Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

    Goth?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #17
      Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      nooit veel met muziek gehad. Vanaf dit jaar wat beginnen spelen met de mondharmonica. Zomaar wat zuigen en blazen en horen wat er uit komt
      Doet me denken aan ...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #18
        Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

        "Isolation" van Nox Arcana
        Donkere, dromerige muziek.

        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #19
          Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          "Isolation" van Nox Arcana
          Donkere, dromerige muziek.

          https://youtu.be/MX9t2BeaKVw
          Ik heb zo de indruk dat gij zowat dezelfde muzieksmaak hebt als ik, was ook al bij Therion.
          Van distortion gitaar ben ik wat afgestapt, leeftijd ?
          Ik hou nog wel van die atmosferic sound dat je op uw versterker moet instellen, quasi hetzelfde als bij die surfsound , veel reverb dus .
          voorbeeld
          voorbeeld 2
          Last edited by toerist; 21 december 2020, 12:56.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #20
            Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Ohja, mijn muziekgenres zal ik maar achterwegen laten wegens veelal onbekend, anders zit ik hier morgen nog
            Tiroler-schlagers? Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd. En eerlijk gezegd, beetje geïnteresseerd ook. Altijd op zoek naar nieuwe muziek om te ontdekken.

            Comment


            • #21
              Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Ik speel de blues op een Les Paul met P90
              YMMV
              Same here... Sinds begin dit jaar terug de gitaar vastgenomen en les beginnen volgen.
              Heb een Gold Top met P90s, en een bourbon burst met humbuckers.

              Momenteel speel ik het (enige) album van Mad Season zowat grijs.
              Wat mis ik Layne Staley toch...

              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #22
                Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                Ik speel zelf geen muziek, maar mijn vrouw speelt thuis eerste viool
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #23
                  Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Tiroler-schlagers? Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd. En eerlijk gezegd, beetje geïnteresseerd ook. Altijd op zoek naar nieuwe muziek om te ontdekken.
                  Capercaillie ? Intuition ? Irene Papas ? Mari Boine P. ? Olaf Egilsson ? Lorreena McKennitt ? De stem van Maddy Prior ? Eve Brenner ? Maar met die tirolerschlagers zonder smiley heb je wel op mijn hart getrapt man. Het is dat je het maar weet

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                    Same here... Sinds begin dit jaar terug de gitaar vastgenomen en les beginnen volgen.
                    Heb een Gold Top met P90s, en een bourbon burst met humbuckers.

                    Momenteel speel ik het (enige) album van Mad Season zowat grijs.
                    Wat mis ik Layne Staley toch...

                    https://youtu.be/x6E0Z8wqNDQ
                    Ik oefen momenteel 'Dirty Pool' van Stevie Ray Vaughan. (Origineel op een Strat maar deze kan ook :-p) Ik heb hem nog live gezien in Blues Peer een paar dagen voor zijn tragische dood.

                    YMMV
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                      Capercaillie ? Intuition ? Irene Papas ? Mari Boine P. ? Olaf Egilsson ? Lorreena McKennitt ? De stem van Maddy Prior ? Eve Brenner ? Maar met die tirolerschlagers zonder smiley heb je wel op mijn hart getrapt man. Het is dat je het maar weet
                      Dat was zeker niet de bedoeling. Muziek heeft vele genres en er is voor iedereen iets. Tirolerschlagers zijn mijn ding niet, maar daarom niet even ernstig te nemen. Soit.

                      Maar wat je noemt is mij niet allemaal onbekend. Capercaille zelf heb ik niet, maar in dat genre is me wel gekend. Loreena McKennitt staat hier ook op het schap en Maddy Prior met en zonder Steeleye Span (zelfs live gezien jaren terug). Irene Papas is niet mijn ding en ik vrees dat Intuition dat ook niet gaat zijn. De anderen moet ik eens verder naar zoeken.

                      Bij mij staat er beetje van alles op het schap. Klassiek van renaissance tot Beethoven, maar geen liederen of opera's. Folk in verschillende genres maar voor al angelsaksisch, scandinavisch en wat frans van héél traditioneel tot de rock versies. Elektronisch, new-age, pop, rock, etc. Héél weinig jazz, country, repetitief en zo. Wat er helemaal niet is zijn dingen zoals rap, hip-hop, house, techno, trance...

                      Als ik even het stapeltje cd's bekijk dat nu naast me ligt: TUD, Frescobaldi, Katastroof, Laura Meade, Rotting Christ, Tangerine Dream, Queen, Vangelis, Brian Havergal, Albion Band, Therion, Blondie, Jethro Tull, Luckyloop, Hellwood, Howard Gladstone,Mary Jane, Sarah McLachlan. In de cd speler steekt Pandora's Box (Jim Steinman).

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                        Muziek ligt hier zowat stil nu, heb laatst nog wat begin jaren 80 gedraaid...
                        Zo van die nummers die ge allang vergeten zijt.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                          Zo van die new wave songs uit 1981
                          The Passions
                          Susan Fassbender
                          Karen Marks
                          Die mij terugbrengen naar die tijd, het zijn vooral de minder bekende nummers die ik goed vind .
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            kende ik nog niet maar wel leuk
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                              Sinds ik op mijn Fender (Squier) Jaguar de originele brug heb vervangen door een "Mustang" brug, krijg ik die niet meer fijngestemd .
                              Wel jammer, nu hangt ie gewoon aan de wand .
                              De gitaar die ik het meest vastneem is mijn Gibson (Epiphone) SG .
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hebben we dat al gehad, een muziekdraadje ?

                                Phil Collins
                                Drums, Drums & More Drumsu



                                PS: Als je blijft doorkijken hoor je ook Leland Sklar aan het werk.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X