Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

    ok je kijk tov de wereld is misschien sterk uitgedrukt, maar in hoeverre heeft fotografie invloed op je ?

    Ik ben er nu zelf nog maar enkele maanden mee bezig, maar waarschijnlijk door te leren ivm de kleurtemperaturen, het blauwe uur, enzo van die dingen, betrap ik mezelf erop dat ik meer oog heb gekregen voor de natuur en vnl. voor de wolken/hemel.
    (ik woon in Antwerpen dus heb spijtig genoeg geen zicht op open weiden enzo dus moet me beperken met het stukje natuur / hemel dat ik zie).

    Ik kijk veel meer naar de lucht dan vroeger. Vooral nu het winter wordt kijk ik 's morgens bij het opstaan snel naar buiten, apprecieer ik de zonsopgang, kijk ik naar de mooie wolken en vooral kleuren (die een half uur later al totaal anders zijn - en ik let er ook op hoe de kleuren veranderen).. Overdag op 't werk kijk ik ook iets meer door 't raam om te zien welke kleur de lucht heeft..
    's avonds kijk ik ook wat meer omhoog om te zien of er sterren zijn.. en ik onthou ook meer of het de voorbije dagen bewolkt of niet was enzo.

    Vroeger had ik daar bijna geen aandacht voor.
    Als ik rondrijd kijk ik ook af en toe of een bepaald zicht niet een goede foto zou opleveren.


    Ben ik gek aan 't worden of hebben nog anderen zoiets ?
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

  • #2
    Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

    Beste Flipperkast,

    Eens dat het beestje je gebeten heeft raak je er niet meer vanaf! Ik zit er al 30 jaar mee en er zijn wel eens perioden dat het een beetje afzwakt maar ver weg is het zelden.

    Voor uw naaste omgeving dikwijls een beproeving, vooral als zij niet zien wat jij ziet. Voor uzelf ook als je op stap bent zonder toestel want heel vaak zie je dan net een mooi beeld dat je had willen vastleggen. Maar de mooie momenten worden talrijker naarmate je bedrevener wordt.

    Er zijn ergere ziekten of noem het verslavingen. Ik wens u geen beterschap maar wel aanvaarding van uw kwaal.

    Mvg. Lex

    PS: Mijn dochter heeft het ook. Het lijkt wel een genetische afwijking.

    Comment


    • #3
      Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

      nee hoor je bent niet gek aan het worden, tis bij mij ook zo, alleen gelukkig al jaren.
      alleen Corien wordt er nog wel eens wat kregelig van, als we ergens rijden of zijn, ik altijd weer zeg, kijk dat zou een heel mooi plaatje worden, of kijk eens wat een mooi licht nu!!!
      heb haar daarom zelf een toestel gegeven en dat help al een beetje.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        heb haar daarom zelf een toestel gegeven en dat help al een beetje.
        grt,bouk.
        Bouk, dat is nu eens een goed idee, want ik zit met hetzelfde.....
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #5
          Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

          Beste,

          Vanaf dat ik geboren ben in feite, heb ik oog voor alles en nog wat... Dit komt misschien omdat van kinds af alles in me opnam en graag tekende en dingen rondom me zagen die me interesseerden... Tekenen, schilderen.... dus kleuren spraken me aan. In mijn middelbaar heb ik grafische vormgeving en illustratietekenen gevolgd en fotografie was ook een onderdeel van de opleiding... Dus met de jaren bouw je een soort van ervaring op dmv veel te kijken (bewust en onbewust) naar kleuren, vormen en vooral mensen....

          Dus, veel kijken en laat je gevoelens gaan met de 4 jaargetijden...
          (deze periode heb je trouwens mooie zonsopgang en -ondergang...)TimW.
          Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

          Comment


          • #6
            Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

            Meer dan normaal zou ik zeggen, ik kijk ook veel meer naar plaatsen als ik in de auto zit, ipv er door te 'scheuren' zoals sommige.

            Het geeft je meer innerlijke rust


            Glenn
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #7
              Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

              Ik bezie de wereld ,sommige dagen wel anders ,dan voordien dat ik niet gebeten was door de fotografie ,je bent zoals ze hier al neerschreven ,je begint in veel de schoonheid te zien ,waar je daarvoor eigelijk blind bent voor geweest .

              Ook begin je het verhaal achter een paar straatmuzikanten te zoeken ,die je fotografeerd ,of je legt een ander beeld vast ,je zoekt de waarom meer op ,bij mij toch .

              En mochten we dan met zijn allen gek aan het worden zijn, hebben we toch plezier ervan,en hopen dat ze niet snel een medicatie vinden voor dit probleem

              Met vriendelijke groeten ,

              Ardesign
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

              Comment


              • #8
                Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

                Ik heb ook last van dat syndroom. Gelukkig slechts twee maal per jaar alleen duurt het wel telkens zes maanden.
                Ik kan dan soms zeggen tegen m'n vrouw: "Kijk eens wat een mooie kleurtemperatuur er in de lucht hangt.". Dan zegt ze: "Zou ik net beter eens jouw temperatuur nemen?".
                Tja, je ervaart inderdaad de dingen anders en daar ben ik de fotografie dankbaar voor. Je krijgt voor alles veel meer respect en bewondering.
                SITE: http://www.xraypictures.be
                FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                Comment


                • #9
                  Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

                  Hé, leuk te lezen dat dat geen afwijking is... ik kijk precies met andere ogen tegen de wereld aan. Was altijd al erg opmerkzaam, maar nu zie ik zaken rond mij tegelijk als door 'de zoeker'. Zie mooie plaatjes, bijzondere dingen. Ik zoek ook steeds naar wat te fotograferen valt. Met wisselend succes hoor , zo probeerde ik gisteren rook van een wierookstokje vast te leggen. Vreemde resultaten... hier op het forum post ik slechts, wat door mijn eigen strenge selectie raakt
                  www.fotocath.be
                  Alles van waarde is weerloos.

                  Comment


                  • #10
                    Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

                    Beroepsmisvorming...

                    Toen ik nog intensief aan sportklimmen deed zag ik overal dingen om op te klimmen. Ik ben bioloog van opleiding dus ik zit zowieso met mijn neus in de planten op wandelingen.

                    En ik heb altijd een passie voor astronomie gehad dus snachts zit ik met mijn neus naar de hemel gericht.

                    Tis maar wat je interesseert denk ik.... niet abnormaal dus...
                    Ricoh Caplio GX100

                    http://www.flickr.com/photos/koenhufkens

                    Comment


                    • #11
                      Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

                      Heb ik al heel lang, dingen zien zoals boven beschreven, maar zelfs als ik een camera bij me heb, is het nog moeilijk om iets vast te leggen, omdat je niet kan stoppen waar je wil ( autostrade bv)
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

                        Hatelijk gewoon om op stap te zijn zonder toestel en dat toch net dát ene
                        speciale beeld op te vangen met je ogen, maar het niet te kunnen "bewaren"!
                        Gevolg: Vaak, veel en overal rondkijken...en zo vaak als mogelijk
                        m'n toestel mee op stap (willen) nemen.
                        Dit ook frequent tot grote ergernis van m'n vriendin, hoewel ze zelf ook een digitale spiegelreflex heeft.

                        Mij stoort het zeker niet om zo "ziek" te zijn en overal goeie beelden te zien, het voelt best wel goed aan.
                        Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

                        Comment


                        • #13
                          Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Heb ik al heel lang, dingen zien zoals boven beschreven, maar zelfs als ik een camera bij me heb, is het nog moeilijk om iets vast te leggen, omdat je niet kan stoppen waar je wil ( autostrade bv)
                          bij mij gaat de auto gewoon aan de kant hoor, moet natuurlijk niet echt verkeersgevaarlijk worden.
                          raam naar beneden en schieten, weet je meteen wat een mooie hoogte is om een landschap te fotograferen, inderaad zittend vanuit de auto.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

                            "heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?"

                            Yep.
                            Vroeger dacht ik dat 250 GB veel was.
                            Nu spreek ik over 1 a 2 Terra Bites.


                            ...en 't is nog niet genoeg om al mijn files te bewaren.
                            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: heeft fotografie je kijk tov de wereld veranderd ?

                              vooal mijn bankrekening geplunderd , maar nu heb ik wel het gevoel dat het geld beter gespendeerd is dan mijn stiepeldronke drinken in e café

                              serieus , Ik kijk nu overal naartoe met respect van groot tot klein. Met mijn macrolens heb ik nog meer dan vroeger interesse gekregen in kleine beestjes en zelf een vlieg zet ik nu buiten.

                              Voor mijn omgeving en lief en ma en pa en rest , ben ik raar maar als ik fotografeer kan ik zo tot rust komen ne zo content zijn é ... anderzijds is er ook zeker een groot deel fustratie wanneer je thuiskomt en het is helemaal niet gelukt
                              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                              Comment

                              Working...
                              X