Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help aub, Outlook gecrasht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help aub, Outlook gecrasht...

    Hallo,

    Toen mijn PC daarstraks "vastliep" in Outlook en ik deze niet meer uitgezet kreeg, moest ik de stroom onderbreken. Nu vind ik geen mappen, mails, adressen meer terug. Hij zegt altijd dat de map ontbreekt.

    Dit is de url : outlook:800101011800000004C41500920000001CC4150000 000000ED65C80DE4804940B381D990E4CFC597428100000000 000038A1BB1005E5101AA1BB08002B2A56C200006D73707374 2E646C6C00000000004E495441F9BFB80100AA0037D96E0000 00433A5C446F63756D656E747320616E642053657474696E67 735C4

    Dit is de foutmelding :

    Kan de map niet weergeven. Microsoft Outlook kan geen toegang verkrijgen tot de opgegeven maplocatie. Het bestand C:\Documents and Settings\Marc\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst is geen bestand voor persoonlijke mappen.

    En bovendien vind ik de local settings niet onder "Marc" ?!

    Help please

    Alvast bedankt !!!!

    Grtz,
    Marc

  • #2
    Re: Help aub, Outlook gecrasht...

    Ziet er niet zo goed uit maar het zou mij verbazen dat je alles kwijt bent. Om de map Local Settings te vinden die je bij mapopties "systeembestanden weergeven" en "verborgen bestanden weergeven" in te schakelen.
    Ga dan even op zoek naar je Outlook bestanden.
    Ben je zeker dat je je archief niet op een andere plaats hebt gezet? Wat hij nu aangeeft is de standaardlocatie maar die kan je wijzigen.

    Comment


    • #3
      Re: Help aub, Outlook gecrasht...

      Je local settings zijn niet zichtbaar, in te stellen in mapopties.

      Maar ik vrees dat je meer schade aangebracht hebt dan gewild toen je de stroom onderbrak was je outlook.pst in gebruik, die gaan recuperen (en je hebt geen backup natuurlijk) zal een waterkansje groot zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Help aub, Outlook gecrasht...

        Oorspronkelijk geplaatst door Nivaro Bekijk bericht
        Ben je zeker dat je je archief niet op een andere plaats hebt gezet? Wat hij nu aangeeft is de standaardlocatie maar die kan je wijzigen.
        Ja, maar als Outlook aangeeft: "Het bestand C:\Documents and Settings\Marc\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst is geen bestand voor persoonlijke mappen", dan betekent dit dat de standaardlocatie niet gewijzigd is.

        Waarschijnlijk is het .pst-bestand beschadigd geraakt. Je kunt het nog proberen te herstellen. Anders is het teruggrijpen op een backup het alternatief. Je bent dan natuurlijk wel de laatste wijzigingen sinds de backup kwijt.

        Comment


        • #5
          Re: Help aub, Outlook gecrasht...

          Je kan misschien proberen een System Restore te doen (kies een datum net voor je computer crash) via start > programma's > accesoires > system tools.. Geen garantie dat het werkt, maar het kan ook geen kwaad (want die system restore kan je ook weer ongedaan maken indien nodig).

          Een prima (en gratis) programmaatje om handmatig of automatisch een back-up te maken van je Outlook bestanden is Cobian Backup, hier te downloaden: http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm
          Werkt snel en goed en je zal nooit meer emails verliezen. Je vervangt het beschadigde .pst bestand door de back-up en voilà.

          Mocht het toch niet lukken, dan die Outlook.pst bestanden zeker niet weggooien. Kopieer ze en bewaar ze ergens anders op je harde schijf. Er zijn verschillende programma's (gratis en betalend) te vinden op het internet (even Googelen naar Outlook herstel, of Outlook restore e.d.) speciaal om Outlook bestanden te repareren. Als er echt belangrijke Emails tussen zitten is het misschien wel de prijs van een avondje bioscoop waard.
          Last edited by Stepn; 4 mei 2008, 02:33.

          Comment


          • #6
            Re: Help aub, Outlook gecrasht...

            Iedereen alvast bedankt, ik heb de tijd nog niet gevonden... het is te zeggen, ik heb voorlopig Outlook Express geïnstalleerd als hoofdprog, en toen ik zo'n gratis progje op Outlook losliet zie ie dat deze niet als standaard stond...
            Soit, ik zoe de tijd en hou jullie op de hoogte, alvast bedankt

            Comment


            • #7
              Re: Help aub, Outlook gecrasht...

              Ik zou in dit geval eerst en vooral een schijfcontrole uitvoeren want er zullen ongetwijfeld indelingsfouten zijn, eigenaardig dat niemand dat hier voorstelt...
              Er is kans dat na het controleren (en herstellen) het .pst bestand wel geopend kan worden, ik heb dit al meegemaakt.

              Tweede stap: scanpst proberen om de outlook file te repairen, uitleg kan je hier vinden:
              Microsoft support is here to help you with Microsoft products. Find how-to articles, videos, and training for Microsoft Copilot, Microsoft 365, Windows, Surface, and more.


              Tip: ik maak een .pst file aan per jaar, laat niet al je mails opstapelen in 1 pst bestand... je kan na bv. 5 jaar de oudere pst files eens archiveren op dvd als je ze later nog wil kunnen raadplegen en zo vormen ze geen permanente belasting in je outlook...

              wim
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • #8
                Re: Help aub, Outlook gecrasht...

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                Tip: ik maak een .pst file aan per jaar, laat niet al je mails opstapelen in 1 pst bestand... je kan na bv. 5 jaar de oudere pst files eens archiveren op dvd als je ze later nog wil kunnen raadplegen en zo vormen ze geen permanente belasting in je outlook...
                wim
                Klopt. Eénmaal per week of om de paar dagen de mails "exporteren" (Bestand ==> Importeren - exporteren) naar een recup bestand. Postvak In afzonderlijk en de verzonden mails afzonderlijk.
                Moest je dan een problem krijgen heb je vlug je gegevens terug.

                Comment


                • #9
                  Re: Help aub, Outlook gecrasht...

                  export-import? Ik versleep m'n mails gewoon als het eens de moeite is (eigenlijk rond de jaarwisseling) maar eigenlijk kan je het automatiseren met de funtie 'AutoArchiveren', bv. mails ouder dan 1 maand automatisch verplaatsen naar een andere PST file.
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                  Comment

                  Working...
                  X