Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

    Vorige week mijn vingers afgelikt bij NPO van een programma over Robert Jan Stips . Supersister, Golden Earring en de Nits passeerden de revue .
    Staat nog op mijn digicorder .
    Last edited by toerist; 19 december 2020, 16:47.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

    Hele avond op NPO 3 muziek
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

      Led Zeppelin - Dazed And Confused
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

        Dacht dat dit draadje zou gaan over forumleden die een instrument bespelen. Kan dat er ook bij of gaat het louter over muzieksmaak en muziek beluisteren ?
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Dacht dat dit draadje zou gaan over forumleden die een instrument bespelen. Kan dat er ook bij of gaat het louter over muzieksmaak en muziek beluisteren ?
          Ik speel de blues op een Les Paul met P90
          YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

            Pianospeler hier.
            Een Kawai MP11SE stage piano en een Kawai CA58 digitale buffetpiano voor de woonkamer.

            Vooral klassiek en ook wat Elton John. Billy Joel, Claydermann, Randy Newman...
            Last edited by Kaneda; 20 december 2020, 13:39.
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

              De laatste jaren geen noot meer gespeeld, maar vroeger pijporgel. Zal wel niets meer van in de vingers zitten.

              Comment


              • #8
                Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Dacht dat dit draadje zou gaan over forumleden die een instrument bespelen. Kan dat er ook bij of gaat het louter over muzieksmaak en muziek beluisteren ?
                doe gerust
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                  Na 35 jaar weer een keyboard aangeschaft. Destijds Roland Juno 60, 106 en U220, Korg DW6000 en Yamaha V50 (in een coverband).
                  Nu Korg EK-50 om er weer in te komen [emoji6]

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                    Demon Slayer - Gurenge door A-Yeon.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                      Leland Sklar met een van de beste baslijnen


                      Beter op pc beluisteren, het effect is weg bij een smartfoon.
                      vanaf 6:00
                      Last edited by toerist; 21 december 2020, 12:38.
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Demon Slayer - Gurenge door A-Yeon.
                        https://youtu.be/bQBDjEWyxis
                        Met alleen die titel te lezen dacht ik zo'n hoop ruige venten te zien en een hoop gebrul te horen. Prettige verrassing

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                          nooit veel met muziek gehad. Vanaf dit jaar wat beginnen spelen met de mondharmonica. Zomaar wat zuigen en blazen en horen wat er uit komt
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                            Pfff, mijn muziekleraar uit mijn eerste twee jaar middelbaar heeft me een ontzaglijke afkeer nagelaten om zelf muziek te gaan maken. Ik kan niet zingen maar ik moest zingen, vervolgens kreeg ik straf omdat ik vals zong... Zelf kon hij de "r" niet uitspreken : gij daaj met uw beatlehaaj, naar achtej op uw knieën met uw handen achtej uw hoofd... Een andere nachtmejjie was zijn jitmisch dictee, klopte wat met zijn sleutels op de tafel en ik moest noten opscjijven. Ipv me dat eejst eens kojt uit te leggen zeg.... niks van. Steek ik mijn zoon in het eejste middelbaaj en van wie kjijgt hij muziek ? Dezelfde klootviool.

                            Maar goed : ik heb een diep respect voor mensen met muzikaal gevoel, mensen die een instrument kunnen bespelen, kunnen zingen, ritme aanhouden.... en let wel : ik denk dat je dat, mits een goede leraar, wel behoorlijk kan leren (tot een bepaald niveau weliswaar). Ohja, mijn muziekgenres zal ik maar achterwegen laten wegens veelal onbekend, anders zit ik hier morgen nog

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Ohja, mijn muziekgenres zal ik maar achterwegen laten wegens veelal onbekend, anders zit ik hier morgen nog
                              Death Metal ?
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment

                              Working...
                              X