Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: hd digicorder

Standaard hd digicorder

Zijn er hier al mensen die de overstap gemaakt hebben van digicorder naar de hd digicorder van telenet?
    Ken de prijzen wel voor die extra hd paketten(te duur natuurlijk),maar mijn vraag is:is de beeldkwaliteit van de gewone zenders beter(via hdmi-aansluiting)beter of het zelfde als met de gewone digicorder via scart?
    Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

Standaard Re: hd digicorder

Dat zal meer afhangen van je TV-toestel dan van die decoder.
    Op een klassieke CRT-TV zal een HD-decoder niet veel verbetering opleveren (dan gebruik je normaal toch de scart aansluiting).

Heb je een HD ready of Full HD TV dan zal je wel verbetering opmerken (op voorwaarde dat je het ding via HDMI aansluit).

Die box kan normaal wel uitzendingen in gewone resolutie upscalen naar HD, maar zoveel verbetering levert dat nu ook weer niet.
    Een foto op 640x480 upscalen naar 10 Mpixel lukt ook niet echt hé...
    Groeten,

Polleke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Een foto op 640x480 upscalen naar 10 Mpixel lukt ook niet echt hé...
    Dat is een foto hé.... TV gebruik je meestal voor BEWEGENDE beelden en daar heb je meer voordeel met geupscalede beelden...

@OP; Laten we hopen dat het beeld beter is hé...
    -=- Light is the key...

Ik heb al op diverse fora gelezen dat een SD beeld (standard digital) er na upscaling via hdmi beter uitziet dan het beeld via scart.Zelf geen ervaring mee.

mir

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Ik heb al op diverse fora gelezen dat een SD beeld (standard digital) er na upscaling via hdmi beter uitziet dan het beeld via scart.Zelf geen ervaring mee.

mir
    juist, maar dan heb je nog het probleem van
    1- Interlaced -> upscaled Progressive
    2- Progressive -> upscaled Progressive

1 hangt van de deinterlacer af welke je hebt...
    punt 2 zal dit veel makkelijker en "properder" doen!
    -=- Light is the key...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ladeti Bekijk bericht
    Zijn er hier al mensen die de overstap gemaakt hebben van digicorder naar de hd digicorder van telenet?
    Ken de prijzen wel voor die extra hd paketten(te duur natuurlijk),maar mijn vraag is:is de beeldkwaliteit van de gewone zenders beter(via hdmi-aansluiting)beter of het zelfde als met de gewone digicorder via scart?
    Ik ben het gaan vergelijken bij mijn dealer.
    Drie 42" TV's naast elkaar en de ene met gewone digitale TV, de andere met HD digitale TV en de derde met TV Vlaanderen.
    Alle drie bevatten de beelde fouten op de gewone zenders.
    De HD kanalen zijn op de HD DigiCorder iets beter als de uitzending ook goed is natuurlijk. Niet elk uitgezonden programma is van dezelfde kwaliteit.
    Het meeste wordt trouwens niet op 1080 uitgezonden maar op 720.
    Op dit moment is de HD DigiCorder nog steeds niet zijn overstap waard, trouwens zit dat toestel nog vol gekende bugs en het zal nog een tijdje duren voor er een oplossing komt.
    HDMI op zich is beter dan scart maar om naar de gewone zenders te kijken kan je beter je geld aan iets anders geven als je al een DigiCorder hebt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik ben het gaan vergelijken bij mijn dealer.
    Drie 42" TV's naast elkaar en de ene met gewone digitale TV, de andere met HD digitale TV en de derde met TV Vlaanderen.
    De HD kanalen zijn op de HD DigiCorder iets beter als de uitzending ook goed is natuurlijk. Niet elk uitgezonden programma is van dezelfde kwaliteit.
    Op dit moment is de HD DigiCorder nog steeds niet zijn overstap waard, trouwens zit dat toestel nog vol gekende bugs en het zal nog een tijdje duren voor er een oplossing komt.
    HDMI op zich is beter dan scart maar om naar de gewone zenders te kijken kan je beter je geld aan iets anders geven als je al een DigiCorder hebt.
    En ik vind DH-tv zijn geld nog niet waard...
    Vooraf moet ik wel zeggen dat digitale tv een hele verbetering is voor mij.
    HD_TV is idd. nog beter maar hoeveel zenders kan je gratis bekijken?
    Ik ga daar geen extra geld aan uit geven.

Dan is er nog 4:3 en 16:9.
    Dat verschilt toch veel van zender tot zender en daarbinnen nog van
    programma tot programma.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Over welke fouten gaat het hier dan?
    Ik heb nog geen ervaring met digitale tv(heb pas mijn plasma tv en kijk voorlopig nog analoog),maar zou er graag het maximum uithalen.Het betreft hier wel geen full hd.
    Of is een gewone digibox ook goed?Mijn dealer heeft mij gezegd dat een digicorder een betere processor heeft dan een digibox,is dat zo?
    Ik heb namelijk al een hard disk dvd recorder,dus wat koop je dan?
    Vroeger was een tv kopen en kijken toch veel gemakkelijker hé

Over welke fouten gaat het hier dan?
    Ik heb nog geen ervaring met digitale tv(heb pas mijn plasma tv en kijk voorlopig nog analoog),maar zou er graag het maximum uithalen.Het betreft hier wel geen full hd.
    Of is een gewone digibox ook goed?Mijn dealer heeft mij gezegd dat een digicorder een betere processor heeft dan een digibox,is dat zo?
    Ik heb namelijk al een hard disk dvd recorder,dus wat koop je dan?
    Vroeger was een tv kopen en kijken toch veel gemakkelijker hé
    Bij indi is dat van die processor toch gezever. Dat zijn identiek dezelfde boxen, alleen zit in de recorder een harddisk erbij. De HD-digicorders van telenet zijn trouwens dezelfde van indi (alleen met andere software)...

Digitaal kijken is als je de opties links laat liggen, goedkoper : je krijgt meer zenders, en de BTW op je kabelaansluiting daalt van 21 naar 12%... Indi was trouwens op die kabelaansluiting al 13% goedkoper dan telenet (met meer analoge zenders).
    Wat het zal worden bij Indi na de overname moeten we nog afwachten hé...

Met die boxen van telenet heb ik wel geen ervaring, maar het zou me sterk lijken als er kwaliteitsverschil zou zitten dus de versie met en zonder harddisk...
    Groeten,

Polleke

Bij Telenet reageert de Digicorder alleszins veel sneller dan de Digibox. Ik was tot nog toe niet onder de indruk van de Digicorder - met name niet van de verhalen over de noodzaak voor regelmatige resets, verlies van opnames bij firmware updates, de harddisk die altijd draait,... De nieuwe HD-recorder is misschien gewoon een veel beter toestel dan de Digicorder. Iemand al ervaring ermee?
    Laatst gewijzigd door Laurens; 16 december 2007 om 18:55
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Blijkbaar weinigen die het aandurven hier

Blijkbaar weinigen die het aandurven hier
    Hoezo?

Ik heb gekozen voor Indi en enkel voor de ontvanger.
    Want wat kan je uiteindelijk doen met de opgenomen informatie?
    (informatie= film, docu enz. enz.)
    Als dat niet meer is dan afspelen op een ander moment?

Liever dus een aparte DVD-recorder (met harddisk) zodat je de beelden nog kan bewerken > reclame uithalen bijv. via de pc.
    Het lijkt me ook interessanter zodat je de opgenomen informatie
    kan bewaren op bijv. een DVD.
    Een aparte dvd-recorder kan je zelf kiezen....die van INDI of Telenet niet.
    Tot voor kort bleef de harde schijf van de Indi-receiver contstant draaien.
    Dit zou nu opgelost zijn.

Liever had ik hier voor niks te maken willen hebben met Telenet,
    maar ja, de nieuwe toestand is bekend intussen.
    Ik zeg dit omdat ik zeer tevreden ben en was met Interelectra-Limburg.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Regels voor berichten