  Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                  Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                  Comment


                  • #10
                    Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
                    Ja dat kan natuurlijk , maar het heeft altijd feilloos gewerkt. Dus kan me niet voorstellen dat het opeens niet meer zou kunnen werken
                    De lezer zelf kan stuk zijn.... en dit heeft hier nog niemand gezegd
                    Het is dus zeker best mogelijk dat dingen opeens niet meer zouden kunnen werken.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

                      Zo, een system restore is wel heel drastisch hoor.
                      Heb je vooraf de cam oplossing niet geprobeerd dan?

                      Hans
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                      Comment


                      • #12
                        Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                        Zo, een system restore is wel heel drastisch hoor.
                        Heb je vooraf de cam oplossing niet geprobeerd dan?

                        Hans
                        Uiteraard heb ik die geprobeerd en het werkte ook wel. Maar ik kan er slecht tegen als iets altijd goed gewerkt heeft , het in een keer niet doet. Ik heb me er nu maar bij neergelegd en zal de cam methode gebruiken.
                        Uiteraard had ik wel backups gemaakt. Hoefde na de systeem restore alleen wat programma's opnieuw te installeren.
                        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                        Comment


                        • #13
                          Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
                          Uiteraard heb ik die geprobeerd en het werkte ook wel. Maar ik kan er slecht tegen als iets altijd goed gewerkt heeft , het in een keer niet doet. Ik heb me er nu maar bij neergelegd en zal de cam methode gebruiken.
                          Uiteraard had ik wel backups gemaakt. Hoefde na de systeem restore alleen wat programma's opnieuw te installeren.
                          Haal de stekker van de pc uit het stopcontact.
                          De aan/uit-knop op de voorzijde van de pc minimaal tien keer aan en uit doen.
                          Dus de schakelaar achterop op aan laten staan.
                          Dit truukje heeft te maken met een soort resetten en met de rest-stroom in condensatoren etc.

                          Lukt het dan nog niet, probeer dan het volgende:

                          Maak de kast open en ontkoppel de cardreader (even uitzoeken welke kabels).
                          Dan pc opstarten en even later weer afsluiten.

                          Cardreader weer aansluiten en opstarten. Nieuwe hardware gevonden etc. en het zou dan weer kunnen werken.
                          Misschien ontdek je bij het openen van de kast dat een kabel los zat.
                          Last edited by theokus; 4 juli 2008, 18:46.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Haal de stekker van de pc uit het stopcontact.
                            De aan/uit-knop op de voorzijde van de pc minimaal tien keer aan en uit doen.
                            Dus de schakelaar achterop op aan laten staan.
                            Dit truukje heeft te maken met een soort resetten en met de rest-stroom in condensatoren etc.
                            En dit was dus DE oplossing !!!! Theokus , mochten wij elkaar ooit mogen ontmoeten krijg je een lekkere ijskoude HEINEKEN van me
                            Bedankt voor de tip ! Had een soortgelijk iets jaren geleden ook op een andere PC en volgens mij , nu je het zegt , moest ik toen een soortgelijk iets doen.
                            Nogmaals bedankt
                            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                            Comment


                            • #15
                              Re: HELP !!! Computer ziet CF kaartje niet meer ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
                              En dit was dus DE oplossing !!!! Theokus , mochten wij elkaar ooit mogen ontmoeten krijg je een lekkere ijskoude HEINEKEN van me
                              Bedankt voor de tip ! Had een soortgelijk iets jaren geleden ook op een andere PC en volgens mij , nu je het zegt , moest ik toen een soortgelijk iets doen.
                              Nogmaals bedankt

                              Ik hoop dat "anderen" dit ook gelezen hebben
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X